Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zwanger op reis
Zwanger op reis
Hoi hoi,
12 juni gaan wij voor 26 dagen naar Amerika! Toen we boekten wisten we nog niet dat ik zwanger was, maar op het moment dat we vertrekken ben ik 4,5 maand. Voor het vliegen zou het geen probleem moeten zijn, maar qua temperatuur wil ik wel een beetje gaan opletten dat we de meest warme gebieden toch maar gaan ontwijken.
Nu hebben we Death Valley gepland staan op 27 juni, weet iemand wat rond deze tijd de gemiddelde temperatuur is en of het een beetje uit te houden is?
Verder zou ik graag reacties horen van iemand die ook als zwangere in Amerika is geweest en hoe dat over het algemeen ervaren is (houden ze er rekening mee in restaurant etc)....
Alvast bedankt!
Gr. Wendy
Ps. dit is ons reisschema:
12 juni Aankomst Los Angeles 13u, overnachting Venice beach
13 juni Los Angeles Venice beach
14 juni Los Angeles Venice beach - San Diego
15 juni San Diego
16 juni San Diego - Kingman
17 juni Kingman - Grand Canyon
18 juni Grand Canyon - Monument Valley
19 juni Monument Valley - Page
20 juni Page
21 juni Page - Bryce Canyon
22 juni Bryce Canyon - Zion
23 juni Zion
24 juni Zion - Las Vegas
25 juni Las Vegas
26 juni Las Vegas - Death Valley
27 juni Death Valley - Lee Vining
28 juni Lee Vining - Yosemite
29 juni Yosemite
30 juni Yosemite
1 juli Yosemite - San Francisco
2 juli San Francisco
3 juli San Francisco
4 juli San Francisco - Monterey
5 juli Monterey - Cambria
6 juli Cambria - Los Angeles
7 juli Vertrek naar NL
12 juni gaan wij voor 26 dagen naar Amerika! Toen we boekten wisten we nog niet dat ik zwanger was, maar op het moment dat we vertrekken ben ik 4,5 maand. Voor het vliegen zou het geen probleem moeten zijn, maar qua temperatuur wil ik wel een beetje gaan opletten dat we de meest warme gebieden toch maar gaan ontwijken.
Nu hebben we Death Valley gepland staan op 27 juni, weet iemand wat rond deze tijd de gemiddelde temperatuur is en of het een beetje uit te houden is?
Verder zou ik graag reacties horen van iemand die ook als zwangere in Amerika is geweest en hoe dat over het algemeen ervaren is (houden ze er rekening mee in restaurant etc)....
Alvast bedankt!
Gr. Wendy
Ps. dit is ons reisschema:
12 juni Aankomst Los Angeles 13u, overnachting Venice beach
13 juni Los Angeles Venice beach
14 juni Los Angeles Venice beach - San Diego
15 juni San Diego
16 juni San Diego - Kingman
17 juni Kingman - Grand Canyon
18 juni Grand Canyon - Monument Valley
19 juni Monument Valley - Page
20 juni Page
21 juni Page - Bryce Canyon
22 juni Bryce Canyon - Zion
23 juni Zion
24 juni Zion - Las Vegas
25 juni Las Vegas
26 juni Las Vegas - Death Valley
27 juni Death Valley - Lee Vining
28 juni Lee Vining - Yosemite
29 juni Yosemite
30 juni Yosemite
1 juli Yosemite - San Francisco
2 juli San Francisco
3 juli San Francisco
4 juli San Francisco - Monterey
5 juli Monterey - Cambria
6 juli Cambria - Los Angeles
7 juli Vertrek naar NL
-
Marjolijne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Zwanger op reis
Ik ben 2 keer zwanger op vakantie geweest naar Amerika.
De eerste keer bij 20 weken en de tweede keer bij 23 weken.
Het tempo lag wat lager maar verder is alles goed te doen.
Zorg er voor dat je in het vliegtuig aan het gangpad zit.
Ik moest beide keren vaak naar de WC. En het is best vervelend als er daneen vreemde naast je zit, die steeds moet opstaan.
O,ja bij mij kwam de vliegmaatschappij nog achterna om te vragen of ik zwanger was.
Dit willen ze namelijk graag weten.
Dit was alleen de 2de keer, toen was er al een buikje.
Verder is er eigenlijk niet veel anders dan andere keren.
Behalve dat je natuurlijk veel baby kleertje moet shoppen
Wat ik wel heb ervaren is dat de jet lag erger is.
Prettige vakantie en zwangerschap!!
De eerste keer bij 20 weken en de tweede keer bij 23 weken.
Het tempo lag wat lager maar verder is alles goed te doen.
Zorg er voor dat je in het vliegtuig aan het gangpad zit.
Ik moest beide keren vaak naar de WC. En het is best vervelend als er daneen vreemde naast je zit, die steeds moet opstaan.
O,ja bij mij kwam de vliegmaatschappij nog achterna om te vragen of ik zwanger was.
Dit willen ze namelijk graag weten.
Dit was alleen de 2de keer, toen was er al een buikje.
Verder is er eigenlijk niet veel anders dan andere keren.
Behalve dat je natuurlijk veel baby kleertje moet shoppen
Wat ik wel heb ervaren is dat de jet lag erger is.
Prettige vakantie en zwangerschap!!
Met de combinatie vakantie in de VS en zwanger heb ik geen ervaring. Maar van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hoi Wendy,
Ik ben vorig jaar op vakantie naar Amerika geweest en was toen 22 weken zwanger. Aangezien ik het niet zag zitten om een rondreis te maken zoals we andere jaren gedaan hebben, hebben we een cruise gemaakt vanaf Fort Lauderdale langs de Caribische eilanden en zijn we een paar dagen in Miami geweest. Het was soms best warm, maar alles gewoon een tandje langzamer dan normaal dan lukte het best. Wij hadden natuurlijk ook een lekker briesje op zee!
De vliegreis vond ik minder, het lange zitten ging me niet goed af, ik heb ook een halve marathon door dat vliegtuig gelopen
Sowieso wel goed om in beweging te blijven.
Een hele fijne vakantie en een goede zwangerschap!
Groetjes Danielle
Ik ben vorig jaar op vakantie naar Amerika geweest en was toen 22 weken zwanger. Aangezien ik het niet zag zitten om een rondreis te maken zoals we andere jaren gedaan hebben, hebben we een cruise gemaakt vanaf Fort Lauderdale langs de Caribische eilanden en zijn we een paar dagen in Miami geweest. Het was soms best warm, maar alles gewoon een tandje langzamer dan normaal dan lukte het best. Wij hadden natuurlijk ook een lekker briesje op zee!
De vliegreis vond ik minder, het lange zitten ging me niet goed af, ik heb ook een halve marathon door dat vliegtuig gelopen
Een hele fijne vakantie en een goede zwangerschap!
Groetjes Danielle
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Proficiat met je zwangerschap!
Als je niet goed tegen de warmte kunt, dan zou ik Death Valley maar onmiddellijk schrappen. Dit is namelijk zowat de warmste plaats op aarde en de gemiddelde maximum temperatuur voor 27 juni bedraagt 45° C. Het record voor die dag is zelfs 52° C.
Zie hier voor meer details: http://www.nps.gov/deva/naturescience/u ... 20Data.pdf
Omdat het een droge warmte is, is die over het algemeen wel beter uit te houden dan de warmte hier in België of Nederland, maar het voelt toch aan alsof men met warme haardroger in je gezicht blaast.
Als je niet goed tegen de warmte kunt, dan zou ik Death Valley maar onmiddellijk schrappen. Dit is namelijk zowat de warmste plaats op aarde en de gemiddelde maximum temperatuur voor 27 juni bedraagt 45° C. Het record voor die dag is zelfs 52° C.
Zie hier voor meer details: http://www.nps.gov/deva/naturescience/u ... 20Data.pdf
Omdat het een droge warmte is, is die over het algemeen wel beter uit te houden dan de warmte hier in België of Nederland, maar het voelt toch aan alsof men met warme haardroger in je gezicht blaast.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik was 23 weken zwanger toen we vorig jaar naar Seattle vlogen.
Ik moet zeggen........ik heb nergens last van gehad (had daarvoor al 10 weken niks anders gedaan dan spugen dus ik was blij met alles
)
Geen last van de warmte gehad, ook niet in Moab of Las Vegas. Zelfs in Bryce nog stukken gelopen. Op den duur gingen mijn bekken wel wat tegenwerken, maar in principe kan je gewoon alles, als je maar goed luistert naar je lijf!
Met eten ging super, ze houden daar goed rekening mee als je het maar van te voren aangeeft!
Death Valley is warm, maar jullie rijden er een dag heen en als je het niet trekt kan je altijd weer terug naar binnen.
Neem net even wat meer tijd om bijv op te starten in de ochtend, lekker uit te rusten tussen de middag of de momenten in de auto even je ogen dicht te doen. Lekker veel water drinken!! En voor de rest........GENIET! Niet teveel piekeren, de baby zal het heerlijk vinden!
Ik moet zeggen........ik heb nergens last van gehad (had daarvoor al 10 weken niks anders gedaan dan spugen dus ik was blij met alles
Geen last van de warmte gehad, ook niet in Moab of Las Vegas. Zelfs in Bryce nog stukken gelopen. Op den duur gingen mijn bekken wel wat tegenwerken, maar in principe kan je gewoon alles, als je maar goed luistert naar je lijf!
Met eten ging super, ze houden daar goed rekening mee als je het maar van te voren aangeeft!
Death Valley is warm, maar jullie rijden er een dag heen en als je het niet trekt kan je altijd weer terug naar binnen.
Neem net even wat meer tijd om bijv op te starten in de ochtend, lekker uit te rusten tussen de middag of de momenten in de auto even je ogen dicht te doen. Lekker veel water drinken!! En voor de rest........GENIET! Niet teveel piekeren, de baby zal het heerlijk vinden!
Kijk, daar heb ik wat aan! Dank voor jullie reacties.
Ik ben nu energieker dan ooit en heb nergens last van, dus ik vermoed dat het allemaal wel goed zal gaan. Fijn om te weten dat er over het algemeen goed rekening wordt gehouden met het eten en ik heb meteen de vliegmaatschappij gebeld voor een stoel aan het gangpad, goede tip! Beetje jammer dat je weer 2 x EU 25,- moet betalen om verzekerd te zijn van een stoel aan het gangpad, maar ja...
Voor Death Valley hebben we inderdaad nog niets geboekt, dus als de warmte naar ons toe komt en het wordt teveel van het goede, dan vermijden we het gewoon alsnog. Verder gaan we zeker genieten, de route staat vast, nu alleen nog de dagindeling voorzichtig een beetje gaan uitzoeken en nog even advies inwinnen over de adviesroutes van A naar B, ik begreep al dat we niet altijd klakkeloos de tomtom moeten volgen omdat we dan erg mooie routes mis kunnen lopen.
We kunnen niet wachten!
Ik ben nu energieker dan ooit en heb nergens last van, dus ik vermoed dat het allemaal wel goed zal gaan. Fijn om te weten dat er over het algemeen goed rekening wordt gehouden met het eten en ik heb meteen de vliegmaatschappij gebeld voor een stoel aan het gangpad, goede tip! Beetje jammer dat je weer 2 x EU 25,- moet betalen om verzekerd te zijn van een stoel aan het gangpad, maar ja...
Voor Death Valley hebben we inderdaad nog niets geboekt, dus als de warmte naar ons toe komt en het wordt teveel van het goede, dan vermijden we het gewoon alsnog. Verder gaan we zeker genieten, de route staat vast, nu alleen nog de dagindeling voorzichtig een beetje gaan uitzoeken en nog even advies inwinnen over de adviesroutes van A naar B, ik begreep al dat we niet altijd klakkeloos de tomtom moeten volgen omdat we dan erg mooie routes mis kunnen lopen.
We kunnen niet wachten!
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dat kan ik me voorstellen!! Ik ben jaloers op iedereen die dit jaar de grote oversteek maken.
Voor ons zit het er even niet in, vindt Coco nog net iets te klein, maar volgend jaar willen we wel weer heel graag.
En euh,.....ik weet niet of je al weet wat het wordt.......maar anders kan je goed inslaan voor in de kledingkast voor de kleine. Ik ben toen helemaal los gegaan aan roze spul
Voor ons zit het er even niet in, vindt Coco nog net iets te klein, maar volgend jaar willen we wel weer heel graag.
En euh,.....ik weet niet of je al weet wat het wordt.......maar anders kan je goed inslaan voor in de kledingkast voor de kleine. Ik ben toen helemaal los gegaan aan roze spul
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Proficiat
Veel plezier bij de voorbereidingen.
Misschien heb je iets aan Tyrewendela78 schreef: Verder gaan we zeker genieten, de route staat vast, nu alleen nog de dagindeling voorzichtig een beetje gaan uitzoeken en nog even advies inwinnen over de adviesroutes van A naar B, ik begreep al dat we niet altijd klakkeloos de tomtom moeten volgen omdat we dan erg mooie routes mis kunnen lopen.
Veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat jullie een prachtige route hebben, en ik zou er niets meer aan veranderen. DV is zeker heet, erg heet waarschijnlijk, maar je hebt airco in de auto en airco in je hotel, dus ik zie het probleem niet. Met zwanger zijn in Amerika heb ik geen ervaring maar ik heb wel met 5 maanden op de wereldtentoonstelling in Sevilla rondgelopen en dat ging ook prima.
Wandelen zal (behalve in DV) ook best gaan.
Wat de routes betreft zul je niet veel mis kunnen lopen denk ik. Maar ik zou wel een kaart gaan kiopen, dan zie je ook meteen wat de alternatieven zijn en welke wegen scenic zijn. De hallwag nr 5 is een goede keus.
Begrijp ik dat je nog niets geboekt hebt? Ik kan aanraden om dat toch te gaan doen, zeker als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
Wandelen zal (behalve in DV) ook best gaan.
Wat de routes betreft zul je niet veel mis kunnen lopen denk ik. Maar ik zou wel een kaart gaan kiopen, dan zie je ook meteen wat de alternatieven zijn en welke wegen scenic zijn. De hallwag nr 5 is een goede keus.
Begrijp ik dat je nog niets geboekt hebt? Ik kan aanraden om dat toch te gaan doen, zeker als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
Wederom bedankt voor de tips, dat programma voor de TomTom is ook een aanrader.
Misschien wil mijn vriend nu wel weten of we een jongetje of een meisje krijgen (kunnen we 2 dagen voor vertrek weten als we daarvoor kiezen), want dat maakt het shoppen wel een heel stuk aantrekkelijker
Marianne, we hebben wel al wat hotels geboekt... Waarschijnlijk gaan we ook nog iets in SF op Fisherman's Wharf boeken en de rest willen we daar gaan doen. Ik hoop dat we een goede keuze hebben gemaakt voor de hotels, maar dat zien we vanzelf wel.
12-jun Los Angeles Venice Beach Suites and Hotel (geboekt)
13-jun Los angeles Venice Beach Suites and Hotel (geboekt)
14-jun San Diego
15-jun San Diego
16-jun Kingman
17-jun Grand Canyon Bright Angel Lodge & Cabins (geboekt)
18-jun Monument Valley Cabin @ Gouldings Lodge (nog niet geboekt)
19-jun Page Quality Inn Lake Powell Page/ bob's (nog niet geboekt)
20-jun Page Quality Inn Lake Powell Page (nog niet geboekt)
21-jun Bryce Bryce Country Cabins/ Ruby's inn cabin (nog niet geboekt)
22-jun Zion
23-jun ZIon
24-jun Las vegas Harrah's (geboekt)
25-jun Las Vegas Harrah's (geboekt)
26-jun Death Valley Lone Pine: Dow Villa Motel (nog niet geboekt)
27-jun Lee Vining
28-jun Yosemite Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (geboekt)
29-jun Yosemite Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (geboekt)
30-jun Yosemite/ SF?
1-jul San Francisco
2-jul San Francisco
3-jul San Francisco
4-jul Monterey
5-jul Cambria
6-jul Los Angeles
Groetjes Wendy
Misschien wil mijn vriend nu wel weten of we een jongetje of een meisje krijgen (kunnen we 2 dagen voor vertrek weten als we daarvoor kiezen), want dat maakt het shoppen wel een heel stuk aantrekkelijker
Marianne, we hebben wel al wat hotels geboekt... Waarschijnlijk gaan we ook nog iets in SF op Fisherman's Wharf boeken en de rest willen we daar gaan doen. Ik hoop dat we een goede keuze hebben gemaakt voor de hotels, maar dat zien we vanzelf wel.
12-jun Los Angeles Venice Beach Suites and Hotel (geboekt)
13-jun Los angeles Venice Beach Suites and Hotel (geboekt)
14-jun San Diego
15-jun San Diego
16-jun Kingman
17-jun Grand Canyon Bright Angel Lodge & Cabins (geboekt)
18-jun Monument Valley Cabin @ Gouldings Lodge (nog niet geboekt)
19-jun Page Quality Inn Lake Powell Page/ bob's (nog niet geboekt)
20-jun Page Quality Inn Lake Powell Page (nog niet geboekt)
21-jun Bryce Bryce Country Cabins/ Ruby's inn cabin (nog niet geboekt)
22-jun Zion
23-jun ZIon
24-jun Las vegas Harrah's (geboekt)
25-jun Las Vegas Harrah's (geboekt)
26-jun Death Valley Lone Pine: Dow Villa Motel (nog niet geboekt)
27-jun Lee Vining
28-jun Yosemite Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (geboekt)
29-jun Yosemite Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (geboekt)
30-jun Yosemite/ SF?
1-jul San Francisco
2-jul San Francisco
3-jul San Francisco
4-jul Monterey
5-jul Cambria
6-jul Los Angeles
Groetjes Wendy
Hi Wendy,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik ben zelf ook een paar keer zwanger naar Canada/ Amerika geweest. Was geen probleem hoor. Maak lekker gebruik van je zwangerschap zou ik zeggen! Ik kreeg een plek in het vliegtuig met extra beenruimte en mocht je lang moeten wachten ergens, en heel moe zijn o.i.d kan je altijd proberen om voorrang te krijgen..
Let er overigens wel op dat je voldoende drinkt. ( Toen wij in Florida waren, was ik een beetje uitgedroogd)
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik ben zelf ook een paar keer zwanger naar Canada/ Amerika geweest. Was geen probleem hoor. Maak lekker gebruik van je zwangerschap zou ik zeggen! Ik kreeg een plek in het vliegtuig met extra beenruimte en mocht je lang moeten wachten ergens, en heel moe zijn o.i.d kan je altijd proberen om voorrang te krijgen..
Let er overigens wel op dat je voldoende drinkt. ( Toen wij in Florida waren, was ik een beetje uitgedroogd)
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2895 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties