Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
particuliere tweedehands aankoop
particuliere tweedehands aankoop
hallo,
ik heb een vraag in verband met een aankoop doen in Amerika.
Als men bij een particulier in Amerika iets tweedehands koopt, moet men dan op dit object
Douanerechten of omzetbelasting betaling als men dit laat opsturen.
aankoop een gietvorm voor 350 dollar.
Alvast bedankt voor u tijd
Groeten,
Tommy
Als men bij een particulier in Amerika iets tweedehands koopt, moet men dan op dit object
Groeten,
Tommy
Re: particuliere tweedehands aankoop
In principe moet dat over alles wat je invoert. Als de douane je pakje opent, moet je het betalen.
Als ze het niet openmaken, heb je mazzel en betaal je dus niet. Je kan bij verzending opgeven dat
het een gift is en dan hoef je geen belasting te betalen, maar volgens mij mag dit officieel niet.
Misschien weet iemand anders hier meer van?
Als ze het niet openmaken, heb je mazzel en betaal je dus niet. Je kan bij verzending opgeven dat
het een gift is en dan hoef je geen belasting te betalen, maar volgens mij mag dit officieel niet.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja en ja.tommy_077 schreef:hallo,
Groeten,
Tommy
Als gift versturen mag niet, althans, het is strafbaar voor degene die verstuurd.
Reken er op dat je pkaje door de douane of afhandelaars van de verscheper eruit gepikt wordt, en je dus de extra kosten erbij krijgt.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daantje85 schreef:In principe moet dat over alles wat je invoert. Als de douane je pakje opent, moet je het betalen.
Sorry hoor maar dat is inderdaad een beetje onzin. Je moet in principe altijd belasting betalen als je boven het belastingvrije bedrag zit.
Pakjes die ik verstuur worden eigenlijk nooit opengemaakt. Je betaalt de belasting over de vermeldde waarde van de goederen die op de vrachtbrief staat, opengemaakt of niet.
Het woordje gift is ook zo'n onzin. Als het er een paar dollar boven zit zullen ze misschien niet moeilijk doen maar als jij een horloge van $1000 opstuurt moet je echt wel btw en invoerrechten betalen hoor. Gift of niet.
Ga maar eens in ned naar de juwelier in ned en koop een horloge van 1000 dollar. Zeg er dan bij dat het een gift is en dat je daarom geen btw wilt betalen. Ik denk dat ze je dan eerst heel raar aankijken en vervolgens de deur uitzetten

Je moet wel echt de ultieme Brave Hendrik zijn wil je bij een particuliere 2e hands aankoop de werkelijke waarde op het pakket laten zetten.
Gewoon een dealtje met de verkoper sluiten dat hij een lagere waarde op het pakket zet, dan is gift niet eens van belang.
Het moet wel een beetje geloofwaardig blijven natuurlijk: een megagroot pakket met een waarde van $30 valt op. Maar als jij een klein pakketje (dat kan best een horloge van $300) laat versturen met waarde $30 is de kans gewoon erg groot dat je er doorheen schiet.
Alleen zit je dan volgens mij wel met de gebakken peren als je pakketje kwijt raakt. Volgens mij is ie slechts verzekerd voor de waarde die de verkoper erop zet. Maar goed, ben met USPS nog nooit een pakketje kwijtgeraakt.
Gewoon een dealtje met de verkoper sluiten dat hij een lagere waarde op het pakket zet, dan is gift niet eens van belang.
Het moet wel een beetje geloofwaardig blijven natuurlijk: een megagroot pakket met een waarde van $30 valt op. Maar als jij een klein pakketje (dat kan best een horloge van $300) laat versturen met waarde $30 is de kans gewoon erg groot dat je er doorheen schiet.
Alleen zit je dan volgens mij wel met de gebakken peren als je pakketje kwijt raakt. Volgens mij is ie slechts verzekerd voor de waarde die de verkoper erop zet. Maar goed, ben met USPS nog nooit een pakketje kwijtgeraakt.