Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis planning 2010
Reis planning 2010
Hoi,
Wij zijn bezig om een reis te plannen in zuid west amerika. We willen veel en gooien de planning nog regelmatig om. We komen aan in LLA en willen vrij snel in een zeer relaxed tempo via de kust naar San francisco. Vanuit daar via de wine counties naar yosemite en dan door naar death valley. Vanuit death valley een avondje vegas en door naar bryse. Dan naar de grand canyon en weer terug naar vegas. Dan vliegen we naar miami om bij vrienden een paar dagen op het strand te liggen. Wat vinden jullie ervan?
Zijn de afstanden te doen?
Wat zijn de aanraders aan de kust?
Moet je vooraf boeken of is dat niet nodig?
Dag Datum Slaapplaats km
zaterdag 1 los angeles 0
zondag 2 los angeles 0
maandag 3 pismo beach 315
dinsdag 4 santa cruz 306
woensdag 5 san francisco 125
donderdag 6 san francisco 0
vrijdag 7 napa valley 85
zaterdag 8 yosemite np 319
zondag 9 yosemite np 0
maandag 10 death valley 512
dinsdag 11 las vegas 257
woensdag 12 Bryce canyon 0
donderdag 13 Bryce canyon 0
vrijdag 14 grand canyon 447
zaterdag 15 grand canyon 0
zondag 16 las vegas 447
maandag 17 miami 0
dinsdag 18 miami 0
woensdag 19 miami 0
donderdag 20 miami 0
vrijdag 21 vliegtuig 0
zaterdag 22 amsterdam 0
Wij zijn bezig om een reis te plannen in zuid west amerika. We willen veel en gooien de planning nog regelmatig om. We komen aan in LLA en willen vrij snel in een zeer relaxed tempo via de kust naar San francisco. Vanuit daar via de wine counties naar yosemite en dan door naar death valley. Vanuit death valley een avondje vegas en door naar bryse. Dan naar de grand canyon en weer terug naar vegas. Dan vliegen we naar miami om bij vrienden een paar dagen op het strand te liggen. Wat vinden jullie ervan?
Zijn de afstanden te doen?
Wat zijn de aanraders aan de kust?
Moet je vooraf boeken of is dat niet nodig?
Dag Datum Slaapplaats km
zaterdag 1 los angeles 0
zondag 2 los angeles 0
maandag 3 pismo beach 315
dinsdag 4 santa cruz 306
woensdag 5 san francisco 125
donderdag 6 san francisco 0
vrijdag 7 napa valley 85
zaterdag 8 yosemite np 319
zondag 9 yosemite np 0
maandag 10 death valley 512
dinsdag 11 las vegas 257
woensdag 12 Bryce canyon 0
donderdag 13 Bryce canyon 0
vrijdag 14 grand canyon 447
zaterdag 15 grand canyon 0
zondag 16 las vegas 447
maandag 17 miami 0
dinsdag 18 miami 0
woensdag 19 miami 0
donderdag 20 miami 0
vrijdag 21 vliegtuig 0
zaterdag 22 amsterdam 0
Laatst gewijzigd door gjagils op 01 jun 2010, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis planning 2010
Ik denk dat er wat meer informatie nodig is om passende adviezen te krijgen:
- wanneer gaan jullie
- hoe reizen jullie
- hoeveel dagen zijn jullie van plan in het zuidwesten rond te reizen
Jaap
- wanneer gaan jullie
- hoe reizen jullie
- hoeveel dagen zijn jullie van plan in het zuidwesten rond te reizen
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaap terecht, ik was mijn post al aan het aanpassen want ik deed iets verkeerd. Inmiddels staat het kaartje en de planning erbij.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie de kust snel willen doen zou je Santa Cruz over kunenn slaan. Ook zou ik Napa Valley vergeten en meteen van SF naar Yosemite rijden. Hier 2 of 3 nachten, er is genoeg te zien. Als je 2 nachten in het park doet kun je nog in Lee Vining overnachten zodat je wat meer tijd hebt voor de oostkant van het park, en voor Bodie, Mono Lake en Death Valley.
Ik mis Zion in het rijtje, willen jullie daar wel naar toe? In dat geval zou ik daar zeker 1 nacht plannen, maar nog beter twee. Kijk ook eens naar het topic over de wegwerkzaamheden daar.
Omdat jullie al in Las vegas eindigen zou je kunnen overwegen om in 1 dag van Death valley naar Zion te rijden. Dan 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Twee nachten Grand Canyon kan, maar misschien is het beter om tusen Bryce en de GC een nacht Page te plannen. Dat breekt de reis en er is genoeg te zien rondom Page. Je hebt dan ook nog voldoende tijd voor de hoogtepunten van de Grand Canyon.
Reserveren is nodig voor Yosemite en de Grand Canyon. Verder is het langs de kust ook raadzaam. Wanneer gaan jullie?
Marianne
Ik mis Zion in het rijtje, willen jullie daar wel naar toe? In dat geval zou ik daar zeker 1 nacht plannen, maar nog beter twee. Kijk ook eens naar het topic over de wegwerkzaamheden daar.
Omdat jullie al in Las vegas eindigen zou je kunnen overwegen om in 1 dag van Death valley naar Zion te rijden. Dan 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Twee nachten Grand Canyon kan, maar misschien is het beter om tusen Bryce en de GC een nacht Page te plannen. Dat breekt de reis en er is genoeg te zien rondom Page. Je hebt dan ook nog voldoende tijd voor de hoogtepunten van de Grand Canyon.
Reserveren is nodig voor Yosemite en de Grand Canyon. Verder is het langs de kust ook raadzaam. Wanneer gaan jullie?
Marianne
- Quiksilver
- Amerikafan
De afstanden zijn redelijk te doen, behalve Grand Canyon-Las Vegas, dat is wel ruim 5 uur rijden!
En dan heb je dus de tijd die je in GC verblijft/rondtourt niet meegerekend.
Aan de kust zou ik zeker even vis gaan eten in Morro Bay (vlakbij Pismo) en Monterey (voor Santa Cruz) bezoeken. Daar kan je dan ook ook de 17 miles scenic (Carmel) doen. Veel mensen hoor ik ook over Hearst Castle in San Simeon. Ik ben zelf tot de voet ervan geweest, maar vond de wachttijd te lang en je mag er niet met je auto naartoe (alleen met bus). Imho zijn er leukere dingen om met je tijd te doen…
Mooie reis trouwens!
Aan de kust zou ik zeker even vis gaan eten in Morro Bay (vlakbij Pismo) en Monterey (voor Santa Cruz) bezoeken. Daar kan je dan ook ook de 17 miles scenic (Carmel) doen. Veel mensen hoor ik ook over Hearst Castle in San Simeon. Ik ben zelf tot de voet ervan geweest, maar vond de wachttijd te lang en je mag er niet met je auto naartoe (alleen met bus). Imho zijn er leukere dingen om met je tijd te doen…
Mooie reis trouwens!
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Plato

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 2 nachten GC is dat toch goed te doen? De rit van Yosemite naar Death Valley (even afhankelijk van begin- en eindpunt) is veel lange, met veel meer te zien en te doen onderweg.Quiksilver schreef:De afstanden zijn redelijk te doen, behalve Grand Canyon-Las Vegas, dat is wel ruim 5 uur rijden!En dan heb je dus de tijd die je in GC verblijft/rondtourt niet meegerekend.
Marianne
We wilden juist snel uit LA vertrekken maar wel even ontspannen aan de kustAls jullie de kust snel willen doen zou je Santa Cruz over kunenn slaan.
Ook zou ik Napa Valley vergeten en meteen van SF naar Yosemite rijden.
We wilden juist 1 nacht in napa blijven om daar ook de wine counties mee te pakken, of is dat geen aanrader?
Ik mis Zion in het rijtje, willen jullie daar wel naar toe?
We hadden Zion nog niet opgenomen omdat we nu al 4 parken hebben die allemaal vrij verschillend zijn. Uit reacties hadden we gehoord dat Zion veel weg heeft van Yosemite. Klopt dat?
Omdat jullie al in Las vegas eindigen zou je kunnen overwegen om in 1 dag van Death valley naar Zion te rijden.
Ja die overweging heb ik ook wel in mijn hoofd zitten, weet nog niet zo goed wat ik ermee moet doen. Deze optie geeft wat rust in het rijden.
Zo te horen vind jij Zion leuker dan bryceDan 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Eind augustus begin september is het plan.Reserveren is nodig voor Yosemite en de Grand Canyon. Verder is het langs de kust ook raadzaam. Wanneer gaan jullie?
We twijfelen nog enorm of we het nu zelf moeten regelen of het al moeten boeken vooraf. Het geeft je veel vrijheid maar ook weer stress om het daar te regelen.
- Quiksilver
- Amerikafan
Heb je gelijk in, had niet gezien dat er 2 nachten op de planning stondenMartin & Marianne schreef:Met 2 nachten GC is dat toch goed te doen? De rit van Yosemite naar Death Valley (even afhankelijk van begin- en eindpunt) is veel lange, met veel meer te zien en te doen onderweg.Quiksilver schreef:De afstanden zijn redelijk te doen, behalve Grand Canyon-Las Vegas, dat is wel ruim 5 uur rijden!En dan heb je dus de tijd die je in GC verblijft/rondtourt niet meegerekend.
Marianne
Wij gaan van 12 september tm 29 september en hebben de meeste dingen al vastgelegd...alleen Vegas niet, maar dat komt altijd wel goed. Ik wil alles voor de vakantie geregeld hebben, zodat ik op en top kan genieten en me niet hoef bezig te houden met overnachtingen regelen. Heb dit 2 jaar gedaan en vond het soms toch wel stressen
Plato

Plato

-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vind je tijd in las vegas wel kort, vind Zion inderdaad ook een heel mooi park, heeft niets weg van yosemite....
Zo dat waren al heel veel reacties vandaag.
Op dit moment hebben wij nog de volgende vragen:
- Misschien een dagje LA inleveren voor strand, is LA meerdere dagen waard?
- Zijn de wine counties het waard?
- 1,5 dag vegas lijkt me genoeg.
Graag jullie tips en reacties
Op dit moment hebben wij nog de volgende vragen:
- Misschien een dagje LA inleveren voor strand, is LA meerdere dagen waard?
- Zijn de wine counties het waard?
- 1,5 dag vegas lijkt me genoeg.
Graag jullie tips en reacties
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niets inruilen voor strand, je gaat toch ook al naar Miami? Maar hoelang je in LA moet blijven is moielijk te zeggen, je kunt het beste eens een planning gaan maken van wat je daar wilt doen. Het is geen stad om zo maar eens wat rond te kijekn, daarvoor is het veel te groot.
En die wine counties, tja, voor mij hoeft dat niet. Het is er best wel mooi, maar niet zo bijzonder als andere dingen in het westen. Dan zou ik veel liever naar Zion gaan. Nog even over de verdeling Zion/Bryce: ik vind Zion niet mooier dan Bryce, maar er zijn meer mogelijkheden om je een volle dag (of meer) te vermaken. Veel mooie, en heel verschillende wandelingen. Bryce is prachtig en heel fotogeniek, maar je bent er sneller uitgekeken. Zorg wel dat je een wandeling naar beneden maakt, maar aan een halve dag heb je wel voldoende voor een goede indruk.
Marianne
En die wine counties, tja, voor mij hoeft dat niet. Het is er best wel mooi, maar niet zo bijzonder als andere dingen in het westen. Dan zou ik veel liever naar Zion gaan. Nog even over de verdeling Zion/Bryce: ik vind Zion niet mooier dan Bryce, maar er zijn meer mogelijkheden om je een volle dag (of meer) te vermaken. Veel mooie, en heel verschillende wandelingen. Bryce is prachtig en heel fotogeniek, maar je bent er sneller uitgekeken. Zorg wel dat je een wandeling naar beneden maakt, maar aan een halve dag heb je wel voldoende voor een goede indruk.
Marianne
- Quiksilver
- Amerikafan
Miami is qua kust niet te vergelijken met de kust van LA. Je moet idd eerst eens kijken wat je wil zien in LA. Walk of Fame, Griffith Observatory, Rodeo Drive, Warner Bros/Universal e.d. Ik ben zelf een liefhebber van de kust en heb het meestal snel gezien in LA. Zeker de kustplaatsen Laguna, Manhattan, Hermosa en Redondo Beach zijn echt de moeite waard. Die laatste 3 zijn ook verbonden met elkaar door een mijlenlang fiets/looppad langs het strand.
Ach, het is allemaal persoonlijk, maar hopelijk kun je er wat mee!
Ach, het is allemaal persoonlijk, maar hopelijk kun je er wat mee!
Plato

Plato

Ik zou zeggen, lekker naar Napa Valley gaan als jullie interesse hebben in een Amerikaans wijngebied; mij spreekt het wel aan eens een niet zo'n standaard bestemming in een rondreis.
Zion/Bryce: 'eeuwige' discussie op dit forum. Persoonlijk waren wij veel meer onder de indruk van Bryce. Hoe je de verdeling evt. maakt, wij waren in ieder geval blij dat we één volle dag in Bryce konden doorbrengen (wandelingen, viewpoints en een beetje relaxen).
Jaap
Zion/Bryce: 'eeuwige' discussie op dit forum. Persoonlijk waren wij veel meer onder de indruk van Bryce. Hoe je de verdeling evt. maakt, wij waren in ieder geval blij dat we één volle dag in Bryce konden doorbrengen (wandelingen, viewpoints en een beetje relaxen).
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Persoonlijk vind ik Napa Valley niet echt een aanrader. Wij hebben vorige keer ook een nacht in Napa overnacht om de volgende dag wat te genieten van Napa Valley en de wijn. Maar, dat viel dik tegen! Het is helemaal niet zo idyllisch als Frankrijk of Italiëgjagils schreef:Ook zou ik Napa Valley vergeten en meteen van SF naar Yosemite rijden.
We wilden juist 1 nacht in napa blijven om daar ook de wine counties mee te pakken, of is dat geen aanrader?
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Als je een nachtje in een wijngebied wil zitten rijd dan van Los Angeles naar Paso Robles ipv naar Pismo beach. De volgende dag kan je dan naar Cambria en langs hw1 naar Monterey of naar SC als je dat wil. Als je de keus hebt voor een strandvakantie zou ik altijd Miami kiezen. Het water in de Pacific is me veel te koud.
Yeehaw
Yeehaw
Wederom nuttige informatie. Sonoma stond al op de lijst, maar dat ligt zo dicht bij San Francisco dat dat wel goed komt.
Paso Robles is iets nieuws wat ik hoor. Is wel een hele leuke optie als ik de gidsen nalees.
De reden dat we ook willen beginnen met strand is eenvoudig om met wat rust te beginnen. 2 dagen heerlijk alle werkstresss van ons af krijgen en dan gaan genieten van san francisco en alle schitterende natuurparken.
Ik heb wel steeds meer het gevoel om zelf de vlucht en de auto te boeken en via hotelsites alvast wat hotels te reserveren.
Paso Robles is iets nieuws wat ik hoor. Is wel een hele leuke optie als ik de gidsen nalees.
De reden dat we ook willen beginnen met strand is eenvoudig om met wat rust te beginnen. 2 dagen heerlijk alle werkstresss van ons af krijgen en dan gaan genieten van san francisco en alle schitterende natuurparken.
Ik heb wel steeds meer het gevoel om zelf de vlucht en de auto te boeken en via hotelsites alvast wat hotels te reserveren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1583 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties