Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis San & Ien: Zenuwen en vliegvraagje
Reis San & Ien: Zenuwen en vliegvraagje
Joepie! Vandaag bij TiogaTours eindelijk de knoop doorgehakt en data vastgelegd. Tickets en camper zijn geboekt en ook de hotels voor de eerste en laatste nacht zijn uitgekozen.
Nu kunnen we echt serieus naar de route gaan kijken en is het tijd om hem hier aan jullie forumleden voor te leggen.
Waar we vooral mee 'zitten' zijn de ritten van Yosemite naar Las Vegas en van Grand Canyon naar Los Angeles. We hebben geen idee welke tussenhaven ons daar de wow-factor kan geven. Maar dat er eentje tussen moet zitten, geloven we best. Gericht advies gevraagd dus.
En ook heel graag daadwerkelijk route-advies. Dus welke weg mooi is om te rijden en eventueel nog een mooie pauzestop biedt. Bijvoorbeeld tussen Capitol Reef en Moab, daar had ik zelf 'Goblin State Park´ al gevonden. Zoiets dus.
Oh ja, en nog een ´probleempje´: doordat we pas zo laat uitsluitsel over onze vrije dagen kregen, zijn we te laat om twee nachten Yosemite te boeken. En nu twijfel ik of ik dan alleen de eerste zal doen en de tweede ergens buiten het park. Of dat ik ze beide erbuiten doe en dan maar op en neer rijden. Iemand een tip?
7 sept: Schiphol – San Fransisco
8 sept: San Fransisco
9 sept: San Fransisco – Yosemite
10 sept: Yosemite
11 sept: Yosemite - ???
12 sept: ??? – Las Vegas
13 sept: Las Vegas
14 sept: Las Vegas – Zion
15 sept: Zion
16 sept: Zion – Bryce Canyon
17 sept: Bryce Canyon – Capitol Reef
18 sept: Capitol Reef – Moab
19 sept: Moab / Arches
20 sept: Moab – Monument Valley
21 sept: Monument Valley - Page
22 sept: Page – Grand Canyon
23 sept: Grand Canyon
24 sept: Grand Canyon – Lake Havasu
25 sept: Lake Havasu – Los Angeles
26 sept: Los Angeles
27 sept: Los Angeles
28 sept: Los Angeles – Houston
Nu kunnen we echt serieus naar de route gaan kijken en is het tijd om hem hier aan jullie forumleden voor te leggen.
Waar we vooral mee 'zitten' zijn de ritten van Yosemite naar Las Vegas en van Grand Canyon naar Los Angeles. We hebben geen idee welke tussenhaven ons daar de wow-factor kan geven. Maar dat er eentje tussen moet zitten, geloven we best. Gericht advies gevraagd dus.
En ook heel graag daadwerkelijk route-advies. Dus welke weg mooi is om te rijden en eventueel nog een mooie pauzestop biedt. Bijvoorbeeld tussen Capitol Reef en Moab, daar had ik zelf 'Goblin State Park´ al gevonden. Zoiets dus.
Oh ja, en nog een ´probleempje´: doordat we pas zo laat uitsluitsel over onze vrije dagen kregen, zijn we te laat om twee nachten Yosemite te boeken. En nu twijfel ik of ik dan alleen de eerste zal doen en de tweede ergens buiten het park. Of dat ik ze beide erbuiten doe en dan maar op en neer rijden. Iemand een tip?
7 sept: Schiphol – San Fransisco
8 sept: San Fransisco
12 sept: ??? – Las Vegas
14 sept: Las Vegas – Zion
17 sept: Bryce Canyon – Capitol Reef
18 sept: Capitol Reef – Moab
20 sept: Moab – Monument Valley
22 sept: Page – Grand Canyon
23 sept: Grand Canyon
24 sept: Grand Canyon – Lake Havasu
25 sept: Lake Havasu – Los Angeles
27 sept: Los Angeles
28 sept: Los Angeles – Houston
Laatst gewijzigd door San & Ien op 19 aug 2010, 22:36, 4 keer totaal gewijzigd.
- flyingdutchman
- Amerika-ontdekker
Re: Reis San & Ien
Dag san en Len,
Een mooie route die ik afgelopen jaar ook grotendeels heb gevolgd.
Tussen Yosemite en LV zou je in death valley kunnen overnachten. Ik vond dit zelf een erg bijzondere ervaring. Heel erg heet maar echt bizar om uren door een compleet dor en verlaten landschap te rijden.
Voor jullie overnachting in monument valley kan ik the view hotel aanraden. Het is wellicht duurder dan de andere mogelijkheden aldaar maar het uitzicht, zeker met sun-set & rise is overweldigend.
Have fun!
Alex
Een mooie route die ik afgelopen jaar ook grotendeels heb gevolgd.
Tussen Yosemite en LV zou je in death valley kunnen overnachten. Ik vond dit zelf een erg bijzondere ervaring. Heel erg heet maar echt bizar om uren door een compleet dor en verlaten landschap te rijden.
Voor jullie overnachting in monument valley kan ik the view hotel aanraden. Het is wellicht duurder dan de andere mogelijkheden aldaar maar het uitzicht, zeker met sun-set & rise is overweldigend.
Have fun!
Alex
Er van uit gaande dat je vanuit Yosemite via Death Valley naar Las Vegas wil... dan zou ik zeggen: Lone pine of Bishop.Als je tenminste van je camperverhuurder door Death Valley mag in september.
De rit van Bryce naar Capitol Reef is een van de mooiste scenic routes die je kan rijden, zie http://www.scenicbyway12.com/
Je tijd in Moab vind ik wat krap, al kan het wel. Maar wellicht dat de Grand Canyon met een dagje minder kan, ligt een beetje aan je plannen in Page en bij de Canyon zelf. Behalve Arches liggen bij Moab ook Canyonlands Isle in the sky (die mag je gewoon niet missen) en Dead horse SP maar wellicht heb je daar nog tijd voor als je vanuit Capitol Reef komt.
De rit van Moab naar Monument Valley zou je kunnen doen via Willow Arch (fotostop), Newspaper Rock, Canyonlands Needles Section en Natural Bridges NM. Nou durf ik niet te zeggen of Moki Dukway met een camper te doen is.... Of te wel genoeg te zien daar.
In en om Page is veel te zien zoals Antilope canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell. De afstand vanuit Monument Valley is niet zo groot, maar Antilope is het mooist rond het middaguur en ik weet niet of je dat gaat halen. Zoals gezegd, Grand Canyon zou met 1 overnachting toe kunnen. Dat hangt deels af van hoe laat je vanuit Page richting de Grand Canyon vertrekt, onderweg kom je dan al de viewpunten aan de eastrim tegen en of je een flinke wandeling wil maken in/langs de canyon (reken er op dat als je een uur naar beneden loopt, je anderhalf uur bezig bent om datzelfde stuk terug telopen en 1 dag op en neer naar de bodem red je niet). Maar normaliter heb je aan 1 middag en 1 deel van de volgende ochtend voldoende voor de viewpunten, zonsondergang en zonsopgang en een korte wandeling langs de rim.
Waarom zo veel tijd voor L.A.? Persoonlijk vond ik S.F. en Las Vegas leuker als L.A., daar was naar onze smaak meer te zien en te doen.
De rit van Bryce naar Capitol Reef is een van de mooiste scenic routes die je kan rijden, zie http://www.scenicbyway12.com/
Je tijd in Moab vind ik wat krap, al kan het wel. Maar wellicht dat de Grand Canyon met een dagje minder kan, ligt een beetje aan je plannen in Page en bij de Canyon zelf. Behalve Arches liggen bij Moab ook Canyonlands Isle in the sky (die mag je gewoon niet missen) en Dead horse SP maar wellicht heb je daar nog tijd voor als je vanuit Capitol Reef komt.
De rit van Moab naar Monument Valley zou je kunnen doen via Willow Arch (fotostop), Newspaper Rock, Canyonlands Needles Section en Natural Bridges NM. Nou durf ik niet te zeggen of Moki Dukway met een camper te doen is.... Of te wel genoeg te zien daar.
In en om Page is veel te zien zoals Antilope canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell. De afstand vanuit Monument Valley is niet zo groot, maar Antilope is het mooist rond het middaguur en ik weet niet of je dat gaat halen. Zoals gezegd, Grand Canyon zou met 1 overnachting toe kunnen. Dat hangt deels af van hoe laat je vanuit Page richting de Grand Canyon vertrekt, onderweg kom je dan al de viewpunten aan de eastrim tegen en of je een flinke wandeling wil maken in/langs de canyon (reken er op dat als je een uur naar beneden loopt, je anderhalf uur bezig bent om datzelfde stuk terug telopen en 1 dag op en neer naar de bodem red je niet). Maar normaliter heb je aan 1 middag en 1 deel van de volgende ochtend voldoende voor de viewpunten, zonsondergang en zonsopgang en een korte wandeling langs de rim.
Waarom zo veel tijd voor L.A.? Persoonlijk vond ik S.F. en Las Vegas leuker als L.A., daar was naar onze smaak meer te zien en te doen.
San en Len,
wat gaan jullie doen in lake havasu; wij zijn er
2 jaar geleden geweest en overnacht (travelodge).
het was de (enige) grote ontgoocheling van onze
reis. in de streek is er echter m.i. niet veel te beleven...
wat gaan jullie doen in lake havasu; wij zijn er
2 jaar geleden geweest en overnacht (travelodge).
het was de (enige) grote ontgoocheling van onze
reis. in de streek is er echter m.i. niet veel te beleven...
van 24 september tot 20 october naar deepsouth!
Dank voor jullie snelle reacties.
Death Valley slaan we helemaal over, mag inderdaad niet en wij zijn brave burgers.
In/Bij de Grand Canyon willen we inderdaad wel gaan wandelen. Ik had gelezen over een aantal wandelingen die wel op 1 dag te doen zijn en dat lijkt me qua ervaring net dat beetje meer sjeu geven. Dat is eigenlijk ook het plan in Zion, Bryce en Arches (die laatste mèt gids).
En Los Angeles, tja, daar hebben we in feite maar 1 volle dag vrij te besteden, die is voor Sixflags (àl die achtbanen, daar kan geen Walibi tegenop). De dag daarna moeten we de camper inleveren en dan hou je een gebroken dag over. We twijfelen nog over Universal Studios waarvoor we dan al bijna een extra dag moeten zien vrij te maken. En dan heb ik een soort kennis (lang geleden is hij in het kader van een soort uitwisselingsprogramma een paar dagen bij ons over de vloer geweest... die in Hollywood woont en ons graag zou willen rondleiden in LA eo. Daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk!
Geen idee wat ik zou moeten doen in Lake Havasu... slapen... dat is duidelijk! Nee, maar zonder dollen, dat is nou dus precies waar we mee zitten. Hoe zijn de ervaringen om vanuit de Grand Canyon in 1 keer door te karren naar LA?
Death Valley slaan we helemaal over, mag inderdaad niet en wij zijn brave burgers.
In/Bij de Grand Canyon willen we inderdaad wel gaan wandelen. Ik had gelezen over een aantal wandelingen die wel op 1 dag te doen zijn en dat lijkt me qua ervaring net dat beetje meer sjeu geven. Dat is eigenlijk ook het plan in Zion, Bryce en Arches (die laatste mèt gids).
En Los Angeles, tja, daar hebben we in feite maar 1 volle dag vrij te besteden, die is voor Sixflags (àl die achtbanen, daar kan geen Walibi tegenop). De dag daarna moeten we de camper inleveren en dan hou je een gebroken dag over. We twijfelen nog over Universal Studios waarvoor we dan al bijna een extra dag moeten zien vrij te maken. En dan heb ik een soort kennis (lang geleden is hij in het kader van een soort uitwisselingsprogramma een paar dagen bij ons over de vloer geweest... die in Hollywood woont en ons graag zou willen rondleiden in LA eo. Daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk!
Geen idee wat ik zou moeten doen in Lake Havasu... slapen... dat is duidelijk! Nee, maar zonder dollen, dat is nou dus precies waar we mee zitten. Hoe zijn de ervaringen om vanuit de Grand Canyon in 1 keer door te karren naar LA?
-
jta
- Amerika-expert
hallo,
een toffe tour, zoals altijd is het keuzes maken. er werd al vermeld dat de tijd in moab krap is, je zou kunnen een dagje extra moab creëren door van monument valley naar grand canyon te reizen, dan vervalt wel page ( die keuzes toch...). je hebt ook nog de wonderbaarlijke streek rond capitol reef/escalante waar je als wandelaars fantastische dingen kan doen, hiervoor een extra dag tevoorschijn toveren is makkelijker gezegd dan gedaan.
Jacques
een toffe tour, zoals altijd is het keuzes maken. er werd al vermeld dat de tijd in moab krap is, je zou kunnen een dagje extra moab creëren door van monument valley naar grand canyon te reizen, dan vervalt wel page ( die keuzes toch...). je hebt ook nog de wonderbaarlijke streek rond capitol reef/escalante waar je als wandelaars fantastische dingen kan doen, hiervoor een extra dag tevoorschijn toveren is makkelijker gezegd dan gedaan.
Jacques
Tussen de Grand Canyon en L.A. kan in 1 dag, maar het is, zeker met een camper doorpoten. Reken op gewoon een hele dag rijden. Zie googlemaps voor de snelste rit. Wat dat betreft is het jammer dat je alles qua vliegen en camper al vast hebt liggen. Het was makkelijker geweest om het andersom te doen. Juist de eerste paar dagen lig je door de jetleg al heel vroeg klaar wakker in je bed en die extra tijd is dan wel fijn als je zo'n lange rit gaat doen. Op het eind van de reis zit je in het ritme van daar en ben je vermoeider van de reis die je al gehad hebt. Je zou ook niets kunnen boeken tussen de Grand Canyon en L.a. en maar zien hoe ver je komt.
-
edannie
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo Stan en Ien
Wat mooi om te lezen dat jullie gaan.
Wat heel mooi is in Moab een jeep huren en een dag off te road rijden. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan het was onwijs. En ook voor dit jaar staat het op onze lijst.
Kijk op ons reisverslag http://www.edannie.punt.nl
Wat mooi om te lezen dat jullie gaan.
Wat heel mooi is in Moab een jeep huren en een dag off te road rijden. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan het was onwijs. En ook voor dit jaar staat het op onze lijst.
Kijk op ons reisverslag http://www.edannie.punt.nl
Als je maar 1 volle dag hebt in Moab dan denk ik niet dat je veel tijd hebt voor activiteiten als jeeprijden, bootje varen etc. Daar heb je dan echt een 2e volle dag voor nodig.
In de buurt van Mexican Hat zou je nog een kijkje kunnen nemen bij Goosenecks SP; makkelijk te bereiken ove reen goede weg.San & Ien schreef: 20 sept: Moab – Monument Valley
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
We zijn nog druk bezig alles op ons in te laten werken maar reacties en tips blijven welkom.
We zijn nog druk bezig alles op ons in te laten werken maar reacties en tips blijven welkom.
Ik gooi ons draadje weer even omhoog, want ik heb toch weer wat gerichte vragen over onze route.
Inmiddels is ook de reservatie van de camper goedgekeurd; zo komen we steeds een stapje verder. Het wachten is nu nog op de creditcard en dan kunnen we langzaam aan wat campings gaan reserveren. Ik lees me suf op dit forum en moet soms wel lachen; zo zocht ik naar informatie over de Amerikaanse stekker en kwam via de zoekfunctie inderdaad bij berichten met ‘stekker’…. maar dan gebruikt in de zin: “ik baal als een stekker”! Uiteindelijk wel nuttige informatie gevonden hoor, voordat iedereen nu hier plaatjes van zijn stekker neerplant,
!
7 sept: vliegen naar San Fransisco
8 sept: San Fransisco camper ophalen
12 sept: ??? – Las Vegas evt. Red Rock Canyon
14 sept: Las Vegas – Zion evt. Valley of Fire
17 sept: Bryce Canyon – Capitol Reef Scenic byway 12
18 sept: Capitol Reef – Moab evt. Goblin Valley SP
20 sept: Moab – Monument Valley evt. NewspaperR./Canyonlands/N.Bridges/Goosen.
22 sept: Page – Grand Canyon evt. Horseshoe bend
23 sept: Grand Canyon wandelen
24 sept: Grand Canyon – ???
25 sept: ??? – Los Angeles
27 sept: Los Angeles camper inleveren
28 sept: vliegen vanaf Los Angeles
Van Yosemite naar Vegas
via 120/264/266/95 met overnachting in Beatty; geen stop bij Mono Lake; volgende dag in Beatty nog iets bekijken(tips?)
of in 1 keer door en dan dus een dag winnen in Yosemite of verderop in de reis
of via de 395 (tips over deze route?)
of via Bakersfield (tips over deze route?)
nb: we kamperen hoogstwaarschijnlijk buiten het park
Van Grand Canyon naar Los Angeles
via 40/15 met overnachting in Mojave National Preserve; lumineus idee natuurlijk, maar wordt dit gebied nou gezien als ‘desert’ en mogen we daar dan met de camper dus niet komen?
of in 1 keer door? Als eindbestemming hebben we Ventura (boottrip) of Northridge LA (Universal/Sixflags), daar staken de stemmen nog over.
of een dag Las Vegas weghalen in het begin en een extra tussenstop in Vegas maken op het eind?
Op zich zien we niet op tegen een hele dag rijden, zeker als we daardoor op andere plekken meer rust kunnen inbouwen. ‘s Avonds rijden is voor ons echter wel echt een no-no. Via Google-Maps ben ik al aan het hannessen geweest met routes en wegen, maar ik ben toch erg benieuwd naar jullie persoonlijke bevindingen.
Groetjes,
Ien
Inmiddels is ook de reservatie van de camper goedgekeurd; zo komen we steeds een stapje verder. Het wachten is nu nog op de creditcard en dan kunnen we langzaam aan wat campings gaan reserveren. Ik lees me suf op dit forum en moet soms wel lachen; zo zocht ik naar informatie over de Amerikaanse stekker en kwam via de zoekfunctie inderdaad bij berichten met ‘stekker’…. maar dan gebruikt in de zin: “ik baal als een stekker”! Uiteindelijk wel nuttige informatie gevonden hoor, voordat iedereen nu hier plaatjes van zijn stekker neerplant,
8 sept: San Fransisco camper ophalen
12 sept: ??? – Las Vegas evt. Red Rock Canyon
14 sept: Las Vegas – Zion evt. Valley of Fire
17 sept: Bryce Canyon – Capitol Reef Scenic byway 12
18 sept: Capitol Reef – Moab evt. Goblin Valley SP
20 sept: Moab – Monument Valley evt. NewspaperR./Canyonlands/N.Bridges/Goosen.
22 sept: Page – Grand Canyon evt. Horseshoe bend
23 sept: Grand Canyon wandelen
24 sept: Grand Canyon – ???
25 sept: ??? – Los Angeles
27 sept: Los Angeles camper inleveren
Van Yosemite naar Vegas
via 120/264/266/95 met overnachting in Beatty; geen stop bij Mono Lake; volgende dag in Beatty nog iets bekijken(tips?)
Van Grand Canyon naar Los Angeles
via 40/15 met overnachting in Mojave National Preserve; lumineus idee natuurlijk, maar wordt dit gebied nou gezien als ‘desert’ en mogen we daar dan met de camper dus niet komen?
of in 1 keer door? Als eindbestemming hebben we Ventura (boottrip) of Northridge LA (Universal/Sixflags), daar staken de stemmen nog over.
of een dag Las Vegas weghalen in het begin en een extra tussenstop in Vegas maken op het eind?
Op zich zien we niet op tegen een hele dag rijden, zeker als we daardoor op andere plekken meer rust kunnen inbouwen. ‘s Avonds rijden is voor ons echter wel echt een no-no. Via Google-Maps ben ik al aan het hannessen geweest met routes en wegen, maar ik ben toch erg benieuwd naar jullie persoonlijke bevindingen.
Groetjes,
Ien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beatty begrijp ik niet zo goed, van de westkant van Yosemite naar Beatty is erg ver, reken op een uur of 6 rijden, dus heb je helemaal geen tijd om nog iets van de oostkant van het park te zien. Ik zou naar Lee Vining rijden en van Lee Vining in 1 dag naar Las Vegas. Jammer dat jullie te laat zijn voor een camping in de vallei, maar misschien lukt het nog om iets te vinden.San & Ien schreef:Van Yosemite naar Vegas
De route via Bakersfield is niet mooi, je mist dan de Tioga Pass. De 395 is nog een mogelijkheid maar dat kost wel veel meer tijd.
Marianne
Hoi Marianne,
Wil je wel geloven dat ik nu pas voor het eerst doorheb, dat er 'binnen' Yosemite nog veel meer campgrounds zijn? Echt verbazingwekkend met welke Hollandse ogen ik naar dat hele park heb gekeken, heb me blind gestaard op die 'valley'
We zouden dus de drie nachten die we daar gepland hebben, steeds een stukje verder richting oostuitgang kunnen opschuiven. Begrijp ik het goed dat we dan vanaf Tuolumne in 1 streep naar Las Vegas kunnen komen?
Beatty had ik er als overnachting tussen gegooid omdat de routeplanner dat als beste route aangaf en we zo ook nog een ander stukje Nevada konden zien.
Wil je wel geloven dat ik nu pas voor het eerst doorheb, dat er 'binnen' Yosemite nog veel meer campgrounds zijn? Echt verbazingwekkend met welke Hollandse ogen ik naar dat hele park heb gekeken, heb me blind gestaard op die 'valley'
We zouden dus de drie nachten die we daar gepland hebben, steeds een stukje verder richting oostuitgang kunnen opschuiven. Begrijp ik het goed dat we dan vanaf Tuolumne in 1 streep naar Las Vegas kunnen komen?
Beatty had ik er als overnachting tussen gegooid omdat de routeplanner dat als beste route aangaf en we zo ook nog een ander stukje Nevada konden zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt inderdaad meer mogelijkheden in het park, maar ze zijn niet allmeaal voor campers geschikt en ook niet allemaal te reserveren.
Van Tuolumne naar Las Vegas is te doen maar ik denk dat je dan misschien beter in Lee Vining kunt gaan staan, dan heb je ook nog tijd om Mono Lake te bekijken. De route gaat dan inderdaad via Beatty.
Marianne
Van Tuolumne naar Las Vegas is te doen maar ik denk dat je dan misschien beter in Lee Vining kunt gaan staan, dan heb je ook nog tijd om Mono Lake te bekijken. De route gaat dan inderdaad via Beatty.
Marianne
Dankjewel! Dat was ik nog vergeten te zeggen.
Mono Lake trekt ons helemaal niet, dus die gaan we hoogstwaarschijnlijk overslaan.
En iets anders dat ik vergeten was... hoe je San Francisco schrijft! Haha, dat niemand me op die domme fout gewezen heeft!
Inmiddels de eerste paar dagen als volgt ingedeeld (jaja, soms kunnen we best snel iets beslissen):
7 sept: vliegen naar San Francisco
8 sept: San Francisco
9 sept: San Francisco
10 sept: San Francisco – Yosemite Wawona
11 sept: Yosemite Wawona – Yosemite Tuolomne Meadows
12 sept: Yosemite Tuolomne Meadows – Las Vegas
Er zijn nog plekken, dus nu maar hopen dat de creditcard snel binnen is!
Mono Lake trekt ons helemaal niet, dus die gaan we hoogstwaarschijnlijk overslaan.
En iets anders dat ik vergeten was... hoe je San Francisco schrijft! Haha, dat niemand me op die domme fout gewezen heeft!
Inmiddels de eerste paar dagen als volgt ingedeeld (jaja, soms kunnen we best snel iets beslissen):
7 sept: vliegen naar San Francisco
8 sept: San Francisco
10 sept: San Francisco – Yosemite Wawona
11 sept: Yosemite Wawona – Yosemite Tuolomne Meadows
12 sept: Yosemite Tuolomne Meadows – Las Vegas
Er zijn nog plekken, dus nu maar hopen dat de creditcard snel binnen is!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mono Lake is toch wel erg mooi om even te zien, en je komt er toch langs. Zie hier wat foto's uit ons 2004-verslag. Kamperen bij Tuolumne Meadows lijkt me heel mooi, mocht er geen plek meer zijn, dan zijn er buiten het park ook nog mogelijkheden. Lee Vining (bij Mono Lake) ligt ook niet slecht, het is ook afhankelijk van wat voor soort campings en voorzieningen je zoekt.
Marianne
Marianne
Canyonlands is groot en bestaat uit verschillende delen. Ik neem aan dat je de 20e doelt op the Needles Section van dit park, deze zou ik als eerste overslaan als je tijdnood hebt. Maar ik zou je willen aanraden om behalve naar de Arches ook tijd in te ruimen voor Canyonlands Isle in the Sky. Al ga je maar even een uurtje uitzicht bewonderen, je doet jezelf te kort als je het niet doet. Ik vond de uitzichten in Isle in the Sky mooier en indrukwekkender als de hele Grand Canyon. De ingang voor dit deel van Canyonlands ligt op je route van Capitol Reef naar Moab of je kunt het meenemen op de dag dat je naar de Arches gaat.
Hoi!
We zijn weer een flinke tijd verder, maar we hebben niet stil gezeten. Inmiddels zijn Wawona CG, Watchman CG, North CG en Mather CG gereserveerd. En ook onze plekjes voor de Fiery Furnace Tour zijn verzekerd!
Wel hebben we wat kleine wijzigingen aangebracht:
8 sept: San Francisco camper ophalen
10 sept: San Francisco - Yosemite Wawona (tunnelview, inspiration en mariposa)
11 sept: Yosemite Wawona - Yosemite Tuolomne Meadows (valley, tiogaroad)
12 sept: Yosemite Tuolomne Meadows – Las Vegas (via Rhyolite, Beatty)
14 sept: Las Vegas – Zion (Valley of Fire, Zion)
16 sept: Zion – Bryce Canyon (via Cedar City, red canyon)
17 sept: Bryce Canyon – Capitol Reef (Scenic byway 12, Escalante, Calf Creek, Capitol Reef Scenic)
18 sept: Capitol Reef – Moab (Goblin Valley SP, Crystal Geyser)
19 sept: Moab (Fiery Furnace, Arches)
20 sept: Moab – Monument Valley (Canyonlands Needles/Natural Bridges/Goosenecks)
21 sept: Monument Valley - Page (Monument Valley Tour, Lower Antelope Canyon)
22 sept: Page – Grand Canyon (Horseshoe bend, Grand Canyon)
23 sept: Grand Canyon - Barstow (Grand Canyon)
24 sept: Barstow - Newport Beach (Galico Ghosttown)
25 sept: Newport Beach – Northridge, Los Angeles (whale watchen, santa monica)
26 sept: Northridge, Los Angeles
27 sept: Northridge, Los Angeles (Warner Brothers, camper inleveren)
Goed, nu mijn vraagjes:
* Hoe slim zou het zijn om niet bij Capitol Reef te overnachten maar nog een stukje door te gaan 'richting' Moab. Dan hebben we bij Moab hopelijk wat meer tijd om ook nog Canyonlands Isle in the sky te bekijken òf zo'n boottoer (ik heb me weer lekker laten maken hier op het forum, haha) te maken. We zouden dan misschien Escalante en Crystal Geyser kunnen laten vallen. Die waterval bij Calf Creek wil ik graag gaan zien, want ik heb begrepen dat dat zo'n beetje de enige waterval is die nog een beetje water heeft in de tijd dat wij er zitten. We rijden dus met camper en zijn bij Capitol Reef niet meer van plan dan de scenic drive. Hoe ver zouden we kunnen komen en, wel zo belangrijk, komen we nog een Campground tegen?
We zijn weer een flinke tijd verder, maar we hebben niet stil gezeten. Inmiddels zijn Wawona CG, Watchman CG, North CG en Mather CG gereserveerd. En ook onze plekjes voor de Fiery Furnace Tour zijn verzekerd!
Wel hebben we wat kleine wijzigingen aangebracht:
8 sept: San Francisco camper ophalen
10 sept: San Francisco - Yosemite Wawona (tunnelview, inspiration en mariposa)
11 sept: Yosemite Wawona - Yosemite Tuolomne Meadows (valley, tiogaroad)
12 sept: Yosemite Tuolomne Meadows – Las Vegas (via Rhyolite, Beatty)
14 sept: Las Vegas – Zion (Valley of Fire, Zion)
16 sept: Zion – Bryce Canyon (via Cedar City, red canyon)
17 sept: Bryce Canyon – Capitol Reef (Scenic byway 12, Escalante, Calf Creek, Capitol Reef Scenic)
18 sept: Capitol Reef – Moab (Goblin Valley SP, Crystal Geyser)
19 sept: Moab (Fiery Furnace, Arches)
20 sept: Moab – Monument Valley (Canyonlands Needles/Natural Bridges/Goosenecks)
21 sept: Monument Valley - Page (Monument Valley Tour, Lower Antelope Canyon)
22 sept: Page – Grand Canyon (Horseshoe bend, Grand Canyon)
23 sept: Grand Canyon - Barstow (Grand Canyon)
24 sept: Barstow - Newport Beach (Galico Ghosttown)
25 sept: Newport Beach – Northridge, Los Angeles (whale watchen, santa monica)
26 sept: Northridge, Los Angeles
27 sept: Northridge, Los Angeles (Warner Brothers, camper inleveren)
Goed, nu mijn vraagjes:
* Hoe slim zou het zijn om niet bij Capitol Reef te overnachten maar nog een stukje door te gaan 'richting' Moab. Dan hebben we bij Moab hopelijk wat meer tijd om ook nog Canyonlands Isle in the sky te bekijken òf zo'n boottoer (ik heb me weer lekker laten maken hier op het forum, haha) te maken. We zouden dan misschien Escalante en Crystal Geyser kunnen laten vallen. Die waterval bij Calf Creek wil ik graag gaan zien, want ik heb begrepen dat dat zo'n beetje de enige waterval is die nog een beetje water heeft in de tijd dat wij er zitten. We rijden dus met camper en zijn bij Capitol Reef niet meer van plan dan de scenic drive. Hoe ver zouden we kunnen komen en, wel zo belangrijk, komen we nog een Campground tegen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis San & Ien met Camper van SF naar LA
Vind het wel erg jammer van Capitol Reef NP maar je zou door kunnen rijden naar Goblin Valley SP daar is ook een mooie campground, daarna kom je niet veel meer tegen er zijn bij Green River nog een paar campgrounds maar de omgeving is niet echt uitnodigend daar.
Crystal Geyser zou ik sowieso overslaan, je moet echt geluk hebben dat die wil spuiten, als hij dat niet doet is het niet meer dan een roestige pijp in een plas water.
Crystal Geyser zou ik sowieso overslaan, je moet echt geluk hebben dat die wil spuiten, als hij dat niet doet is het niet meer dan een roestige pijp in een plas water.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3199 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties