Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

creditcardbetalingen en zipcode

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

creditcardbetalingen en zipcode

Bericht door elninjoo »

Hoe kunnen jullie in de USA betalen met creditcard terwijl ze 'n 5-cijferige zipcode vragen? Dit gebeurt bij tankstations, waardoor we altijd binnen moeten gaan betalen en nu had ik het ook bij het proberen tegoed aan te vullen op mijn amerikaanse mobiel. Het invullen van de juiste nederlandse postcode werkt niet, want maar 4 cijfers.

Wie weet de oplossing?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: creditcardbetalingen en zipcode

Bericht door markro »

Wat betreft de betaling aan de benzinepomp met een creditcard, lees even mee in het topic Brandstof huurauto. Daarin komt dit ook ter sprake, zie dit bericht (klik hier).

Hoe dat met een telefoon werkt weet ik niet, daar kan misschien iemand anders iets over zeggen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

We zullen het ns proberen bij de volgende keer tanken. Bij de telefoon werkte zoiets niet. Ik gebruikte de zip van Cellular One waar ik mijn gsm heb gekocht, maar die pakte niet.
JeroenMioch
Amerika-ontdekker

Bericht door JeroenMioch »

Ik heb een keer getankt met mn creditcard en hoefde alleen mijn handtekening te zetten.
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Lees mijn stukje ook even, ik kreeg dus wel problemen door mijn cc te gebruiken om te tanken.

viewtopic.php?p=446000#p446000
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Het lukt mij de afgelopen vakanties ook niet meer om aan de pomp te tanken. Ook vorige week in Florida niet 1 keer gelukt; en ik blijf het maar proberen :mrgreen: ! De laatste keer las ik in de kleine letters op de pomp dat je als buitenlander niet met CC aan de pomp kan betalen, dus kan net zo goed direct naar binnen lopen .... :roll:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

MattRob schreef:Het lukt mij de afgelopen vakanties ook niet meer om aan de pomp te tanken. Ook vorige week in Florida niet 1 keer gelukt; en ik blijf het maar proberen :mrgreen: ! De laatste keer las ik in de kleine letters op de pomp dat je als buitenlander niet met CC aan de pomp kan betalen, dus kan net zo goed direct naar binnen lopen .... :roll:
gewoon 90210 intypen (zip beverly hills ^^)
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

heb dat inmiddels ook al geprobeerd met 90210, maar daar trappen ze niet (meer) in
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het is per pomp verschillend, afgelopen 3,5 week alle mogelijkheden gehad:
Zo aan de pomp zonder problemen.
Eigen postcode met 0 er voor.
Eigen postcode met 0 er achter.
Het bekende 90210.
Naar binnen moeten om te betalen waarbij je bij de een je CC achter laat terwijl ze een pomp vrijgeven en bij de ander van te voren een bedrag betaald en tot dat bedrag kan tanken..
Het is dus bij iedere keer tanken een verrassing hoe je kan betalen.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Het verschilt vooral per staat. In Florida lukte het nergens om aan de pomp te betalen. In Georgia, Alabama en Tennessee daarentegen weer wel met als postcode 90210. Zo waren er nog een paar plekken waar dit trucje lukte.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is hier vaker gemeld, maar nog een keer voor de volledigheid: de systemen worden overal in Amerika aangepast. Hierdoor worden credit cards geverifieerd aan de hand van de adressen van de eigenaard van de credit cards. Het vragen naar de postcodes was tot voor kort vaak alleen een formaliteit, waardoor je als buitenlander nog weg kwam met een "90210" of "33333". Maar dat wordt langzaamaan uitgefaseerd. Je kunt dan nog wel met een buitenlandse credit card betalen, maar je zult dan naar binnen moeten en tekenen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Neem dan ook gelijk je paspoort mee want er wordt steds meer om een foto-ID gevraagd als je met je CC wil afrekenen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer