Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. Tips?

Bericht door Nici »

Bedankt voor je roadbook! Daar zit inderdaad een hoop werk in.
Ik zie dat jij juist ook met veel links naar internet hebt gewerkt. Ik heb zelf mijn roadbook per dag, maar jouw idee per stuk route is misschien wel handiger. Ik heb nu een aantal tips bij 2 verschillende dagen staan omdat ik niet precies weet wanneer ik er ben (er tijd voor heb/het er weer voor is, etc.). Die kaartjes erbij, maakt het ook heel overzichtelijk.

Fijne vakantie (dat gaat zonder dat roadbook ook echt wel lukken!)
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. Tips?

Bericht door Jasmino »

Ik werk inderdaad met links naar internet, maar de basis informatie zet ik wel in het roadbook erbij (adres, openingstijden en entreegeld). Dat is gemakkelijker als je in de auto zit en besluit om iets te gaan doen, dan heb je geen internetverbinding nodig.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jasmino: Zuidwesten mei/juni. UPDATE!

Bericht door Jasmino »

Een live update vanuit Moab!

Omdat ik geen live reisverslag bijhoud, even een kort berichtje hier! We zijn inmiddels alweer een dikke week in Amerika, en zijn nu aanbeland in Moab. Een heerlijke week was het!

De eerste dagen met Jan en Marjan in Denver hebben jullie kunnen lezen op de weblog van Marjan (Hekkie). Het waren heerlijke dagen! Zo gezellig, de tijd vloog voorbij! We missen ze enorm. Ook de bijeenkomsten met Loek en Gepke, Arthur en Kim, en Dennis en Anna waren erg leuk en gezellig, en wat wonen ze toch allemaal prachtig! Zo verschillend, maar allemaal zo mooi! Dennis en Anna hebben een prachtig huisje in de stad, met enorm veel sfeer. Arthur en Kim wonen schitterend in de bergen met een uitzicht om jaloers op te zijn, en Loek en Gepke in een geweldige ranch op het platteland. We zijn overal hartelijk onthaald en hebben lekker bijgekletst. En de lasagna van Loek en Gepke was ook om te smullen!

Vanuit Denver zijn we afgelopen woensdag via de bergen in Colorado naar Gunnison gereden. Onze eerste stop was Lookout Mountain, voor het mooie uitzicht. Daarna via een leuke route via Black Hawk en Central City naar Idaho Springs (bedankt voor de tip, Paula!) en verder naar Georgetown. Daar zat het weer ons tegen, in Georgetown begon het te regenen en het zag er niet naar uit dat het zou stoppen. We zijn toen maar snel verder gereden. Al gauw ging de regen over in sneeuw in toen we van de snelweg afgingen richting Leadville en Buena Vista hebben we in een prachtig witte omgeving gereden.

De route voerde ons verder naar Gunnison, en het landschap onderweg wisselde in snel tempo af. Erg mooi! In Gunnison hebben we overnacht voor een gunstig prijsje ($79) in de Holiday Inn Express.

De dag erna was het prachtig weer, zonnig en een heerlijke temperatuurtje. We zijn onderweg gegaan naar Black Canyon of the Gunnison en hebben onderweg nog verschillende stops gemaakt in het Curicante NRA. Prachtig! We hebben een paar korte wandelingen gemaakt, die erg inspannend waren in de warmte. En vooral doordat ik nog behoorlijk kortademig was vanwege een luchtweginfectie aan de begin van de vakantie, had ik toch wel moeite om de wandelingen te doen. Maar het is gelukt! Black Canyon staat niet in mijn persoonlijke top 10, maar toch vind ik het een mooie park om gezien te hebben. De dag was alweer bijna voorbij toen we in Montrose aan het diner gingen bij Applebee's, maar toch besloten we nog verder te rijden naar Ouray voor de overnachting. We hadden de zon in de rug, en de laatste uurtjes voor zonsondergang is het licht zo mooi, vooral in de bergen.

In Ouray hebben we overnacht voor een heel schappelijk prijsje ($58) in de Chalet Inn, en 's avonds hebben we nog even een korte wandeling gemaakt door het stadje. Erg leuk! De rest van de avond hebben we doorgebracht op de gallerij van het motel, lekker buiten zitten met een biertje en een wijncooler, met een prachtig uitzicht op de bergen. Vanuit onze gallerij konden we zowaar Cascade Falls zien. Geweldig!

De dag erna zijn we gestart met een ontbijt in een lokaal tentje, en daarna zijn we naar Cascade Falls gegaan. Mooi! De volgende stop was Box Canyon, maar dat viel een beetje tegen. Toen verder rijden over de Million Dollar Highway naar Silverton en Durango. In Silverton konden we genieten van het vertrek van de trein terug naar Durango, dat moest natuurlijk op de foto.

Onderweg hebben we veel stops gemaakt en genoten van het uitzicht. Zo hoog in de bergen lag er nog behoorlijk veel sneeuw, maar het dooide ook overal erg hard. De kleuren waren geweldig, vooral vlak voordat je Silverton inrijd. Op sommige plekjes moest ik denken aan Yellowstone.

Eenmaal in Durango hebben we door het stadje gelopen, op zoek naar wat spullen. 's Ochtends bij de wandeling naar Cascade Falls was ik gevallen, en had mijn knie opengehaald. Mijn teva's bleken aan vervanging toe, het profiel was versleten. In Durango heb ik dus nieuwe sandalen gekocht. Verder ontbrak in mijn zonnebril een schroefje en was ik dringend toe aan wat hoofdbedekking. Mijn hoofdhuid was aardig verbrand, en de zonnehoed die ik had was niet handig. Hij waait af in de harde wind, en het is heel onhandig met fotograferen. In Durango ben ik geslaagd voor 2 bandana's die ik op mijn hoofd knoop als een motorrijder. Staat stoer.... 8)

Daarna opnieuw naar Applebee's voor een late lunch en het was alweer half 6 toen we in de auto stapten. De planning was om te rijden naar Cortez, en van daar uit de westelijke kant van de San Juan Skyway te doen. Maar, we hadden eigenlijk wel genoeg van de bergen. Schitterende routes, daar niet van, maar het haalt het toch niet bij Canada. Bovendien was de wind erg hard en verwachtten we niet nog veel meer nieuwe uitzichten in de bergen te zien. We gooiden de planning ter plekke om en besloten om die avond nog door te rijden naar Mexican Hat. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas had de San Juan Inn geen kamers meer vrij, maar wel een huis met verschillende slaapkamers. Volgens de dame aan de telefoon met hot tub, en dat sprak ons wel aan. Het was wel veel duurder, maar het alternatief was een overnachting in Cortez en dan? We besloten het maar te nemen.

Het huis viel jammer genoeg erg tegen, maar we waren toch wel blij met een bed toen we daar aankwamen om half 10 's avonds. Ach, toen de warmte eenmaal uit het huis was, hebben we toch nog wel geslapen.

Vanochtend zijn we vanuit Mexican Hat naar de Valley of the Gods gereden. Prachtige route, maar we zaten wel in een zandstorm. Jemig! Ook de Moki Dugway en Muley Point waren zo windering, dat je nauwelijks iets kon zien. Toch zijn we nog even naar Monument Valley gereden, maar die moeite hadden we ons kunnen besparen. Zelfs op korte afstand kon je de buttes nauwelijks zien met de enorme zandstormen. Zelfs de Indianen in de Navajo Market zeiden dit niet vaak mee te maken, deze harde wind en stormen. Het was wel apart om mee te maken.

We hebben gegeten in de Gouldings Lodge, een heerlijke Navajo Taco, en zijn daarna naar Moab gereden. Hier kwamen we in het begin van de avond aan. Net even gewandeld door het stadje, wat leuke souvenirs gekocht, en daarna een heerlijke (echt super lekker!) pizza gegeten bij Pasta Jays. Het is in Moab enorm druk, alle hotels zijn vol, en dat merk je ook in het stadje. Het is wel een gezellige drukte! Ik ben wel benieuwd wat we daar morgen van merken.

Morgen staat Canyonlands op het programma, met de Shafer Trail, en Dead Horse Point. En op maandag rijden we vanuit Moab naar Torrey via de US-95.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk zo'n live-reisverslag, kunnen wij meegenieten van jullie reis. Zo te lezen vermaken jullie je prima.
Hartelijk dank voor het plaatsen er van en ik wens jullie een goede reis verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Leuk allemaal hoor Jacqueline. Het ziet er naar uit dat jullie het prima naar de zin hebben. Geniet nog lekker!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Jaqueline,

Ik ben blij om te lezen dat jullie het leuk hebben op vakantie.
Geniet van jullie vakantie en ik ben ook benieuwd naar de foto's met de nieuwe lenzen :P

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in de USA. Wat jammer dat je het gebied rondom Monument Valley niet goed hebt kunnen zien, die zandstormen kunnen heel vervelend zijn. Wij zijn boven op Muley Point ook wel eens zowat weggewaaid, het valt niet mee om in zo'n omstandigheden goede foto's te maken. Maar een mooie foto van jou met je bandana's moet toch zeker wel lukken, dus daar zijn we wel heel benieuwd naar :wink:

Veel plezier nog tijdens de rest van jullie vakantie! Groetje van Henriëtte..
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk zo'n update Jacqueline! Bedankt! :thumbup:

Veel plezier nog.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jasmino schreef: Net even gewandeld door het stadje, wat leuke souvenirs gekocht, en daarna een heerlijke (echt super lekker!) pizza gegeten bij Pasta Jays.
Hmmm hier hebben wij vorig jaar ook gegeten. Heel lekkere pizza !

Alvast nog veel plezier gewenst de komende weken.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat fijn dat je even een verslag plaats Jacqueline. Ik was heel benieuwd naar jullie ervairngen in Colorado.
zo te lezen hebben jullie het geweldig naar jullie zin, jammer dat het zo waaide bij Monument Valley.
Heel veel plezier in Moab en vandaag bij het rijden van de shafertrail. Geef je ons binnenkort een verslag van deze dag?

(Oh, en die foto met de bandana wil ik ook wel zien. Ger heeft er ook al een gekocht voor onze vakantie, staat wel stoer vind ik)

Marjon
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Leuk toch wat te horen op deze manier :thumbup: ! Genoeg mooie dingen meegemaakt, dat is duidelijk :mrgreen: ! Veel plezier de komende dagen weer, en leuk als we binnenkort weer een update(je) krijgen :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wat leuk om hier een update te krijgen, de eerste paar dagen had ik natuurlijk al gelezen in het verslag van Marjan.
Jammer van de wind en hopelijk is die weer gauw verdwenen.
Hopelijk komt er van de week nog een verslagje bij. :D

Veel plezier met het vervolg van jullie vakantie...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou dat klinkt allemaal super. Leuk ook de bijeenkomsten met de Nederamerikanen.
Geniet nog maar even verder zou ik zeggen!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Fijn dat je hier een update hebt geplaatst Jacqueline. Zo kunnen we toch nog een beetje met jullie meereizen en een indruk krijgen wat jullie zoal doen.

Jammer van die wind, wij hebben er ook zo'n last van. Voor de rest een heerlijke temperatuur dus dat zit wel goed.

Mooi dat jullie het zo naar de zin hebben verder en lekker genieten.

Keep in touch en groetjes aan P&N.

Marjan en Jan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor jullie reacties! We amuseren ons inderdaad, dat zit wel snor. En wat betreft die bandana's: ik denk dat ik dat geheim in Amerika achterlaat 8) Ik plak niet zo goed op foto's......

Inmniddels zijn we aanbeland in Torrey, na een mooie scenic drive over de Bicentennial Highway gisteren. Maar eerst nog even een dag verder terug, voor ons bezoek aan Canyonlands eergisteren. Dat was nog best spannend... :o

Jammer genoeg bleek al bij het opstaan dat we wind leken te hebben meegenomen uit de omgeving van Monument Valley. Het woei al hard bij het opstaan. Na het ontbijt uit de koelbox op onze kamer reden we naar Dead Horse Point State Park. Daar hebben we genoten van de prachtige uitzichten! Gelukkig was de lucht hier nog een klein beetje blauw, al zagen we goed dat er behoorlijk donkere lucht onderweg was, en de uitzichten waren behoorlijk beperkt door al het zand in de lucht. Het waaide echt enorm hard overal, en dat maakte het ook wel lastig om de randjes van de cliffs op te zoeken. Vanuit Dead Horse Point reden we naar Grand View Point Overlook, en hier was het zicht alweer een heel stuk minder. Jemig, je kon met moeite rechtop blijven staan als je uit de auto stapte... Nog nooit eerder heb ik zo'n harde wind meegemaakt in Amerika. Toch was het ook wel bijzonder. De lucht leek wel bruin en roze, en deze keer niet door de zonsondergang maar door de hoeveelheid zand in de lucht.

Vanuit het Grand Viewpoint zijn we terug gereden naar het begin van het park, en onderweg zijn we gestopt bij de overige viewpoints. Van de zijtak in het park hebben we alleen nog Green River Overlook meegenomen, maar aan die kant was de wind nog veel harder en dus zijn we maar omgedraaid. We hebben nog de wandeling gemaakt naar Mesa Arch (zeer de moeite waard!) en hadden daar geluk met de regen. Nog voor de terugweg begon het te druppelen, maar pas toen we weer in de auto zaten zette het door. Gelukkig duurde dat niet lang. Niet lang genoeg ook, want de hoeveelheid zand in de lucht bleef enorm, en de wind ging niet liggen. Misschien was een fikse regenbui wel goed geweest.

Na alle viewpoints daalden we af via de shafertrail. De trail was redelijk goed begaanbaar, al waren er sommige stukken vol met rotsen en keien. Achteraf gezien waren de switchbacks het beste gedeelte van de weg, de Potash Road was namelijk behoorlijk slecht! Maar voordat we daaraan begonnen, hebben we nog even een stukje van de White Rim gereden, naar Musselman Arch, en dat stuk was ook behoorlijk slecht (vooral het einde). De wind was hier beneden wel wat gunstiger, door de bescherming van de rotsen om ons heen, maar het uitzich was er niet zo veel beter.

We waren al heel wat tijd verder toen we eindelijk weer op de Potash Road zaten. En toen werd het pas echt spannend. We hadden namelijk nauwelijks nog benzine..... :shock: We waren 's ochtends vergeten om te tanken, en toen we Canyonlands zijn binnengereden hebben we even zitten tellen of we dat wel zouden halen met een halfvolle tank. Nou, dat lukte vast prima! We konden volgens het informatie paneel in de auto nog ruim 200km rijden, en we zouden daarvan maar ongeveer 150km doen. Dat hadden we ook nagevraagd bij de ranger, dus dat zat wel snor. Maar we hadden er niet op gerekend dat de auto veel meer zou slurpen op de dirt road..... En toen we op de Potash Road reden gaf hij aan dat ons benzine niveau "very low" was. We kregen er allemaal de schrik van. Gaf de auto eerst nog aan hoeveel km we konden rijden, op een gegeven moment stond dat op nul, en we moesten toen nog ongeveer 30 mijl rijden, oftewel bijna 50 km.

We zaten op een gegeven moment achter een kleine vrachtwagen van de zoutwinningsfabriek die daar ligt, en die zijn we gevolgd in de hoop dat we hem konden waarschuwen als het mis ging. We zaten toen toch wel met samengeknepen billen in de auto allemaal, en dat kwam niet door de dirt road.... Stoppen durfden we ook niet meer, we wilden zo snel mogelijk weer terug zijn in de bewoonde wereld.

En ja, gelukkig hebben we het gered. Op het nippertje volgens mij, maar het was genoeg. Pffff, een zucht van verlichting ging door de auto heen.

De route was goed te doen, maar op veel stukken toch wel heel slecht. Over het afdalen van de shafer trail hebben we ongeveer 20 - 30 minuten gedaan, inclusief stoppen om foto's te maken. Het stuk naar Musselman Arch over de White Rim Rd kostte ons ongeveer 1,5 uur bij elkaar, en de route over de onverharde Potash Road (die van alle stukken het slechts was!) kostte ons nog eens een dik uur.

Na terugkomst in Moab zijn we ons even gaan opfrissen en daarna hebben we gegeten bij Eddie McStiffs. Wel lekker, niet heel bijzonder.

De dag erna gingen we lekker vroeg op pad (voor ons doen dan!): we zaten kant en klaar om 9 uur in de auto. Onze bestemming was Torrey, via de Bicentennial Road. Voor het einde van de ochtend wilden we bij House on Fire zijn, een ruine in de South Fork van Mule Canyon, een tip uit het boek van Laurent Martres. En dat hebben we prima gehaald, al dachten we onderweg nog dat we het beter konden overslaan.

Bij het wegrijden in Moab was het al behoorlijk koud. De temperatuur was gezakt en het was nog maar 9 graden celsius. Brrrrr, best fris tegen de dagen ervoor. En dat bleef niet zo, nee het werd nog kouder. Het zakte terug naar vriespunt bij Monticello. Het begon te sneeuwen, en ook in Blanding sneeuwde het behoorlijk. Brrrrr......... Volgens een dame in het tankstation zaten we in een sneeuwstorm die nog wel even zou duren.

Vol goede moed reden we toch verder en toen we even op de SR-95 reden, klimde de temperatuur weer redelijk omhoog. Er kwam een mooie blauwe lucht aan, met redelijk wat bewolking, maar wel heel helder. Een verademing na de vorige dagen! We waren zo klaar met die harde wind! We waren mooi op tijd bij de Mule Canyon en na het betalen van de fee (in het bekende envelopje) startten we aan de wandeling. De temperatuur was inmiddels weer opgeklommen naar 12 graden. Met de bergschoenen en een jas lukte die wandeling behoorlijk. Het zonnetje scheen in elk geval, dat was het belangrijkst! De wandeling was goed te doen, in een prachtige omgeving, en de beloning was groot. Wat een prachtig gezicht! Ik kan hem zeker aanraden aan iedereen die in de buurt is!

Eenmaal terug bij de auto hervatten we onze trip verder over de Bicentennial Highway. De volgende stop was bij Natural Bridges N.M., maar we zijn er niet gebleven. Toen bleek dat we toch behoorlijk moesten klimmen en dalen bij de wandelingen naar de bruggen, en de loop door het park ook nog 9 mijl lang was en eenrichtingsverkeer besloten we om te draaien. Het was al 1 uur 's middags, we wilden zeker nog genoeg tijd hebben voor de andere stops die we wilden maken vandaag. Bovendien voelde Peter zich niet zo goed, die had vandaag veel pijn, en kon dus niet mee wandelen. Het is ook niet leuk om hem steeds lange tijd achter te laten bij de auto.

De route was mooi en bracht ons verder naar Hite, bij Lake Powell. Hier hebben natuurlijk ook gestopt, en geluncht op de picknicktafel bij het rangerstation. De temperatuur steeg nog steeds, inmiddels was het alweer 18 graden. Te koud om bij het water te zitten (het waaide ook te hard), maar uit de wind was het heerlijk. Daarna zijn we weer verder gereden en nog gestopt bij enkele viewpoints.

De volgende stop was bij Little Egypt. Ook dat vonden we de moeite waard! Het kostte even moeite om het te vinden, maar het was prachtig om te zien. We kunnen het niet vergelijken met Goblin Valley, want daar zijn we niet geweest, maar we vonden het mooi. We hebben er veel foto's gemaakt!

De dirt road naar de overlook over Dirty Devil River hebben we overgeslagen, omdat we onderweg konden zien dat die rivier bijna droog stond. Bovendien was het nog een behoorlijk eind rijden naar Torrey, en daar wilden we nog even stoppen bij het visitor center. Onderweg genoten we van de uitzichten! Het wijdse landschap veranderde steeds van kleur, en dat gaf lekker veel afwisseling.

Om even over half 6 waren we bij het visitor Center van Capitol Reef. Hier haalden we informatie over de Cathedral Valley Loop, en tijdens het eten zouden we samen beslissen wat we morgen (vandaag dus) zouden gaan doen. De rivier was hoog, maar nog wel laag genoeg om te passeren met een SUV. Dat was dus niet het probleem. De route was op sommige plaatsen wel slecht en we zouden wat stukken tegenkomen met mul zand.

Hier na zijn we gaan inchecken in de Sandstone Inn en toen zijn we doorgereden naar Diablo Cafe voor het eten. Tijdens het eten hebben we besloten om de Cathedral Valley Loop niet te doen. Nog een hele dag in de auto rammelen was voor Peter niet haalbaar, die heeft teveel pijn. Alternatief dus! En dat is geworden: lekker uitslapen, ontbijten en daarna op ons gemak de viewpoints in Capitol Reef doen. We vinden het wel lekker om even niet een hele dag in de auto te zitten, ik ben er ook helemaal klaar mee. En dat was zelfs voor mij een verrassing..... mijn voorkeuren blijken te veranderen.

En dat gaan we vandaag dus doen. Het is inmiddels alweer half 10 's ochtends hier. Ik ga lekker douchen, daarna samen ontbijten en dan gaan we voor een rustig dagje op pad. Tot later!
Winston Churchill

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jacqueline, hartelijk dank weer voor jouw uitgebreide verslag.
Verstandig om een rustige dag in te plannen. Het Capitol Reef NP is prachtig en er zijn ook kortere, niet te moeilijke wandelingen te maken, zoals bijvoorbeeld die naar de Hickman Bridge. Kan je vrij makkelijk bij een grote, stenen boogbrug komen. (Alternatief, nu je Natural Bridges N.M. hebt overgeslagen.)
Ook aan het einde van de Scenic Drive kan je wandelen door een nauwe canyon.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Oeps, die benzine, wij zijn ooit een keer zonder benzine een berg afgekomen, niks werkte er dan meer, geen stuurbekrachtiging, geen ABS, onder aan de berg was een benzinestation konden we zou op rijden.
Ik snap dus helemaal hoe je hem kneep.
De wandeling naar de Hickman Bridge is leuk en niet zo zwaar.
Hoop dat Peter weer vlug opknapt.
Fijne reis verder.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Oeps die benzine... Even iets minder, kan me voorstellen hoe jullie je voelden.
Gelukkig haalden jullie het !
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Leuk om je verslag hier te lezen. Jullie hebben al veel gedaan en gezien hoor.
Zo leuk om bekende plekken voorbij te zien komen.
Sterkte en heel veel plezier nog.
Groetjes,
Anita
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat spannend zeg.... jullie zullen 'm echt wel even geknepen hebben bij het idee dat je zonder benzine zou kunnen komen staan. Gelukkig maar dat het goed is afgelopen. Jammer dat je de Cathedral Valley Loop niet gaat rijden, maar een rustdag is soms ook wel eens heel lekker. Weer even wat energie opdoen voor de komende dagen. Ik hoop dat Peter zich snel wat beter voelt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer