Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Totaal de weg kwijt

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jur
Amerikafan

Totaal de weg kwijt

Bericht door Jur »

Momenteel zitten wij na 4 weken new york, 4 dagen washington, 2 dagen miami, 2weken carribean cruise weer in Fort Lauderdale (florida). Wij zullen per dinsdag een week een auto huren om naar de key west te gaan. Daarna zullen wij vertrekken naar de west kust.
Wij hebben ongeveer 5 weken voor de west kust. Alleen weten we absoluut niet meer waar we moeten beginnen. We hebben zoveel gelezen en gehoord, dat we het spoor bijster zijn.
We willen ongeveer 4 a 5 weken met de auto aan de westkust rond rijden.. We dachten eerst aan om te beginnen in San Fransico, later werd dit San Diego en nu weten we het helemaal niet meer. :)
Weet iemand waar je een route vandaan kan plukken met daarin alle bezienswaardigheden erin? We hebben alle tijd om rond te rijden. Heeft iemand een goede tip en/of advies? We moeten uiteindelijk in Seattle eindigen, omdat daar onze vlucht vertrekt naar Vancouver (canada).
alvast bedankt
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Totaal de weg kwijt

Bericht door Coyote »

Ik zou zeggen, begin eens het topic Routekaartjes 2010 door te nemen met daarin ook links naar de jaren 2006 t/m 2009. Er zijn in de loop der jaren honderden routekaartjes aangemaakt. Je kunt daar vast wel ideeën uit opdoen. Bij veel routekaartjes staan ook nog eens de reistijden en afstanden vermeld.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Jur schreef: We moeten uiteindelijk in Seattle eindigen, omdat daar onze vlucht vertrekt naar Vancouver (canada).
Waarom neem je een vlucht voor ~2 uur rijden? Of is Vancouver een tussenstop?

Als ik 5 weken had, zou ik in grote lijnen zoiets doen :

LA
kustroute
SF
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
Zion
Bryce Canyon
Page
Grand Canyon South Rim (moet je een stukje dubbel rijden zo :( )
Monument Valley
Moab
evt Salt Lake City
Yellowstone
... (Eigenlijk zou ik liefst langs Canada rijden nu, voor de Canadian Rockies)
Seattle

Maar ik sla nu heel Oregon en het noorden van California over.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

5 weken om van californie in seattle te komen? Nu weet ik even niet of je nou in San Diego aankomt vanuit Florida of in S.F.?

Maar goed je zou dan je tijd ongeveer zo kunnen verdelen:

week 1
San Diego
L.A.
Kustroute

week 2
S.F.
Yosemite
Death Valley

Week 3
Las Vegas
Grand Canyon
Page
Zion

Week 4
Bryce
Capitol Reef
Moab

Week 5
Salt Lake City
Yellowstone
Seattle

Wel een mooie reis trouwens... Eerst New york, Florida dan zuidwest en dan ook nog naar Vancouver.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Vervelend zeg dat jullie zo weinig tijd hebben om te reizen :?
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Ik kan me helemaal vinden in het voorstel van jolanxyz! Lekker compleet en tijd genoeg om te genieten van alles wat je tegen komt! Wat een droomreis maken jullie!!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het zou wel gemakkelijk zijn om te weten waar jullie naar toe vliegen vanaf Florida.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

even off topic: waar hebben jullie nu uiteindelijk de cruise geboekt?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

jokaluma schreef:even off topic: waar hebben jullie nu uiteindelijk de cruise geboekt?
we hebben de cruise via holland america line site geboekt 2 dagen voordat hij ging varen. We hebben 1000 dollar per persoon betaald.
Het was een twee weekse cruise.
We hebben heel veel eilanden gezien, bahamas,st bartz, martinique, barbados, grenada,bonaire,curacao,aruba..tortolla.. misschien ben ik nog een eiland vergeten.. haha. Het was super.. alleen wat ongemakken op het schip. het schip kwam namelijk net uit het dok en had nog wat onderhoudsproblemen. met name st bartz en curacao geweldige eilanden. Sommige eilanden veel armoede..
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2016 NYC
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Chi Sin X schreef:
Jur schreef: We moeten uiteindelijk in Seattle eindigen, omdat daar onze vlucht vertrekt naar Vancouver (canada).
Waarom neem je een vlucht voor ~2 uur rijden? Of is Vancouver een tussenstop?
in vancouver heb ik familie wonen. We zullen daar een aantal weken verblijven, om ook oa he wk voetbal te kijken :) Vliegen op seatlle is goedkoper dan op vancouver. familie haalt ons dan op in seattle. Zodoende. Wellicht is het ook nog een optie voor ons om auto te droppen in seatlle. Hoeven we ook niet te vliegen.. Wel zo handig, aangezien ik vliegangst heb. haha
april 2016 NYC
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

Yeehaw schreef:Het zou wel gemakkelijk zijn om te weten waar jullie naar toe vliegen vanaf Florida.
Zo goed als zeker vliegen we van fort lauderdale (florida) naar San Fransico. Mooie aanbieding gevonden voor 140 euro per persoon. Wel met een stop, maar dat maakt ons niet uit, aangezien we de tijd hebben :)
april 2016 NYC
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

We vliegen nu zo goed als zeker op San Fransico.... Ik denk dat we ongeveer 3 dagen hier zullen blijven en dan een auto huren om de route te maken. Ook nog overwogen om een camper te huren, maar met 2 personen komt een huurauto goedkoper uit.
Van een vriend gehoord dat het leuk is om eerst noord oostelijk te rijden en dan de route afte sluiten met de route langs de kust, zo omhoog..
april 2016 NYC
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Bericht door 5Vlamingen »

Wij rijden ook van La naar SF naar boven langs de kust. Onlangs las ik ergens dat als je de omgekeerde richting rijdt, je langs de kant van de kust rijdt en dat het zicht 'veel' mooier is. Of het veel uitmaakt weet ik niet ?!??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jur schreef:We vliegen nu zo goed als zeker op San Fransico.... Ik denk dat we ongeveer 3 dagen hier zullen blijven en dan een auto huren om de route te maken. Ook nog overwogen om een camper te huren, maar met 2 personen komt een huurauto goedkoper uit.
Van een vriend gehoord dat het leuk is om eerst noord oostelijk te rijden en dan de route afte sluiten met de route langs de kust, zo omhoog..
Het is San Francisco.
En wat bedoel je met noordoostelijk? Naar Noord Californië of Lake Tahoe, Napa valley? Wat wil je precies zien? Hou rekening met nog afgesloten passen en sneeuw bij bijvoorbeeld Lassen Volcanic NP. Kijk eens naar ons 2006-verslag (Seattle - SF). We hebben toen een aantal standaarddingen zoals Zion, Bryce en de GC niet gedaan, maar die zou je makkelijk kunnen toevoegen. Yellowstone is ook prima toe te voegen net als Moab. Zie hiervoor ons 2008-verslag.
Kijk eerst eens of SF wel het meest handige vertrekpunt is en kijk ook of je met de auto of met het vliegtuig naar Seattle wilt.

De kust: beide kanten is prima, als je van noord naar zuid rijdt kijk je meer tegen de zon in.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb even een opzetje voor jullie gemaakt voor een mooie route door het zuidwesten. De route boven San Francisco ken ik niet, dus vandaar dat ik die niet zo in zou kunnen vullen. Je zou ook nog kunnen overwegen om een binnenlandse vlucht te nemen van San Francisco naar Seattle. Dan heb je voor je rondreis nog weer een aantal dagen extra.

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Torrey
Dag 15: Torrey - Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab - Monument Valley
Dag 20: Monument Valley - Page
Dag 21: Page
Dag 22: Page - Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon - Kingman
Dag 24: Kingman - Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles - Cambria
Dag 28: Cambria - Monterey
Dag 29: Monterey - San Francisco
Dag 30 t/m 35: Kustroute + Seattle of binnenlandse vlucht naar Seattle.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De route van René is heel mooi maar wel erg veel zuidwesten. Als jullie ook nog wat van het noordwesten willen zien zou ik dat gedeelte iets inkorten.
Als ik 5 weken had zou ik zeker Yellowstone en Grand Teton meenemen op weg naar Seattle. Dat zijn zulke geweldig mooie parken en weer heel wat anders dan het zuidwesten. Zo krijg je een hele mooie afwisseling met de rode rotsen van Utah.

je route zou dan bijvoorbeeld zo kunnen zijn:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - kustweg (Monterey)
Dag 7 Monterey- Santa Barbara
Dag 8 Santa Barbara- Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles - Kingman
Dag 11 Kingman -Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las vegas
dag 13 Las vegas- Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon- Page
Dag 15 Page- Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion -Bryce
Dag 18 Bryce -Torrey (Capitiol reef)
Dag 19 Torrey- Moab
Dag 20 Moab (Arches NP, Canyonlands)
Dag 21 Moab
Dag 22 Moab- Salt Lake City
Dag 23 Salt lake City
Dag 24 Salt lake City- Grand Teton
Dag 25 Grand Teton
Dag 26 Grand Teton- Yellowstone
Dag 27 Yellowstone
Dag 28 Yellowstone
Dag 29 Yellowstone- Missoula
Dag 30 Missoula -Lewiston
Dag 31 Lewiston- Portland
Dag 32 Portland
Dag 33 Portland- Mount St Helens
Dag 34 Mout St Helens- Seattle
Dag 35 Seattle - Vancouver

Het gedeelte via Lewiston ken ik zelf niet maar schijnt heel mooi te zijn. Misschien is een andere route mooier maar daar kunnen andere forumleden misschien iets over zeggen.
Wij zijn via Bend naar Portland gereden maar dat kost iets meer dagen. Zie ons reisverslag voor dat gedeelte .

Marjon
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je bent zelf de weg kwijt, maar het is ook lastig je te helpen als we niet goed weten wat je nu wel en niet wilt zien/doen en wat er nu wel en niet geboekt/afgesproken is.

Tussen S.F. en Seattle zul je wel te maken krijgen met een drop-off fee voor de huurauto. Ik weet niet waar je gaat huren, maar op dit punt kan een vergelijkend warenonderzoek wel nuttig zijn.

S.F./Seattle - Vancouver zal niet zo makkelijk gaan met een huurauto. De meeste maatschappijen willen niet dat je de auto in een ander land inlevert.

Als je alleen in het zuidwesten wilt rondtouren zou je ook vandaar uit naar Vancouver kunnen vliegen. Maar Yellowstone is zeer de moeite waard om in je route op te nemen. Ik zou liever dat doen als de onlogische slinger naar L.A. (of je moet daar beginnen). Allemaal keuzes die je zelf zal moeten maken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jolanxyz schreef:.

Tussen S.F. en Seattle zul je wel te maken krijgen met een drop-off fee voor de huurauto. Ik weet niet waar je gaat huren, maar op dit punt kan een vergelijkend warenonderzoek wel nuttig zijn.
Bij Alamo (gehuurd via http://www.usareisen.de) betaal je geen dropoff kosten tussen Seattle en San Francisco.
S.F./Seattle - Vancouver zal niet zo makkelijk gaan met een huurauto. De meeste maatschappijen willen niet dat je de auto in een ander land inlevert.
Ze nemen het vliegtuig (zie eerste bericht)

Marjon
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik weet niet of de vlucht al geboekt is naar Vancouver, maar Seattle - Vancouver schijnt een erg mooie treinreis te zijn!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Jur schreef:Momenteel zitten wij na 4 weken new york, 4 dagen washington, 2 dagen miami, 2weken carribean cruise weer in Fort Lauderdale (florida). Wij zullen per dinsdag een week een auto huren om naar de key west te gaan. Daarna zullen wij vertrekken naar de west kust.
Wij hebben ongeveer 5 weken voor de west kust. Alleen weten we absoluut niet meer waar we moeten beginnen. We hebben zoveel gelezen en gehoord, dat we het spoor bijster zijn.
We willen ongeveer 4 a 5 weken met de auto aan de westkust rond rijden.. We dachten eerst aan om te beginnen in San Fransico, later werd dit San Diego en nu weten we het helemaal niet meer. :)
Wereldreisje aan het maken? Ik zou willen dat ik zoveel tijd had om naar Amerika te gaan, lijkt me fantastisch.
Als je begint in LA zou je het rondje kunnen maken via San Diego, Palm Springs, Phoenix, Sedona, Grand Canyon, Page, Moab, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite en San Francisco en dan naar boven langs de kust naar Seattle.
Als je in SF begint zou je in het begin ook nog langs de kust naar beneden naar LA kunnen gaan, dat kost je totaal zo'n 4 weken ongeveer voor het hele rondje. Dan zou je nog een week hebben om in Seattle te geraken via bv. Lake Tahoe en Lassen Volcanic NP.
Laatst gewijzigd door MichelH op 29 apr 2010, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer