Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wel of niet vertellen dat je je geliefde komt opzoeken.
wel of niet vertellen dat je je geliefde komt opzoeken.
Ik ben dus laatst 2 keer vlak achter elkaar naar NY geweest om mijn vriend (een amerikaan) te bezoeken. En waar ik dus al bang voor was gebeurde, Homeland security deed erg moeilijk, waarom ging ik twee keer achter elkaar naar amerika? wie woont er op dat adres? male or female? is dat je vriend? Ik zeg altijd dat ik "vrienden"kom bezoeken, dus zei ik nu ook weer dat het gewoon een vriend was, nou dat vond deze security officer helemaal raar, waarom zou je twee keer vlak achter elkaar zomaar een vriend opzoeken als hij helemaal in amerika woont?
ik heb er toen maar wat van gemaakt dat ik voorlopig geen vrij zou krijgen van mn werk en daarom het er nu nog even van zou nemen en ook lekker wou gaan shoppen in nyc etc. uiteindelijk werd ik dus toch toegelate, maar ik kreeg het dus wel ff heel benauwd.
Maar wat ik me dus afvraag was dat slim van mij om te liegen over of het nu mn vriend is of niet en wat als ik over een paar jaar met mn vriend wil gaan trouwen, hebben ze die info dan nog ergens staan, zo van je zei toch iedere keer dat het je vriend niet is dus je trouwt alleen voor een greencard?
Ik klink nu wel een beetje paranoide geloof ik haha
ik heb er toen maar wat van gemaakt dat ik voorlopig geen vrij zou krijgen van mn werk en daarom het er nu nog even van zou nemen en ook lekker wou gaan shoppen in nyc etc. uiteindelijk werd ik dus toch toegelate, maar ik kreeg het dus wel ff heel benauwd.
Maar wat ik me dus afvraag was dat slim van mij om te liegen over of het nu mn vriend is of niet en wat als ik over een paar jaar met mn vriend wil gaan trouwen, hebben ze die info dan nog ergens staan, zo van je zei toch iedere keer dat het je vriend niet is dus je trouwt alleen voor een greencard?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: wel of niet vertellen dat je je geliefde komt opzoeken.
Reden genoeg voor paranoia hoor!
Houdt het altijd op 'vrienden' en zeg niet dat je naar 'je vriend' toegaat. Dan hebben ze nog meer kans om te weigeren want je zou weleens kunnen blijven! Ik denk niet dat je daar in de toekomst problemen mee kunt krijgen (het liegen dan) want als je gaat trouwen dan is dat gewoon zo. De enige mogelijkheid om je aanvraag voor verblijf dan nog te weigeren is omdat ze kunnen vermoeden dat het een nep-huwelijk is. Maar aangezien je je vriend al vaak bezocht hebt (daar heb je vast foto's van!) en jullie elkaar al lang en goed kennen is daar, lijkt me, geen grond voor.
Wanneer je de volgende keer afreist zou ik me als ik jou was wel indekken door bepaalde bewijzen mee te nemen; studie, baan, bezit van woning....dat soort zaken waardoor je kunt aantonen dat je terug moet.
Veel succes!!
Houdt het altijd op 'vrienden' en zeg niet dat je naar 'je vriend' toegaat. Dan hebben ze nog meer kans om te weigeren want je zou weleens kunnen blijven! Ik denk niet dat je daar in de toekomst problemen mee kunt krijgen (het liegen dan) want als je gaat trouwen dan is dat gewoon zo. De enige mogelijkheid om je aanvraag voor verblijf dan nog te weigeren is omdat ze kunnen vermoeden dat het een nep-huwelijk is. Maar aangezien je je vriend al vaak bezocht hebt (daar heb je vast foto's van!) en jullie elkaar al lang en goed kennen is daar, lijkt me, geen grond voor.
Wanneer je de volgende keer afreist zou ik me als ik jou was wel indekken door bepaalde bewijzen mee te nemen; studie, baan, bezit van woning....dat soort zaken waardoor je kunt aantonen dat je terug moet.
Veel succes!!
- Marcel87
- Amerikakenner
Toen ik nog samen was met een Amerikaan zei ik ook altijd "visiting some friends". Nooit verteld dat ik een relatie had met een Amerikaan.
En zoals RiverCola zegt : De volgende keer proberen zoveel mogelijk bewijs meenemen waaruit blijkt dat jij terug "moet" naar Nederland ( studie,werk,huis etc)
En zoals RiverCola zegt : De volgende keer proberen zoveel mogelijk bewijs meenemen waaruit blijkt dat jij terug "moet" naar Nederland ( studie,werk,huis etc)
- DixieChick
- Amerika-expert
Suusje22 schreef:
Maar, volgens mij bewaren ze dat soort informatie echt niet. Moet je voorstellen, dan moeten ze bij iedere passagier een soort verhaaltje gaan schrijven. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen. Het lijkt mij dat ze alleen bij houden als je bijvoorbeeld geweigerd wordt, of een keertje naar een apart hokje wordt gestuurd voor vragen. En ook als ze het wel bijhouden, dan valt er altijd een draai aan te geven in de trant van, "nou, we waren nog niet zo serieus, dus vandaar.." ofzo iets.
Dus. Volgende keer gewoon veel bewijzen meenemen, misschien nu niet meteen weer op het vliegtuig stappen, en dan komt het allemaal goed
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
bedankt voor de tips guys 
Hoe lang waren beide bezoeken van je aan je vriend?
Was dit beide keren de volle 90 dagen, of was dit een week?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, de meningen verschillen daarover. Ik heb destijds altijd eerlijk gezegd dat ik mijn vriendin op ging zoeken, onder het motto van "eerlijk duurt het langst". Ik had een retourticket, ik had bewijzen dat mijn studie weer verder ging en dat ik weer moest werken, en dat heeft nooit maar dan ook nooit problemen opgeleverd.
Ik denk persoonlijk dat het risico groter is dat je de toegang wordt geweigerd als je gekunstelde antwoorden begint te geven waar men zo doorheen prikt, dan als je gewoon heel rustig vertelt waar het op staat en hoe de vork in de steel zit en bewijzen kunt overleggen dat je weer terug zult (moeten) gaan. Ik denk dat de angst rondom het toegeven dat je je vriend(in) op komt zoeken in de meeste gevallen zwaar overdreven is.
Mijn ervaringen dateren dan wel alweer van een paar jaar terug, maar volgens mij doet Clint precies hetzelfde. Toch, Clint?
Ik denk persoonlijk dat het risico groter is dat je de toegang wordt geweigerd als je gekunstelde antwoorden begint te geven waar men zo doorheen prikt, dan als je gewoon heel rustig vertelt waar het op staat en hoe de vork in de steel zit en bewijzen kunt overleggen dat je weer terug zult (moeten) gaan. Ik denk dat de angst rondom het toegeven dat je je vriend(in) op komt zoeken in de meeste gevallen zwaar overdreven is.
Mijn ervaringen dateren dan wel alweer van een paar jaar terug, maar volgens mij doet Clint precies hetzelfde. Toch, Clint?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
nee het was 6 dagen en 10 dagen.brian89 schreef:Hoe lang waren beide bezoeken van je aan je vriend?
Dat verbaasd ne eerlijk gezegt toch wel. Hoeveel tijd zat er tussen die twee bezoeken in?
er zat een maand tussenbrian89 schreef:Dat verbaasd ne eerlijk gezegt toch wel. Hoeveel tijd zat er tussen die twee bezoeken in?
Dat is toch best raar. Heb hier op het forum wel is gelezen dat sommige binnen een week weer Amerika binnenkwamen, zonder problemen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Of men wel of niet moeilijk doet, vragen gaat stellen is erg afhankelijk van de beambte waar je voor komt te staan, de een is wat wantrouwiger dan de ander.
Vlat dus eigenlijk geen peil op te trekken.
Vlat dus eigenlijk geen peil op te trekken.
Jup. Alle negen keren gewoon aangegeven dat ik mijn vriendin kwam bezoeken.. Eén keer volgens mij zelfs 'my fiancé' gezegd, al ben ik daar wel mee opgehoudenDento schreef:
Ik denk, net als Dennis, dat je vooral geen gekunstelde antwoorden moet geven. Die beambten zijn er op getraind om leugens en onregelmatigheden te herkennen. Als jij gewoon eerlijk bent en bewijs kan overleggen dat je ook weer terug gaat/moet, zullen zij geen reden hebben om je terug te sturen. Maar goed, that's just my 2 cents..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
dus als ik bij de volgende keer zeg dat het dus wel m'n vriend is staat dat dan niet raar? pff ingewikkeld hoor ik het t liefst gewoon aan iemand die daar werkt zelf vragen 
Zelfs dan heb je nog geen garantie. Wat de ene beambte vindt, geldt niet automatisch voor alle anderen. Uiteindelijk gaat het erom hoe sterk jouw zaak is (/argumenten zijn). Ik kwam daar altijd aan met het verhaal dat ik op schoolvakantie was, waarvoor ik de nodige bewijzen, in het Engels, ondertekend en met stempel van de UvA voor bij me had. Altijd een retourticket, voldoende cash (= ook pinpas, credit card etc.), waardoor ook de confidence. Ik kom namelijk niets illegaals doen. Ik kom mijn Amerikaanse vriendin bezoeken, een shitload aan geld uitgeven en na een maand of 2 (of hoe lang dan ook binnen 90 dagen), zit ik weer op het vliegtuig naar AMS. En blijkbaar waren de heren en dames van immigration op DTW, PHL, CVG en DFW het met mij eens want aan mij is in 9 keren nooit om enig bewijs gevraagd. Maar als het je zo zenuwachtig maakt, is het wellicht geen slecht idee om het inderdaad niet te zeggen, uiteindelijk moet je altijd doen waar jij je het prettigst bij voelt. Maar het zal sowieso niet raar staat als je zegt dat je je vriend op komt zoeken. Je bent absoluut niet de eerste en ook zeker niet de laatste 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb al die keren dat ik de VS binnenkwam nooit gezegd dat ik mijn vriend bezocht. Dat leek me veiliger, al was het natuurlijk volledig legaal wat ik deed.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mij is slechts één keer gevraagd wat ik in godsnaam deed in Nederland waardoor ik het me kon permitteren om drie keer per jaar naar de VS te komen. Na het antwoord dat ik naast mijn rechtenstudie twee baantjes had werden de nodige stempels gezet en werd me heel vriendelijk een fijn verblijf gewenst, maar ik heb in al die keren nooit iets hoeven overleggen naast mijn retourticket.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Marcel87
- Amerikakenner
Mij leek dat ook veiliger. Wij hebben de mogelijkheid (nog) niet om te trouwen in de VS. Zo'n beambte zal maar net iets tegen homo's hebben of denken dat je illegaal wil verblijven omdat je niet kan trouwen.Bandido schreef:Ik heb al die keren dat ik de VS binnenkwam nooit gezegd dat ik mijn vriend bezocht. Dat leek me veiliger, al was het natuurlijk volledig legaal wat ik deed.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat speelde zeker een rol, zeker bij sommige van die beambtes in het Zuiden weet je het gewoon nooit.Marcel87 schreef:Mij leek dat ook veiliger. Wij hebben de mogelijkheid (nog) niet om te trouwen in de VS. Zo'n beambte zal maar net iets tegen homo's hebben of denken dat je illegaal wil verblijven omdat je niet kan trouwen.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Marcel87
- Amerikakenner
Don't ask , don't tell was het toch? 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 18885 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve