Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verblijf in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
MaraPD
Amerika-newbie

Verblijf in Amerika

Bericht door MaraPD »

Kan iemand mij vertellen hoeveel maanden per jaar je in Amerika mag verblijven ?

Ik ben hartstikke verliefd geworden op een Amerikaanse en verblijf daar nu voor 3 maanden,het maximale voor een kort verblijf,maar wil na twee weken in Amsterdam weer terug gaan voor 3 maanden en als het mogelijk is liever voor 6 maanden.
Ik kan er maar niet achter komen hoeveel maanden met onderbreking je in Amerika mag verblijven per jaar ,er is mij gezegd dat je maar totaal 6 maanden per jaar daar mag verblijven.
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Alvast bedankt
Dutchess
Amerika-expert

Re: Verblijf in Amerika

Bericht door Dutchess »

Lees hier even verder: viewtopic.php?f=13&t=28666
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hou er rekening mee dat het 90 dagen is, geen 3 maanden (want 3 maanden is meer dan 90 dagen) - men is daar erg streng op, en zodra je een keer over de 90 dagen heen gaat kan dat een volgende keer gevolgen hebben voor je toelating.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
mcccm
Amerika-ontdekker

Bericht door mcccm »

Het is 90 dagen en je moet ook weer terug naar NL, of via 2 andere landen weer terug komen naar de VS.
Even naar Canada of Mexico gaan en weer terug, kan je problemen geven. Als je teveel aankomst stempels hebt, gaan ze vragen stellen. gewoon even een nieuw paspoort aanvragen in Nederland. Je kunt een 6 maanden Visa aanvragen, maar dan moet je goed kunnen weegeven wat je doet, waar je heen gaat, hoe je jezelf kunt ondersteunen en wat je weer terug naar Nederland zal brengen. Een oplossing voor nog niet tet rouwen en toch te blijven is een studenten visum via a local college. Weet wel dat je volledige tuiton moet betalen en alle credits moet nemen en dat kan aardig oplopen, plus je mag niet werken op een studenten visum.
Tough one. Good luck, love will prevail.
It is what you make of it!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer