Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley tegenvaller?
Re: Monument Valley tegenvaller?
-lol- Nee niet bruisend. Veel erger was dat we (lang geleden) niet eens drank konden krijgen. Alcohol ban!
Wij hebben ook een tour bij Roger Ekis antelope canyon tours in Page. We zijn erg benieuwd! Zo ook komen wij in Monument Valley. Daar willen we de 17 miles drive gan doen, zoals meerdere mensen hier al melden. We kunnen haast niet wachten!!!
Maar goed nog 8 dagen en dan begint ons avontuur door het Zuid Westen! :dance:
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
-
bigroc
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
We zijn net terug van de westkust en hebben zowel Monument Valley als de Antylope Canyon bezocht, beide geweldig!
Bij Monument Valley hebben we de 17 miles rit gereden, inderdaad niet goed aangegeven. Na verkeerd bij de paardenstal, de andere kant opgegaan, achter de andere auto's aan. Met onze Ford Expedition 4x4 was het super rijden, ach er waren er zelfs met de cabrio kap open, lekker stof happen als wij voorbij reden.
Bij het nieuwe View motel heb je achter vanaf het terras een prachtig uitzicht, een paar leuke winkeltjes, restaurant en wc!
Wij hebben, na tips van dit forum, gekozen voor de Lower Antylope Canyon. Langer en avontuurlijker dan de upper leek ons leuker voor onze 2 jongens. En dat was het ook, voor 26 dollar pp werden we met een kleine groep naar de ingang begeleidt. Wij hadden bij de kassa een fotopas gekregen??? en mochten als 1e ons laten zakken in de Canyon en zelf verder, de rest van de groep volgde er ging verder niemand van de indianen mee. Het was prachtig mooi, wel smal maar met die kleine trappetjes goed te doen. Mooie foto's kunnen maken op ons gemak, op een gegeven moment kwamen we de mensen van achteraan de vorige groep tegen. Bovenlangs teruggelopen, want het was te druk om dezelfde route in de Canyon weer terug te lopen.
Gr Mirjam
Bij Monument Valley hebben we de 17 miles rit gereden, inderdaad niet goed aangegeven. Na verkeerd bij de paardenstal, de andere kant opgegaan, achter de andere auto's aan. Met onze Ford Expedition 4x4 was het super rijden, ach er waren er zelfs met de cabrio kap open, lekker stof happen als wij voorbij reden.
Bij het nieuwe View motel heb je achter vanaf het terras een prachtig uitzicht, een paar leuke winkeltjes, restaurant en wc!
Wij hebben, na tips van dit forum, gekozen voor de Lower Antylope Canyon. Langer en avontuurlijker dan de upper leek ons leuker voor onze 2 jongens. En dat was het ook, voor 26 dollar pp werden we met een kleine groep naar de ingang begeleidt. Wij hadden bij de kassa een fotopas gekregen??? en mochten als 1e ons laten zakken in de Canyon en zelf verder, de rest van de groep volgde er ging verder niemand van de indianen mee. Het was prachtig mooi, wel smal maar met die kleine trappetjes goed te doen. Mooie foto's kunnen maken op ons gemak, op een gegeven moment kwamen we de mensen van achteraan de vorige groep tegen. Bovenlangs teruggelopen, want het was te druk om dezelfde route in de Canyon weer terug te lopen.
Gr Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
Wij vonden het vorig jaar ook tegen vallen.
We vonden dat het niet echt goed aan gegeven stond. We reden op de weg en zagen rechts wel van die "rotsen" maar wisten niet dat dat het al was.
We reden door want we dachten dat we er meer zouden tegenkomen en dan echt langs die weg maar dat was dus niet zo.
Dus waarschijnlijk hadden we ergens af moeten slaan om bij die "rotsen" te komen.
Ik had namelijk wel zoiets van dat zouden wel eens de left en right hand kunnen zijn.
Nu lag het toch op onze route maar toch het is wel balen dat we het niet goed hebben gezien.
En om nou weer een heel stuk terug te rijden daar hadden wij geen zin in (moesten nog naar Moab)
Groetjes Tamara
We vonden dat het niet echt goed aan gegeven stond. We reden op de weg en zagen rechts wel van die "rotsen" maar wisten niet dat dat het al was.
We reden door want we dachten dat we er meer zouden tegenkomen en dan echt langs die weg maar dat was dus niet zo.
Dus waarschijnlijk hadden we ergens af moeten slaan om bij die "rotsen" te komen.
Ik had namelijk wel zoiets van dat zouden wel eens de left en right hand kunnen zijn.
Nu lag het toch op onze route maar toch het is wel balen dat we het niet goed hebben gezien.
En om nou weer een heel stuk terug te rijden daar hadden wij geen zin in (moesten nog naar Moab)
Groetjes Tamara
-
Sophieke
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Colin Andries
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Valley of the Gods, iets verder dan Monument Valley en zo veel mooier, rustiger...
Die threads zijn bijna een jaar oud Sophieke. Er zijn vast wel nieuwere te vinden.
Yeehaw
Yeehaw
-
Sophieke
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Colin Andries
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mijne frank viel juist na het posten... 
-
skyfitswim
- Amerikafan
is het de moeite om mv te bezoeken en die omweg te doen van page naar gc ?
ik persoonlijk zie het wel zitten maat moet men vrienden overtuigen als ze miscHien te moe zijn
boij upper antelope betalen we 50 dollar pp voor 2 uur. Het is de photo tour dat ik genomen heb nog kans te krijgen om rustig foto's te nemen met statief ( dat ik speciaal ga kopen).
ik persoonlijk zie het wel zitten maat moet men vrienden overtuigen als ze miscHien te moe zijn
boij upper antelope betalen we 50 dollar pp voor 2 uur. Het is de photo tour dat ik genomen heb nog kans te krijgen om rustig foto's te nemen met statief ( dat ik speciaal ga kopen).
Rustig foto's nemen zal er niet bij zijn. De fototour gaat naar dezelfde plaatsen als de gewone tours. De gidsen weten werkelijk alles van fotografie en zullen je met alles helpen. Verder struikel je over de tripods. Zo dicht bij Monument Valley zou ik MV niet willen missen maar het is wel een omweg als je dezelfde dag naar GC wil. Page-MV 2.5 uur, MV naar South rim 3.5 en dan heb je nog niets gezien onderweg.
Yeehaw
Yeehaw
Tja... wij zijn er deze vakantie geweest.
De valley loop is wel leuk, we zijn er ook met zonsondergang geweest, maar het is wat mij betreft mooier met zonsopgang omdat de zon dan achter de mittens op komt.
Ik ben er nu 2x geweest en vond het leuk, maar ook niet meer dan dat. Daarnaast vonden wij Valley of the gods eigenlijk net zo leuk of misschien wel leuker en ook minder massaal.
WOW heb ik veel meer bij andere dingen dan bij Monument Valley.
Maar ja dat hadden wij bij de Grand Canyon ook. Leuk hoor, maar het uitzicht bij Grand View in Canyonlands vonden wij veel mooier.
Trouwens ook Antelope Canyon vonden wij wat tegenvallen nu we ook in andere slotcanyons geweest zijn. Maar dat had dan meer met de drukte en de prijs te maken.
De canyon zelf is wel mooi. Erg jammer alleen dan wij geen enkel moment rustig een foto konden maken.
volgens mij zijn alle mooie foto's die je ziet gemaakt door fotografen die voor een paar honderd dollar de boel afgehuurd hebben voor een paar uur.
De valley loop is wel leuk, we zijn er ook met zonsondergang geweest, maar het is wat mij betreft mooier met zonsopgang omdat de zon dan achter de mittens op komt.
Ik ben er nu 2x geweest en vond het leuk, maar ook niet meer dan dat. Daarnaast vonden wij Valley of the gods eigenlijk net zo leuk of misschien wel leuker en ook minder massaal.
WOW heb ik veel meer bij andere dingen dan bij Monument Valley.
Maar ja dat hadden wij bij de Grand Canyon ook. Leuk hoor, maar het uitzicht bij Grand View in Canyonlands vonden wij veel mooier.
Trouwens ook Antelope Canyon vonden wij wat tegenvallen nu we ook in andere slotcanyons geweest zijn. Maar dat had dan meer met de drukte en de prijs te maken.
De canyon zelf is wel mooi. Erg jammer alleen dan wij geen enkel moment rustig een foto konden maken.
volgens mij zijn alle mooie foto's die je ziet gemaakt door fotografen die voor een paar honderd dollar de boel afgehuurd hebben voor een paar uur.
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Ach nou ja, Gino, wij zijn natuurlijk geen experts en ik zou niet weten wat een f-stop of aperture is maar ik ben best wel happy met mijn eenvoudige fotootjes, zien er goed uit en dat gemaakt zomaar zonder big bucks the hebben betaald om Antelope cyn voor onszelf af te sluiten (wishful thinking...volgens mij zijn alle mooie foto's die je ziet gemaakt door fotografen die voor een paar honderd dollar de boel afgehuurd hebben voor een paar uur.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-lol- Ja de mooiste foto's zijn al gemaakt door de Navajo's zelf en zijn overal in Page te koop. Niemand hoefde de canyon af te huren hoor....
Monument Valley heeft in talloze films als achtergrond gefigureerd. Je weet wel, van de films waarin je MV aan het begin ziet, dan trekken ze moeizaam 600 miles door de woestijn en dan zie je Monument Valley weer....
Wij hebben de ritten door MV Tribal Park en Vallley of the Gods diverse malen gemaakt maar de uitzichten van het VIC op de Mittens maakte eigenlijk nog de meeste indruk. Ik zou het ook van het weer laten afhangen. Bij bewoking gaat een groot deel van het effect verloren. Kijk voor je gaat op www.weather.com
Yeehaw
Monument Valley heeft in talloze films als achtergrond gefigureerd. Je weet wel, van de films waarin je MV aan het begin ziet, dan trekken ze moeizaam 600 miles door de woestijn en dan zie je Monument Valley weer....
Yeehaw
Onze eerste indruk toen we daar bij MV aankwamen in de middag was wel ok. 's Avonds in het hotel zeiden we nog tegen mekaar dat we er meer van verwacht hadden. En weer thuis terug kijkend naar de foto's hadden we weer zoiets van, dat het toch eigenlijk wel weer heel erg mooi was.
Maar wat was voor ons toen een punt, wij zijn in de ochtend vertrokken vanuit de Grand Canyon wat een geweldige indruk op ons gemaakt heeft en daardoor is MV ons toen in eerste instantie tegengevallen en achteraf toch wel weer heel mooi is geweest.
Ik denk dat als je in buurt bent ga in ieder geval even kijken. Bedoel je bent niet zo snel even terug gereden van thuis uit.
Maar wat was voor ons toen een punt, wij zijn in de ochtend vertrokken vanuit de Grand Canyon wat een geweldige indruk op ons gemaakt heeft en daardoor is MV ons toen in eerste instantie tegengevallen en achteraf toch wel weer heel mooi is geweest.
Ik denk dat als je in buurt bent ga in ieder geval even kijken. Bedoel je bent niet zo snel even terug gereden van thuis uit.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Note mod (Marjan):
De berichten over het fotograferen tijdens je vakantie in Amerika is afgesplitst naar een nieuw topic omdat dit niets meer te maken heeft met het onderwerp "Monument Valley".
De berichten over het fotograferen tijdens je vakantie in Amerika is afgesplitst naar een nieuw topic omdat dit niets meer te maken heeft met het onderwerp "Monument Valley".
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
skyfitswim
- Amerikafan
kan iemand ons advies geven we gaan van page naar monument valley en dan naar grand canyon.
volgende dag een helicopter vlucht in grand canyon en dan namiddag even nog grand canyon bezichtingen vieuwpoints.
men vraag zouden we mv weglaten voor meer grand canyon of niet?
volgende dag een helicopter vlucht in grand canyon en dan namiddag even nog grand canyon bezichtingen vieuwpoints.
men vraag zouden we mv weglaten voor meer grand canyon of niet?
-
jta
- Amerika-expert
Hallo,
ik zou MV weglaten, wegens de vele kilometers in een niet uitzonderlijk landschap ( in vergelijking met zuid-utah) en ook en vooral omdat jullie MV in het midden van de dag gaan bezoeken, het ,,slechtste" en minst mooie moment. In de plaats daarvan misschien niet noodzakelijk meer Grand Canyon, rond Page is ook wel wat te bezichtingen ( of doen jullie dat al ?).
jacques
ik zou MV weglaten, wegens de vele kilometers in een niet uitzonderlijk landschap ( in vergelijking met zuid-utah) en ook en vooral omdat jullie MV in het midden van de dag gaan bezoeken, het ,,slechtste" en minst mooie moment. In de plaats daarvan misschien niet noodzakelijk meer Grand Canyon, rond Page is ook wel wat te bezichtingen ( of doen jullie dat al ?).
jacques
-
skyfitswim
- Amerikafan
Het is eigenlijk vertrek page - namiddag monument valley tegen avond grand canyon .
is het de moeite om die omweg te doen speciaal voor monument valley ?
We hebben dan wel minder gc om te zien of zouden we beter direct van page naar gc gaan en mv niet doen ?
We hebben dan wel minder gc om te zien of zouden we beter direct van page naar gc gaan en mv niet doen ?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Mijn persoonlijke mening is dat je MV alleen moet invoegen als je vroeg uit Page vertrekt. Dan loont het de moeite nog van e.e.a. te kunnen genieten. Kan je pas 's middags uit Page weg (is dat misschien ivm Antelope Canyon?) dan zou ik MV laten vallen.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
jta
- Amerika-expert
Voor mij niet. Dus direkt richting Grand Canyon.
Jacques
-
skyfitswim
- Amerikafan
ja we zoeken vroeg te vertrekken vanuit page tussen 8 en 9 uur en willen er tegen de korte namiddag in monument valley zijn. tegen avond moeten we we wel in grand canyon zijn voor te overnachten
het is 2 u 50 min rijden naar monument valley en 3.45 naar grand canyon. We zien zowiezo grand canyon de volgende dag vm met helicopter en namiddag met auto of zo'n shutle bus
we moeten dan wel tegen donker in phoenix zijn.
Dus het is de moeite om voor mv ewstra erbij te doen en minder gc?
het is 2 u 50 min rijden naar monument valley en 3.45 naar grand canyon. We zien zowiezo grand canyon de volgende dag vm met helicopter en namiddag met auto of zo'n shutle bus
we moeten dan wel tegen donker in phoenix zijn.
Dus het is de moeite om voor mv ewstra erbij te doen en minder gc?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 5222 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties