Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Abbey: Wie kan ons helpen met een route en tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Abbey
Amerika-newbie

Reis Abbey: Wie kan ons helpen met een route en tips?

Bericht door Abbey »

Hallo lieve mensen!

Mijn vriend en ik hebben jullie hulp dringend nodig bij het plannen van onze reis! We vertrekken 2 augustus 2010 naar de US om daar de bruiloft van onze vrienden bij te wonen (in Baton Rouge, LA). Op zondag 8 augustus vertrekken we weer naar Los Angeles om daar te starten aan onze 'roadtrip'. We hebben al wel in ons hoofd wat we willen zien, maar totaal geen ervaring met zo'n grote reis. De 'route' die we nu in ons hoofd hebben is als volgt:

Los Angeles
Joshua Tree National Park
Grand Canyon
Las Vegas
Yosimite national Park
San Francisco
En dan langs de kust terug naar Los Angeles waar ons vliegtuig ons op 23 augustus zal terugbrengen naar Nederland.

De reistijd is dus in totaal 14 dagen. In elk van de drie grote steden (LA, Las Vegas en San Francisco) willen we 2 dagen verblijven. Wat betreft de National Parks, we vinden het vooral leuk er door heen te rijden, af en toe te stoppen voor foto's en filmen, maar zijn niet zo sportief dat het plan is om daar te gaan hiken of rond te lopen. Wat ik me afvraag is of we uberhaupt tijd genoeg hebben om deze route te doen...

Wat we vooral nodig hebben is een mooie route die we zonder ons teveel te moeten haasten kunnen rijden. Het liefst via de genoemde plaatsen. Ook zou het fijn zijn als iemand ons tips kan geven over goedkope hotels/motels waar we kunnen overnachten. Als het maar schoon is.
We zijn allebei nog student dus we moeten onze reis dus redelijk low budget houden. Ook andere tips over bijvoorbeeld bezienswaardigheden, bijzonderheden of wat anders zijn van harte welkom!

Ik wil alvast iedereen die ons kan helpen enorm bedanken!

Groetjes Abbey & Ron
Laatst gewijzigd door markro op 04 jun 2010, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Abbey: Wie kan ons helpen met een route en tips?

Bericht door jolanxyz »

Ja hoor dat kan wel... je krijgt dan zoiets:

8 aug: L.A.
9 aug: L.A. - Joshua Tree - Kingman
1o aug: Kingman - route 66 - Grand Canyon
11 aug: Grand Canyon - Page
12 aug: Page - Zion
13 aug: Zion - Las Vegas
14 aug: Las Vegas
15 aug: Las Vegas - Death Valley - Bishop
16 aug: Bishop - Yosemite
17 aug: Yosemite
18 aug: Yosemite - S.F.
19 aug: S.F.
20 aug: S.F. - Monterey
21 aug: Monterey - Santa Barbara
22 aug: Santa Barbara - L.A.
23 aug: L.A. - naar huis

Je zou ook de kortste weg terug van de Grand Canyon naar Las Vegas kunnen nemen, maar dan mis je Page en Zion. In Page is veel te zien en ook Zion is erg prettig, zelfs een halve dag voor je door gaat naar Las Vegas is de moeite.
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Route ziet er prima uit, alleen moet je even in de gaten houden dat wanneer je naar Zion rijdt, er wegwerkzaamheden zijn (dus vertraging). Je zou er ook voor kunnen kiezen om ipv Zion naar Bryce te rijden vanaf Page en dan door naar Las Vegas. Ikzelf vond Bryce indrukwekkender, maar dat komt omdat ik, net als jij, minder van het hiken ben...de hikes in Zion schijnen bizar mooi te zijn.
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Abbey
Amerika-newbie

Bericht door Abbey »

Hallo Jolanxyz & Quicksilver,

bedankt voor jullie hulp en tips! Route ziet er nu voor ons iig een stuk gestructureerder uit! We gaan alleen wel Death Valley (helaas) overslaan aangezien de temperaturen daar in augustus killing zijn. Ik neem aan dat rijden vanaf Las Vegas naar Bishop ook prima is, of zou een andere route vanaf Las Vegas naar,uiteindelijk, Yosimite Park beter zijn?

Pff, is wel spannend, zo'n reis..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn al meerdere keren in juli en augustus in DV geweest. Heet, maar je hebt airco in de auto en veel viewpoints kun je met de auto of na een korte wandeling bekijken. De hitte maakt het juist erg bijzonder. Ik kan ook een overnachting in het park aanraden, maar dan wordt de dag erna wel weer lang.
Je zou vanaf Las Vegas via Beatty kunnen rijden, maar daar zal het ook heet zijn, en minder mooi dan DV.
Neem in iedere geval de route via de oostingang van Yosemite, via de Tioga Pass, dat is mooier dan de route vanaf Las Vegas via Bakersfield en Fresno.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je niet door Death Valley wilt, dan kun je buitenom en in Lee Vining overnachten zodat je de volgende dag de Tioga Pass over kunt naar Yosemite. Maar de hitte heeft wel charme daar en het het is toch wel uniek om door een van de heetste plekken op aarde te rijden. Je auto heeft airco en ook het bezoekerscentrum is heerlijk koel. Ik zou toch door Death Valley gaan.

Zion of Bryce, beide zijn erg mooi. En zo zijn er nog genoeg keuzes te maken. Kijk eens op googlemaps naar route en afstanden. Ik weet niet of je de site van de nationale parken al kent: www.nps.gov je kan daar voor alle nationale parken op zoeken wat er te doen is en waar je rekening mee moet houden. Ook overnachtingsmogelijkheden in de parken kun je daar vinden. Het is wel aan te raden deze zo snel mogelijk vast te leggen en ook zo veel mogelijk in de parken te overnachten. Dat scheelt heen-en-weer rijden.
Abbey
Amerika-newbie

Bericht door Abbey »

We gaan er toch wel serieus over denken om toch door Death Valley te rijden. Ben denk ik een beetje bang gemaakt door verhalen over mensen die daar gestrand waren omdat de auto overhit raakte, of camera's die kapot gingen door de hitte. We hebben gisteren een kaart gekocht dus we gaan zsm beginnen met een route uit te stippelen. Zag dat er ook een korte route is door DV (ongeveer 80 km) er recht doorheen. Dat zou misschien wel een optie kunnen zijn.

Misschien dat we wel (en ik weet dat dit waarschijnlijk een schande is...) Zion en Bruce overslaan en direct vanaf Grand Canyon naar Las Vegas gaan. Mijn vriend is de enige die rijdt (ik heb nog geen rijbewijs) en wil het voor hem wel relaxed houden. Dus twee routes maken en dan kijken we maar hoeveel km het extra is. Ik heb foto's van Bryce gezien en ik moet zeggen dat het er toch wel erg indrukwekkend uitziet..

Zag trouwens wel dat overnachten in de parken erg duur is.. Weet iemand misschien wat goedkopere alternatieven? Alleen is kamperen geen optie (ben enorm bang voor beestjes, met name spinnen..).

Erg bedankt weer trouwens dat jullie zo goed meedenken! Wordt erg gewaardeerd!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat jij de korte route door DV noemt. De gebruikelijke route door Death Valley loopt ongeveer van Lone Pine via stovepipe Wells en Furnace creek en Death Valley junction. Of je rijdt via Badwater naar Shoshone. Dat zal beide wel meer zijn dan 80 km. Die verhalen van gestrande auto's door oververhitting zijn waarschijnlijk erg gedateerd, wij konden zelfs de airco aanhouden.
Het overnachten in de parken is inderdaad duurder dan erbuiten, maar het heeft ook wel zijn voordelen. Je hoeft niet heen en weer te rijden, wat zeker bij yosemite veel kan schelen. Ook bij DV is een overnachting in het park erg mooi, kijk daarvoor eens bij http://www.xanterra.com Stovepipe Wells is goedkoper dan de kamers bij Furnace creek, hoewel de cabins daar nog iets goedkoper zijn.
Bij de Grand Canyon is Tusayan een goed lternaitef. Maar kijk ook eens wat er in het park nog vrij is, want de Bright Angel Lodge is toch best betaalbaar.
Voor Zion heb je in Springdale aardig wat mogelijkheden, en bij Bryce zou je eens in Tropic kunnen kijken.
Het rijden zal erg meevallen, ook al rijdt je vriend alleen. Ik rij ook altijd alleen en we doen zo nu en dan best grote afstanden.

Marianne
Boldy79
Amerika-ontdekker

Bericht door Boldy79 »

Hoi Abbey....

Wij zijn vorig jaar ook door Death Valley gereden met 2 a 3 stops... erg indrukwekkend.... als je genoeg water bij je hebt, moet je het zeker doen. Wij zijn die dag vanaf de Longstreet INN, vlak voor DV richting Bishop gereden en dat was best te doen... vond ik....

Als ik mocht kiezen zou ik zeker Bryce of ZION aandoen, ik vond ZION echt super, vooral de Hike door de narrows!
Qua motels waren wij best tevreden over motel 6, netjes, schoon en relatief goedkoop!
Als je niet in de parken zelf wilt logeren kijk zoals al gezegd dan in plaatsen vlakbij het park, maar daar moet je meestal wel op tijd bijzijn. Wij moesten in Tusayan terug richting Grand Canyon INN, omdat alles vol was.....
2007 New York 2009 Zuidwest USA 2010 New York
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ik vond ZION echt super, vooral de Hike door de narrows!
Als je niet zo van hiken houdt is dat wel meteen erg veel van het goede lijkt me ( al is het daarom niet minder mooi!)
Als gemakkelijk iets wilt zien dat erg bijzonder is lijkt me Bryce meer logisch, daar kun je bijna met de auto bij de uitzichtspunten komen.
Abbey
Amerika-newbie

Bericht door Abbey »

Heeft er iemand nog tips voor (betaalbare) hotels/motels in San Francisco, Montery & Santa Barbara? Zag een hoop hotels boven de E100,- per nacht..

En wat vinden jullie.. We willen eigenlijk zoveel als mogelijk aan het toeval overlaten en dus geen hotels op voorhand boeken. Op deze manier ben je niet gebonden en kan je doorrijden/stoppen wanneer je wilt.. Maar aan de andere kant lijkt me dit toch wel een beetje eng..
Boldy79
Amerika-ontdekker

Bericht door Boldy79 »

Hoi Abbey,

Wat je zegt klopt, als je niks boekt vantevoren kun je doen en laten wat je wil.... (hebben wij ook gedaan).
Alleen ik zou wel even kijken waar, bijvoorbeeld op vrij- zaterdagavond bent... Dan is het over t algemeen drukker... Daar hadden wij niet op geteld...Maar normaal zou ik niet veel vestzetten, er zijn zoveel hotels/motels.....

En als je in een park wilt overnachten is er meestal geen plek meer als je er op de dag zelf probeert een kamer te boeken....
2007 New York 2009 Zuidwest USA 2010 New York
Abbey
Amerika-newbie

Bericht door Abbey »

Eindelijk!! We hebben gisteravond ons reisplan gemaakt! Met dank aan de kaart en http://www.viamichelin.nl hebben we nu het aantal kms en een route (en met dank aan jullie natuurlijk!). Het gaat er als volgt uit zien:

• 8 augustus  aankomen in LA, huurauto ophalen. Overnachten in LA
• 9 augustus  dag en avond in LA
• 10 augustus  dag en avond in LA
• 11 augustus  Joshua Tree NP / overnachten onderweg in bv Kingman (ongeveer 450 km rijden)
• 12 augustus  ’s ochtends vroeg naar Grand Canyon (ongeveer 450 km rijden). Na GC overnachten in bv Seligman. Nog ongeveer 120 km rijden.
• 13 augustus  Van Seligman naar Las Vegas. Ongeveer 294 km rijden.
Uitslapen want inchecktijd hotels las Vegas is 15.00. Avond doorbrengen in Las Vegas.
• 14 augustus  dag en avond in Las Vegas
• 15 augustus  ’s ochtends rustig naar Beatty rijden (net voor Death Valley). 181 km rijden. Daar chillen.
• 16 augustus  Heel vroeg in de ochtend door Death Valley naar bv Lee Vining (net voor Yosimite NP). 355 km rijden. Daar overnachten.
• 17 augustus  Door Yosimite NP naar San Francisco. ’s Avonds waarschijnlijk aankomen.
• 18 augustus  overdag en avond in San Francisco.
• 19 augustus  overdag en avond in San Francisco.
• 20 augustus  Vroeg vertrekken naar bv Morro Bay. 369 km rijden.
• 21 augustus  Vroeg vertrekken naar Oxnard (onderweg ook stoppen in Santa Barbara). 280 km rijden.
• 22 augustus  Van Oxnard rijden naar Los Angeles. 96 km rijden. Overnachten in LA dicht bij LAX
• 23 augustus om 19.50 terug naar huis.

Aangezien de reis nu 'vastligt' en we weten waar we wanneer zijn denk ik er toch sterk over om een groot deel vast te leggen (qua hotels). In ieder geval de grote steden en National Parks. Geeft wel een stuk rust nu alles wat duidelijker is!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer