Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

afstand berekenen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kris
Amerika-ontdekker

afstand berekenen

Bericht door Kris »

Kent er iemand een handige website waarop je snel de afstand kan berekenen tussen verschillende plaatsen in de USA ?
Op die manier kunnen we een betere dagplanning maken.
Alvast bedankt!
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Emiel
Amerika-ontdekker

Bericht door Emiel »

Hallo Kris,

http://www.map24.nl is denk ik wel een goede website, daar kun je routes plannen en onderweg ook zoeken naar bijvoorbeeld hotels e.d.

Ik heb hem gebruikt om binnen Europa naar Oostenrijk te gaan. Dat is goed bevallen.

Ik zou gewoon even een route intikken op de site om te kijken wat de resultaten zijn.

Ik heb niet zoveel verstand van het programma; google earth, maar ik denk dat je daar misschien ook wel iets mee kan.

Succes ermee in elk geval.

Groetjes Emiel
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

MSN

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind de online routeplanner op http://www.msn.nl ook erg makkelijk.

Groetjes,
Monique
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Het is wel geen website maar wij maken gebruik van het programma Mappoint. Dit heeft Fred op onze laptop geinstalleerd en met een GPS-muis kun je dat ook gebruiken als navigatiesysteem.
Carola
blomer1
Amerika-ontdekker

Bericht door blomer1 »

http://www.randmcnally.com/

Kijk eens op bovenstaande site.

succes Johan
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Hi ik gebruik zelf altijd http://www.freetrip.com. Makkelijk bekijken hoever het is van A naar B.
succes Jeannine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

blomer1 schreef:http://www.randmcnally.com/

Kijk eens op bovenstaande site.

succes Johan
Je kunt hier ook een complete rondreis opgeven, maximaal 10 stops als ik me niet vergis.
Wel even uitkijken als je ergens een pas hebt onderweg: als je nu ingeeft dat je van Yosemite Village naar Lee Vining wilt, word je via Lake Tahoe gestuurd. Helemaal terecht als je nu wilt gaan, maar voor de zomer niet zo handig.

Marianne
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Zie Gratis Routeplanners elders op dit forum.

Google Earth heeft een 3-dimensionale routeplanner waarbij je zelfs de route kan 'vliegen'.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

De fijnste website vind ik nog altijd:

http://www.indo.com/distance/index.html

Je typt 2 steden in (waar ook ter wereld) en je krijgt de afstand in
mijlen en kilometers.

Nadeel misschien: de afstand is "as the crow flies" , dus hemelsbreed gemeten.
Ik vind dat niet erg, ik bereken de afstanden nooit tot op de meter.

Laat je niet afleiden door alle Bali en Indonesië teksten, je kunt alle
amerikaanse steden invoeren. Vermeld wel de staat erbij, dat zoekt makkelijker.

Succes!
16x USA / 30 staten
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Liz schreef:De fijnste website vind ik nog altijd:

http://www.indo.com/distance/index.html

Je typt 2 steden in (waar ook ter wereld) en je krijgt de afstand in
mijlen en kilometers.

Nadeel misschien: de afstand is "as the crow flies" , dus hemelsbreed gemeten.
Ik vind dat niet erg, ik bereken de afstanden nooit tot op de meter.
Voor een dagplanning heb je daar dus weinig aan. De reisafstand kan aanzienlijk meer zijn dan de afstand hemelsbreed.
Life is good in the Tarheel State.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ja dat is waar Marcel.
Daarom noemde ik dat ook als nadeel voor de meeste mensen.
Ik merk gewoon dat iedereen op dit forum een veel strakkere planning maakt dan dat ik doe.

Ik maak geen dagplanning maar een route met begin- en eindpunt.
Alles wat ik interessant vind om te bezoeken op die route, daarvan maak ik een aantekening.
Ik maak een lijst van de dingen die ik per sé wil zien en de dingen die ik ga bekijken als ik tijd over heb.

Ik zou van een Dag 1, Dag 2, Dag 3......planning heel nerveus worden.
Ik wil graag de ruimte hebben voor onverwachte dingen, mensen, ontmoetingen en plaatsen.
En ik wil niet weten waar ik op dag 25 overnacht, want misschien blijf ik op dag 22 wel ergens langer dan gepland.

Zo zie je maar dat we allemaal onze eigen manier van reizen hebben en dat is het mooie aan mensen.
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef:Ik maak geen dagplanning maar een route met begin- en eindpunt.
Alles wat ik interessant vind om te bezoeken op die route, daarvan maak ik een aantekening.
Ik maak een lijst van de dingen die ik per sé wil zien en de dingen die ik ga bekijken als ik tijd over heb.

Ik wil graag de ruimte hebben voor onverwachte dingen, mensen, ontmoetingen en plaatsen.
En ik wil niet weten waar ik op dag 25 overnacht, want misschien blijf ik op dag 22 wel ergens langer dan gepland.
.
Hoi Liz,

Het spreekt mij heel erg aan wat jij hier verwoord. Ook ik wil graag de ruimte en flexibiliteit hebben voor onverwachte dingen.

Toch maak ik wel een route met een dagplanning om de doodeenvoudige reden dat routes maken een van mijn grootste hobby's is. Ik help ook vaak anderen hiermee. Zelf gebruik ik de route plus mijn draaiboek met aantekeningen als leidraad tijdens de reis en voor de rest zie ik wel hoe het loopt. Ik moet wel bekennen dat in de praktijk ongeveer 90% van mijn planning inderdaad gevolgd wordt.

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 02 feb 2006, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Hoi Marjan,

Leuk te zien dat er hier meer gelijkgestemde zielen zijn.
Deze manier van reizen kent uiteraard ook nadelen.
Ik geef een voorbeeld.....mijn man en ik willen komende reis graag naar The Wave.
Wij zullen moeten gokken op de loterij ter plaatse, want wij hebben er geen enkele kijk op wanneer wij daar in de buurt zijn.
Zelfs niet bij benadering.

We willen ook een helicoptervlucht maken boven de Grand Canyon.
Het is raadzaam zo'n vlucht te reserveren maar ook dat kan niet.
Wederom omdat we geen idee hebben wanneer we daar aankomen.
Hotelreserveringen maken we ook niet in het voren, behalve de eerste nacht bij aankomst.

Maar als je bereid bent deze risico's te nemen heeft onze manier van reizen zeker een bepaalde charme.

Ik zei het al....zoveel mensen, zoveel wensen :)
16x USA / 30 staten
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Op de bonnefooi

Bericht door nieuwenoord »

Ha Liz,

Eerlijk is eerlijk: liefst zou ik het ook op jouw manier doen. Maar wij zitten vast aan de schoolvakanties, dus aan het hoogseizoen en dan is het al stukken minder makkelijk om zomaar op de bonnefooi te reizen.

Ooit ... als die kids niet meer meegaan, dan zien we wel waar we uitkomen. We doen al wel zo af en toe een klein weekje Europa zo en ik vind het heerlijk!

Groetjes,
Monique
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef:Hoi Marjan,
Leuk te zien dat er hier meer gelijkgestemde zielen zijn.
Deze manier van reizen kent uiteraard ook nadelen.
Ik geef een voorbeeld.....mijn man en ik willen komende reis graag naar The Wave.
Wij zullen moeten gokken op de loterij ter plaatse, want wij hebben er geen enkele kijk op wanneer wij daar in de buurt zijn.
Zelfs niet bij benadering.
.
Hoi Liz,

Afgelopen jaar zijn mijn man en ik ook naar de Wave geweest (op de bonnefooi). We hadden niets gepland, alleen stond voor ons vast dat we er heel graag heen wilden. Dat betekende dus dat we aan de lottery mee moesten doen en we hebben hier toen heel bewust maximaal 5 dagen voor uitgetrokken. Er waren er uiteindelijk maar 4 nodig. Hoe dat allemaal in zijn werk ging kun je via deze link lezen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 7490#37490

Wij hebben toen Page als vast punt genomen en van hieruit prachtige tochten gemaakt en bijzondere dingen bekeken in die dagen. De hele omgeving daar is schitterend en er is zoveel te zien. s'Morgens om 9 uur naar het Paria Station en na de lottery hadden we hele dag om iets te ondernemen. We zijn o.a. geweest naar de Paria Movieset, de Toadstools, de Wahweap Hoodoos, Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Cottonwoodroad gereden, Glen Canyon Dam bezocht etc.

Misschien een idee voor jullie om het op die manier te doen?

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Hoi Marjan,

Bedankt voor de tip, zo zouden wij het ook aan kunnen pakken.
Het is natuurlijk ook weer afhankelijk van een aantal factoren ( tijd en weer) maar we nemen deze manier zeker in overweging.

Ik heb jouw link bekeken, maar wat een geweldige foto's!!
Ik heb nog wel een vraag, misschien dat jij die als deskundige nog voor mij kunt beantwoorden.
Ik las in jouw verslag dat je ongeveer 9 mijl over een unpaved road moet rijden. We hebben een 4x4 dus dat is het probleem niet.

Waar ik me meer zorgen over maak is de afstand die je moet lopen.
Ik neem aan dat je begint bij het ranger station ?
Hoever is het dan lopen naar de eigenlijke Wave ?
Ik ben niet goed in lange afstanden en klimpartijen en zit nu toch te denken dat dat wel eens een probleem zou kunnen gaan worden.

Ben benieuwd naar je antwoord. Dank je wel !
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef: Waar ik me meer zorgen over maak is de afstand die je moet lopen.
Ik neem aan dat je begint bij het ranger station ?
Hoever is het dan lopen naar de eigenlijke Wave ?
Ik ben niet goed in lange afstanden en klimpartijen en zit nu toch te denken dat dat wel eens een probleem zou kunnen gaan worden.
Hoi Liz,

Dit heb ik geschreven in een andere topic

De snelste weg vanaf Page is via hwy 89 richting Kanab. Na 30 mile kom je bij milemarker 21 het Paria Ranger Station tegen. Hier moet je zijn voor de permits. Dan rij je nog 4,5 mile verder en in een scherpe bocht naar rechts heb je links de afslag naar de House Rock Valley Road. Deze unpaved road volg je plm 8 mile en dan kom je bij de Wire Pass trailhead. Er is een parkeerplaats met toiletgebouwtje). Hier start je de wandeling

Zie deze link, er is ook een kaartje bij.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 1763#41763

De wandeling zelf duurt een uur (snel) tot anderhalf uur. Op sommige stukken is het zwaar doordat je in mul zand moet lopen. Ga daarom zoveel mogelijk "hogerop" om over de zandstenen rotsen te lopen. Het laatste stukje is een klimmetje.

Ik weet niet hoeveel moeite je hebt met lopen, maar als je het enigszins deze tijd vol kan houden, moet je het beslist doen. Het is echt "kicken" als je de plek bereikt hebt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Liz schreef:Ja dat is waar Marcel.
Daarom noemde ik dat ook als nadeel voor de meeste mensen.
Ik merk gewoon dat iedereen op dit forum een veel strakkere planning maakt dan dat ik doe.

Ik maak geen dagplanning maar een route met begin- en eindpunt.

Zo zie je maar dat we allemaal onze eigen manier van reizen hebben en dat is het mooie aan mensen.
Dat dacht ik aan het begin van mijn vakantie ook. Na 3 uur door New York gelopen te hebben om een hostel te zoeken (arme student he) heb ik toch maar snel een strakke planning bedacht, al had ik dat liever niet gedaan...
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Hoi Marjan,

Ik heb het kaartje en de routebeschrijving uitgeprint, die zullen ons goed van pas komen.
Die anderhalf uur kan ik wel lopen, gewoon lekker in mijn eigen tempo.

Wij hebben wel het geluk dat we daar ergens eind april / begin mei al zijn, dus ik verwacht dat het goed (koel) wandelweer zal zijn.

Zo te lezen zijn de meeste forumleden in de maanden juli en augustus bij The Wave geweest en dan zou ik het echt te heet vinden.

Marjan, met alle info die ik van jou heb gekregen gaan we ervoor.
Het is waarschijnlijk toch "once in a lifetime".
Nogmaals dank voor alle tips en je moeite.
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer