Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlanders in Atlanta
Nederlanders in Atlanta
Voordat ik het weer vergeet...
Zijn er meer Nederlanders in Atlanta? Ik zou het heel leuk vinden Nederlanders te ontmoeten die in dezelfde situatie zitten....
Zijn er meer Nederlanders in Atlanta? Ik zou het heel leuk vinden Nederlanders te ontmoeten die in dezelfde situatie zitten....
Re: Nederlanders in Atl
Esther E. schreef:Voordat ik het weer vergeet...
http://www.atlantahollandclub.com/

- DixieChick
- Amerika-expert
en ik woon ongeveer op twee uur rijden van Atlanta af, als je wilt kletsen (of een enorme dropvoorraad hebt die je wilt delen
), dan stuur gezellig een PBtje
Natasja, ik wist niet dat jij al in Macon zat? Gezellig!

Natasja, ik wist niet dat jij al in Macon zat? Gezellig!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Re: Nederlanders in Atlanta
Ja hoor. er zitten er nog wel een aantal.
Ik woon hier nu drie jaar in Midtown/Buckhead.
Het EK begint snel en er zijn wat mensen die interesse hadden de wedstrijden ergens te willen kijken....interesse? Laat het me maar weten!
* NOTE mod - Marco
e-mailadres verwijderd, beter niet plaatsen op een forum
indien een forumlid contact wil zoeken met een ander forumlid kan gebruik gemaakt worden van de pb-functie (persoonlijk bericht)
Ik woon hier nu drie jaar in Midtown/Buckhead.
Het EK begint snel en er zijn wat mensen die interesse hadden de wedstrijden ergens te willen kijken....interesse? Laat het me maar weten!
* NOTE mod - Marco
e-mailadres verwijderd, beter niet plaatsen op een forum
indien een forumlid contact wil zoeken met een ander forumlid kan gebruik gemaakt worden van de pb-functie (persoonlijk bericht)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
hoi
wat bedoel je daarmee?
Heb jij dan de nederlandse zenders?
Wij zitten de gehele EK periode in Georgia en Florida , foutje in de planning
.
Mijn man is nu aan het uitzoeken of hij via internet kan kijken.
Dus als je tips hebt, die zijn altijd welkom.
gr
Marina
wat bedoel je daarmee?
Heb jij dan de nederlandse zenders?
Wij zitten de gehele EK periode in Georgia en Florida , foutje in de planning

Mijn man is nu aan het uitzoeken of hij via internet kan kijken.
Dus als je tips hebt, die zijn altijd welkom.
gr
Marina
Hey,
Ik ben woonachtig in atlanta en was benieuwd of en waar mensen het WK gaan kijken??
Zijn er kroegen open?
Ik wil ergens kijken, maar weet niet waar, zou niet graag in mijn eentje willen kijken
Groeten,
Silvain Mak
Ik ben woonachtig in atlanta en was benieuwd of en waar mensen het WK gaan kijken??
Zijn er kroegen open?
Ik wil ergens kijken, maar weet niet waar, zou niet graag in mijn eentje willen kijken

Groeten,
Silvain Mak
- Bandido
- Amerika-expert
Je kunt via NLBorrels Atlanta in ieder geval op maandagochtend de wedstrijd NL-Denemarken zien. We hebben een ruimte in Fado's (Buckhead) gehuurd. Verder weet ik niet waar iedereen naartoe gaat, maar als ik iets hoor wil ik je best op de hoogte houden. Het zijn natuurlijk rottijden, maar misschien valt er een mouw aan te passen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Mijn Nederlandse baas is in Atlanta vanaf zondag, dus zou nice zijn als we ergens konden kijken
.
Inderdaad, rottijden. Maar een biertje schroom ik nooit (of een koffie
)
FADO? waar ergens in Buckhead is dat?

Inderdaad, rottijden. Maar een biertje schroom ik nooit (of een koffie

FADO? waar ergens in Buckhead is dat?
Wij wonen in Roswell, een voorstad van Atlanta. Ongeveer 25 minuten noord van downtown (als verkeer meezit).
De wedstrijden van het WK worden via ESPN uitgezonden, elke Ierse of Engelse pub zal ze ongetwijfeld uitzenden. Fado's in Buckhead zeer zeker.
De wedstrijden van het WK worden via ESPN uitgezonden, elke Ierse of Engelse pub zal ze ongetwijfeld uitzenden. Fado's in Buckhead zeer zeker.
Hey Bandido,
Ik ben inmiddels lid van de Atlanta Holland Club. Zij gaan ook allen idd naar Fado.
Dat betekent dat ik er dan dus ook bij ben!! En ik zal mijn baas meenemen!
P.s Ik heb inmiddels mijn NL-se vlag en nummerplaten besteld. Nadeel is dat het ca. nog een week duurt eer ze er zijn
Iemand enig idee waar je oranje artikelen kan halen? zoals:
* Hoed
* Leeuwenpak
* Slingers
etc.
Net als elke Nederlander ben ik zo gek als een deur en ga over de kop tijdens het WK
Ik ben inmiddels lid van de Atlanta Holland Club. Zij gaan ook allen idd naar Fado.
Dat betekent dat ik er dan dus ook bij ben!! En ik zal mijn baas meenemen!
P.s Ik heb inmiddels mijn NL-se vlag en nummerplaten besteld. Nadeel is dat het ca. nog een week duurt eer ze er zijn

Iemand enig idee waar je oranje artikelen kan halen? zoals:
* Hoed
* Leeuwenpak
* Slingers
etc.
Net als elke Nederlander ben ik zo gek als een deur en ga over de kop tijdens het WK

- Bandido
- Amerika-expert
Ik weet niet of je op Facebook zit, maar daar kun je (gratis) lid worden van de groep "NL Borrels Atlanta". Die organiseren ook de voetbalochtend in Fado's. Ik ben zelf geen lid van de Atlanta Holland Club, ik ben een keer geweest en vond het niet echt mijn ding. NL Borrels organiseert meer dingen voor young professionals en meer in de stad, ipv ver in de suburbs.
"Keep Georgia On Your Mind"
Fado morgenochtend, ik ben erbij!! Laat de leeuw niet in zijn hempie staan!!
Het wordt druk zaterdagochtend, ik ben er ook met mijn gezin. De oranje outfit ligt al klaar.
Vanaf volgende maand zal ik ook in Atlanta wonen en werken, om precies te zijn in Norcross. Ik ben nog op zoek naar een plek om te wonen. Wat is een mooie plaats om te gaan wonen in Noord Atlanta? Alle suggesties zijn welkom!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik woon echt nog maar net een maandje in Atlanta dus kan je nog niet geweldig helpen, maar kan je wel wel een aantal punten opsommen. Ik laat me graag corrigeren door andere forum users als ik het mis heb:pluym schreef:Vanaf volgende maand zal ik ook in Atlanta wonen en werken, om precies te zijn in Norcross. Ik ben nog op zoek naar een plek om te wonen. Wat is een mooie plaats om te gaan wonen in Noord Atlanta? Alle suggesties zijn welkom!
* Op 15 minuten rijden naar Noord-Westen van Nordcross zich Roswell. Zeer familie georienteerd locatie, uitgebreid parksysteem, chattahoochee river om de hoek, zeer veilig en heel goed scholensysteem.
* Op 15 minuten rijden naar het Noorden zit Johns Creek. Te vergelijken met Roswell, maar mogelijk iets minder activiteiten (en een stukje goedkoper).
Beide wijken zijn vrij "saai", tenminste, als je geen kinderen hebt. Met saai bedoel ik dat je bijvoorbeeld geen uitgaansleven hoeft te verwachten. Eigenlijk is alles Noordelijk van Norcross extreem familiegeorienteerd. Het is wel heerlijk ruim, je woont er goedkoop en ruim en het heeft een geweldig scholensysteem. Verder zijn er veel parken en een stuk meer groen dan als je zuiderlijk gaat zitten.
* De Noord-Oost, Oost, Zuid-Oost en Zuid kant ken ik niet echt, maar volgens mij woon bart1 daar in de buurt (ook een user op dit forum). Mogelijk kan hij je hier meer over vertellen.
* Zuid-Westelijk en westelijk is een stuk stedelijker dan het Noorden, maar daarmee tegelijk ook een heel stuk duurder.
Norcross zelf ken ik niet, behalve dat ik er mijn rijbewijs heb gehaald.

Op een uitzondering na hier en daar is in principe het volledige Noorden van Atlanta een goede locatie. Atlanta is extreem druk qua verkeer, en het is echt zaak om dicht bij kantoor te gaan wonen. Verder hangt het er vanaf of je kinderen hebt (of plannen), of je van uitgaan houdt, wat je budget is, of je van een rustige groene of juist wat meer stedelijke omgeving houdt etc.
Overigens weet Bandido veel meer van Atlanta en misschien kan hij je verder op weg helpen.
Ow, en tot slot: HET forum voor Atlanta (en andere steden) is http://www.city-data.com/forum/atlanta/, daar vindt je informatie over alles maar dan ook werkelijk alles van Atlanta.
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Bedankt voor de informatie zover! Ik zal je blog ook even doorlezen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een iets drukker gedeelte in de nabijheid van restaurants en meer uitgaansleven. Als consultant zal ik heel de US doorreizen en in de weekenden en sommige werkdagen in Atlanta zijn. Het hoofdkantoor staat in Norcross waar ik ook regelmatig te vinden zal zijn. Buckhead, Sandy Springs of Dunwoody; is dat wat om te gaan wonen? Of heeft iemand andere opties?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3260 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 13 Reacties