Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA trucks
Re: USA trucks
Is dat zo'n oude film wat je bedoeld of een meer recentere versie ?
die oude heet Duel en is van Steven Spielberg
een nieuwere versie met Leelee Sobieski en Paul Walker heet Joy ride en gaat over het feit dat zij een truckdriver voor de gek houden via de CB en hij zich dan komt wreken op hen ....
die oude heet Duel en is van Steven Spielberg
een nieuwere versie met Leelee Sobieski en Paul Walker heet Joy ride en gaat over het feit dat zij een truckdriver voor de gek houden via de CB en hij zich dan komt wreken op hen ....
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Nee, het is de oude dan.
Bedankt Bart voor de naam van de film. Kan ik m eens helemaal uitzien
(niet vertellen he
)
Bedankt Bart voor de naam van de film. Kan ik m eens helemaal uitzien
Groetjes,
Carine
Carine
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Jeepers Creepers?
Edit, O je weet het al, sorry.
Edit, O je weet het al, sorry.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Weer een heleboel geleerd over trucks. Altijd leuk! Ik vraag me al jaren af hoe het precies en dan speculeren er samen op los, maar nu weten we het tenminste
Iemand wel eens zo'n trucker in de grindbak zien rijden? Het ziet er zo spectaculair uit, is dat het ook??
Iemand wel eens zo'n trucker in de grindbak zien rijden? Het ziet er zo spectaculair uit, is dat het ook??
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Live truck crash in zo'n grindbak.
Runaway Truck Ramp ???
Dat heet toch een Toyota Ramp
Dat heet toch een Toyota Ramp
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jeetje joh, dat is toch niet normaal? Stopt gewoon flink hard. Dat had ik niet verwacht.
Beetje rare vraag wellicht, maar overleeft een chauffeur dit dan? Of gaat het niet altijd zo?
Beetje rare vraag wellicht, maar overleeft een chauffeur dit dan? Of gaat het niet altijd zo?
Het is geen lolletje om van 80 of 100 km/h binnen een meter of 10 / 15 stil te komen staan met een combinatie van 40 ton. Reken maar op wat kneuzingen door je gordel - als je die al aan hebt. Maar het is beter dan een boom of een muur.
Heb foto's gezien van trucks in zo'n ramp, waar het complete onderstel onderuit gerukt was - voorbumper, vooras, dieseltanks etc.
Voornaamste reden van die ramps is niet om de chauffeur of de truck te redden, maar om te voorkomen dat een stuurloze truck onderaan de berg een dorpje instormt zonder remmen.
Heb foto's gezien van trucks in zo'n ramp, waar het complete onderstel onderuit gerukt was - voorbumper, vooras, dieseltanks etc.
Voornaamste reden van die ramps is niet om de chauffeur of de truck te redden, maar om te voorkomen dat een stuurloze truck onderaan de berg een dorpje instormt zonder remmen.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zat ik me ook later af te vragen Mack. Zat al te denken dat het meer zal gaan om de mede weggebruikers dan de vrachtwagen redden en zo. Daarbij zal hij nog meer vaart ontwikkelen als hij nog maar blijft gaan en gaan en gaan..........moet er niet aan denken zeg.
Toch maar blij dat ik het nooit gezien heb want daar kan mijn tere ziel niet tegen
Toch maar blij dat ik het nooit gezien heb want daar kan mijn tere ziel niet tegen
Het bovenstaande filmpje heb ik eens gezien in een aflevering van Shocking usa (of iets dergelijks) en er was toen net een ploeg van het nieuws een reportage aan het maken van een ongeval ofzo, toen die truck eraan gestormd kwam. Er werd toen verteld dat die ramp niet in orde was, hij was bezaaid met enorme bulten waardoor hij over de kop ging. Ik heb rampen gezien die mooier vlak waren en heb er ook foto's van genomen
bij deze: op weg van Nashville naar Chattanooga:

bij deze: op weg van Nashville naar Chattanooga:

Grts, Bart
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die ramp op het filmpje was inderdaad een aparte - meer een lanceerbaan dan een baan om je af te remmen.
Als zo'n ramp goed is aangelegd zal een truck ook niet binnen 10 tot 15 meter stilstaan; die ramps zijn wel wat langer, en zijn toch bedoeld om een iets geleidelijkere afremming te bewerkstelligen dan over een afstand van 10 tot 15 meter. Het zal zeker niet aangenaam zijn, en zeker niet zacht eraan toe gaan, maar het is nog altijd beter dan het alternatief.
Veel hangt ook af van het soort runaway truck ramp dat is gebruikt; gebruikt men zand, dan zal er een veel snellere afremming plaatsvinden dan als er bijvoorbeeld gravel wordt gebruikt (zogenaamde "arrester beds"). Bij deze laatste is het de bedoeling dat de snelheid relatief geleidelijk wordt afgeremd door de verhoogde weerstand, in tegenstelling tot een ramp met zand, waar de truck zich er meer in zal ingraven en zo zal afremmen. Nadeel van de grindbakken is dat als ze niet goed zijn aangelegd, je taferelen krijgt zoals in het filmpje...
Als zo'n ramp goed is aangelegd zal een truck ook niet binnen 10 tot 15 meter stilstaan; die ramps zijn wel wat langer, en zijn toch bedoeld om een iets geleidelijkere afremming te bewerkstelligen dan over een afstand van 10 tot 15 meter. Het zal zeker niet aangenaam zijn, en zeker niet zacht eraan toe gaan, maar het is nog altijd beter dan het alternatief.
Veel hangt ook af van het soort runaway truck ramp dat is gebruikt; gebruikt men zand, dan zal er een veel snellere afremming plaatsvinden dan als er bijvoorbeeld gravel wordt gebruikt (zogenaamde "arrester beds"). Bij deze laatste is het de bedoeling dat de snelheid relatief geleidelijk wordt afgeremd door de verhoogde weerstand, in tegenstelling tot een ramp met zand, waar de truck zich er meer in zal ingraven en zo zal afremmen. Nadeel van de grindbakken is dat als ze niet goed zijn aangelegd, je taferelen krijgt zoals in het filmpje...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Kennis van me heeft net (na een opleiding van een week of 4) zijn eigen Peter Bilt gekregen (fotos komen nog). Om te weten hoe hoog dat ding is (ivm bruggen, wires en zo) heeft hij de smoke stacks nagemeten.
Maar liefts 13 feet en 6 inch boven het wegdek
Maar liefts 13 feet en 6 inch boven het wegdek
13′ 6″ is de standaard hoogte van een truck in de US!Maar liefts 13 feet en 6 inch boven het wegdek
Ik ben ook een groot liefhebber van US trucks
Ik ben zo'n 7 jaar lang chauffeur geweest waarvan een jaar in de US,die andere jaren heb door Nederland en Europa gereden! Op dit moment doe ik het niet meer omdat ik 2 kleine kinderen heb en omdat mijn vrouw een hele drukke baan heeft en veel reist voor haar werk,als truck driver ben je nou eenmaal veel van huis en maak je veel uren. Ik mis het wel heel erg en ik zou nog steeds graag een keer mijn eigen truck willen aanschaffen en door de hele US willen rijden
Ik heb met deze trucks gereden,
Kenworth:

Freightliner:

Groeten Jeroen
Laatst gewijzigd door Fisherman op 07 jun 2010, 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan is nu dé tijd om een truck te kopen: er staan er immers nu zeer veel te koop, en het is een "buyer's market"
. Schiet wel op, want het begint weer aan te trekken: totaal truck tonnage is alweer flink aan het stijgen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Die KW is echt super, de W900 is mijn favoriete Amerikaanse truck! Kwam er laatst nog eentje in NL tegen, een paarse bij een meeting.
Die trucks ramps is trouwens niks Amerikaans: in Europa heb je er ook genoeg. In de Ardennen bijvoorbeeld zijn er al een aantal te vinden.
Die trucks ramps is trouwens niks Amerikaans: in Europa heb je er ook genoeg. In de Ardennen bijvoorbeeld zijn er al een aantal te vinden.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Ik ben ook gek op grote trucks maar ik heb er dit jaar erg weinig gezien.
Hier zijn mijn foto's van vorig jaar: http://picasaweb.google.nl/ericdejong9/Trucks#
Groeten,
Eric
Hier zijn mijn foto's van vorig jaar: http://picasaweb.google.nl/ericdejong9/Trucks#
Groeten,
Eric
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen dirt roards gereden zeker. Je struikelt in amerika over de trucks. Hoe je die nu kan missen?
- Color01
- Amerika-expert
ned in MO schreef:Alleen dirt roards gereden zeker. Je struikelt in amerika over de trucks. Hoe je die nu kan missen?
Ik heb op mijn navigatie het vinkje "Avoid Highways" aangezet. Ik moet zeggen dat dat erg fijn was, gewoon lekker door de dorpjes pruttelen in plaats van door te razen naar je volgende bestemming.
Verder hebben we de Great Smokey Mountains, Blue Ridge Parkway, Skyline drive (in Shenandoah) afgereden. Mag allemaal geen commercieel verkeer overheen volgens mij.
Laatste paar dagen hebben we in centrum New York rondgelopen. Ook geen truck te zien.
Misschien volgende vakantie weer.
Maar wat vond je van de "Grit 8" ? Is dat een truck of niet ?
Verder hebben we de Great Smokey Mountains, Blue Ridge Parkway, Skyline drive (in Shenandoah) afgereden. Mag allemaal geen commercieel verkeer overheen volgens mij.
Laatste paar dagen hebben we in centrum New York rondgelopen. Ook geen truck te zien.
Misschien volgende vakantie weer.
Maar wat vond je van de "Grit 8" ? Is dat een truck of niet ?
Ze hebben met een paar simpele aanpassingen iets anders van een Pete 379 gemaakt. Opvallende paint job, grote visor, lange stacks, gekleurde logo's en een iets verlengd chassis (of een verwijderde sleeper). Niet slecht.Eric_NL schreef:Maar wat vond je van de "Grit 8" ? Is dat een truck of niet ?
Mack
MW Drawings
MW Drawings