Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste plaats...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ron, ik denk dat dat misschien te maken heeft met het moment waarop je afstudeerde, en in welke richting. Ik heb mijn info van een evaluation service en het ging mn. om opleidingen in humanities en arts. Wellicht worden de Beta-richtingen enz. beter gewaardeerd ?
Misschien hangt af ook af van de situatie waarin de evaluatie wordt gedaan, het doel waarvoor, en wat je allemaal aanlevert, alleen een degree of ook course-transcripts enz. enz. En er zouden verschillen zijn per evaluatie-service is mij gezegd.
Dus inderdaad mijn bijdrage was denk ik iets te kort door de bocht.

Ik dacht zelf dat een kandidaats (oude stijl) gelijk stond aaan een bachelors degree en een doctoraal aan een masters. Er is mij uitgelegd dat men beide ziet als net iets minder.
Een afgeronde HBO opleiding wordt wel gelijkgesteld met een bachelorsdegree kan ik je uit ervaring vertellen. Niet dat me dat iets heeft opgeleverd....

Overigens ken je de grap over die man die naar Seattle ging op vakantie en het regende alle dagen, dus vroeg hij uiteindelijk aan een jongetje "regent het hier nu aktijd ?!" waarop het jongetje zei "geen idee ik ben pas zes jaar oud".
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

N.S. je opleiding is natuurlijk van belang, maar voor een G.K. wordt naar een net iets ander plaatje gekeken dan bv. in geval van een H1-B visum, waarvoor in principe het hebben van een bachelorsdilploma/niveau een voorwaarde is.
Laten we verder niet op de zaken vooruitlopen, praat met werkgever, maar zeker met advokaat ! en vraag ook wie het allemaal gaat betalen, het prijskaartje (advokaten, fees, enz.) kan tegen de $ 10.000 liggen - hoewel je hebt goed gespaard en bij Ikea hebben ze ook meubilair (grapje !).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

[quote="naughtyshady"]Ik heb wel 2,5 jaar in het nederlandse leger gewerkt. hiernaast had ik tijdens mijn mbo opleiding ook nog 4 jaar lang stage.

In totaal heb ik dus 6,5 jaar werkervaring in nederland, verder heb ik 13,5 jaar in de usa gewerkt, in totaal dus 20 jaar werkervaring over diverse gebieden.

quote]

En je bent 34 volgens mij heb jij wel een enorm grote duim
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

naughtyshady schreef:Nou, ik heb een college gedaan, een MBO diploma schijnt namelijk in de usa een bachelor's degree te zijn.
Een bachelor's degree komt overeen met een HBO opleiding, niet een MBO opleiding. Wel kunnen sommige MBO opleidingen overeenkomen met een associate's degree, maar alleen in het geval van specifieke opleidingen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Rob schreef:
naughtyshady schreef:Ik heb wel 2,5 jaar in het nederlandse leger gewerkt. hiernaast had ik tijdens mijn mbo opleiding ook nog 4 jaar lang stage.

In totaal heb ik dus 6,5 jaar werkervaring in nederland, verder heb ik 13,5 jaar in de usa gewerkt, in totaal dus 20 jaar werkervaring over diverse gebieden.
En je bent 34 volgens mij heb jij wel een enorm grote duim
Hmmm..
naughtyshady schreef:Ik ben al sinds mijn 21ste, ben nou 34, in de usa geweest voor werk. In die 13,5 jaar tijd ben ik ruim 10 jaar in de usa geweest voor mijn werk. Tijdens deze periode heb ik een tijdelijke werkvergunning gehad.
In de eerste quote hierboven geef je aan dat je 13.5 jaar in de USA hebt gewerkt en in je andere eerdere quote geef je aan dat je van die 13.5 jaar maar 10 jaar in de USA hebt gewerkt.

Heb je dan ook werkelijk 10 jaar achtereenvolgens (dus daar ook echt 10 jaar gewoond?) of heb je in die 10 jaar wat op en neer gependeld?

Als je met je 21ste al naar de USA bent gegaan om te werken, hoe in godsnaam kun je dan EN 4 jaar lang stage hebben van de MBO EN nog ergens een paar jaar theorie ? Hoelang heb je dan over de MBO opleiding gedaan joh? (Mijn MBO opleiding duurde 3.5 jaar, waarvan ik een stage heb gehad van 10 weken en een stage van 20 weken.)

Als je met je 21ste al klaar bent met de MBO opleiding, waarvan 4 jaar stage (en dus nog een paar andere jaren theorie), hoe oud was je dan in godsnaam toen je met deze opleiding begon?

En zelfs daarnaast heb je nog 2.5 jaar in het leger gezeten?

Ik snap het even niet helemaal meer :)

Begrijp me niet verkeerd hoor (helemaal niet negatief bedoeld zelfs, maar ik snap hem gewoon even niet meer). Ik was 21 jaar toen ik van m'n MBO opleiding afkwam, met die 30 weken stage in totaal dus. Ik kan die 4 jaar stage + 2.5 jaar leger nergens kwijt, vandaar :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mogelijk is er in de 4 jaar MBO opleiding een paar keer stage gelopen en wordt dat nu als 4 jaar werkervaring aangegeven :stupid:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Rob schreef:Mogelijk is er in de 4 jaar MBO opleiding een paar keer stage gelopen en wordt dat nu als 4 jaar werkervaring aangegeven :stupid:
Het zou ook nog kunnen dat het een 4-jarige MBO opleiding betreft met werk en leren gecombineerd (2 dagen school en 3 dagen werken). Maar dan zou men die 3 dagen werken natuurlijk niet als fulltime werkervaring kunnen tellen :)

Maar ik gok dat hijzelf hier het beste antwoord op kan geven.
naughtyshady schreef:Nou, ik ben eerlijk gezegt nooit verder geweest dan new york city waar ik de hele dag in een kamertje zat. Ik ben eigenlijk nooit verder dan nyc geweest, op new jersey na dan.
Overigens snap ik dit ook niet helemaal. Als je 13.5 jaar (of 10 jaar - daar zijn we dus nog niet over uit) in Amerika bent geweest, hoe kan het dan zo zijn dat je nog nooit ergens anders bent geweest als New York of New Jersey. Bedoel, wat deed je dan in je vrije tijd (weekend enzo)?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tsja, misschien hadden we naughty en shady als nick serieuzer moeten nemen ? Ik twijfelde ook maar heb vraagsteller de benefit of the doubt gegeven.
Het werk in het leger kan voor Philips zijn geweest
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Mensen, laat je niet voor de gek houden a.u.b.
Dit is een oude bekende, beter bekend als Patrick Pilipec...

Nice try Patrick... :roll:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

PeeJay schreef:Mensen, laat je niet voor de gek houden a.u.b.
Dit is een oude bekende, beter bekend als Patrick Pilipec...

Nice try Patrick... :roll:
Hoe weet je dat PeeJay? - IP adres of vermoed je het?
Volgens mij schreef Patrick op een andere manier en altijd veel schrijffouten ..
Laatst gewijzigd door Sandy op 26 jan 2006, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

IP...
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

PeeJay schreef:IP...