Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis deeyore: New England

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis deeyore: New England

Bericht door deeyore »

Na een tijdje niet zo veel op het forum te zijn geweest (heb een prachtige dochter van nu alweer acht maanden!) begint het Amerika-virus weer te kriebelen.
Onze 9e USA-reis is in de maak en dit keer wordt het New England. De bedoeling is om rond 8/9 oktober te vertrekken en 2 weken later weer naar huis te gaan.Lijkt me geweldig om daar hopelijk de Fall Foliage mee te maken! Ik heb al een eerste opzetje gemaakt, maar heb niet zo'n goed idee hoeveel tijd we op de verschillende plaatsen nodig hebben.
Willen jullie eens kijken of het zo kan?

dag 1 Amsterdam- Boston
dag 2 Boston
dag 3 Portland (via Cambridge/Harvard, Newburyport)
dag 4 Acadia NP
dag 5 Mt. Washington
dag 6 Lake Placid ( via SR-112)
dag 7 Adirondack Park
dag 8 Tafstville
dag 9 South Deerfield (Yankee Candle Company)
dag 10 Waterbury ( Ben & Jerry's Factory Tour)
dag 11 New Port
dag 12 Cape Cod (Whale watching, tips waar we dit het beste kunnen doen? Is dit wel mogelijk in deze tijd van het jaar?)
dag 13 Boston - Amsterdam

Is dit haalbaar? We willen rustig aandoen en in hotels of B&B's overnachten. Zijn er scenic routes die we niet mogen missen en welke plaatsen/bezienswaardigheden mogen we echt niet overslaan? 1dag Cape Cod is denk ik te weinig. Welke dagen zou ik het beste kunnen samenvoegen?
paula58
Amerika-expert

Re: Reis deeyore: New England

Bericht door paula58 »

Wat leuk Danielle, ziet er heel leuk uit en weer eens wat anders :thumbup:
Ik kan je helaas niet helpen want ben daar nog nooit geweest maar tips zal je wel krijgen.
Veel plezier met de voorbereidingen, en ook spannend voor Clarice om op reis te gaan op zo'n jonge leeftijd.
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Hoi Paula,

We hebben er erg veel zin in! We laten Carice wel thuis, want we vinden het ook wel fijn om met z'n tweetjes te gaan. Carice is in goede handen bij oma!
Als ze wat groter is, gaat ze zeker mee!

Groetjes
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

leuke route, maar in mijn persoonlijke mening te veel in de auto zitten en te weinig tijd om rond te kijken - dit is zeker geen 'rustig aandoen' tocht vind ik. Ik zou de tocht ietsje inkorten en een paar dagen langer bij Acadia, en in de White Mountains blijven.

Zo laat in het jaar zou ik Cape Cod overslaan. Whale watchen is van april-oktober, maar tegen eind oktober heb je grote kans dat het weer niet echt meewerkt en dat de whales al vertrokken zijn. Misschien aan het begin van je trip doen, vanuit Boston of Gloucester?

Adirondacks ben ik niet zo van onder de indruk - het is er wel mooi, maar persoonlijk vind ik Maine, New Hampshire, Vermont, west Massachusetts mooier in de herfst.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik denk dat het een leuke route is maar wel veel rijden.
En de dag van aankomst alleen voor het bezichtigen van het betreffende plaatsje of park.
Dat is voor de 1 genoeg, voor de ander niet echt relaxen ;-)

In New Port, RI hebben wij de cliff walk gelopen, die wij erg leuk vonden.
Prachtige huizen en prachtig uitzicht. New Port is zo wie zo een leuk plaatsje.

Verder heb je in de buurt van Cape Cod, Plymouth, daar waar de Mayflower te bezichtigen is.

White face moutain bij Lake Placid vonden wij ook erg leuk. Je kan er naar boven rijden en genieten van het prachtige uitzicht.

Hier onder wat linkjes van mijn blogjes van toen.
http://staceyconnor.blogspot.com/search ... e+mountain

http://staceyconnor.blogspot.com/search?q=cliff+walk
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi Danielle,

Wij hebben vorig jaar ook een kleine rondreis in New England gedaan (Boston - Newport - Cape Cod - Boston). Daarnaast hebben wij op de lijn Washington DC - Boston met de amtrak gereist (DC, philly , NY en Boston ook nog bezocht).

Helaas waren wij ff te vroeg voor de indian summer maar evengoed hebben wij erg genoten.
Vanuit Provencetown kan je de whale watching doen. Dit is ongeveer ander half uur rijden van Hyannis waar we verbleven.
De boottocht duurt ongeveer 3 tot 3 1/2 uur waarvan je ongeveer een uur aan de whale watching besteed. De rest van de tijd ben je kwijt met het varen.
Wij hadden vorig jaar heel veel geluk en hebben we er aardig wat Whale's gezien.

Voor meer tips kan je ons weblog lezen. zie onderschrift.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Ik heb even een nieuw opzetje gemaakt van de route want ik was idd al bang dat het teveel rijden zou zijn.
dag 1 Amsterdam- Boston
dag 2 Boston ( evt. whale watching)
dag 3 Boston ( + bezoek Cambridge/Harvard)
dag 4 Portland --> is dit een leuke plaats of hebben jullie een suggestie om ergens anders te overnachten op de weg naar Acadia NP?
dag 5 Acadia NP
dag 6 Acadia NP
dag 7 White Mountains
dag 8 White Mountains
dag 9 ?
dag 10 ?
dag 11 New Port (Cliffwalk, zag er erg mooi uit op de foto's Petra!)
dag 12 Cape Cod
dag 13 Boston- Amsterdam

Over dag 9 en 10 twijfel ik. In South Deerfield zit de Yankee Candle Company, die ik wil bezoeken en in Waterbury willen we naar de Ben & Jerry's Factory Tour, maar wat zou een leuke plaats zijn om te overnachten?
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Susie one schreef: Voor meer tips kan je ons weblog lezen. zie onderschrift.
Leuk om te lezen! Ik kon alleen niet zo snel achterhalen in welke periode jullie daar zijn geweest.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat leuk dat jullie een Falltrip gaan maken! :clap: :D

Ik heb dat in 2005 ook gedaan, zie mijn verslag en hoop dat ooit nog eens te doen. :)

Bij de White Mountains (ik verbleef in Lincoln, NH) ben ik zelfs 4 nachten geweest. Er is genoeg te doen in die buurt. Naar de Yankee Candle Company en Ben & Jerry's ben ik ook geweest. Erg leuk!

Wellicht heb je mijn verslag al eens bekeken maar anders kun je er misschien nog wel tips uit halen.

Succes met de planning. :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

deeyore schreef:
Susie one schreef: Voor meer tips kan je ons weblog lezen. zie onderschrift.
Leuk om te lezen! Ik kon alleen niet zo snel achterhalen in welke periode jullie daar zijn geweest.
Graag gedaan.
Wij hebben onze reis in de periode van 6 t/m 21 september 2009 gemaakt.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Coyote schreef: Naar de Yankee Candle Company en Ben & Jerry's ben ik ook geweest. Erg leuk!

Wellicht heb je mijn verslag al eens bekeken maar anders kun je er misschien nog wel tips uit halen.
Hoi Roland,

ik heb inderdaad jouw verslag gelezen en o.a. bovenstaande tips eruit gehaald! Het zag er erg leuk uit allemaal!

Groetjes Danielle
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat een leuke trip hebben jullie in het vooruitzicht! :thumbup:

Ik kan je de Whale Watchtour vanuit Boston van harte aanbevelen. Wij hebben die vorig jaar op 29 september gedaan. Het was echt super! Hier kun je dat verslag van ons lezen: http://noordoostusa2009.web-log.nl/2009 ... mber-.html

Wij vonden Boston sowieso een hele leuke stad :D

Héél véél plezier met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja

p.s. leuk dat jullie een dochtertje hebben gekregen!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Hoi Sonja,

Heb jullie verslag gelezen! Mooie reis hoor! Hopelijk zijn de whales er begin oktober ook nog, zodat we ook een paar mooie tails op de foto kunnen zetten! Hebben jullie nog iets meegekregen van de Indian summer? Oh ik zie het al op de foto's! :) Ons favoriete restaurant zit zie ik ook in Boston, heerlijk he die Cheesecake Factory!! :thumbup:

Jullie volgende reis schiet ook al lekker op zeg! Ik heb de site al bij mijn favorieten gezet, dus ga jullie proberen te volgen!

Groetjes Danielle
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij zijn rond die tijd ook in New England.

Ben je niet wat laat voor een Fall Foliage tour als je 9 okt vertrekt? Wij hebben begrepen dat de fall foliage eind sept op z'n mooist is. Of heb ik het dan mis?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Susie one
Amerikakenner

Bericht door Susie one »

deeyore schreef:Ons favoriete restaurant zit zie ik ook in Boston, heerlijk he die Cheesecake Factory!! :thumbup:
Wij hebben vorig jaar ook bij Cheesecake Factory gegeten. Mijn vriend heeft als nagerecht een cheesecake besteld welke erg lekker was.
prima restaurant.

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Mack schreef:
Ben je niet wat laat voor een Fall Foliage tour als je 9 okt vertrekt? Wij hebben begrepen dat de fall foliage eind sept op z'n mooist is. Of heb ik het dan mis?
Het is natuurlijk nooit zeker wanneer het zal zijn, maar als je op deze site kijkt van de fall foliage vorig jaar http://www.foliagenetwork.com/index.php ... &Itemid=68 heb ik goede hoop dat we er wel iets van te zien krijgen.
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Ik denk erover om Acadia NP te schrappen, het is wat uit de route en volgens mij zien we meer van de Indian Summer als we na Portland
naar de White Mountains gaan. Missen we een hoop als we Acadia overslaan?
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

deeyore schreef: Hebben jullie nog iets meegekregen van de Indian summer? Oh ik zie het al op de foto's! :)
We hebben er inderdaad wel iets van meegekregen al was het nog niet aan het pieken. We vonden het allebei wel heel erg mooi om die aparte kleuren te zien. Weer eens heel iets anders.
deeyore schreef: Ons favoriete restaurant zit zie ik ook in Boston, heerlijk he die Cheesecake Factory!! :thumbup:
Wij hebben deze keten in de afgelopen vakantie pas ontdekt maar gaan er in de komende vakantie zeker nog eens eten, echt heerlijk! :D

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Vermonster
Amerika-ontdekker

Bericht door Vermonster »

Ziet er naar uit dat je met dit schema, constant aan het rennen en vliegen en op je horloge aan het kijken bent.

Ben & Jerry's fabriek is awesome, ik woon er niet zo ver vandaan. Elke keer als ik vrienden / familie op bezoek heb dan gaan we er heen voor een rondleiding.
Kijk ook eens naar de Vermont teddy bear factory ( vermontteddybear.com ) en mijn #1 favoriet : Magic Hat !! (MagicHat.net) - bierbrouwerij.

Mt. Washington is very cool, doet me altijd denken aan mijn tijd in Bosnie met het transportbattaljon. Er zijn parkeerplaatsjes op de weg naar boven, en je krijgt een CD als tourguide. Sommige parkeerplaatsjes hebben de start van een wandeling. (trailhead). Overweeg ook de cog train ! (thecog.com )

The white mountains zijn schitterend !

Ik woon in Vermont, kom gerust langs voor een koppie koffie of bier en een BBQ :)
deeyore
Amerikafan

Bericht door deeyore »

Een reis naar het zuidwesten voorbereiden gaat me makkelijker af dan het noordoosten, merk ik. Maar heb weer een poging gedaan :)
dag 1 Amsterdam- Boston

dag 2 Boston
• Freedom trail
• evt. whale watching
• Ghost&Gravestones Tour

dag 3 Boston
• bezoek Cambridge/Harvard Kan je je hier een hele dag vermaken?

dag 4 Boston -->Portland
• bezoek Salem
• bezoek Gloucester (evt. whale watching )
• bezoek Rockport, Newburyport, Kennebunkport welke plaats heeft jullie voorkeur?

dag 5 Portland--> White Mountains

dag 6 White Mountains
• Mount Washington ( met auto/ cogtrain)

dag 7 White Mountains -->via Kancamagus Highway naar ? Wat is een leuke plek om te overnachten tussen de White Mountains en South Deerfield?

dag 8 ? -->South Deerfield
• Yankee Candle Company

dag 9 South Deerfield -->New Haven
• bezoek Waterbury: Ben & Jerry’s Factory Tour

dag 10 New Haven--> New Port
• Cliffwalk

dag 11 New port-->Cape Cod
• Hyannis
• Provincetown
• Martha’s Vineyard
Wat moeten we zeker gaan zien op Cape Cod?

dag 12 Cape Cod--> Boston
• bezoek Plymouth

dag 13 Boston- Amsterdam

Suggesties voor leuke hotels of B&B's zijn erg welkom!

Is het aan te raden om in deze periode alles al te reserveren? Meestal leggen we alleen de eerste en laatste nachten vast en verder niet, maar ik vraag me af of het in deze tijd van het jaar niet erg druk is in New England.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer