Pfff...laat ik nou net op vrijdag 23/07 aankomen en zaterdag 24/07 weer vertrekken...mazzel dusbreaker9240 schreef:Maar als je er dus in het weekend bent is het oke.
Gelukkig voor ons dus
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Update wegwerkzaamheden in Zion NP
Re: Update wegwerkzaamheden in Zion NP
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je daar kunt parkeren, zie ook het stuk hieronder van de NPS-site. Als je in Springdale overnacht is het trouwens handiger om de shuttlebus vanaf je motel in Springdale te nemen. Die rijdt tot aan het visitor center, waar je over kunt stappen op de Zion-shuttlebus.daniel.benjamins schreef:Begrijp ik goed dat je wel kunt parkeren waar de shuttlebus vertrekt?
Wij gaan donderdagochtend paardrijden vanaf de Zion Lodge en moeten daar met de shuttle heen.
Zion National Park will remain open for the duration of the project. People travelling to Zion National Park on State Route 9 from Interstate 15 will be able to enjoy Zion Canyon’s recreational opportunities, access the park shuttle, campgrounds, and Zion Lodge, and frequent the businesses in Springdale without being in the construction area. Those travelling between US Highway 89 and Zion Canyon will be affected by the following construction schedule.
Marianne
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
De nieuwe regeling is in elk geval duidelijk en op die manier wordt er chaos vermeden.
Ik denk dat Cedar Breaks zich nu wel op veel meer bezoekers zal mogen verheugen.
Ik denk dat Cedar Breaks zich nu wel op veel meer bezoekers zal mogen verheugen.
Dat denk ik ook Koen maar ik zou toch ook de zuidelijke detour overwegen en eens een bezoek brengen aan Pipe Sping NM en/of via Coral Pink Sanddunes rijden.
Wie dus in juli er passeert op vrijdagochtend vroeg ondervindt dus 'geen' last i presume. zo zegt de tekst dus. lucky us:)
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Friday through Sunday:
* The road will be open as normal.
* Tunnel hours: 6:30am-8:30pm
Dus eigenlijk is de weg maar open tot zondagavond 8u30, of lees ik dat verkeerd?
Dus eigenlijk is de weg maar open tot zondagavond 8u30, of lees ik dat verkeerd?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lees je goed denk ik. Moet ook geen probleem zijn, het is absoluut niet aan te raden om in het donker te rijden. Je mist dan niet alleen vele moois onderweg, maar het is ook echt donker als het donker is, en met het wild dat je kunt tegenkomen geen goede combinatie.
Marianne
Marianne
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Allemaal waar natuurlijk, maar ik dacht er even aan om op het einde van de Canyon Overlook Trail rustig van de zonsondergang te genieten, dan terug te wandelen en Zion binnen te rijden. (We komen die dag rechtstreeks van Moab, dus de zon zal hoogstwaarschijnlijk wel beginnen ondergaan eer we Zion binnenrijden
)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, van Moab? Via Capitol reef en bryce? Dat is een lange rit. Ik weet niet wanneer je er bent, maar in juili gaat de zon ergens tussen 7.30 en 8.00 uur onder.
Ik zou een ander plekje voor de zonsondergang zoeken; bijvoorbeeld Watchman vanaf de brug bij de Canyon Junction shuttlestop.
Marianne
Ik zou een ander plekje voor de zonsondergang zoeken; bijvoorbeeld Watchman vanaf de brug bij de Canyon Junction shuttlestop.
Marianne
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
yup, vanaf Moab
De 2e langste rit van de reis (de langste is Visalia - LV). Bryce & Capitol Reef hebben we vorig jaar al bezocht, dus daar rekken we nu wel geen tijd meer voor uit 
Dus ofwel Highway, all the way vanaf Moab, via Cedar Breaks (6u30 nonstop), ofwel opnieuw de SR 24/12/89 afrijden maar Cedar Breaks overslaan (6u45 nonstop). Waarschijnlijk de 2e optie
Lijkt me toffer dan 4-5u lang highway om dan gewoon wat viewpoints te zien van een "bryce canyon kloon" 
Dus ofwel Highway, all the way vanaf Moab, via Cedar Breaks (6u30 nonstop), ofwel opnieuw de SR 24/12/89 afrijden maar Cedar Breaks overslaan (6u45 nonstop). Waarschijnlijk de 2e optie
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook de I70 nemen en dan de 89. Dan kom je toch aan de oostkant Zion binnen (wat iedereen juist pobeert te vermijden
). De I70 hebben wij in 2008 gereden, zie ons reisverlsag. Weliswaar een Interstate, maar wel een mooie.
Marianne
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat lees je verkeerd denk ik, de tunnel hours zijn voor campers die mogen alleen tussen 6:30am en 8:30pm door de tunnels, dit is omdat het verkeer uit de andere richting wordt stilgelegd als er een camper door de tunnels moet.Q-BiC schreef:Friday through Sunday:
De kosten voor de tunnels is voor campers dan ook $ 16,00 goed voor een retourtrip binnen 10 dagen, voor personenauto's zijn er geen kosten.
Voor personenauto's is de tunnel ook na die uren te berijden.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hihi, wij komen de 22ste aan en rijden de 23ste door naar Bryce, ook mazzel dus!leonardo schreef:
Pfff...laat ik nou net op vrijdag 23/07 aankomen en zaterdag 24/07 weer vertrekken...mazzel dus
Als ik het goed lees, is het geen probleem om van Las Vegas in Springdale te komen? We verblijven daar van 12/7 t/m 14/7 (maandag t/m woensdag) om daarna door te gaan naar Bryce. Of heb ik iets verkeerds geinterpreteerd?
Klaas
Klaas
Het is geen probleem om van Las Vegas naar Springdale te rijden. De wegwerkzaamheden zijn op ut9 ten oosten van Springdale.
Bedankt Yeehaw, een hele geruststelling. Geldt dit ook van Springdale naar Bryce?
Klaas
Klaas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het ook nogal verwarrend omdat gesproken wordt van roadworks helemaal naar de east entrance van Zion. Maar tussen Las Vegas en Springdale zal je geen last hebben.
Yeehaw
Yeehaw
Bedankt voor jullie reacties. De route die Yeehaw al eerder in dit draadje heeft voorgesteld als alternatief lijkt me erg mooi. Of hebben jullie andere suggesties voor routes die mooier zijn onderweg naar Bryce? Die 1,5 uur extra lijkt me geen probleem, we zijn immers toch op vakantie.je zou ook van Springdale naar I15 kunnen rijden, naar Cedar City en ut14 naar us89. Je komt dan ongeveer langs de Kolob section van Zion NP en min of meer langs Cedar Breaks NM. Als je deze route volgt en rechtstreeks naar Bryce rijdt ben je ook ongeveer 1.5 uur langer onderweg dan rechtstreeks van Springdale naar Mount Carmel en dan naar Bryce.
Klaas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben de route via de UT-14 en US-89 twee keer gereden van oost naar west maar dat maakt verder geen verschil, ook de route via Fredonia (UT-59 en AZ-389) en die via Cedar Breaks NM en Panguith (UT-14, UT-148 en UT-143) hebben we al eens gereden en naar onze mening is de UT-14/US89 de mooiste route om te rijden.
Zie onze verschillende verslagen voor onze bevindingen http://www.robenannie.nl/index.html
Reisverslag 2003 voor UT-59, AZ-389
Reisverslag 2007 voor UT-14, UT-148, UT-143
Reisverslag 2009 en 2010 voor UT-14. US-89
Alle reizen van oost naar west en met een camper.
Zie onze verschillende verslagen voor onze bevindingen http://www.robenannie.nl/index.html
Reisverslag 2003 voor UT-59, AZ-389
Reisverslag 2007 voor UT-14, UT-148, UT-143
Reisverslag 2009 en 2010 voor UT-14. US-89
Alle reizen van oost naar west en met een camper.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 16446 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 18 Reacties