Hallo, in juli gaan wij naar het Zuidwesten en we willen graag eens een baseball game bijwonen. Ik heb al wat info opgezocht maar aangezien ik niet echt thuis ben in die sport heb ik enkele vraagjes voor de kenners ...
We hebben 2 keuzemogelijkheden:
- LA Dodgers vs NY Mets op 23 juli
- SF Giants vs Florida Marlins op 27 juli
De kaarten van de eerste wedstrijd zijn een stuk duurder maar we vroegen ons af wat het meest indrukwekkende zou zijn om bij te wonen, zowel op basis van het stadium als op basis van de ploegen die op dat moment spelen?
De LA Dodgers zijn meestal beter dan de Giants. Het AT&T Park in San Francisco is nieuw, ligt heel mooi aan het water en is goed bereikbaar vanuit de stad.
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar de Dodgers, omwille van het feit dat de Dodgers inderdaad hoger kunnen ingeschat worden als de Giants.
Dodgers spelen gemiddeld voor 45.000 man, de Giants voor 35.000 man. Nu, wat je keuze ook wordt, volgens mij kan je zeker geen slechte keuze maken!
Beide zijn erg leuk te bezoeken, ben reeds meerdere malen bij de LA Dodgers geweest en 1x bij de SF Giants.
Wanneer zijn de wedstrijden? Overdag of 's avonds? Zelf geef ik de voorkeur aan 's avonds. Ben tijdens mijn allereerste basewedstrijd die ik bezocht (overdag bij de LA Dodgers) flink verbrand en kies sindsdien altijd voor de avondwedstrijd. 's Avonds wel even een trui meenemen, kan soms best fris zijn.
De LA Dodgers hebben iets 'magisch' bij mij. Zou mijn keuze dus zijn. Als de prijs belangrijk is, kun je ook net zo goed naar de SF Giants gaan. Mooi stadion, wel duur parkeren als je dat vlakbij het stadion doet. Wij betaalden in 2006 maar liefst $ 25. Voordeel was wel dat we vlakbij het stadion stonden. Bij de LA Dogers kun je ook dichtbij parkeren maar is het veel goedkoper. Meende rond de $ 15.
Zelf ga ik op 8 juli weer naar de LA Dodgers (vandaag even een ticket regelen. ).
Tip: zorg dat je ruim van te voren (een uur tot anderhalf uur) aanwezig bent. Het hele gebeuren voor een wedstrijd is al een belevenis op zich.
Beide wedstrijden zijn 's avonds dus daar zit geen verschil. In San Francisco hebben we onze huurwagen al ingeleverd dus daar zouden we met het openbaar vervoer moeten gaan, ik moet nog even opzoeken of dit mogelijk is.
Ik heb even wat foto's bekeken van beide stadions en moet wel toegeven dat het stadion van de Giants me meer aanspreekt, inderdaad mooi gelegen aan het water. Maar misschien zal een wedstrijd van de Dodgers inderdaad indrukwekkender zijn als ze hoger worden ingeschat...
bigfish schreef:Ik heb even wat foto's bekeken van beide stadions en moet wel toegeven dat het stadion van de Giants me meer aanspreekt, inderdaad mooi gelegen aan het water. Maar misschien zal een wedstrijd van de Dodgers inderdaad indrukwekkender zijn als ze hoger worden ingeschat...
Als je voor sfeer gaat zou ik me niet te druk maken om het niveau. Je moet een kenner van het spel zijn om het verschil te kunnen waarderen.
Het Stadion van de Giants is mooi gelegen en ze zijn dit seizoen ook goed bezig.
De dodgers is echter een totaal andere klasse. Ik zou voor hen opteren. Ga zeker voor een avondgame, en liefst ook in het weekend (vrijdag - zaterdagavond), dan is de kans groot dat je in een uitverkocht stadion zit (50.000 man). De sfeer is er dan super! Je zal dan wel wat langer moeten aanschuiven voor je Dodger Dog
*Fingersal lang niet meercrossed for DV2010 !* **Fingersal lang niet meercrossed for DV2011 !** ***Fingersal lang niet meercrossed for DV2012 !***
Ik ben een super honkbalfan en groot fan van de NY Mets! Onze reizen naar de VS worden vaak rondom wedstrijden van de Mets gepland. Zo ook dit jaar. Wij gaan in dezelfde periode als jullie naar Californië. We zullen dan de wedstrijden van de Mets in zowel SF als LA bezoeken. Voor de neutrale bezoeker zou ik het volgende kunnen zeggen: Het stadion van SF is veel mooier dan dat van de Dodgers. Dus als je voor het stadion gaat zou ik voor de wedstrijd in SF kiezen. Daarentegen zijn de Marlins niet bepaald de beste ploeg in de league en is de wedstrijd tussen SF en Marlins misschien niet heel interessant (hoewel je dat nooit voraf kan zeggen natuurlijk). Wel leuk is het als je het geluk hebt dat Tim Lincecum de pitcher van SF is op de dag dat jij gaat, een echte topper. Als je voor het betere honkbal gaat zou ik kiezen voor de Dodgers vs. de Mets. Beide ploegen zijn normaliter play-off kandidaten en hebben leukere teams om naar te kijken (Ramirez, Ethier, Blake, Reyes, K-Rod, Santana etc. etc.).
Hoe dan ook is het een lastige keuze. Je kan natuurlijk ook altijd voor beide kiezen
wij zouden van 14 tot 17 september in SF zijn, en ook graag een baseball game meepikken (jammer genoeg geen nfl aangezien we er niet in het weekend zijn). Nu heb ik even gekeken naar het schedule van de giants:
Daar staat 3 dagen op rij dezelfde match (tegen de LA dodgers). Nu ben ik totaal niet bekend met hoe dit in baseball gaat, klopt dit? Kan ik dus kiezen voor elk van deze dagen om de match te gaan bekijken?
Daar staat 3 dagen op rij dezelfde match (tegen de LA dodgers). Nu ben ik totaal niet bekend met hoe dit in baseball gaat, klopt dit? Kan ik dus kiezen voor elk van deze dagen om de match te gaan bekijken?
Ja. Om het reizen voor de spelers menselijk te houden spelen ze vaak meerdere keren tegen elkaar op een aantal dagen achter elkaar.
Wij zijn naar en wedstrijd van de Dodgers geweest. Wat een feest! Helaas was de wedstrijd die avond toevallig heel slecht maar dan nog. De hele atmosfeer is geweldig om mee te maken!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Bedankt voor de vele reacties. We hebben gekozen om op vrijdagavond 23 juli naar de Dodgers te gaan kijken. Nu zijn er wel 15 verschillende categoriën voor de seats en weten we niet goed wat kiezen. We willen er maximum 25 dollar per persoon aan spenderen en hebben dan de keuze tussen de 'reserve' (max $20) en de 'lower reserve' (max $25): http://www.ticketmaster.com/seatingchart/90145/33370.
Maakt dit verschil of zitten we goed op de goedkope plaatsen om iets van de wedstrijd te kunnen zien?
Zowel de Giants als de dodgers spelen niet thuis als wij in SF of LA zitten.....Wel spelen de Padres thuis in San Diedo tegen de Giants als wij er zitten, iemand ervaring met deze club of stadion? de wedstrijd is op een zondag en om 13:00uur...
Wij hebben gisteren onze kaarten gekocht voor de wedstrijden van de Mets in San Francisco en Los Angeles! Supervet en heb er nu al zin in. Alleen nog ff kaartne scoren voor een wedstrijd van de Padres tegen de Dodgers. Dat is een leuke derby.
Voor Bigfish: Voor vrijwel alle honkbalstadions geldt dat waar je ook zit je het altijd prima kan zien. Als je moet kiezen zou ik dan toch wel gaan voor de lower reserve, zit je net een tikkeltje beter. Mocht je een paar dollar meer willen uitgeven zou ik gaan voor de infield reserve ($30-$35). Dan zit je bij het infield en zit je echt op een topplek. Ik probeer zelf ook altijd kaarten voor die vakken te krijgen. Kortom, je zit altijd goed!
Voor RickIlona: Het stadion van de Padres (PETCO Park) wordt door velen omschreven als het mooiste stadion uit de MLB. Zelf ga ik in juli voor het eerst en ben dus zeer benieuwd. Als je een wedstrijd tussen de Padres en de Giants kan zien zit je altijd goed, namelijk een hele leuke derby!
Succes met de keuzes en veel plezier tijdens de wedstrijden. Let's Play Ball en Let's Go Mets!
wij hebben (gezin, 2 pubers) ook kaartjes geboekt voor de San Francisco Giants tegen de New York Mets op zaterdagavond 17 juli 2010 in het AT&T stadion in San Francisco.
Voor redelijke goedkope kaartjes op de middelste hoge buitenring (view reserved) betalen we $37pp. Betere plekken zitten tussen de $100-200 (voor de beste plekken $800).
Met z'n vieren incl parkeren en nog wat toeslag etc toch nog gezamenlijk $210. Dus een hoop geld, maar wel leuk!
Wij gaan vrijdag 16 juli (met z'n tweeën) naar de tweede wedstrijd tussen de Giants en de Mets. Hebben ook view reserved tickets ($22 pp). Wij hebben bewust voor de 2e ring gekozen omdat we meer voor de sfeer en beleving dan voor de wedstrijd (nog ff de precieze spelregels opzoeken ) gaan en je vanaf de 2e ring hopelijk een wat bredere kijk heb op het hele stadion.
top dat jullie naar de wedstrijden tussen SF Giants en de NY Mets gaan! Ik ga zowel de vrijdag als de zaterdag. Als je kaarten hebt voor de view reserved zit je uitstekend, zeker als je achter het infield zit (ik zit daar ook ). Bij de Mets en in Philadelphia heb ik ooit eens 5e ring gezeten en zelfs daar zag ik het top! Zoals ik al eerder schreef maakt het eigenlijk niet uit waar je in het stadion zit, je ziet het eigenlijk altijd goed. Overigens hoef je niet per se met de auto naar het stadion, wat weer scheelt in de parkeerkosten. Het is eventueel in een klein half uurtje te lopen vanaf het centrum. Mochten jullie nog uitleg willen over de regels dan ben ik gaarne bereid tot een spoedcursus Wie weet zien we elkaar wel in het stadion....
(BTW: het klopt dat tickets voor dezelfde plek op zaterdag duurder zijn dan voor de vrijdag)
Hallo, ik wou net mijn tickets boeken voor de Dodgers vs. de Mets maar nu krijg ik op de site van de dodgers volgende melding:
Tickets are currently not available online for one of the following reasons. Please check back for availability.
Tickets may not be on sale yet.
Tickets may not be available at this time. More tickets may become available later.
Tickets may not be available online just hours before an event occurs.
On rare occasions, tickets may only be available at ticket outlets or the box office.
Toen ik vorige week keek kon ik nog zonder problemen tickets bestellen ... Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Kan het zijn dat de wedstrijd nu al uitverkocht is?
Mochten jullie nog uitleg willen over de regels dan ben ik gaarne bereid tot een spoedcursus
Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel verstand van de spelregels, en ik ga me hier nog wat in verdiepen. Maar voor de spoedcursus houd ik me aanbevolen.
Geertjuh
bigfish schreef:Hallo, ik wou net mijn tickets boeken voor de Dodgers vs. de Mets maar nu krijg ik op de site van de dodgers volgende melding:
Tickets are currently not available online for one of the following reasons. Please check back for availability.
Tickets may not be on sale yet.
Tickets may not be available at this time. More tickets may become available later.
Tickets may not be available online just hours before an event occurs.
On rare occasions, tickets may only be available at ticket outlets or the box office.
Toen ik vorige week keek kon ik nog zonder problemen tickets bestellen ... Weet iemand hoe dit zou kunnen komen? Kan het zijn dat de wedstrijd nu al uitverkocht is?
Ik heb zojuist gekeken en er zijn nog kaarten beschikbaar hoor. Gewoon nog een keer proberen en als het niet lukt ff mailen naar de Dodgers. Vaak zijn ze heel behulpzaam en snel!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.