Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley tegenvaller?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
skyfitswim
Amerikafan

Re: Monument Valley tegenvaller?

Bericht door skyfitswim »

@jackques

Dus jij zou meer grand canyon doen in de plaats om een omweg te maken voor mv ?
Het zal afhangen van men vrienden want die rijden en na 2 weken weet ik natuurlijk ook niet of ze dan nog zin hebben om nog eens extsra ver te rijden voor mv :-s zeker aks ze graag eens ene oulet store willen tegen komen.
doet iedereen dat met een huurauto over die 17 mile drive in mv ?
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Hi,

Op mij heeft M.V. juist grote indruk gemaakt!!! Ook om te zien hoe men daar leeft, zo totaal verlaten, en aangewezen op haast niets. Zou het niet hebben willen missen! Daarentegen vond ik Grand Canyon veel te touristisch en tegenvallen, terwijl ik daar weer veel hogere verwachtingen van had. Wij hebben overigens geen wandeling gedaan daar, dus dat werkte ook niet mee....

Smaken verschillen dus!!!
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
skyfitswim
Amerikafan

hehe men instinkt zeg gewoon doen monument valley dan andere keer maar meer gc.
we doen een helicoptervlucht en daardoor zien we ook veel + een paar vieuwpoints.
Heeft iemand die route gedaan in mv met een huurwagen.
we hebben een Standard Suv in de Alamo Gold formule + GPS inbegrepen.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Op mij heeft M.V. juist grote indruk gemaakt!!!
Op mij ook, maar niet rond de middag of in de namiddag, toen vond ik die enorme rotsen erg ,,vlak", geen schaduw, geen reliëf. In de vroege morgen en bij zonsondergang is MV dan weer schitterend. Ga er binnenkort trouwens weer naartoe, doe er dan een sunsettour. overnachting in Mexican Hat, plus natuurlijk Valley of Gods, Goosenecks, Mulley Point, het rotsje Mexican Hat : alles tesamen levert dat een echt toffe dag op en vind ik een aanrander. Maar vanaf Page naar MV rijden, eventjes kijken en terug weg naar Grand Canyon zou ik niet meer doen.

jacques
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jacques denkt er duidelijk anders over maar voor mij was het een droom Monument Valley te kunnen zien toen we de eerste keer naar het Zuidwesten gingen. Zo bekend van (reclame)films en zo bijzonder. Het mooiste is niet alleen vanaf het Visorcenter de view op de drie bekende buttes maar nog meer om de Valley drive te rijden tussen al die bijzondere rode rotsen. Je moet hier 2 uur voor rekenen. Je kunt ook een guidetour doen als je de dirtroad zelf niet aandurft. Het eerste stuk is niet zo gemakkelijk met veel kuilen en stenen maar daarna wordt het eenvoudiger. Wij hebben de loop een paar maal met een gewone wagen gedaan. Gewoon voorzichtig en behoedzaam rijden.

Stel je vertrekt om 8 uur uit Page dan ben je om 10 uur in Monument Valley. Trek daar eens 3 uur voor uit (loop rijden, visitorcenter annex shop bezoeken, wat eten), dan kan je om 1 uur het park weer verlaten. De rit naar Grand Canyon Village in het centrum van het park duurt 3 uur plus wat stops onderweg is 4 uur. Dan ben je om 5 uur op bestemming en dat is ruim voor zonsondergang. Bij de eastentrance van GC zou ik gelijk wat viewpoints meenemen op weg naar de village, waaronder zeker Desert Tower.

M.a.w. niet later dan 8 uur vertrekken en je voldoende tijd om MV mee te pakken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
skyfitswim
Amerikafan

@marjan

Dank je voor dat prachtig beschrijving/voorstel, dat ga ik ineens bij onze details route beschrijving zetten met uur vertrek enz. Dat is al zogoed als beslist dat we zo die route gaan doen :-)

kun je dat daar ter plaatsen doen die guide tour voor de dirthy route of moet je dat op voorhand vatsleggen?
is dit touwens het adres van mv centrum

Monument Valley Navajo Tribal Park
PO Box 360289
Monument Valley, Utah 84536
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Volgens mij kan je daar makkelijk zelf boeken maar zeker weet ik dat niet, wij deden de loop met de eigen (huur)wagen.
Maar er stonden voldoende jeeps te wachten op toeristen. Dat was in september.

Ik ben het trouwens volledig met Marjan haar voorstel eens. Aan de manier hoe je erover praat wek je de indruk dat je het heel graag zou zien, dus waarom wel niet??
Ik zou zelfs nog vroeger vertrekken dan 8 uur zodat het licht nog niet te hoog staat voor de foto's.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
skyfitswim
Amerikafan

@bart

ja marjan haar voorstel heeft me sterk overtuigd. Als het aan mij lag zou ik om 7 uur vertrekken of vroeger maar we gaan met vrienden en ik denk dat ze vroeger dan 8.00 uur vertrekken niet zien altijd zien zitten :-s
We moeten al in sf , las vegas en bryce heel vroeg vertrekken en dat vinden ze nog ok maar niet elke dag om 6 uur opstaan :-)
ze willen ook ergens een outlet store vinden dat heb ik liever op het einde van de reis als we 4 dagen in los angeles zijn.
Ik zou het wel wat zonde vinden om een mooi natuurpark te missen voor een outlet store:-)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Las Vegas is heel geschikt om te shoppen en Outlets te bezoeken.

Die keren dat wij in Monument Valley waren stonden er steeds genoeg aanbieders van guidetours maar dat was steeds in het voor- of naseizoen. April/mei/juni/september. Over juli en augustus kan ik niet oordelen, maar ik zou het er op aan laten komen. Persoonlijk vind ik zelf de loop rijden leuker/avontuurlijker en je kunt stoppen wanneer je wilt. Met de guidetour krijg je iets meer informatie en laten ze ook nog een stukje zien die buiten de loop valt.

Wat het vroeg opstaan betreft moet je je niet vasthouden aan de Nederlandse gewoontes. Hier ga je 's avonds misschien (flink) op stap en slaap je meer uit 's morgens. Als je in Amerika bent gaat dat toch iets anders, zeker als je je in de natuur van het zuidwesten bevindt buiten de steden. Bovendien ben je de eerste tijd vanwege het tijdsverschil sowieso heel vroeg wakker en ga je ook relatief veel vroeger op bed. Je haalt echt het meeste uit deze vakantie als je vroeg met de dag begint anders loop je constant achter de feiten aan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Heeft iemand ervaring met een georganiseerde jeeptour door MV? Daar heb ik in dit 129 berichten tellende topic nog niets over gelezen :?

Wij gaan namelijk met camper van GC naar MV, vroeg vertrekken vanuit GC (na zonsopgang gezien te hebben) en willen/kunnen niet dirt road rijden met deze camper.

Ik heb in verschillende reisgidsen gelezen dat de lengte van de tour nogal wat verschillen met zich meebrengt, een korte tour (1,5 uur) wordt afgeraden, een tour van 3 of 5 uur wordt wel aangeraden, kortom iemand ervaring?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gebruik eens de zoekfunctie (rechts boven) en typ in "jeeptour monument valley". Je komt dan diverse topics tegen waarin dit onderwerp is behandeld. Er zijn al heel veel forumleden die zo'n jeeptour hebben gedaan nl.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

En op bv tripadvisor en virtual tourist staan ook heelwat commentaren over alles en nog wat. Soms wordt je er wijzer door , en soms weet je het door die (verschillende) commentaren soms helemaal niet meer.... :?:

Wij hebben er een tour van 2,5 uur geboekt voor eind mei, zijn terug op 8 juni, en dan kan ik wat ,,echte" commentaar geven.

Jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Page naar Monument Valley Tribal Park is met een auto 2.5 uur rijden. Van het Tribal Park naar GC Village is 3.5 uur, maar je zal in Cameron en vooral tussen Desert View en GC Village nog menigmaal willen stoppen waardoor er gauw 2 uur bijkomt en zorg ervoor dat je ongeveer een uur van tevoren voor sunset aan de rim bent. Monument Valley is veel meer dan alleen de uitzichten en het tijdstip dat je voor MV hebt uitgekozen is ook niet het mooiste gedeelte van de dag zoals Jacques al zegt. Als je toch een uitstapje wil maken zou ik tussen Page en Cameron de zijweg naar Navajo Bridges en Marble Canyon nemen en weer terug. Dus als ik jouw programma zo bekijk zou ik MV overslaan. Van GC naar Phoenix is nog 4 uur rijden.
Yeehaw
skyfitswim
Amerikafan

Als de zon onder is in grand canyon geraakk je dan nog wel naar je hotel in het donker ?
het zal dan toch misschien keizen worden tussen gc of mv zien maar niet beide :-s
wouw dat ik er nog een dag kon invoegen maar dat is niet meer voor deze reis
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een zaklantaarn is altijd handig in GC. Vooral als je in Yavapai logeert. Het is door je verhuurbedrijf niet toegestaan om met een huurauto off road te rijden (zoals de MV loop). Eigen risico dus.
Als ik jou was zou ik eerst eens wat gaan lezen over Grand Canyon NP www.nps.gov/grca Niet voor niets een van de wereldwonderen. Wij zijn 4 keer aan de GC geweest en hij wordt steeds mooier. GC moet je leren beleven. Klinkt raar , maar is waar.....
Yeehaw
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Om die loop in MV zelf te rijden hoef je dan alleen die general admission van $5 te betalen, of komt er dan nog iets bij?
Afbeelding
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

MV was voor ons wel bijzonder mooi om te zien en zeker geen tegenvaller wat de Grand Canyon wel een beetje was (al teveel op TV gezien).
Uiteraard zijn er altijd mooiere plaatsen te vinden.

Heel gezellig met een indiaan (die zelf het gesprek aanging) staan praten. Had ook nog familie in Amsterdam wonen.
Later richting Mexican Hat op de plek te staan waar Forrest Gump terug gaat naar huis was ook wel bijzonder.
Valley of the Gods moet je gewoon meenemen als je toch in de buurt bent. Vonden we nog wel mooier dan MV.

In de Antelope Canyon de fototour via Elkis gedaan. Heel veel tijd gehad om foto's te maken en geen hinder ondervonden van degene die de 'gewone' tour deden.
Werden netjes even uit de buurt gehouden.

Tja en betalen moet je overal tegewoordig....
Elke Japanner die mij op de foto wil zetten vraag ik ook 10 euro :D
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Habi schreef:Heeft iemand ervaring met een georganiseerde jeeptour door MV? Daar heb ik in dit 129 berichten tellende topic nog niets over gelezen :?

Wij gaan namelijk met camper van GC naar MV, vroeg vertrekken vanuit GC (na zonsopgang gezien te hebben) en willen/kunnen niet dirt road rijden met deze camper.

Ik heb in verschillende reisgidsen gelezen dat de lengte van de tour nogal wat verschillen met zich meebrengt, een korte tour (1,5 uur) wordt afgeraden, een tour van 3 of 5 uur wordt wel aangeraden, kortom iemand ervaring?
Wij hebben afgelopen december met een bult sneeuw een georganiseerde tour gedaan. Duurde 3 uur en eigenlijk was dat wel te kort. Volgens mij hebben we het grootste deel van de loop niet gedaan, maar veel meer stilgestaan bij plekken die buiten de loop lagen. Dat vonden we wel heel bijzonder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer