Ik mag aannemen dat ik dat niet goed begrepen heb,..... of zijn de vakantiedagen echt zo schaars in de States?
Dennis (en de vele anderen) waar begin je dan aan
René
PeeJay schreef:Ik zal het nog sterker maken, ik begon bij een bedrijf te werken hier in de VS, waar je het eerste jaar 0, ja NUL, dagen vakantie had.Wel de verplichtte 10 Holidays zoals Easter, Memorial Day, 4th July, Labor Day, X-mas day, New Years day.
Nou had ik al eerder 8 jaar voor dat bedrijf gewerkt in Europa, en die history kon ik gelukkig meetellen, dus ik kreeg meteen 17 vakantie dagen, 2 personal days, betaald ziekte verlof en die 10 holidays, dus een enorme luxe voor hier![]()
Rene, als je hier in het onderwijs werkt als leraar/lerares heb je dus geluk, want alleen tijdens de zomer al gaat de school dus 3 maanden dicht.
Dus niemand hier die net als jij van het onderwijs naar het bedrijfs leven gaat...
Enne Rene, als je nog iemand zoekt om te helpen met je geld op te maken, stuur me maar effe een PBeetje.![]()
/PeeJay
Niet overal, hangt van het school district af. En als de zomer vakantie niet betaald wordt is het salaris van de rest van de maanden zo hoog dat die 3 maanden wel gedekt zijn.Ronald schreef:Nadeel is wel dat die 3 maanden dus grotendeels onbetaald zijn zover ik heb begrepen.
Ligt o.a. helemaal aan wat voor werk je doet, hoe groot de afdeling is, etc.Ronald schreef: Overigens is het bij veel bedrijven best mogelijk om meer dagen vakantie te nemen, maar ook dat zal dan onbetaald verlof zijn.

En om dan terug te komen op jou vraag Rene, is het antwoord : $$$$$$Dennis (en de vele anderen) waar begin je dan aan ?
Om diezelfde reden zijn wij ook nooit karig met een tip. Bijkomend voordeel is dat ze je graag terug zien komen en altijd prima service krijgt.marcuscj schreef:De meeste kleine restaurants here in the US, geven hun employees geen betaalde vacantie of betaalde feestdagen.
Wel moeten zij het minimum loon betalen.
Daarom geef ik altijd een 15% tip.
Groetjes
Mijn staatje zegt alleen maar hoeveel uur er gewerkt wordt, niet hoe hard..Redneck schreef:Hoewel je staatje impliceert dat Nederland niet hard werkt, zou je ook moeten kijken naar het BNP van die landen.
Terwijl Canada 31 miljoen inwoners heeft, dus bijna 2 keer zoveel dan Nederland, is het BNP hetzelfde? zelfs met 3 weken meer vakantie in NL !Redneck schreef:Canada is niet zo efficiënt als Nederland: met 6 weken vakantie produceert Nederland hetzelfde BNP als Canada met 2 of 3 weken vakantie.
Redneck schreef:Hoewel je staatje impliceert dat Nederland niet hard werkt, zou je ook moeten kijken naar het BNP van die landen. Zo heb ik het volgende statement bewaard dat ik een paar jaar geleden tegenkwam op de site van een Canadees bedrijf waar men naarstig op zoek was naar Canadese Nederlanders:
Canada is niet zo efficiënt als Nederland: met 6 weken vakantie produceert Nederland hetzelfde BNP als Canada met 2 of 3 weken vakantie.
Uit jouw staatje blijkt dat het verschil in gewerkte uren in werkelijkheid nog groter is dan zij dachten.
gr. Redneck
Het zal inderdaad een rol spelen dat er veel parttime gewerkt wordt. Hoe groot die rol is kan ik niet beoordelen want ik ken geen exacte cijfers.Ronald schreef:Volgens mij is Nederland ook een van de landen waar veel mensen part time werken i.p.v. fulltime waardoor het gemiddelde lager lijkt.
Als ik van mijn eigen situatie uitga zit ik toch ver boven het gemiddelde, zelfs boven het gemiddelde van de USA.
Inderdaad, ik heb mijn eigen situatie ook eens berekend. Met 5 dagen in de week (gemiddeld) negen uur per dag x 47,5 weken per jaar, kom ik er ook dik overheen. Ruim 2100 uur betekent dit.Ronald schreef:Als ik van mijn eigen situatie uitga zit ik toch ver boven het gemiddelde, zelfs boven het gemiddelde van de USA.
Nee hoor, ik werk gewoon 40 uur in de week, en ik neem 3 weken vakantie per jaar. Zelfs wanneer ik dus al mijn vakantiedagen zou op gebruiken zou ik nog ver boven het gemiddelde zitten.Redneck schreef:Het zal inderdaad een rol spelen dat er veel parttime gewerkt wordt. Hoe groot die rol is kan ik niet beoordelen want ik ken geen exacte cijfers.Ronald schreef:Volgens mij is Nederland ook een van de landen waar veel mensen part time werken i.p.v. fulltime waardoor het gemiddelde lager lijkt.
Als ik van mijn eigen situatie uitga zit ik toch ver boven het gemiddelde, zelfs boven het gemiddelde van de USA.
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar werk jij niet teveel?
gr. Redneck