Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Airmiles
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Re: Airmiles
Misschien beetje off topic, of toch ook weer niet helemaal.
Er wordt hier regelmatig verwezen naar het Flying Blue- spaarprogramma van KLM.
Mijn vader heeft echter destijds punten verzameld, die volgens de KLMregels NOOIT vervallen, op het oudere programma van KLM.
Alleen, blijken zijn inloggegevens niet meer correct te zijn, en je kan enkel faxen of bellen met een nr. in Frankrijk ? Klopt dit ? Of is er een Belgische nr waar je dergelijke vragen kan stellen over de oudere spaarprogramma's ?
Het loont wel de moeite want het aantal punten is gigantisch...
Dus: als er iemand kan helpen... graag !
Er wordt hier regelmatig verwezen naar het Flying Blue- spaarprogramma van KLM.
Mijn vader heeft echter destijds punten verzameld, die volgens de KLMregels NOOIT vervallen, op het oudere programma van KLM.
Alleen, blijken zijn inloggegevens niet meer correct te zijn, en je kan enkel faxen of bellen met een nr. in Frankrijk ? Klopt dit ? Of is er een Belgische nr waar je dergelijke vragen kan stellen over de oudere spaarprogramma's ?
Het loont wel de moeite want het aantal punten is gigantisch...
Dus: als er iemand kan helpen... graag !
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Helaas, alleen het nummer in Frankrijk, de hele helpdesk zit daar; je wordt wel in het Nederlands te woord gestaan overigens. De lidmaatschapsnummers zijn inderdaad een tijdje terug aangepast en dus veranderd. Maar zeker inderdaad dan even contact opnemen met ze.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Nog steeds heb ik mijn airmiles niet kunnen toevoegen.
Ik zit nu op een pagina waar ik alle details moet invullen van onze vluchten afgelopen maand(en) maar bij het ticketnummer loopt het mis. Ze vragen daar een ticket nummer maar als ik hetgeen ingeef wat op ons ticket staat geeft hij een foutmelding dat ik een geldig 13-digit ticket number moet ingeven maar ik zou niet weten wat ze bedoelen??
Kan iemand me hiermee verder helpen?
Alvast bedankt
Bart
Ik zit nu op een pagina waar ik alle details moet invullen van onze vluchten afgelopen maand(en) maar bij het ticketnummer loopt het mis. Ze vragen daar een ticket nummer maar als ik hetgeen ingeef wat op ons ticket staat geeft hij een foutmelding dat ik een geldig 13-digit ticket number moet ingeven maar ik zou niet weten wat ze bedoelen??
Kan iemand me hiermee verder helpen?
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Bart,
Je ticketnr. zal waarschijnlijk met 016 beginnen (je hebt toch met United gevlogen?)
Dit was bijv. een ticketnr. van mij uit 2007: 0162150485221
Kun je zo'n nummer terugvinden op de bevestiging of je e-ticket? Staat volgens mij ook altijd op de boardingpas. Als het goed is heb je het kleine strookje nog?
Roland
Je ticketnr. zal waarschijnlijk met 016 beginnen (je hebt toch met United gevlogen?)
Dit was bijv. een ticketnr. van mij uit 2007: 0162150485221
Kun je zo'n nummer terugvinden op de bevestiging of je e-ticket? Staat volgens mij ook altijd op de boardingpas. Als het goed is heb je het kleine strookje nog?
Roland
Dat is inderdaad het nummer wat ik probeerde. Ondertussen nieuwe pogingen gewaagd en lijkt het wel gelukt.
Account summary
Membership level: Member
Current redeemable miles balance: 11,808
Year to date Elite Qualifying Miles (EQM) 11,808
Year to date Elite Qualifying Segments (EQS) 4
Lifetime United flight miles: 11,808
Redeemable miles expiration date: Apr 30, 2011
Al staat links in het tabelletje dat ik 0 miles heb
Hello BART
Member
> 0 miles
> Redeem miles
> View my itineraries
My profile | Log out
:dunno:
Bart
Account summary
Al staat links in het tabelletje dat ik 0 miles heb
Hello BART
Member
> 0 miles
> Redeem miles
> View my itineraries
My profile | Log out
:dunno:
Bart
Grts, Bart
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet er een nachtje overheen gaan voordat het goed verwerkt is? Morgen nog maar eens kijken. Soms kan het enkele dagen duren voordat het goed in beeld komt.
Mooi dat het nu wel gelukt is.
Roland
Mooi dat het nu wel gelukt is.
Roland
Ok doe ik 
Hoe zit het met de airmiles van mijn vriendin? Die staan op mijn adres gefactureerd. Kan ik deze bij mij toevoegen of moet zij voor haar eigen een account aanmaken en dan op haar eigen naam die airmiles aanvragen?
Bart
Hoe zit het met de airmiles van mijn vriendin? Die staan op mijn adres gefactureerd. Kan ik deze bij mij toevoegen of moet zij voor haar eigen een account aanmaken en dan op haar eigen naam die airmiles aanvragen?
Bart
Grts, Bart
Het gaat op de naam die op het BP staat 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, voor haar moet je een eigen account aanmaken.
Roland
Roland
Oke das duidelijk, bedankt beiden !
Bart
Bart
Grts, Bart
-
elkur
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@dude: is het gelukt om de miles voor je vlucht nog toe te voegen?
Wij hebben in september met UA gevlogen, dus ik dacht mij ook nog aan te melden maar ik las dit:
"In the event that mileage earned with United Airlines does not appear on your Mileage Plus Summary, you may request a credit subject to the following conditions: - Flight activity occurred on or after your enrollment date in Mileage Plus. "
dus ik vrees dat het niet zal lukken, aangezien ik me pas nu zou registreren.
Wij hebben in september met UA gevlogen, dus ik dacht mij ook nog aan te melden maar ik las dit:
"In the event that mileage earned with United Airlines does not appear on your Mileage Plus Summary, you may request a credit subject to the following conditions: - Flight activity occurred on or after your enrollment date in Mileage Plus. "
dus ik vrees dat het niet zal lukken, aangezien ik me pas nu zou registreren.
Elkur, zeker nog proberen want het is ondertussen wel gelukt bij mij, ook twee maanden na de heenvlucht. Mijn vriendin haar account ga ik morgen aanmaken.
Hello BART
Member
> 11,808 miles
> Redeem miles
> View my itineraries
My profile | Log out
My mileage summary
Account summary
Account number: -------------
Print Mileage Plus membership card
Hello BART
Member
> 11,808 miles
> Redeem miles
> View my itineraries
My profile | Log out
My mileage summary
Account summary
Account number: -------------
Print Mileage Plus membership card
Grts, Bart
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Premier (25.000EQM) geeft recht op gratis Economy Plus zitjes en is tevens gelijkgesteld aan Star Alliance Silver. Je krijgt ook 25% bonusmijlen.sachasenne schreef:Airmiles sparen is gratis. Je moet je alleen registreren.
Wat united betreft : Bart, je kan ook bellen met united met de vraag je miles bij te zetten. Als je je data en vluchtnrs hebt, zal dat wel lukken. Ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon.
Je kan je ineens inschrijven voor dubbele EQ miles. Deze periode gelden die. In ieder geval, toch voor onze gezamenlijke vluchten. Zoveel te meer EQ, zoveel te hoger je status. Wij hebben er nu 37,000 en zijn nu premier. niet dat dat veel voordeel oplevert. Je kan boarden voor 1,2 en 3. (nrs op je boardingkaarten) Maar als je er 55,000 hebt, kom je al snel aan voorrang voor economy plus ed.
Let wel. Miles zijn maar 1 of 1,5 jaar geldig (weet het niet juist vanbuiten) Vlieg je niet in die periode, dan vervallen ze. Tenzij je er bijkoopt. Dat kan ook. Maar je kan ze natuurlijk ook altijd aan mij schenken
Premier Executive (50.000EQM) geeft recht op alle voordelen van premier + de voordelen van Star Alliance Gold. Je krijgt tevens 100% bonusmijlen.
1K (100.000EQM) & GS (op invitatie) hebben dezelfde voordelen maar staan hoger op de statuslijst. Een 1K/GS krijgt bvb ook 6 SWU's (system wide upgrades) per jaar dat hij 1K (100.000 mijl) is Nadien verdient men nog bijkomende SWU's.
De mijlen (de redeemable miles, dus de mijlen die je kan opgebruiken) hebben over het algemeen een levensduur van 18 maanden na de laatste activiteit (dit kan een hotelovernachting zijn, autohuur, etc..., het hoeft dus geen vlucht te zijn). EQM's (Elite Qualifying Miles) of Statusmijlen worden gebruikt om status te krijgen, deze worden per kalenderjaar gereset, een status moet je dus telkens opnieuw verdienen.
Persoonlijk heb ik accounts bij UA, LH, SN, US, NH, die allen bij Star Alliance zitten. Ik gebruik voornamelijk het programma van United omdat dit mijn inziens het meeste voordelen geeft (oa economy plus). Bij Skyteam heb ik zowel een account bij AF als KL maar die zijn tot op heden nog niet gebruikt. Bij Onewold heb ik een account bij BA en QF. Bij alle 3 de allianties heb ik ook telkens een zakelijke account aangemaakt. Bij Star Alliance is dit Star Alliance Company Plus, bij OneWorld heb ik een On business account en bij Skyteam een Bluebizz account. Dit met de bedoeling om ook mijlen te kunnen sparen met tickets van reizen die ikzelf organiseer. Bij Star Alliance is het helaas nog niet gelukt (slechts enkele boekingsklasses komen er in aanmerking) maar het is alvast handig voor de toekomst. De zakelijke accounts kan je enkel oprichten als je een bedrijf of een zogenaamde rechtspersoon hebt (dus een btwnummer zoals ze dit in België noemen).
-
elkur
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ok, ik ga mijn boarding pass er bij zoekenDude schreef:Elkur, zeker nog proberen want het is ondertussen wel gelukt bij mij, ook twee maanden na de heenvlucht. Mijn vriendin haar account ga ik morgen aanmaken.
voornaamste voordelen van Premier Executive tov Premier zijn volgens mij lounge access telkens je met star alliance vliegt, en uiteraard die 100% mileage bonus. Je hebt ook toegang tot de exit rows, maar ik ga daar zelden zitten omdat daar in mijn ervaring de kans op een vrije plaats naast je minder groot is dan in economy+. Als je met 2 reist is het wel prima natuurlijk.Bralo20 schreef: Premier Executive (50.000EQM) geeft recht op alle voordelen van premier + de voordelen van Star Alliance Gold. Je krijgt tevens 100% bonusmijlen.
Eén van de grote (verdoken) voordelen van UA Mileage Plus tov van vele andere programma's is de heel lage kost (taksen en surcharges) die zij aanrekenen bij award tickets (geboekt met miles). Dit is bij United maar 50 of 60 euro in het totaal (voor een ticket BRU-USA), terwijl dit bij bvb KLM minstens 250 euro is, en soms nog een stuk meer. KLM rekent nog altijd zgn. "fuel surcharges" (die absurd zijn, want nu nog altijd even hoog als toen de olie bijna het dubbele kostte) op award tickets, UA doet dit niet. Dit bepaalt in hoge mate de "waarde" van je miles, tenminste als je ze wil gebruiken om economy tickets te boeken. Ik spaar mijn AF/KLM miles op voor business award tickets (liefst aan verminderd tarief via Promo Awards), dan is het voordeel relatief veel groter.Bralo20 schreef: Persoonlijk heb ik accounts bij UA, LH, SN, US, NH, die allen bij Star Alliance zitten. Ik gebruik voornamelijk het programma van United omdat dit mijn inziens het meeste voordelen geeft (oa economy plus).
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De lounge access is inderdaad een van de grote voordelen, tenminste voor ons die "overzees" wonen, aangezien quasi 99% van onze vluchten "internationaal" zijn kunnen we altijd gebruik maken van de Star Alliance lounges, dit terwijl Amerikanen dit dus niet kunnen voor reizen binnen de USA (dit aangezien lounge toegang enkel bedoeld is voor internationaal reizen)dujardin schreef:voornaamste voordelen van Premier Executive tov Premier zijn volgens mij lounge access telkens je met star alliance vliegt, en uiteraard die 100% mileage bonus. Je hebt ook toegang tot de exit rows, maar ik ga daar zelden zitten omdat daar in mijn ervaring de kans op een vrije plaats naast je minder groot is dan in economy+. Als je met 2 reist is het wel prima natuurlijk.
Inderdaad... Vooral als je saver awards hebt dan is het heel goedkoop om te reizenEén van de grote (verdoken) voordelen van UA Mileage Plus tov van vele andere programma's is de heel lage kost (taksen en surcharges) die zij aanrekenen bij award tickets (geboekt met miles). Dit is bij United maar 50 of 60 euro in het totaal (voor een ticket BRU-USA), terwijl dit bij bvb KLM minstens 250 euro is, en soms nog een stuk meer. KLM rekent nog altijd zgn. "fuel surcharges" (die absurd zijn, want nu nog altijd even hoog als toen de olie bijna het dubbele kostte) op award tickets, UA doet dit niet. Dit bepaalt in hoge mate de "waarde" van je miles, tenminste als je ze wil gebruiken om economy tickets te boeken. Ik spaar mijn AF/KLM miles op voor business award tickets (liefst aan verminderd tarief via Promo Awards), dan is het voordeel relatief veel groter.
Vandaag ben ik even gaan kijken hoe het zat met mijn airmiles.
Is het normaal dat je zelf je airmiles moet aanvragen. Ik dacht dat dat vanzelf zou gaan omdat het nu op voorhand bekend was dat ik met hun zou vliegen en ik al een account had.
Of doen ze dit niet omdat ik niet via de site van united geboekt heb (ik had via connections geboekt).
Ik zit nu overigens aan 21 000 miles, nog ff sparen dus
Is het normaal dat je zelf je airmiles moet aanvragen. Ik dacht dat dat vanzelf zou gaan omdat het nu op voorhand bekend was dat ik met hun zou vliegen en ik al een account had.
Of doen ze dit niet omdat ik niet via de site van united geboekt heb (ik had via connections geboekt).
Ik zit nu overigens aan 21 000 miles, nog ff sparen dus
Grts, Bart
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je bij het inchecken ook je airmilesnummer opgegeven? Je nummer komt dan ook op de boardingpass te staan. Normaliter zouden de miles automatisch bijgeschreven moeten worden. Als dat nog niet gebeurd is zou ik er even achteraan gaan. Omdat het zo kort geleden is kan dat misschien wel online.
Roland
Roland
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij geven onze United nummers altijd door aan Connections, je kan ook bij het inchecken je pas aan de dame/heer achter de balie geven dan worden ze ook bijgeschreven.
Ik had dus geen van beiden gedaan, niet via connections en niet aan de balie, maar goed, dat weet ik nu voor volgend jaar.
Ik heb in ieder geval via de site de airmiles kunnen aanvragen en ook gelukt na enkele pogingen. De vluchtnummers op de boardingpassen en op mijn afgeprinte versie kwamen niet allemaal overeen. Bij de tweede vlucht van Washington naar Atlanta lijkt me dat normaal omdat we onze aansluiting miste en op de volgende vlucht gezet werden.
Maar die van Atlanta naar Chicago was wel de juiste maar die nummer was ook anders dan eerst aangegeven.
Gelukkig bewaar is steeds die boardingspassen, al ben ik er nu wel één kwijt maar misschien zit die nog in mijn cameratas (morgen eens zoeken)
Ik heb in ieder geval via de site de airmiles kunnen aanvragen en ook gelukt na enkele pogingen. De vluchtnummers op de boardingpassen en op mijn afgeprinte versie kwamen niet allemaal overeen. Bij de tweede vlucht van Washington naar Atlanta lijkt me dat normaal omdat we onze aansluiting miste en op de volgende vlucht gezet werden.
Maar die van Atlanta naar Chicago was wel de juiste maar die nummer was ook anders dan eerst aangegeven.
Gelukkig bewaar is steeds die boardingspassen, al ben ik er nu wel één kwijt maar misschien zit die nog in mijn cameratas (morgen eens zoeken)
Grts, Bart