Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IRS formulier 1042-S

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kcaluwae
Amerika-ontdekker

IRS formulier 1042-S

Bericht door kcaluwae »

Hoi allemaal,

Het lijkt wel alsof alle IRS formulieren 1 voor 1 de revue passeren bij mij.

Een oude werkgever van mij had destijds een aandelenplan opgezet en deze aandelen staat nog in de US (E*trade en Citigroup). Sinds dit jaar geven deze dividend en daarvoor krijg ik nu blijkbaar deze papieren. Natuurlijk is daar verder geen uitleg bij. Ik heb kopij B,C & D ontvangen.

Het gaat over een bedrag van respectievelijk 3.06USD en 5.02USD. Relatief kleine bedragen dus. :wink:

Ik ben nu ook bezig met een tax return aangezien we ook een vastgoed-eigendom daar hebben. Dient dit bijgesloten te worden?
Weet iemand of ik verer nog iets moet doen?

Alvast bedankt voor wat uitleg door enkele experts! :thumbup:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: IRS formulier 1042-S

Bericht door Dento »

De uiterlijke datum voor de tax returns was toch 15 april? Of werkt dat anders als je vanuit het buitenland filet? (Of heb je een extension aangevraagd?)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kcaluwae
Amerika-ontdekker

Bericht door kcaluwae »

15 maart 2011 staat op de instructies als laatste datum om in te dienen?

Heb jij het misschien over de tangible property tax?
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Als resident in het buitenland krijg je een automatische extentie van 2 maanden, als non resident met belangen in de US gelden dus blijkbaar andere regels.

Ik ken het formulier niet omdat ik in de US woon en dit formulier speficiek voor buitenlanders met US income is maar mijn divident uitkeringen zijn via een 1099 formulier gegaan.
Dat inkomen heb ik wel op moeten geven en in jouw geval is copy A ook direct naar de IRS gegaan en weten ze er al vanaf.

Vraag het even aan een CPA die ervaring heeft met dit soort situaties. Dat heeft ons behoorlijk geholpen (en ook geld bespaard).
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

kcaluwae schreef:15 maart 2011 staat op de instructies als laatste datum om in te dienen?
dat is de datum dat de IRS copy A van jouw agent moet hebben - jij hebt een 2010 formulier en die hoef je pas met je 2010 inkomsten aangifte te gebruiken. Maar net als Vol zegt, als je twijfels hebt dan een accountant raadplegen.
Dento schreef:De uiterlijke datum voor de tax returns was toch 15 april?
:offtopic: voor sommigen is het 11 mei - hurray for rain en wonen in een federal disaster area!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer