Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groot pakket uit USA bestellen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Groot pakket uit USA bestellen

Bericht door thebruins »

Ik had nog niet eens gedacht aan wat Pete.Z zei, maar lijkt mij zeker een optie. Op een ander forum dat ik wel eens bezoek, wordt regelmatig ruimte in een container aangeboden. Zie bijvoorbeeld http://www.amerikaanseautopagina.com/fo ... =3&t=65216
Vermonster
Amerika-ontdekker

Bericht door Vermonster »

Waarom haal je het niet zelf op ?

Als ik jou was, zou ik de verkoper opbellen, en vragen hoeveel je kruk-as-pully-slingeraar kost als je betaald in briefjes van $100. Ik garandeer je dat het geen $3000 meer is... Hij bespaard zich een hoop kosten, alleen al aan paypal fees, geen shipping and handling. Dit geld plus de honderden euros je bespaard aan verzendkosten koop je gewoon een ticket.

Oh en de douane hoeft geen auto dealer te zijn om te vermoeden dat een 40kg doos uit Amerika met BMW onderdelen meer waard is dan $ 500. Ik denk dat BMW niet eens onderdelen verkoopt die minder dan 1500 kosten... :)
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Kijk ook eens op de site van de Douane ivm invoerrechten, btw en dergelijke.
Rob S.
Amerika-ontdekker

Bericht door Rob S. »

Vermonster schreef:Waarom haal je het niet zelf op ?

Als ik jou was, zou ik de verkoper opbellen, en vragen hoeveel je kruk-as-pully-slingeraar kost als je betaald in briefjes van $100. Ik garandeer je dat het geen $3000 meer is... Hij bespaard zich een hoop kosten, alleen al aan paypal fees, geen shipping and handling. Dit geld plus de honderden euros je bespaard aan verzendkosten koop je gewoon een ticket.

Oh en de douane hoeft geen auto dealer te zijn om te vermoeden dat een 40kg doos uit Amerika met BMW onderdelen meer waard is dan $ 500. Ik denk dat BMW niet eens onderdelen verkoopt die minder dan 1500 kosten... :)

Dit is neem ik aan een grapje? :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest en wat het je allemaal zal kosten. Kun je dat ons hier even laten weten als je het pakketje thuis hebt?
Rob S.
Amerika-ontdekker

Bericht door Rob S. »

Uiteraard zal ik het hier laten weten. Maar ik hoop toch echt dat er iemand mij nog andere manieren kan vertellen? Google levert helaas bijna niks op over deze specifieke vraag.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik weet niet wat je met "andere manieren" bedoelt, maar goedkoper als de genoemde 75 Dollar (das natuurlijk exclusief de post kosten binnen de US) zal je het denk ik nergens vinden.
Rob S.
Amerika-ontdekker

Bericht door Rob S. »

Sorry dan heb ik ergens overheen gelezen. Heb nergens 75 dollar gezien?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Rob heeft mij intussen al gemaild, maar wat een hoop indianenverhalen hier zeg.

Ten eerste is het sturen van een doos helemaal niet zo duur als hier beweerd wordt. Een doos van 40 kg kost bij mij via fedex economy air (4 werkdagen) minder dan $250. Dat is incl brokerfees en het wordt netjes zonder problemen bij je voor de deur afgeleverd.
Het is juist de USPS die hier extra handlingskosten rekent (plus alle andere nadelen die de USPS kent).

Qua belasting etc is het altijd verstandig van te voren contact op te nemen met de douane.
Ook heeft de douane geen kennis van tweedehands auto onderdelen en als het bedrag aannemelijk is is het hun al gauw goed. Ze krijgen massa's pakketjes binnen en het is denk ik lucratiever om te speuren naar Ipads met onjuiste waarde vermeldingen dan naar een partijtje gebruikte auto onderdelen.
Ik heb laatst nog een gebruikte turbo voor een grote cummins diesel verstuurd. De opgegeven waarde daarvan was maar $60. Go figure. (was ook de correcte value trouwens)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik heb het ook eens met gebruikte auto onderdelen geprobeerd (towing mirrors) maar daar is het helaas niet mee gelukt. Ik moest een rekening voorleggen of bij betalen :D

Dat het versturen voor zoiets zwaars toch zo goedkoop is wist ik niet. Ik heb in het verleden veel meer betaalt :( Maar ach, door schade en schande wordt je wijs :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

even nog ter educatie.

Gewicht wordt op twee manieren berekend. Ik neem altijd als voorbeeld het kilo lood, kilo veren verhaal.
Weegt beiden het zelfde alleen nemen de veren veel meer in beslag in het vliegtuig dan een stukje lood

Dit is de formule (in inches)

LxBxH /166
als je dus een doos van 10x10x10 hebt dan is het dimensional weight 10x10x10/166 is 5.6 wat afgerond moet worden naar boven. 6 lbs dus.

Dit betekent dus dat als je een kussen van 1 lbs in deze doos propt je moet betalen voor 6lbs. De 6 lbs is de bepalende factor
Weegt deze doos 10 lbs dan maakt de doos niet uit en mag het zelfs is een grotere doos zitten zonder dat het meer kost.

Dit maakt het dan ook van groot belang dat als ik dozen verstuur dat ik deze zo klein mogelijk inpak.. Scheelt een hoop aan extra verzendkosten.
Is het volunineus en raar van vorm waardoor klein verpakken niet kan, dan raad ik altijd aan om extra dingen te kopen (als je wilt) die de lege ruimte kunnen opvullen (kleding ia altijd makkelijk). Je betaalt immers reeds voor de ruimte?

Mark
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Rob S. schreef:Sorry dan heb ik ergens overheen gelezen. Heb nergens 75 dollar gezien?
75 euro, had ik gepost.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer