Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips
Je hebt op je kaartje de route via de North Rim van de Grand Canyon getekend.
Maar ik vermoed dat je naar de South Rim wilt, dat doen de meeste mensen als ze voor de eerste keer de GC bezoeken. Je rijdt dan via Flagstaff- Williams Tusayan-GC
http://www.destination360.com/north-ame ... anyon-maps
Marjon
Maar ik vermoed dat je naar de South Rim wilt, dat doen de meeste mensen als ze voor de eerste keer de GC bezoeken. Je rijdt dan via Flagstaff- Williams Tusayan-GC
http://www.destination360.com/north-ame ... anyon-maps
Marjon
- RiverCola
- Amerika-expert
Voor uitgaan kan ik je nog wel wat leuke tips geven!
Wij zijn vorige zomer in Vegas leuk wezen stappen. Eerst hebben we gedineerd in Mandalay Bay bij Stripsteak (was werkelijk fantastisch!), daarna zijn we met een limo naar de Wynn gegaan waar we naar club Tryst geweest zijn. Daar hadden we de table-service gereserveerd, je hebt dan een eigen bank met tafel, voorzien van flessen drank en een eigen waitress die cocktails voor je maakt. Dat was echt heel leuk! Natuurlijk kun je ook naar de club zonder table-service te reserveren alleen moet je dan wel in de (lange) rij staan
In LA is er veel te beleven op Sunset Blvd. Er is bijvoorbeeld de Viper Room (voorheen van Johnny Depp) waar elke avond bandjes optreden. Kijk op de website voor de agenda. In Malibu vind je restaurant/cocktaillounge Moonshadows; aan het water, je kunt er goed eten en genieten van de ondergaande zon met een cocktail in de hand!
In SF heb ik niet zoveel ervaring met clubs, ben er alleen naar de Supperclub geweest waar ik de sfeer niet zo geweldig vond. Het was er retedruk en iedereen loopt over je tenen de hele tijd
Wij zijn vorige zomer in Vegas leuk wezen stappen. Eerst hebben we gedineerd in Mandalay Bay bij Stripsteak (was werkelijk fantastisch!), daarna zijn we met een limo naar de Wynn gegaan waar we naar club Tryst geweest zijn. Daar hadden we de table-service gereserveerd, je hebt dan een eigen bank met tafel, voorzien van flessen drank en een eigen waitress die cocktails voor je maakt. Dat was echt heel leuk! Natuurlijk kun je ook naar de club zonder table-service te reserveren alleen moet je dan wel in de (lange) rij staan

In LA is er veel te beleven op Sunset Blvd. Er is bijvoorbeeld de Viper Room (voorheen van Johnny Depp) waar elke avond bandjes optreden. Kijk op de website voor de agenda. In Malibu vind je restaurant/cocktaillounge Moonshadows; aan het water, je kunt er goed eten en genieten van de ondergaande zon met een cocktail in de hand!
In SF heb ik niet zoveel ervaring met clubs, ben er alleen naar de Supperclub geweest waar ik de sfeer niet zo geweldig vond. Het was er retedruk en iedereen loopt over je tenen de hele tijd

- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar precies dezelfde route gedaan, alleen andersom. Wellicht heb je iets aan mijn reisverslag zodat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is op een dag. Wij zijn wel 3 dagen in San Francisco en 3 dagen in Las Vegas geweest. Globaal gezien hebben wij de volgende route gedaan:
LA (2 nachten)
Arroyo Grande (1 nacht) --> Ik zou dit veranderen naar Pismo Beach of San Luis Obispo als ik jou was.
Carmel (1 nacht) --> Monterey is ook een goede optie
San Francisco (3 nachten)
Yosemite (2 nachten)
Lone Pine (1 nacht)
Las Vegas (3 nachten)
Zion NP (1 nacht)
Bryce Canyon (1 nacht)
Page (1 nacht)
Grand Canyon (1 nacht)
Sedona (1 nacht)
Phoenix (1 nacht)
Wellicht nog een tip voor de eerste overnachting in Phoenix: Het Radisson SAS Airport Hotel, vlakbij de uitvalswegen zodat je 's morgens vroeg meteen kunt vertrekken en een lekker comfortabel bed voor een goede prijs. Wij betaalden vorig jaar geloof ik 59 USD per nacht.
Uitgaan zou ik zeker bewaren voor Las Vegas. Wij zijn naar Studio 54 in het MGM Grand geweest. Drank is wel wat duurder, maar leuk om eens mee te maken. Verder is het juist wel leuk om in de lokale uitgaansgelegenheden 'uit' te gaan zoals bv. in Carmel bij Jack's London.
LA (2 nachten)
Arroyo Grande (1 nacht) --> Ik zou dit veranderen naar Pismo Beach of San Luis Obispo als ik jou was.
Carmel (1 nacht) --> Monterey is ook een goede optie
San Francisco (3 nachten)
Yosemite (2 nachten)
Lone Pine (1 nacht)
Las Vegas (3 nachten)
Zion NP (1 nacht)
Bryce Canyon (1 nacht)
Page (1 nacht)
Grand Canyon (1 nacht)
Sedona (1 nacht)
Phoenix (1 nacht)
Wellicht nog een tip voor de eerste overnachting in Phoenix: Het Radisson SAS Airport Hotel, vlakbij de uitvalswegen zodat je 's morgens vroeg meteen kunt vertrekken en een lekker comfortabel bed voor een goede prijs. Wij betaalden vorig jaar geloof ik 59 USD per nacht.
Uitgaan zou ik zeker bewaren voor Las Vegas. Wij zijn naar Studio 54 in het MGM Grand geweest. Drank is wel wat duurder, maar leuk om eens mee te maken. Verder is het juist wel leuk om in de lokale uitgaansgelegenheden 'uit' te gaan zoals bv. in Carmel bij Jack's London.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Met de tip van RiverCola in het achterhoofd dat je in Los Angeles prima kunt stappen en rekening houdend met jullie wensen, zou ik de route ongeveer zo indelen.:
25-09: Aankomst Phoenix
26-09: Phoenix - Grand Canyon
27-09: Grand Canyon - Page
28-09: Page - Bryce Canyon
29-09: Bryce Canyon - Zion
30-09: Zion - Las Vegas
01-10: Las Vegas
02-10: Las Vegas
03-10: Las Vegas - Death Valley
04-10: Death Valley - Lee Vining
05-10: Lee Vining - Yosemite
06-10: Yosemite
07-10: Yosemite - San Francisco
08-10: San Francisco
09-10: San Francisco
10-10: San Francisco - Cambria
11-10: Cambria - Los Angeles
12-10: Los Angeles
13-10: Los Angeles
14-10: Los Angeles
15-10: Los Angeles - Terugreis
Zo heb je dus 3 nachten Las Vegas, 3 nachten San Francisco en 4 nachten Los Angeles.
Ik heb voor Yosemite wel 2 nachten gerekend, aangezien er een kans bestaat dat de Tioga Pass gesloten is en je dan bovenlangs via de 88 om moet rijden. Als de Tioga Pass wel geopend is, zit je vanuit Lee Vining perfect om de Tioga Road te bezoeken en de dag erna heb je dan nog een volle dag Yosemite.
Zo heb je dus 3 nachten Las Vegas, 3 nachten San Francisco en 4 nachten Los Angeles.
Ik heb voor Yosemite wel 2 nachten gerekend, aangezien er een kans bestaat dat de Tioga Pass gesloten is en je dan bovenlangs via de 88 om moet rijden. Als de Tioga Pass wel geopend is, zit je vanuit Lee Vining perfect om de Tioga Road te bezoeken en de dag erna heb je dan nog een volle dag Yosemite.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bovenstaande reis is definitief.
Vorige week nog een mooie auto gehuurd via usareisen.de , een Dodge Nitro
Nu ben ik bezig met het uitstippelen vd route, maar zit een beetje vast bij de aanrijroute naar de nationale parken.
Aangezien ik nog nooit in zo'n park geweest bent, weet ik niet wat ik moet verwachten. Is er een hoofdingang oid, of moet je gewoon ergens parkeren en kijken waar je uitkomt?
Zou iemand me kunnen helpen bij de volgende parken?
Grand Canyon (vanuit Phoenix)
Bryce Canyon (vanuit Page)
Zion (Vanuit Bryce)
Death Valley (vanuit Las Vegas)
Yosemite (vanuit Lee Vining)
Zoals je ziet hebben we voor de meeste parken maar 1 dag reserveerd. We gaan dan ook geen hele lange wandelingen maken, maar willen "slechts" een mooie indruk van de parken krijgen.
Als iemand tips/info over de aanrijroute, accomodaties of het park zelf voor me heeft, heel graag!
Ik heb al gezocht op het forum, maar kom niet echt verder.
Bovenstaande reis is definitief.
Vorige week nog een mooie auto gehuurd via usareisen.de , een Dodge Nitro

Nu ben ik bezig met het uitstippelen vd route, maar zit een beetje vast bij de aanrijroute naar de nationale parken.
Aangezien ik nog nooit in zo'n park geweest bent, weet ik niet wat ik moet verwachten. Is er een hoofdingang oid, of moet je gewoon ergens parkeren en kijken waar je uitkomt?

Zou iemand me kunnen helpen bij de volgende parken?
Grand Canyon (vanuit Phoenix)
Bryce Canyon (vanuit Page)
Zion (Vanuit Bryce)
Death Valley (vanuit Las Vegas)
Yosemite (vanuit Lee Vining)
Zoals je ziet hebben we voor de meeste parken maar 1 dag reserveerd. We gaan dan ook geen hele lange wandelingen maken, maar willen "slechts" een mooie indruk van de parken krijgen.
Als iemand tips/info over de aanrijroute, accomodaties of het park zelf voor me heeft, heel graag!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begin eens met http://www.nps.gov en ga naar het park van je keuze. Er staan daar kaarten van de parken, tips voor activiteiten en nog veel meer. Voor de route kun je gewoon google maps gebruiken (zoek op grand canyon village voor GC South Rim) en het staat ook allemaal goed aangegeven onderweg.Maurice schreef: Nu ben ik bezig met het uitstippelen vd route, maar zit een beetje vast bij de aanrijroute naar de nationale parken.
Dat kan ik me niet voorstellen, blader eens door andere topics en zoek op hotel, motel of accommodatie met de naam van het park erbij als je accommodatie zoekt. Er zijn al pagina's over volgeschreven.Maurice schreef: Als iemand tips/info over de aanrijroute, accomodaties of het park zelf voor me heeft, heel graag!
En voor de parken is naast de NPS-site ook http://www.ontdek-amerika.nl een aanrader!
Marianne
Zo...De reis zit erop.
We zijn zaterdag teruggekomen en ik heb nog steeds last van een kleine jetlag.
We hebben heel veel gezien en gedaan. Het ging allemaal ontzettend snel voorbij .
Alles is volgens (bovenstaand) schema gegaan en ik wil bij deze ook iedereen bedanken die me geholpen hebben bij het opzetten van de route en voor alle leuke tips!
Voor de liefhebber heb ik een kleine compilatie op youtube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=S-OfuA1hTBQ&fmt=22
We zijn zaterdag teruggekomen en ik heb nog steeds last van een kleine jetlag.
We hebben heel veel gezien en gedaan. Het ging allemaal ontzettend snel voorbij .
Alles is volgens (bovenstaand) schema gegaan en ik wil bij deze ook iedereen bedanken die me geholpen hebben bij het opzetten van de route en voor alle leuke tips!

Voor de liefhebber heb ik een kleine compilatie op youtube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=S-OfuA1hTBQ&fmt=22
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Maurice,
Een zeer interessante tour. Ik heb je film bekeken op youtube. Vooral dat stukje dat jullie omgeven zijn door rotsen (tunnels?) met hun mooie rode kleuren. Een geweldige lichtinval van de zon.
Maar waar is dat precies????
P.S. Ik ben mij aan het oriënteren voor onze vakantie in 2011
Een zeer interessante tour. Ik heb je film bekeken op youtube. Vooral dat stukje dat jullie omgeven zijn door rotsen (tunnels?) met hun mooie rode kleuren. Een geweldige lichtinval van de zon.
Maar waar is dat precies????
P.S. Ik ben mij aan het oriënteren voor onze vakantie in 2011
- RiverCola
- Amerika-expert
Je bedoelt waarschijnlijk Antalope Canyon (nabij Page, Arizona).
Inderdaad een leuk filmpje Maurice!!
Inderdaad een leuk filmpje Maurice!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 11805 Weergaves
-
Laatste bericht door Madelief1980