Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valley of Fire

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Giant
Amerikafan

Valley of Fire

Bericht door Giant »

Het laatste stukje van onze reis geeft nog wat vraagtekens. We komen van Zion richting Las Vegas.
We willen de scenic route doen via de 169 en dan de 167 maar ook Valley of Fire SP bekijken.

Weet iemand hoelang het rijden is van VoF SP naar Las Vegas en hoeveel het scheelt om de Highway 15 pakken.

Iemand die me wat meer kan vertellen over de Highway 167

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Valley of Fire

Bericht door Harry »

De 167 is een prachtige weg langs Lake Mead, het meer ligt met de zeer lage waterstand van de afgelopen jaren wel erg ver weg, maar het blijft erg mooi, je bent er afhankelijk van hoe snel je rijd zo'n anderhalf tot 2 uur mee zoet vanaf VoF naar Las Vegas, via de I-15 gaat het veel sneller, maar is niet half zo mooi.

Ik ga volgende week met een vriend naar Las Vegas en dit is oa. een van de wegen die we gaan rijden met de gehuurde Harley Davidson. :glasses2:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wij hebben deze route vorig jaar gereden van Las Vegas naar Zion NP. Een prachtige route en een stuk aangenamer te rijden dan de saaie Interstate. Wij hebben er de hele dag voor uitgetrokken om deze route te rijden. Zie ook ons reisverslag 2009 bij 12 juni.

Echt een aanrader! :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben deze weg vorig jaar gereden met Harry en Jaap toen wij terugreden van Little Finland naar LV. Het is inderdaad een mooie weg om te rijden :thumbup:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Heb zelf ook nog even verder zitten zoeken in VoF SP. Denk dat we inderdaad niet vanaf daar naar de Interstate moeten rijden maar lekker via de scenic route verder rijden naar Vegas.

Heb nu nog even Vegas laatste avond om te plannen, tenminste als we niet te lang blijven hangen in de route van Bryce naar Las Vegas.
Zit nu in Fremont Street :-)
Lastig, lastig.....alles ziet er zo mooi uit.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In ons reisverslag 2007 bij dag 13 beschrijf ik onze daguitstap van Las Vegas via Interstate 15 naar het Valley of Fire SP en van daaruit via NV 167, de Northshore Drive, terug naar Las Vegas.

In jouw geval zou je twee dingen kunnen doen, te weten:
1. de route zoals jouw landkaartje aangeeft en dan heen en terug door het Valley of Fire SP rijden en tussentijds de bezienswaardigheden bekijken en wat wandelen (de afstand van de westingang van het park tot aan de wegkruising met 169/167 aan de oostkant bedraagt circa 20 kilometer enkele reis. Die 20 kilometer leg je dus een keer extra af, rijtijd circa een kwartier.)
2. vanuit Zion de Interstate 15 langer doorrijden tot aan de afslag naar de westingang van het Valley of Fire SP via NV 169 naar het oosten. Hierbij kom je dan niet langs Overton.

In Overton is te bezoeken het Lost City Museum. (Ben er zelf niet geweest.)

Als je de tijd er voor uit kan trekken, geef ik de voorkeur aan optie 1.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik lees hier aandachtig mee, want ik wil ook VOF bezoeken, maar dan van Las Vegas richting Zion.
Ik heb een aanvullende vraag over de reactie van Markro: als we op de route een stukje via Lake Mead mee willen nemen want is dan het mooiste stuk. Dus:
1. Van LV via 167 naar VOF (east entrance) en in het westen het park weer uit en dan via I-15 door naar Zion
2. Van LV via I-15 naar VOF (west entrance) en in het oosten het park uit om dan via de 169 naar I-15 naar Zion te rijden.

Ik zou aan het eind van de middag nog wel een kleine wandeling (Riverside Walk) in Zion willen doen, maar dat is misschien wel iets te veel.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

markro schreef:In ons reisverslag 2007 bij dag 13 beschrijf ik onze daguitstap van Las Vegas via Interstate 15 naar het Valley of Fire SP
:offtopic: mooi verslag Marco !!

Helaas hebben wij door tijdgebrek VoF SP niet bezocht in mei 2009. Mochten we nog eens in de buurt zijn zullen we dit zeker op het programma zetten.

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Nici schreef:Ik heb een aanvullende vraag over de reactie van Markro: als we op de route een stukje via Lake Mead mee willen nemen, wat is dan het mooiste stuk. Dus:
1. Van LV via 167 naar VOF (east entrance) en in het westen het park weer uit en dan via I-15 door naar Zion
2. Van LV via I-15 naar VOF (west entrance) en in het oosten het park uit om dan via de 169 naar I-15 naar Zion te rijden.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1.
Reny schreef:
markro schreef:In ons reisverslag 2007 bij dag 13 beschrijf ik onze daguitstap van Las Vegas via Interstate 15 naar het Valley of Fire SP
:offtopic: mooi verslag Marco !!
Dank voor het compliment.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Als we uit Vegas vertrekken willen we ook VoF te bezoeken. Nu twijfel ik ook over de route. De mooie 167 of de snelle 15. We moeten diezelfde dag nog in Bryce aankomen. Doe je veel langer over de 167 tov de 15?
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Je doet er wel wat langer over, maar Bryce red je echt wel die dag.
De 167 en via de oostkant (de vof hwy) VoF in is een mooie route. Optie 1 dus van de onderstaande opties.
Gr, Gerben
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Goed dat ik dit topic zie!
Ik heb meteen gegoogled, en ben zeker van plan tijdens onze rit van Zion naar Las Vegas hier een stop te maken!
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Gerben Steeg schreef:Je doet er wel wat langer over, maar Bryce red je echt wel die dag.
De 167 en via de oostkant (de vof hwy) VoF in is een mooie route. Optie 1 dus van de onderstaande opties.
:thumbup: En dan het park via het westen weer verlaten en via de 15 richting Bryce neem ik aan he? Of is het beter om in VoF om te keren en de 169 te rijden richting de 15?
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Zelf heb ik het idee gekregen uit de suggesties dat je aan de oostkant het park in gaat maar ook via de oostkant weer uit gaat.
Of je moet van rondjes rijden houden, dan kan je nog een keer terug naar Bryce en weer afzakken via de 169.
Leuk idee om misschien dan nog een keer het park rond te rijden :thumbup:
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Mel79 schreef: :thumbup: En dan het park via het westen weer verlaten en via de 15 richting Bryce neem ik aan he? Of is het beter om in VoF om te keren en de 169 te rijden richting de 15?
Ja, via de westkant het park uit en de I-15 richting St George.
Gr, Gerben
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Oke dankje! Dan staat die route vast :thumbup:
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

(Ben ik eindelijk weer :oops: )

ontdekte recent dat er ook nog een Wave in dit state park is vlakbij white domes, genaamd Fire Wave. maar zo'n 300 meter van de hoofdweg gelegen.
Als het goed is gaan we het eind juli met eigen ogen aanschouwen.
Kreeg het plaatje niet echt klein, dus hier een link
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2674601.html
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

mooi zeg!
hopen dat ik dat ook ga vinden!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ben aan het zoeken geweest naar de locatie van deze "wave" maar heb enkel dit plaatje gevonden:
http://www.isaczermak.com/gallery/north ... e.jpg.html

Heeft iemand meer info of de coördinaten van deze plek ?

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Als je op de site waar je de foto hebt gevonden op het blog klikt en naar de fire wave zoekt, kom je een kaartje tegen waar de locatie is aangegeven.
http://blog.synnatschke.de/?s=fire+wave
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer