Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reisverzekering

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Merleyne
Amerika-ontdekker

reisverzekering

Bericht door Merleyne »

Over 3 weken vertrekken wij voor 3 weken naar Amerika en we moeten nog steeds een reisverzekering afsluiten... Vroeger hadden we altijd een doorlopende, maar sinds dat we een eigen huis hebben gekocht (dat nooit af is), gaan we niet meer zo veel op vakantie.
Heeft iemand van jullie tips waar ik op moet letten bij het afsluiten van een verzekering?
We hebben eigenlijk alleen maar de vlucht en de huurauto geregeld, voor de rest zien we het wel als we daar zijn (eerste paar dagen bij familie).

Welke maatschappij raden jullie aan?
Krisjuh
Amerikafan

Re: reisverzekering

Bericht door Krisjuh »

Enige tip die ik kan geven is dat een doorlopende verzekering voor een jaar meestal goedkoper is of ongeveer net zo duur als een verzekering voor 3 weken.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lastig om één bepaalde maatschappij aan te raden. Wellicht de maatschappij waar je nu ook al je verzekeringen hebt lopen zodat er zo weinig mogelijk overlap is?

Ik denk dat je eens wat verschillende reisverzekeringen moet gaan vergelijken online. Verder zou ik goed kijken wat er gedekt is en de verzekerde bedragen en op basis daarvan je beslissing maken. De goedkoopste is niet altijd de beste...

Waar heb je nu je annuleringsverzekering lopen? Ik neem aan dat je die al wel hebt? (Dien je vaak binnen een week tot 10 dagen na het boeken af te sluiten!)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zorg dat de reisverzekering gedurende de Amerikavakantie een werelddekking heeft.

Ik vond hierover een artikeltje op deze website van Verzekeren Compleet.nl.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Hoi

Wij hebben onze verzekering met med. kosten en werelddekking bij Verzekeruzelf.
Deze kan je na de vakantie gewoon weer opzeggen, je betaalt ook per maand..
Wij hebben de verz. al eens moeten aanspreken door een ziekenhuisopname in FL.
Alles prima geregeld en ook niet duur.
Wij hebben meestal de zomermaanden een reisverz. en in okt zeggen we ze weer op.

gr

kyra
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Waar je even extra goed op moet letten of navraag naar moet doen is hoe de medische dekking is geregeld. Bij mijn reisverzekering bleek dat er niet standaard bij te zitten, maar moest ik dat speciaal aangeven. Hoewel het maar een paar euro extra was, had dat mij een hoop geld kunnen kosten aangezien mijn reguliere ziektekostenverzekering het niet dekte.
"Keep Georgia On Your Mind"
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Ik ben naar de website van verzekerjezelf gegaan.
Aantrekkelijke voorwaarden en premie. Met name de flexibiliteit van zelf modules uit kunnen kiezen vond ik erg prettig!

Bedankt voor de tip!

Een annuleringsverzekering hebben we niet.
De tickets waren een cadeau en toen heb ik er eigenlijk niet bij stil gestaan.
Het geld voor de huurauto zijn we gewoon kwijt als er iets gebeurd, maar ik ga ervan uit dat we over twee weken gewoon lekker gaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer