Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe belangrijk is een credit-card???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hadden tijdelijk een tweede mastercard (rabobank) genomen, voor noodgevallen. Een stond op naam van mijn man en een stond op mijn naam. Na de vakantie hebben we 'm weer ingeleverd.

Groetjes Elly
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Extra kaart

Bericht door nieuwenoord »

Wij doen dat eigenlijk altijd, twee creditcards. Kost niet eens zoveel extra en het is gewoon heel safe om alles dubbel te hebben.

Groetjes
Monique
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Het hebben van een tweede CC kan zo zijn voordelen hebben. Als de kaart door het nogal ruwe gebruik beschadigd of als je rekening is leeggeroofd door een onverlaat die jouw CC gekopieerd heeft oid. Je kunt in beide gevallen je CC niet meer gebruiken maar wel de partner CC. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het erg vervelend is als je wilt betalen en je CC doet het om een van beide redenen niet meer. Krijg je toch rode oortjes als je meegedeeld word om op een andere manier te betalen omdat je saldo niet toerijkend is.
Harm
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marloes schreef:wij wilden voor 2 personen 1 creditcard meenemen (mastercard van de rabobank) en onze pinpassen. Daar moeten we het toch wel mee kunnen redden?
Hoi Marloes,

Zorg er in ieder geval voor dat je een creditcard hebt op naam van degene die het voertuig bestuurt. Jullie gingen toch met een camper, als ik me niet vergis?
Saver is het om ook een partnercard aan te schaffen voor evt. noodgevallen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een 2de CC kan ook handig zijn als je toevallig een beetje grote uitgave doet onderweg.
Wij hadden op onze 1ste trip maar 1 CC en in de 3de weer van onze vakantie konden we die ineens niet meer gebruiken omdat de limiet bereikt was.
dan is een 2de CC dus wel zo handig of je moet met de bank afspraken maken dat ze het maximale bedrag verhogen.
Rob
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

ik denk dat ik dan ook maar tijdelijk nog een creditcard neem. Nog tijd zat om dat te regelen.

We zijn wel zo slim geweest om alles te boeken op de naam die op de creditcard staat.

Bedankt voor de info!
Arlette
Amerikafan

Re: Hoe belangrijk is een credit-card???

Bericht door Arlette »

Wij hebben ook gebruik gemaakt van een visa in NY, heel handig, ..... als het blijft werken!!! :thumbdown: We hadden de eerste volle dag al de pech dat mijn visakaart niet meer werkte. Ik had er net inkopen mee gedaan, wilde er 3 metroticketjes mee kopen en boem : de eerste twee geen probleem, de derde kaart ging niet meer. Maar ik dacht dat het misschien aan hun systeem zou liggen, dus geen paniek :D Tot we 's avonds gingen eten bij Ellen's Stardust Diner (ook best leuk trouwens) mijn kaart niet meer aanvaard werd. :oops: De limiet was nog lang niet vol (leeg?) a nee we waren er net. De visa van mijn zoon werkte wel en geld afhalen met de gewone pinpas ook. Dat hebben we dan maar gedaan, een mens moet toch eten nietwaar? Maar dat drukt enigszins de pret wel even, ik dacht daar de slag van mijn leven gaan te doen met inkopen :lol: maar nu durfde ik bijna geen geld meer uit te geven ... Maar allee, nadien een super reisje gehad ondanks dit. Terug thuis op de bank werd er naar geinformeerd en op de visabureau zei men dat het de fout in de zaken zelf lag, maar dat kan niet natuurlijk want de metrotickets ging wel tot de derde dus ... en de eetzaak, die krijgen er zo elke dag honderden visakaarten dus dat zal niet de fout geweest zijn. Ik neem in ieder geval de volgende keer (en die komt er vast :clap: ) de telefoonnummers van de Visa zelf ook mee, moet dit dan nog wel even gaan opzoeken maar mij hebben ze geen tweede keer meer!!! En ook voor mijn man laat ik dan een visakaart openen zodat we dan met zijn kaart verder kunnen. Want leuk is anders hoor :evil:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hadden een credit card van AMEX (dacht ik) gekoppeld aan KLM (dus punten sparen)

Lekker shoppen in Parijs en bij de laatste grote afrekening.........*BENG* hij hield er mee op...... Geld genoeg, limiet nog niet bereikt, wat zou het kunnen zijn??

Gebeld met de maatschappij en het bleek dat je maar 9 transacties op één dag mocht doen :lol: Dus de spullen weg laten leggen tot de volgende morgen en weer verder gaan shoppen.

In USA gebruik je ook voor veel kleine dingen de kaart dus geen idee of daar deze limiet ook geldt, maar wel even handig om na te vragen voordat je net als wij de mist in gaat. :wink:
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Arlette schreef:Terug thuis op de bank werd er naar geinformeerd en op de visabureau zei men dat het de fout in de zaken zelf lag, maar dat kan niet natuurlijk want de metrotickets ging wel tot de derde dus ... en de eetzaak, die krijgen er zo elke dag honderden visakaarten dus dat zal niet de fout geweest zijn. Ik neem in ieder geval de volgende keer (en die komt er vast :clap: ) de telefoonnummers van de Visa zelf ook mee, moet dit dan nog wel even gaan opzoeken maar mij hebben ze geen tweede keer meer!!! En ook voor mijn man laat ik dan een visakaart openen zodat we dan met zijn kaart verder kunnen. Want leuk is anders hoor :evil:
Op creditcards, het speelt geen rol welke, zit er een fraude bescherming op, als er "verdachte" transacties gebeuren dan zal men automatisch je kaart blokkeren. Snel na elkaar metroticketjes nemen op een lokatie duizenden mijlen van je huis kan mogelijk als frauduleus aanzien worden. Mogelijk is je kaart gewoon automatische geblokkeerd op verdenking van "fraude" ;)

Bij Amex is het voldoende als je net voor je vertrek even naar de klantendienst belt om te zeggen dat je gaat reizen en dat ze dus verschillende transacties, voor mogelijk een hoger totaalbedrag dan normaal, kunnen verwachten. Amex merkt je kaart dan aan in hun systeem zodat deze niet geblokkeerd na een aantal transacties. Waarschijnlijk lukt dit ook wel bij Visa/Mastercard/Diner's...
Laatst gewijzigd door Bralo20 op 03 jun 2010, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

dimple schreef:Wij hadden een credit card van AMEX (dacht ik) gekoppeld aan KLM (dus punten sparen)

Lekker shoppen in Parijs en bij de laatste grote afrekening.........*BENG* hij hield er mee op...... Geld genoeg, limiet nog niet bereikt, wat zou het kunnen zijn??

Gebeld met de maatschappij en het bleek dat je maar 9 transacties op één dag mocht doen :lol: Dus de spullen weg laten leggen tot de volgende morgen en weer verder gaan shoppen.

In USA gebruik je ook voor veel kleine dingen de kaart dus geen idee of daar deze limiet ook geldt, maar wel even handig om na te vragen voordat je net als wij de mist in gaat. :wink:
Gewoon voor je vertrekt een telefoontje doen naar Amex is voldoende ;)
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ja, dat weten we nu! Maar toen niet :mrgreen:

En dat hij geblokkeerd kan worden ter verdenking op fraude hebben we ook mee mogen maken. Toen werd ik netjes gebeld door Visa. Ik zat in Tsjechie en deed online aankopen in USA :lol: Toen hebben ze gebeld ter controle.

Het is mijn partner overkomen dat (na dat beruchte shop weekend Parijs) een paar dagen de kaart alsnog werd geblokkeerd. Hij meteen weer bellen. Wat bleek: er waren transacties (geprobeerd) gedaan in Korea en nog zo'n ver land. Toen zeiden ze, tja meneer dat u op zaterdag shopt in Parijs, prima! Maar dan meteen door naar Korea om daar een paar duizend op te nemen vonden we verdacht!
Heel netjes van ze hoor! :thumbup:
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

fraude bescherming op, als er "verdachte" transacties gebeuren dan zal men automatisch je kaart blokkeren. Snel na elkaar metroticketjes nemen op een lokatie duizenden mijlen van je huis kan mogelijk als frauduleus aanzien worden. Mogelijk is je kaart gewoon automatische geblokkeerd op verdenking van "fraude
Nu dat mogen ze dan wel vermelden op de bank en/of de website! Dan had ik het misschien anders aangepakt ... of dan had ik in ieder geval geweten waar het aan zou gelegen hebben. Alhoewel ik die dag maar één keer de visa gebruikt heb vooraleer ik "in panne viel" met de metrokaartjes. Dus ik denk niet dat het aan het aantal transacties van die dag lag maar inderdaad ik zou het nog geloven dat het daarom was, het is in ieder geval een betere uitleg dan die van de bank. Maar ik ga toch ook eens naar de Visa zelf mailen ook en het uitleggen. Eens kijken wat die er op te zeggen hebben .... Maar toch bedankt voor de 'wijzere' uitleg van Bralo en Dimple :thumbup:
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb onlangst hier in de winkel ook problemen gehad om te betalen met visa .Eerste aankoop ging zonder problemen , een uur later in dezelfde winkel werd het gewoon geweigerd .Zat niet anders op dan man's kaart te gebruiken maar ook die werd geweigerd .Nu ja ,koop zelden hier in Belgie iets met visa dus de limiet had ik zeker niet bereikt ,op beide kaarten niet .Heb uiteindelijk betaald met bancontact en de bank later gevraagd waarom die weigering .Zij hebben visa gecontacteerd en daar was geen enkele melding binnen gekomen na mijn eerste aankoop dat ik mijn kaart of mijn man's kaart heb willen gebruiken dus dat van hen uit zeker geen weigering is uitgegaan .Doet me vermoeden dat soms die terminals dienst weigeren .

Bij onze afreis verwittig ik steeds mijn bank en laat de limiet van beide kaarten ook verhogen ,zodoende is visa wel op de hoogte van een reis :wink: .Maar dat wil niet zeggen dat er niets mis mee kan gaan want enkele jaren terug hebben wij ook eens een kaartweigering gehad ,met ophaling van onze huurwagen bij avis en die man beweerd dat onze kaart ontoereikend was .Wij hebben daags andien ook de bank gecontacteerd en bleek dat die man 1 nummer verkeerd had ingetoets van onze kaart ,waarom dat niet direct kan doorgegeven worden dat het hier betreft foutieve nummer ,begrijp ik ook niet maar op ons aandringen wilde die man het zelfs geen tweede keer proberen .Zo zie je maar dat er verschillende reden kunnen zijn waardoor je de kaart niet kan gebruiken .Ik vertrouw er nooit 100% ten volle op en neem heel wat dollars mee op reis . :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer