Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke koffie moet je zeker proberen bij Starbucks
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Welke koffie moet je zeker proberen bij Starbucks
Dat is de afgelopen jaren, althans in de gebieden, waar wij gereisd hebben, wel een heel stuk verbeterd, vind ik. Op veel plaatsen wordt Starbucks koffie geserveerd en vaak heb je een keuze tussen "regular" en "bold" (veel sterker). Ik houd ook erg van sterke koffie, vroeger grapte mijn oma, dat er een lepeltje rechtop in moest blijven staan om sterk genoeg te zijn voor mij
. Ik vind de theeachtige koffie ook echt niet lekker, maar kom die steeds minder tegen. Bandido heeft het er echter niet over, of je het wel of niet lekker moet vinden, maar dat de smaak gewoon verschilt. Ik vind die reactie van de Nederlander in het vliegtuig ook maar vreemd. Je vliegt met een Amerikaanse maatschappij, dus krijg je natuurlijk geen Nederlandse koffie.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben als gewone brewed coffee altijd de cafe Estima, en dan nog een ander ernaast (die hoort per week te verschillen). De Estima is volgens Starbucks 'bold', maar ik vind hem zelf niet super sterk. Ik heb nog nooit klanten horen klagen over dat ie te slap is, dus ik denk dat die bij de Nederlanders ook gewoon goed in de smaak valt! In tegenstelling tot de Americano, die Nederlanders vrijwel altijd te slap vinden.
Mijn favoriete warme drankje is een triple tall 1 pump White Mocha/2 pump sugarfree Hazelnut skinny wet latte. Whaha, ik heb als medewerker tijd genoeg om drankjes uit te proberen, en smaken te mixen enzo, en dan krijg je op een gegeven moment dit soort voorkeuren.
Normaal neem ik als koud drankje altijd een double tall sugarfree Hazelnut espresso frappuccino light. Maar we hebben nu een nieuwe frappuccino, de Espresso & Cream frappuccino, en die is ook echt ontzettend lekker! Ipv de orginele Espressofrapp (waar een espressoshot ingaat) gaat er in deze een schepje gemalen espressobonen. En bovenop nog espresso slagroom! Dus die neem ik nu vaker, maar nog steeds light en met Sugarfree Hazelnut :p
Mijn favoriete warme drankje is een triple tall 1 pump White Mocha/2 pump sugarfree Hazelnut skinny wet latte. Whaha, ik heb als medewerker tijd genoeg om drankjes uit te proberen, en smaken te mixen enzo, en dan krijg je op een gegeven moment dit soort voorkeuren.
Normaal neem ik als koud drankje altijd een double tall sugarfree Hazelnut espresso frappuccino light. Maar we hebben nu een nieuwe frappuccino, de Espresso & Cream frappuccino, en die is ook echt ontzettend lekker! Ipv de orginele Espressofrapp (waar een espressoshot ingaat) gaat er in deze een schepje gemalen espressobonen. En bovenop nog espresso slagroom! Dus die neem ik nu vaker, maar nog steeds light en met Sugarfree Hazelnut :p
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heeft iemand de nieuwe VIA instant coffee van Starbucks al geprobeerd? Ik ben heel benieuwd hoe die is. (Of is die niet nieuw in de USA? in de UK is ie net geintroduceerd)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat klinkt lekker Sabine, ik kom hem wel een keer bij je halen.Applejuice schreef:Maar we hebben nu een nieuwe frappuccino, de Espresso & Cream frappuccino, en die is ook echt ontzettend lekker! Ipv de orginele Espressofrapp (waar een espressoshot ingaat) gaat er in deze een schepje gemalen espressobonen. En bovenop nog espresso slagroom! Dus die neem ik nu vaker, maar nog steeds light en met Sugarfree Hazelnut :p

Marjon
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja de Espresso and Cream Frap heb ik vorige week in Kopenhagen geprobeerd. Was erg lekker! Vorig jaar in Bulgarije had je de Mocha Coconut Frap, die was ook smullen.
Laatst gewijzigd door Rob op 23 mei 2010, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
ik drink dus helemaal niet graag koffie, maar ons moeder wil in Amerika toch eens naar een Starbucks gaan, dus vroeg ik me af, drankjes bij Starbucks die niet naar koffie smaken? Ik weet het, het klinkt stom, maar ik kan het maar vragen hé
(oh, en chocolade is ook geen favoriet
)

(oh, en chocolade is ook geen favoriet

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook thee krijgen, al dan niet 'iced', waar je ook smaken aan toe kunt laten voegen (zoals bijvoorbeeld iced green tea with raspberry).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Een paar dagen geleden zaten we aan de caramel frappuccino, maar hij was heel erg waterig. We hebben hem allebei nog niet eens voor de helft opgedronken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat vind ik het nadeel van de "verse" frappuccino's tegenover die in de flesjes. Deze laatsten zijn altijd veel voller van smaak en veel romiger, terwijl je bij de koffiedrankjes met ijs erin al heel snel een verwaterde smaak krijgt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hoor, meer dan genoeg, thee, zowel warm als iced, smoothies, vanilla bean creme en meer. Trouwens, mijn man houdt helemaal niet van koffie, maar is wel dol op de hazelnut latte van Starbucks.dafkapin schreef:ik drink dus helemaal niet graag koffie, maar ons moeder wil in Amerika toch eens naar een Starbucks gaan, dus vroeg ik me af, drankjes bij Starbucks die niet naar koffie smaken? Ik weet het, het klinkt stom, maar ik kan het maar vragen hé![]()
(oh, en chocolade is ook geen favoriet)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Een strawberry & cream frappucino. Is een beetje vergelijkbaar met een aardbeien milkshake..dafkapin schreef:ik drink dus helemaal niet graag koffie, maar ons moeder wil in Amerika toch eens naar een Starbucks gaan, dus vroeg ik me af, drankjes bij Starbucks die niet naar koffie smaken? Ik weet het, het klinkt stom, maar ik kan het maar vragen hé![]()
(oh, en chocolade is ook geen favoriet)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die zag ik gisteren staan terwijl ik met mijn latte naar buiten liep. Die staat in ieder geval op het probeerlijstje (ik heb nog een Starbucks gift card liggen).
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik geef het niet graag toe maar Rouwe Egberts heeft best wel lekkere koffie...Bandido schreef:Net alsof het universele werkelijkheid is dat Nederlandse koffie beter of lekkerder zou zijn.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als ze het brouwsel lang genoeg malen/mixen kan het idd doorgaan voor een aarbei milkshake, helaas hebben ze hier op BRU de slechte gewoonte om het mengsel effe snel in de blender te duwen en dan in je beker te gieten waardoor je met stukken ijs in je drank zit die zelfs niet door het rietje kunnenClint schreef:Een strawberry & cream frappucino. Is een beetje vergelijkbaar met een aardbeien milkshake..

Maar het is best lekker maar wel weer enorm zoet...
Haha dat probleem heb ik op Amsterdam CS en op LHR nog niet gehad gelukkig
Dat zoete heb ik gelukkig ook nooit echt een probleem mee, ben een behoorlijke zoetekauw..

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik persoonlijk vind de iced Latte en de Mocha Frappe van McDonald stukken lekkerder dan die van Starbucks. In het begin van mijn verblijf in de States vond ik dit soort drankjes niet lekker en het prijskaartje beviel mij ook niet, tot op het werk regelmatig getrakteerd werd op de McCafe's Latte's.
Zijn die ook in de Nederlandse vestigingen verkrijgbaar?
Hier een leuk vergelijk tussen Starbucks en McDonalds te vinden, met het verschil in calorieen.
Zijn die ook in de Nederlandse vestigingen verkrijgbaar?
Hier een leuk vergelijk tussen Starbucks en McDonalds te vinden, met het verschil in calorieen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zou gewoon teruggaan als je nog te grote stukken ijs hebt, of als ie te waterig is.
Frappuccino's maken is zo ontzettend makkelijk. Je doet de base (coffee of cream) tot het lijntje in de pitcher (verschillende lijntjes voor tall, grande, 2 tall, etc). Daarna ijs erbij (voor elke maat een speciale schep), en daarna siroop, chocolate chips, of wat dan ook. En dan blenden. En alsnog, zie ik dat er zoveel collega's van me het alsnog fout doen! Er veel te veel base in gooien, totaal niet letten op de afmetingen, en dan drankjes serveren die echt niet kunnen, vind ik. Kijk, mijne zijn lang niet altijd perfect, maar als er een echt te waterig is, maak ik een nieuwe.
Dus gewoon teruggaan, je betaalt al ontzettend veel voor zo'n drankje, dan moet ie goed zijn ook!
Frappuccino's maken is zo ontzettend makkelijk. Je doet de base (coffee of cream) tot het lijntje in de pitcher (verschillende lijntjes voor tall, grande, 2 tall, etc). Daarna ijs erbij (voor elke maat een speciale schep), en daarna siroop, chocolate chips, of wat dan ook. En dan blenden. En alsnog, zie ik dat er zoveel collega's van me het alsnog fout doen! Er veel te veel base in gooien, totaal niet letten op de afmetingen, en dan drankjes serveren die echt niet kunnen, vind ik. Kijk, mijne zijn lang niet altijd perfect, maar als er een echt te waterig is, maak ik een nieuwe.
Dus gewoon teruggaan, je betaalt al ontzettend veel voor zo'n drankje, dan moet ie goed zijn ook!
- Color01
- Amerika-expert
ik neem af en toe een Double Chocolate Chip, met een shot Raspberry.
we zijn weer thuis en kom nog even terug op die koffie van de afgelopen weken.
het lijkt wel alsof het beter wordt ( en wat heb ik nou voor ervaring , 3 keer 25 dagen), maar toch echt vieze koffie hebben we niet veel gehad. Dat zou denk ik op een reis door Europa hetzelfde zijn. Vies was het in ieder geval in Torrey en in Tuba City , in het hotel. Maar daar waren op steenworp afstand goede alternatieve voorhanden. De vieste die ik ooit had was vorig jaar in Cody bij hotel Irma. Maar we hebben ook hele goede gehad. Inderdaad wij houden van sterke, van italiaanse. Hebben zelf een dergelijk apparaat en zijn nogal kieskeurig.
Maar een grote beker superzoete wat dan ook van de Starbucks gaat er ook wel in op zijn tijd .
Probeer alles en behoud het goede is het motto. Dat geldt ook voor koffie waar dan ook.
volgend jaar gaat er wel een waterkokertje en goede thermoskan mee, want op die dirtroads kom je toch echt geen koffiehuis tegen.
PS Douwe Egberts koffie hadden ze in ABQ in Clubhouse Inn en ook in Zion in het visitorcenter.
het lijkt wel alsof het beter wordt ( en wat heb ik nou voor ervaring , 3 keer 25 dagen), maar toch echt vieze koffie hebben we niet veel gehad. Dat zou denk ik op een reis door Europa hetzelfde zijn. Vies was het in ieder geval in Torrey en in Tuba City , in het hotel. Maar daar waren op steenworp afstand goede alternatieve voorhanden. De vieste die ik ooit had was vorig jaar in Cody bij hotel Irma. Maar we hebben ook hele goede gehad. Inderdaad wij houden van sterke, van italiaanse. Hebben zelf een dergelijk apparaat en zijn nogal kieskeurig.
Maar een grote beker superzoete wat dan ook van de Starbucks gaat er ook wel in op zijn tijd .
Probeer alles en behoud het goede is het motto. Dat geldt ook voor koffie waar dan ook.
volgend jaar gaat er wel een waterkokertje en goede thermoskan mee, want op die dirtroads kom je toch echt geen koffiehuis tegen.
PS Douwe Egberts koffie hadden ze in ABQ in Clubhouse Inn en ook in Zion in het visitorcenter.
Op aanraden van dit forum heb ik de caramel frappuccino geprobeerd, maar vond er niet veel aan. Proefde geen koffie meer.
Voor mij dus de gewone cappuccino, maar met als topping kaneel i.p.v. chocola. Heb ik in de VS ontdekt en doe ik sindsdien thuis ook.
De "gewone" Amerikaanse koffie vind ik niet te drinken, veel te slap Dan maar geen koffie als er geen Starbucks of andere coffeeshop te vinden is.
Voor mij dus de gewone cappuccino, maar met als topping kaneel i.p.v. chocola. Heb ik in de VS ontdekt en doe ik sindsdien thuis ook.
De "gewone" Amerikaanse koffie vind ik niet te drinken, veel te slap Dan maar geen koffie als er geen Starbucks of andere coffeeshop te vinden is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht