Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis PieterVeenstra: 24 dagen Zuidwest USA --> tips nodig?
-
- Amerika-ontdekker
Reis PieterVeenstra: 24 dagen Zuidwest USA --> tips nodig?
Hoi Allemaal,
30juni vertrek ik samen met mijn vriendin dan eindelijk richting USA! Onze o zo gedroomde vakantie! Na veel gelezen te hebben op dit forum (waarvoor dankjewel) en diverse andere site ben ik tot de volgende route gekomen. De eerste drie dagen en laatste vier staan vast ivm de tickets/hotels die al geboekt zijn.
Ik heb het gevoel een goed doordachte route uitgestippeld te hebben maar ik ben erg benieuwd naar jullie tips/adviezen?
Alvast Dankjewel
Datum------Van ---------------Naar---------- Bezienswaardigheden
30-jun Amsterdam--->San Francisco --------14:00uur in San Francisco
1-jul San francisco--->San Francisco---------- Hele dag in San Francisco
2-jul San francisco--->San Francisco ----------Hele dag in San Francisco
3-jul San francisco--->Yosemite Park ------------- smorgens Yosemite Park
4-jul Yosemite Park--->Seqoia NP ---------------- smorgens naar Kings Canyon en Seqoia NP
5-jul Seqoia NP ---> Las Vegas --------- van Seqoia NP door Death valley richting Las vegas
6-jul Las vegas --->Las V -------------- las vegas
8-jul Las vegas--->Las Vegas-------------Las Vegas
9- juli------------Las Vegas, via Hoover Dam Richting Grand Canyon
10-jul Grand Canyon--->Zion -------------------- Grand Canyon richting Zion
11-jul Zion ---> Bryce Canyon------------ Zion NP
12-jul Bryce canyon--->Capitol Reef ------------Bryce Canyon
13-jul Capitol Reef--->Monument Valley------------Van Capitol Reef & Arches richting Monument Valley
14-jul Monument Valley--->Joshua tree ------------Flagstaff richting joshua Tree
15-jul Joshua tree--->San Diego ------------ joshua tree
16-jul San Diego ---> San Diego ------------ san Diego
17-jul San Diego---> Los Angeles ------------san Diego
18-jul Los Angeles--->Los Angeles ------------Los Angeles
19-jul Los Angeles--->Los Angeles ------------Los Angeles
20-jul Los Angeles--->Santa Barbera ------------Los Angeles
21-jul Santa Barbera--->Monterey ------------ Santa Barbera
22-jul Monterey---> San Francisco ------------Monterey
23-jul San Francisco---> San Francisco San Francisco
24-jul San Francisco---> New York Vertrek richting NY 1300
25-jul New York New York New York
26-jul New York New York New York
27-jul New York New York New York
28-jul New York Amsterdam vertrek richting Nederland 18uur
30juni vertrek ik samen met mijn vriendin dan eindelijk richting USA! Onze o zo gedroomde vakantie! Na veel gelezen te hebben op dit forum (waarvoor dankjewel) en diverse andere site ben ik tot de volgende route gekomen. De eerste drie dagen en laatste vier staan vast ivm de tickets/hotels die al geboekt zijn.
Ik heb het gevoel een goed doordachte route uitgestippeld te hebben maar ik ben erg benieuwd naar jullie tips/adviezen?
Alvast Dankjewel
Datum------Van ---------------Naar---------- Bezienswaardigheden
30-jun Amsterdam--->San Francisco --------14:00uur in San Francisco
1-jul San francisco--->San Francisco---------- Hele dag in San Francisco
2-jul San francisco--->San Francisco ----------Hele dag in San Francisco
3-jul San francisco--->Yosemite Park ------------- smorgens Yosemite Park
4-jul Yosemite Park--->Seqoia NP ---------------- smorgens naar Kings Canyon en Seqoia NP
5-jul Seqoia NP ---> Las Vegas --------- van Seqoia NP door Death valley richting Las vegas
6-jul Las vegas --->Las V -------------- las vegas
8-jul Las vegas--->Las Vegas-------------Las Vegas
9- juli------------Las Vegas, via Hoover Dam Richting Grand Canyon
10-jul Grand Canyon--->Zion -------------------- Grand Canyon richting Zion
11-jul Zion ---> Bryce Canyon------------ Zion NP
12-jul Bryce canyon--->Capitol Reef ------------Bryce Canyon
13-jul Capitol Reef--->Monument Valley------------Van Capitol Reef & Arches richting Monument Valley
14-jul Monument Valley--->Joshua tree ------------Flagstaff richting joshua Tree
15-jul Joshua tree--->San Diego ------------ joshua tree
16-jul San Diego ---> San Diego ------------ san Diego
17-jul San Diego---> Los Angeles ------------san Diego
18-jul Los Angeles--->Los Angeles ------------Los Angeles
19-jul Los Angeles--->Los Angeles ------------Los Angeles
20-jul Los Angeles--->Santa Barbera ------------Los Angeles
21-jul Santa Barbera--->Monterey ------------ Santa Barbera
22-jul Monterey---> San Francisco ------------Monterey
23-jul San Francisco---> San Francisco San Francisco
24-jul San Francisco---> New York Vertrek richting NY 1300
25-jul New York New York New York
26-jul New York New York New York
27-jul New York New York New York
28-jul New York Amsterdam vertrek richting Nederland 18uur
Re: 24 dagen Zuidwest USA -->tips nodig???
In verband met je route San Francisco -> Yosemite: dit duurt toch enkele uren, houdt daar rekening mee.
Yosemite is een mooi park maar ook wat afgelegen. Heb je daar al slaapplaats voorzien? Zelfde opmerking voor de Grand Canyon.
Ik weet niet wat je bedoeling is: rap rap een blik over de afgrond werpen of wil je het grondiger bekijken? Ik denk dat je best enkele stops uit je programma haalt want hjet lijkt mij loodzwaar en je zal veel in je wagen zitten.
Yosemite is een mooi park maar ook wat afgelegen. Heb je daar al slaapplaats voorzien? Zelfde opmerking voor de Grand Canyon.
Ik weet niet wat je bedoeling is: rap rap een blik over de afgrond werpen of wil je het grondiger bekijken? Ik denk dat je best enkele stops uit je programma haalt want hjet lijkt mij loodzwaar en je zal veel in je wagen zitten.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Dat gevoel had ik inderdaad ook wel, twijfel alleen wel erg over welke stops ik bijvoorbeeld beter zou kunnen skippen?
iemand suggesties????
Dat gevoel had ik inderdaad ook wel, twijfel alleen wel erg over welke stops ik bijvoorbeeld beter zou kunnen skippen?
iemand suggesties????
-
- Amerika-expert
Hallo,
met LA, LV, SF en NY zit je met heel veel stad en dit gaat ten koste van de natuur.
Een paar mogelijkheiden :
- New York laten vallen
- of de kustroute tussen LA en SF, en dus van LA naar NY vliegen
O.m. de rit van Capitol Reef via Arches naar Monument Valley is zonde wat je allemaal gaat moeten voorbijvliegen. Een beetje een regel hier : Moab = minstens 2 dagen.
Jacques
met LA, LV, SF en NY zit je met heel veel stad en dit gaat ten koste van de natuur.
Een paar mogelijkheiden :
- New York laten vallen
- of de kustroute tussen LA en SF, en dus van LA naar NY vliegen
O.m. de rit van Capitol Reef via Arches naar Monument Valley is zonde wat je allemaal gaat moeten voorbijvliegen. Een beetje een regel hier : Moab = minstens 2 dagen.
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Hoi jacques bedankt voor de reactie.
ik heb de tickets al geboekt dus terugreis van SF richting Newyork (4dagen) staat vast. En wil ik zeker zien.
Is het een idee om santa barbara of monterey 1 dag te laten vervallen? of LA een dag minder?
groetjes Pieter
ik heb de tickets al geboekt dus terugreis van SF richting Newyork (4dagen) staat vast. En wil ik zeker zien.
Is het een idee om santa barbara of monterey 1 dag te laten vervallen? of LA een dag minder?
groetjes Pieter
Wij hebben in mei 2008 , na de tips hier op het forum, volgend rondje gemaakt:
dag 1 Brussel -> San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 san Francisco -> yosemite: doordat ik nog een museum wou zien pas om 14 uur uit SF vertrokken, pas om 22 uur in Yosemite toegekomen (in de pikkdeonker mogen rijden...- logement in El Portal)
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 yosemite verlaten na Glacier Point Road (waw, dat uitzicht) en sequoia's te hebben gezien -> lake isabella (nog accomodatie moeten zoeken, motel gevonden). Tioga road nog gesloten -zal bij jullie w<el open zijn, vermoed ik
dag 8 Lake isabella -> Las Vegas via Death Valley
dag 9 Las Vegas
dag 10 las Vegas
dag 9 Las Vegas-> Zion (maar niets gereserveerd op voorhand, uiteindelijk in Saint Georges (op 1 uur rijden van Zion) nog slaapplaats gevonden.
dag 11 Zion , 's avonds naar Panguitch gereden - want niets dichters bij Bryce was nog vrij...
dag 12 Bryce
dag 13 Panguitch ->Page (via Cedra Breaks National Monument & Pink Coral Sand Dunes)
dag 14 vanuit Page monument valley bezocht (5 uren h/t)
dag 15 Page -> Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon ->Lake Havusu City
dag 18 Lake havasu City -> San Diego
dag 19 San Diego
dag 20 San Diego
dag 21 San Diego -> New York
dag 22 New York
dag 23 New York
dag 24 New York; 's avonds naar JFK
dag 25: Brussel
Dag 17 en 18 veel in de auto gezeten, maar ook in een rivier gezwommen en een stukje van de road 66 gereden.
Wat verblijf betreft: er is helemaal niet veel accomodatie te vinden rond de nationale parken waar je nog op de dag zelf een kamer kunt krijgen. Daar hebben we ons voor Zion ne Bryce toch ook wel op misrekend.
dag 1 Brussel -> San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 san Francisco -> yosemite: doordat ik nog een museum wou zien pas om 14 uur uit SF vertrokken, pas om 22 uur in Yosemite toegekomen (in de pikkdeonker mogen rijden...- logement in El Portal)
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 yosemite verlaten na Glacier Point Road (waw, dat uitzicht) en sequoia's te hebben gezien -> lake isabella (nog accomodatie moeten zoeken, motel gevonden). Tioga road nog gesloten -zal bij jullie w<el open zijn, vermoed ik
dag 8 Lake isabella -> Las Vegas via Death Valley
dag 9 Las Vegas
dag 10 las Vegas
dag 9 Las Vegas-> Zion (maar niets gereserveerd op voorhand, uiteindelijk in Saint Georges (op 1 uur rijden van Zion) nog slaapplaats gevonden.
dag 11 Zion , 's avonds naar Panguitch gereden - want niets dichters bij Bryce was nog vrij...
dag 12 Bryce
dag 13 Panguitch ->Page (via Cedra Breaks National Monument & Pink Coral Sand Dunes)
dag 14 vanuit Page monument valley bezocht (5 uren h/t)
dag 15 Page -> Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon ->Lake Havusu City
dag 18 Lake havasu City -> San Diego
dag 19 San Diego
dag 20 San Diego
dag 21 San Diego -> New York
dag 22 New York
dag 23 New York
dag 24 New York; 's avonds naar JFK
dag 25: Brussel
Dag 17 en 18 veel in de auto gezeten, maar ook in een rivier gezwommen en een stukje van de road 66 gereden.
Wat verblijf betreft: er is helemaal niet veel accomodatie te vinden rond de nationale parken waar je nog op de dag zelf een kamer kunt krijgen. Daar hebben we ons voor Zion ne Bryce toch ook wel op misrekend.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reactie jacques!!!
Zit inderdaad erg met het probleem, dat ik natuurlijk zoveel mogelijk wil zien, maar ook dingen niet te snel voorbij wil rijden.
Een goede planning-voorbereiding en eventueel op bepaalde punten hotels alvast boeken biedt uitkomst.
Daarom help je me enorm met dit soort posts!!! TOP!
Hoop op meer reacties van ervaringsdeskundigen!
groetjes
Zit inderdaad erg met het probleem, dat ik natuurlijk zoveel mogelijk wil zien, maar ook dingen niet te snel voorbij wil rijden.
Een goede planning-voorbereiding en eventueel op bepaalde punten hotels alvast boeken biedt uitkomst.
Daarom help je me enorm met dit soort posts!!! TOP!
Hoop op meer reacties van ervaringsdeskundigen!
groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Pieter,
Bekijk de route eens met googlemaps, en kijk eens naar de rijtijden. Je zult zien dat je nauwelijks tijd hebt om iets te bekijken, vooral niet in de parken.
Eén nacht Yosemite en één nacht Sequoia is veel te weinig om iets van die parken te zien, zeker als je de dag erna de lange rit via DV naar Las Vegas wilt doen. Kijk eens in ons 2006-verlsag vanaf 31 juli om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite enSequoia. Bekijk ook eens de mogelijkheid om Yosemite via de Tioga Pass te verlaten en sequoia over te slaan.
Na LV is de route niet logisch, waarom niet eerst naar Zion, Bryce etc? En dan na MV via de GC naar San Diego?
Je hebt nauwelijks tijd voor Arches zoals je dat nu hebt gepland.
De laatste dag nog naar SF is niet handig, en ook niet nodig lijkt me. Wil je wel nog een dag in SF, doe dat dan aan het begin zodat je na Monterey meteen naar SFO kunt rijden.
Marianne
Bekijk de route eens met googlemaps, en kijk eens naar de rijtijden. Je zult zien dat je nauwelijks tijd hebt om iets te bekijken, vooral niet in de parken.
Eén nacht Yosemite en één nacht Sequoia is veel te weinig om iets van die parken te zien, zeker als je de dag erna de lange rit via DV naar Las Vegas wilt doen. Kijk eens in ons 2006-verlsag vanaf 31 juli om een idee te krijgen van de mogelijkheden in Yosemite enSequoia. Bekijk ook eens de mogelijkheid om Yosemite via de Tioga Pass te verlaten en sequoia over te slaan.
Na LV is de route niet logisch, waarom niet eerst naar Zion, Bryce etc? En dan na MV via de GC naar San Diego?
Je hebt nauwelijks tijd voor Arches zoals je dat nu hebt gepland.
De laatste dag nog naar SF is niet handig, en ook niet nodig lijkt me. Wil je wel nog een dag in SF, doe dat dan aan het begin zodat je na Monterey meteen naar SFO kunt rijden.
Marianne
-
- Amerika-expert
hallo,
Wil je toch absoluut naar Capitoal Reef en Arches moet je dagen afnemen van de steden : dagje SF indien nog mogelijk, dagje LA, misschien zelfs SD volledig laten vallen.
Jacques
is een prima suggestie van Marianne om uw ''te vlug natuurschema" op te lossen. Las Vegas - Zion - Bryce -Kanab - Page - eventueel Monument Valley - Grand Canyon - Sedona : je gaat zelfs dan nog tijd te kort hebben.Na LV is de route niet logisch, waarom niet eerst naar Zion, Bryce etc? En dan na MV via de GC naar San Diego?
Wil je toch absoluut naar Capitoal Reef en Arches moet je dagen afnemen van de steden : dagje SF indien nog mogelijk, dagje LA, misschien zelfs SD volledig laten vallen.
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis PieterVeenstra: 24 dagen Zuidwest USA --> tips nodi
Hoi,
Heb aan de hand van jullie suggesties, de potentiele route veranderd. San Diego heb ik eruit gelaten (is inderdaad iets teveel grote stad, en te weinig natuur)
Daardoor heb ik nu een extra dag in Yosemite en een dag Bryce.
Ook de suggesties van LV naar Zion, Bryce etc... is verwerkt
Lijkt dit er nu beter op? graag reacties????
Datum Van Naar Bezienswaardigheden
30-jun Amsterdam-----------San Francisco ------------ 14:00uur in San Francisco
1-jul San francisco--------------San Francisco---------------------- Hele dag in San Francisco
2-jul San francisco-----------San Francisco-------------- Hele dag in San Francisco
3-jul San francisco--------------Yosemite Park-------------------- smorgens Yosemite Park
4-jul Yosemite Park-----------Yosemite Park---------------- Yosemite Park
5-jul Yosemite Park---------Seqoia NP-------------- Kings Canyon en Seqoia NP
6-jul Seqoia NP -------------Seqoia NP----------------------- Seqoia NP
8-jul Seqoia NP ------------------Las Vegas----------------- van Seqoia NP door Death valley richting Las vegas
9-jul Las vegas ---------------Las Vegas----------------------- las vegas
10-jul Las vegas ---------------Las Vegas---------------------------- las vegas
11-jul Las vegas -------------Zion------------------------ Zion NP
12-jul Zion--------------Bryce Canyon------------------------- Bryce Canyon
13-jul Bryce Canyon-------------Capitol Reef------------------- Capitol Reef
14-jul Capitol Reef------------------Moab-------------------------- Arches
15-jul Moab-----------------------Monument valley------------------ Monument Valley
16-jul Monument valley--------------Grand Canyon-------------- Grand Canyon
17-jul Grand canyon-----------Flagstaff -------------Grand canyon
18-jul Flagstaff----------------Joshua tree----------------- Sedona
19-jul Joshua tree-----------Los Angeles------------------------ joshua tree
20-jul Los Angeles---------Los Angeles -------------------Los Angeles
21-jul Los Angeles-------------Santa Barbera--------------- Los Angeles
22-jul Santa Barbera--------------Monterey--------------- Santa Barbera
23-jul Monterey------------------San Francisco--------------- Monterey
24-jul San Francisco-----------New York Vertrek richting NY 1300
25-jul New York------------- New York New York
26-jul New York------------- New York New York
27-jul New York---------- New York New York
28-jul New York-------------- Amsterdam vertrek richting Nederland 18uur
Heb aan de hand van jullie suggesties, de potentiele route veranderd. San Diego heb ik eruit gelaten (is inderdaad iets teveel grote stad, en te weinig natuur)
Daardoor heb ik nu een extra dag in Yosemite en een dag Bryce.
Ook de suggesties van LV naar Zion, Bryce etc... is verwerkt
Lijkt dit er nu beter op? graag reacties????
Datum Van Naar Bezienswaardigheden
30-jun Amsterdam-----------San Francisco ------------ 14:00uur in San Francisco
1-jul San francisco--------------San Francisco---------------------- Hele dag in San Francisco
2-jul San francisco-----------San Francisco-------------- Hele dag in San Francisco
3-jul San francisco--------------Yosemite Park-------------------- smorgens Yosemite Park
4-jul Yosemite Park-----------Yosemite Park---------------- Yosemite Park
5-jul Yosemite Park---------Seqoia NP-------------- Kings Canyon en Seqoia NP
6-jul Seqoia NP -------------Seqoia NP----------------------- Seqoia NP
8-jul Seqoia NP ------------------Las Vegas----------------- van Seqoia NP door Death valley richting Las vegas
9-jul Las vegas ---------------Las Vegas----------------------- las vegas
10-jul Las vegas ---------------Las Vegas---------------------------- las vegas
11-jul Las vegas -------------Zion------------------------ Zion NP
12-jul Zion--------------Bryce Canyon------------------------- Bryce Canyon
13-jul Bryce Canyon-------------Capitol Reef------------------- Capitol Reef
14-jul Capitol Reef------------------Moab-------------------------- Arches
15-jul Moab-----------------------Monument valley------------------ Monument Valley
16-jul Monument valley--------------Grand Canyon-------------- Grand Canyon
17-jul Grand canyon-----------Flagstaff -------------Grand canyon
18-jul Flagstaff----------------Joshua tree----------------- Sedona
19-jul Joshua tree-----------Los Angeles------------------------ joshua tree
20-jul Los Angeles---------Los Angeles -------------------Los Angeles
21-jul Los Angeles-------------Santa Barbera--------------- Los Angeles
22-jul Santa Barbera--------------Monterey--------------- Santa Barbera
23-jul Monterey------------------San Francisco--------------- Monterey
24-jul San Francisco-----------New York Vertrek richting NY 1300
25-jul New York------------- New York New York
26-jul New York------------- New York New York
27-jul New York---------- New York New York
28-jul New York-------------- Amsterdam vertrek richting Nederland 18uur
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ziet er goed uit zo! Het enige waar je je nu heel erg snel zorgen over moet maken zijn de overnachtingen. En vooral rond 4 juli!
En nogmaals, kijk ook eens naar de mogelijkheid om via de Tioga Pass te rijden. Je hebt dan een prachtige route door Yosemite naar Death Valley. Wil je erg graag naar Sequoia, overweeg dan gezien de te verwachten drukte om Yosemite over te slaan en meer tijd voor Kings Canyon en Sequoia te nemen.
Ik neem aan dat je bij 3 juli bedoelt 's middags Yosemite? 's Morgens zal echt niet lukken.
Marianne
En nogmaals, kijk ook eens naar de mogelijkheid om via de Tioga Pass te rijden. Je hebt dan een prachtige route door Yosemite naar Death Valley. Wil je erg graag naar Sequoia, overweeg dan gezien de te verwachten drukte om Yosemite over te slaan en meer tijd voor Kings Canyon en Sequoia te nemen.
Ik neem aan dat je bij 3 juli bedoelt 's middags Yosemite? 's Morgens zal echt niet lukken.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi marianne,
Inderdaad smorgen vertrekken richting Yosemite, zodat we daar in de middag aankomen.
Lees inderdaad erg veel over de Tioga Pass, Daar zal ik me vanmiddag nog even verder in verdiepen.
Het is wel een lastige keuze om bij Yosemite en Kings/Sequoia of/of te moeten doen... Zou ze het liefst allebei aan willen doen.
Is het een optie om vanuit SF smorgens op tijd richting Yosemite te rijden en daar via de Tiago s avonds aan te komen in Lee Vining (5 a 6uur volgens Google Maps)
maar dan zijn we (denk ik) al rijdend door mooi landschap gekomen en kunnem we de volgende 3 dagen volledig benutten om Yosemite/Sequoia/kings te zien
is dat een optie?
groetjes Pieter
Inderdaad smorgen vertrekken richting Yosemite, zodat we daar in de middag aankomen.
Lees inderdaad erg veel over de Tioga Pass, Daar zal ik me vanmiddag nog even verder in verdiepen.
Het is wel een lastige keuze om bij Yosemite en Kings/Sequoia of/of te moeten doen... Zou ze het liefst allebei aan willen doen.
Is het een optie om vanuit SF smorgens op tijd richting Yosemite te rijden en daar via de Tiago s avonds aan te komen in Lee Vining (5 a 6uur volgens Google Maps)
maar dan zijn we (denk ik) al rijdend door mooi landschap gekomen en kunnem we de volgende 3 dagen volledig benutten om Yosemite/Sequoia/kings te zien
is dat een optie?
groetjes Pieter
Wat ga je 7 juli doen die mis ik in je laatste overzicht? Ik, maar dat is persoonlijk, vind je reis nog steeds vol en gehaast.
Moab vind ik erg krap met slechts 1 overnachting, 2 overnachtingen en dus een volle dag is toch wel het minimale voor de hele omweg. Behalve de Arches ligt daar ook nog Dead Horse Point SP en Canyonlands Isle in the sky, beide erg mooi om te bekijken.
De rit van Moab naar Monument Valley kan een dagtocht zijn met alles wat daar nog tussen ligt aan mooi's zoals onder andere Newspaper rock, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods.
Net zoals ik ook de rit van Sequoia via Death Valley naar Las Vegas erg krap aan vind. Wil je door Death Valley racen? Een bezoekje aan het bezoekerscentrum, paar fotostops en je bent gelijk 2 uur bezig, een hike zit er met die hitte niet in (dat snap ik ook nog wel). Als het je puur om de grote bomen gaat, Sequoia bomen staan ook op een paar plekken in Yosemite dus misschien is dat een optie om ze daar te bekijken.
De overnachting in Flagstaff snap ik niet? Grand Canyon is bij uitstek een park wat je in een middag kan bekijken. Dus hier is nog wel wat tijd te winnen.
Moab vind ik erg krap met slechts 1 overnachting, 2 overnachtingen en dus een volle dag is toch wel het minimale voor de hele omweg. Behalve de Arches ligt daar ook nog Dead Horse Point SP en Canyonlands Isle in the sky, beide erg mooi om te bekijken.
De rit van Moab naar Monument Valley kan een dagtocht zijn met alles wat daar nog tussen ligt aan mooi's zoals onder andere Newspaper rock, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods.
Net zoals ik ook de rit van Sequoia via Death Valley naar Las Vegas erg krap aan vind. Wil je door Death Valley racen? Een bezoekje aan het bezoekerscentrum, paar fotostops en je bent gelijk 2 uur bezig, een hike zit er met die hitte niet in (dat snap ik ook nog wel). Als het je puur om de grote bomen gaat, Sequoia bomen staan ook op een paar plekken in Yosemite dus misschien is dat een optie om ze daar te bekijken.
De overnachting in Flagstaff snap ik niet? Grand Canyon is bij uitstek een park wat je in een middag kan bekijken. Dus hier is nog wel wat tijd te winnen.
Van S.F. naar Yosemite en dan overnachting in Lee Vining? Wil je dat echt in een dag doen? Het is inderdaad in 5/6 uur te rijden maar wanneer bekijk je Yosemite dan? Een park bekijken kost toch wat tijd hoor. Even een bezoekje aan het bezoekerscentrum, stoppen bij viewpoints, paar metertjes lopen naar een highlight in een park... je bent zo een uur of 2/3 extra zoet. Dat geldt niet alleen voor Yosemite maar voor alle parken en dan reken ik nu nog heel krap zonder echte wandelingen.
-
- Amerika-ontdekker
iK heb nu een extra dag ingepland voor Death Valley en een dag voor Moab en omgeving.
T is inderdaad wat gehaast misschien.... SF enNY staan van aan begin en eind.. wat zouden jullie skippen om tijd te winnen nu?
30 Amsterdam -------San Francisco ------- 14:00uur in San Francisco
1 San francisco------- San Francisco------- Hele dag in San Francisco
2 San francisco -------San Francisco------- Hele dag in San Francisco
3 San francisco -------Yosemite Park------- smorgens naar Yosemite Park
4 Yosemite Park -------Yosemite Park------- Yosemite Park
5 Yosemite Park -------Kings Canyon ------- Kings Canyon
6 Kings Canyon -----Seqoia NP -------Seqoia NP
7 Seqoia NP -------Death Valley -------death valley
8 Death Valley -------Las Vegas------- s avonds in las vegas
9 Las vegas -------Las Vegas -------las vegas
10 Las vegas -------Las Vegas -------las vegas
11 Las vegas -------Zion -------Zion NP
12 Zion -------Bryce Canyon -------Bryce Canyon
13 Bryce Canyon------- Capitol Reef -------Capitol Reef
14 Capitol Reef------ Moab -------Arches
15 Moab------- Moab -------Dead Horse Point SP en Canyonlands, Isle in the sky
16 Moab------- Monument valley -------Newspaper rock, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the God monument valley
17 Monument valley -------Sedona/Flagstaff -------Grand Canyon
18 Sedona------- joshua tree -------Sedona
19 Joshua tree------- Los Angeles -------joshua tree
20 Los Angeles------- Los Angeles -------Los Angeles
21 Los Angeles------- Santa Barbera -------Los Angeles
22 Santa Barbera------- Monterey -------Santa Barbera
23 Monterey -------San Francisco -------Monterey
24 San Francisco New York Vertrek richting NY 1300
25 New York -------New York -------New York
26 New York -------New York---------- New York
27 New York -------New York -------New York
28 New York -------Amsterdam vertrek richting Nederland 18uur
T is inderdaad wat gehaast misschien.... SF enNY staan van aan begin en eind.. wat zouden jullie skippen om tijd te winnen nu?
4 Yosemite Park -------Yosemite Park------- Yosemite Park
5 Yosemite Park -------Kings Canyon ------- Kings Canyon
6 Kings Canyon -----Seqoia NP -------Seqoia NP
7 Seqoia NP -------Death Valley -------death valley
8 Death Valley -------Las Vegas------- s avonds in las vegas
16 Moab------- Monument valley -------Newspaper rock, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the God monument valley
17 Monument valley -------Sedona/Flagstaff -------Grand Canyon
20 Los Angeles------- Los Angeles -------Los Angeles
21 Los Angeles------- Santa Barbera -------Los Angeles
22 Santa Barbera------- Monterey -------Santa Barbera
23 Monterey -------San Francisco -------Monterey
24 San Francisco New York Vertrek richting NY 1300
-
- Amerika-ontdekker
correctie:
iK heb nu een extra dag ingepland voor Death Valley en een dag voor Moab en omgeving.
T is inderdaad wat gehaast misschien.... SF enNY staan vast aan het begin en eind.. wat zouden jullie skippen om tijd te winnen nu?
T is inderdaad wat gehaast misschien.... SF enNY staan vast aan het begin en eind.. wat zouden jullie skippen om tijd te winnen nu?
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik krijg het idee dat je wellicht teveel vasthoudt aan de tijden van Google Maps en denkt "Oh, dat halen we makkelijk...". Vergeet niet dat er onderweg ook nog veel te zien is en stopt, dat je wellicht onderweg nog een keer tankt en ergens wat eet of drinkt en dus veel meer tijd kwijt bent als wat Google Maps aangeeft. Om een voorbeeld te geven: Wij vertrokken om 12.00 uur uit San Francisco en waren pas om 19.00 uur bij het Wawona Hotel in Yosemite NP. Onderweg was er zoveel te zien dat we veel hebben gestopt en vooral hebben genoten.
Ik zou de volgende aanpassingen maken:
Kings Canyon & Sequoia laten vallen en Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass) en Lone Pine - Death Valley (of Las Vegas) doen.
Sequioa bomen kun je ook bekijken in Yosemite NP bij Mariposa Grove.
Over het Moab gedeelte kan ik verder niks zeggen aangezien ik er niet ben geweest. Over het algemeen wordt een verblijf van 3 dagen aanbevolen wil je alles in de omgeving zien.
17: Monument Valley - Grand Canyon (zonsondergang bekijken en overnachting in park, Grand Canyon Village of Tusayan)
18: Grand Canyon - Needles (via Kingman stukje route 66)
19: Needles - LA (bezoek Joshua Tree NP)
20: LA
21: LA-Pismo Beach
22: Pismo Beach - Monterey
23: Monterey - SF
24: SF - New York (vlieg)
Ik zou de volgende aanpassingen maken:
Kings Canyon & Sequoia laten vallen en Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass) en Lone Pine - Death Valley (of Las Vegas) doen.
Sequioa bomen kun je ook bekijken in Yosemite NP bij Mariposa Grove.
Over het Moab gedeelte kan ik verder niks zeggen aangezien ik er niet ben geweest. Over het algemeen wordt een verblijf van 3 dagen aanbevolen wil je alles in de omgeving zien.
Zit heel onlogisch in elkaar als je het mij vraagt. Ik zou het zo doen:PieterVeenstra schreef: 17 Monument valley -------Sedona/Flagstaff -------Grand Canyon
17: Monument Valley - Grand Canyon (zonsondergang bekijken en overnachting in park, Grand Canyon Village of Tusayan)
18: Grand Canyon - Needles (via Kingman stukje route 66)
19: Needles - LA (bezoek Joshua Tree NP)
20: LA
21: LA-Pismo Beach
22: Pismo Beach - Monterey
23: Monterey - SF
24: SF - New York (vlieg)
-
- Amerika-ontdekker
Denk dat het zo weer iets beter in elkaar zit....Zeker je opmerking om via kingman-->needles aan te doen etc lijkt me erg goed.
ben benieuwd naar overige comments...
4 Yosemite Park-------Yosemite Park------- Yosemite Park
5 Yosemite Park--------Yosemite-------
6 Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass) en
7 Lone Pine - Death Valley (of Las Vegas)
8 Death Valley -------Las Vegas------- las vegas
16 Moab------- Monument valley -------monument valley
17: Monument Valley --------- Grand Canyon (zonsondergang en overnachting in park, Grand Canyon Village of Tusayan)
18: Grand Canyon ----------- Needles (via Kingman stukje route 66)
19: Needles ---------- LA (bezoek Joshua Tree NP)
20: LA---------LA
21: LA-------------------Pismo Beach
22: Pismo Beach -------------- Monterey
23: Monterey - -----------SF
24 San Francisco---------New York----------- Vertrek richting NY 1300
ben benieuwd naar overige comments...
4 Yosemite Park-------Yosemite Park------- Yosemite Park
5 Yosemite Park--------Yosemite-------
6 Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass) en
7 Lone Pine - Death Valley (of Las Vegas)
8 Death Valley -------Las Vegas------- las vegas
17: Monument Valley --------- Grand Canyon (zonsondergang en overnachting in park, Grand Canyon Village of Tusayan)
18: Grand Canyon ----------- Needles (via Kingman stukje route 66)
19: Needles ---------- LA (bezoek Joshua Tree NP)
20: LA---------LA
21: LA-------------------Pismo Beach
22: Pismo Beach -------------- Monterey
23: Monterey - -----------SF
24 San Francisco---------New York----------- Vertrek richting NY 1300
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ziet er zo al een stuk beter uit wat mij betreft.
Enige waar ik niet over kan oordelen is het volgende stuk:
Enige waar ik niet over kan oordelen is het volgende stuk:
Denk dat het geen probleem is, maar er zijn genoeg mensen hier die je in de omgeving van Moab de weg kunnen wijzen en hun wijsheid kunnen en willen delen.PieterVeenstra schreef: 13 Bryce Canyon------- Capitol Reef -------Capitol Reef
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Boek nu eerst eens wat je boeken kunt: ik zie op 5 juli nog een tent beschikbaar in Curry Village. Leg iets vast, annuleren kan altijd nog. Zie http://www.yosemitepark.com voor reserveringen.
En ja, 3 dagen Moab is mooi, maar 1 volle dag is ook al prachtig. Kijk of je de reis de moeite vindt voor een kort bezoek, het kan wel zoals je het nu hebt gepland. Om een idee te krijgen kun je eens ons 2008-verslag bekijken, wij hadden 3 nachten, dus 2 volle dagen. Als het erg heet is, ben je minder actief en heb je minder tijd nodig dan wanneer je erbuiten de zomerperiode bent.
Marianne
En ja, 3 dagen Moab is mooi, maar 1 volle dag is ook al prachtig. Kijk of je de reis de moeite vindt voor een kort bezoek, het kan wel zoals je het nu hebt gepland. Om een idee te krijgen kun je eens ons 2008-verslag bekijken, wij hadden 3 nachten, dus 2 volle dagen. Als het erg heet is, ben je minder actief en heb je minder tijd nodig dan wanneer je erbuiten de zomerperiode bent.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1070 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-