Het zou alleen al handig zijn als in de media ook eens wordt beschreven wat ESTA betekend.. Electronic System for Travel Authorization. En dus niet Electronic System for Authorization to Enter the US. Zou ook niet zo lekker bekken natuurlijk 'ESAEUS'
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vanaf binnenkort: $10 betalen via ESTA
Re: Vanaf binnenkort: $10 betalen via ESTA
Idd.. komt ook omdat veel van de journalisten die er over schrijven zelf absoluut geen idee hebben waar ze het over hebben. Had jij niet toen eens een telegraaf bericht geplaatst waar weet-ik-hoeveel fouten instonden Bramster?
Het zou alleen al handig zijn als in de media ook eens wordt beschreven wat ESTA betekend.. Electronic System for Travel Authorization. En dus niet Electronic System for Authorization to Enter the US. Zou ook niet zo lekker bekken natuurlijk 'ESAEUS'
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
okee, ESTA en het formulier in het vliegtuig, dat had ik wel begrepen. maar door wat sommigen(ja idd ook journalisten!) schrijven, lijkt het alsof je vantevoren een ESTA en een VWP moet invullen. maar een VWP-formulier bestaat niet?Coyote schreef:We zitten in een overgangsperiode. Voorals nog moet je inderdaad zowel de ESTA aanvraag doen als de formulieren in het vliegtuig invullen. Niets verwarrend aan toch? Het is echter onduidelijk geworden door de gebrekkige informatieverziening in de media hierover vind ik. Als heel duidelijk was gesteld dat je vooralsnog beide moet invullen was het gelijk duidelijk geweest. Dat is in mijn ogen niet altijd goed aangegeven.Tina schreef:...dus je vult ESTA in en ook nog een VWP???? ik dacht dat er maar 1 ding hoefde ingevuld te worden. verwarrend...
Roland
heb ESTA al gedaan, ben nu bezig met m'n ticket.
Wat mensen hier met het 'VWP' formulier bedoelen is het groene I-94W dat je in het vliegtuig moet invullen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
okee, eindelijk wat meer duidelijkheid! Bedankt!
Ik zit ook met een vraag.
Ik heb een Nederlandse paspoort en Nederland zit gewoon in de visa waiver programma.
Maar ik lees iets over elektronische paspoort en digitale chip
.
ik heb gewoon een normale Nederlandse paspoort en wat bedoelen ze ermee.
Ik heb een Nederlandse paspoort en Nederland zit gewoon in de visa waiver programma.
Maar ik lees iets over elektronische paspoort en digitale chip
ik heb gewoon een normale Nederlandse paspoort en wat bedoelen ze ermee.
In de nieuwste variant van het Nederlandse paspoort zit een RFID chip met daarop je pasfoto, vingerafdrukken e.d. Als jij een geldig Nederlands paspoort hebt, waar dat nog niet in zit, kan je als nog gewoon naar de VS. Voor nieuwe paspoorten is die chip echter verplicht.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Chip is vereist voor paspoorten uitgegeven na 26 Okt 2006.
ok bedankt ik ga ff meteen kijken
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als hij er in zit is het goed en als hij er niet in zit is het net zo goed (en ben je bijna aan een nieuw paspoort toe
Je hoeft dus niet te gaan kijken en je zorgen te maken (en je kan beter even kijken of je paspoort nog geldig is dan of er een chip in zit
Sorry, maar dit is net het verkeerde soort informatie dat niet thuishoort in een reis forum.
Bekijk de link en trek jouw conclusies over welk soort passpoort geldig is om de VS binnen te komen.
http://www.dhs.gov/files/programs/conte ... _0021.shtm
Bekijk de link en trek jouw conclusies over welk soort passpoort geldig is om de VS binnen te komen.
http://www.dhs.gov/files/programs/conte ... _0021.shtm
Jawel hoor, je hoeft niet moeilijk te zoeken, als je (nederlandse) paspoort nog geldig is, is het in orde
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wat is er verkeerd aan deze informatie dan?, ik heb ook nog een paspoort zonder chip, en die doet het nog prima.pbuyse1 schreef:Sorry, maar dit is net het verkeerde soort informatie dat niet thuishoort in een reis forum.
"Als hij er in zit is het goed en als hij er niet in zit is het net zo goed."
Dis klopt dus niet, als er geen chip in zit en het PP dateert van na 26 Oct 2006, dan is het niet geldig om zonder visum naar de VS te reizen.
PP van voor die datum hoeven geen chip, alles staat klaar en duidelijk in de link uitgelegd.
Dis klopt dus niet, als er geen chip in zit en het PP dateert van na 26 Oct 2006, dan is het niet geldig om zonder visum naar de VS te reizen.
PP van voor die datum hoeven geen chip, alles staat klaar en duidelijk in de link uitgelegd.
Nou dat is lekker de datum van afgifte is juni 2008
Betekent dit dat ik nu naar de gemeente moet om een nieuwe te halen?
Dit kan toch niet waar zijn
Betekent dit dat ik nu naar de gemeente moet om een nieuwe te halen?
Dit kan toch niet waar zijn
Vergelijk de voorkant met jouw PP met die van de link.
Als er een icoontje opstaat wat op een chip lijkt dan ben je in orde.
Ik zie niet in dat Nederland zou ver zou achterzitten op Belgie waar die paspoorten al lang uitgegeven worden.
Als er een icoontje opstaat wat op een chip lijkt dan ben je in orde.
Ik zie niet in dat Nederland zou ver zou achterzitten op Belgie waar die paspoorten al lang uitgegeven worden.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Deliboy, jouw paspoort is helemaal prima, je kunt met ALLE geldige Nederlandse paspoorten naar de VS reizen.
@pbuyse1, ik weet niet waar je woont, maar er bestaan helemaal geen Nederlandse paspoorten van na 26 oktober 2006 zonder chip, dus hou s.v.p. op met dit soort voor anderen verwarrende informatie, en het is dus jouw informatie die niet op een reisforum thuishoort en alleen maar voor verwarring zorgt.
@pbuyse1, ik weet niet waar je woont, maar er bestaan helemaal geen Nederlandse paspoorten van na 26 oktober 2006 zonder chip, dus hou s.v.p. op met dit soort voor anderen verwarrende informatie, en het is dus jouw informatie die niet op een reisforum thuishoort en alleen maar voor verwarring zorgt.
De informatie in de link is klaar en duidelijk en maakt geen onderscheid ivm het land van afkomst.
Ik heb ten andere nooit iets anders gezegd dan dat een PP na die datum een chip moet hebben. Heb nooit specifiek iets gezegd over een Nederlands paspoort daar ik daar niet van weet. Enkel algemeen geldende regel hier gebracht.
Ik heb ten andere nooit iets anders gezegd dan dat een PP na die datum een chip moet hebben. Heb nooit specifiek iets gezegd over een Nederlands paspoort daar ik daar niet van weet. Enkel algemeen geldende regel hier gebracht.
Bedankt voor de link, je hebt gelijk er staat een logo dat je verteld dat er een chip inzit.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht