Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York en thanksgiving

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Maybe
Amerika-ontdekker

New York en thanksgiving

Bericht door Maybe »

Hallo allemaal. Via het orlando-forum kwam ik op een gegeven moment ook op dit forum terecht. Nu had ik daar een vraag gesteld waar ik daar natuurlijk niet helemaal op de goede plek was. Geen reactie tot dusver dus maar hopelijk heb ik nu meer succes. Wie ik ben? Mijn naam is Marleen ik kom uit Enschede en in november ga ik een weekje met mijn vader naar New York. Een mogelijkheid is natuurlijk om dat te doen in de week van thanksgiving. Ik heb al gehoord over de Macy's parade (voordeel) en dat het de dag daarop erg druk is in winkels (nadeel), maar ja zolang het zo is dat elk nadeel een voordeel heeft kan ik dat zeker wel hebben Heeft iemand ervaring hoe het met de rest is, zijn er veel dingen gesloten rondom thanksgiving en is het de rest van de week ook zo druk? Kortom een afrader of aanrader?
Een week naar Washington en New York: http://www.opstapmetpa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Re: New York en thanksgiving

Bericht door guinevere »

Ik ben nog nooit met Thanksgiving in NY geweest, maar ik ben gek op Black Friday (de dag erna). Het is inderdaad super druk in de winkels, maar ook ontzettend leuk en typisch Amerikaans.Wij maken er een sport van om de beste koopjes te vinden; de avond vantevoren speuren we alle reclames af. 's Ochtendsvroeg staan we buiten in de kou de wachten tot de winkel opengaat ... en wanneer de deuren opengaan dan is het echt chaos. De karretjes worden torenhoog volgestapeld met koopjes en dan zo snel mogelijk in de rij voor de kassa, zodat je op weg kan naar de volgende winkels, enzovoorts. Rond de middag gaan we heerlijk brunchen om de de dag af te sluiten.

Je moet er van houden, maar het kan erg leuk zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Thanksgiving in New York is niet alleen de Macy's Parade, maar ook het begin van het kerstseizoen. De eerste kerstversierselen duiken dan al op in de winkels. Loop Fifth Avenue, zo tussen de 32e straat (Empire State Building) en de 60e (Central park) maar eens op/af.

Ook leuk: de woensdagmiddag en -avond voor Thanksgiving, als de ballonnen opgeblazen worden. Gebeurt rond het Museum of Natural History aan de westkant van Central Park. Is niet al te druk (in tegenstelling tot de optocht zelf) en je kunt die ballonnen dan van dichtbij bekijken, foto's maken en vragen stellen.

"Black Friday" is inderdaad een enorme drukte, leuk om eens mee te maken als je van menigten houdt en niet opziet tegen een woeste menigte in een winkel (ze gaan echt door roeien en ruiten, zoals dat zo mooi heeft in het Nederlands, zeker in New York waar men zich bepaald niet in houdt), maar de koopjes zijn ook de zaterdag erna nog wel beschikbaar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dito2003
Amerika-ontdekker

Bericht door dito2003 »

Thanksgiving in New York is heel erg leuk vanwege de parade. De meeste winkels zijn die dag wel dicht, maar je kunt na de parade dan nog wel de 'gewone' toeristische dingen doen. De dag erna is het inderdaad een gekke huis in de winkels. Leuk om mee te maken maar je moet er van houden.
Mijn eerste keer New York en tevens de eerste keer Amerika was rond Thanksgiving day. 'S avonds hebben wij een restaurant Turkey gegeten en dat alles gaf mij het gevoel in het Amerika te zijn zoals ik het kende van tv. Ik vond het een belevenis en wil absoluut nog een keer terug met Thanksgiving. Het weer was in de periode wel wat wisselvallig.
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

OK, klinkt niet slecht. Het is dus do-able en alleen op thanksgiving zelf merk je eventuele sluitingen van winkels dus? Hoe zit het met de drukte in die week? Al zal ik er waarschijnlijk geen sport van maken om tussen de horde mensen ook klaar te gaan staan op black friday :wink: Dat zal ik zeker mijn vader maar niet aandoen, maar rondkijken die dag zal dan wel lukken en die shopwaanzin moet ik dan ook wel even zien. Die tip van de avond daarvoor de ballonnen bekijken is helemaal goed trouwens dank je wel en dat turkey-eten lijkt me ook wel leuk (moet je op zo'n dag daarvoor reserveren in restaurants en hoe lang van tevoren dan?)
Het weer en de wisselvalligheid. Tja, als de thanksgiving-week te druk is dan gaan we een week eerder en dat zal het verschil niet maken. Als nederlandse meid ben ik wel tegen wat wisselvallig weer gewend, dus we zullen het er mee moeten doen :mrgreen:
Een week naar Washington en New York: http://www.opstapmetpa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

New York is zo groot dat het altijd wel ergens rustig is.

Duur maar wel erg mooi: The River Cafe onder de Brooklyn Bridge aan de Brooklyn kant, ze hebben vast wel een Thanksgiving menu. Duur, maar je kunt de restjes gewoon meenemen als je daarom vraagt (vraag niet om een 'doggy bag' -- beetje plat, gewoon vragen: kunt u dit voor mij inpakken), en eventueel aanvullen met: wij zijn toeristen en we vonden dit ZO lekker!, heb je meteen ontbijt, lunch en avondeten voor de volgende dag.

Als je dit wilt doen en/of als je in een ander leuk restaurant wilt eten op Thanksgiving, zou ik zeker reserveren. Dat kan lang van tevoren via email, mogelijk moet je een kredietkaartnummer geven, zodat ze zeker weten dat je komt, en/of het telefoonnummer van je hotel.

River Cafe + bespreking: http://nymag.com/listings/restaurant/river-cafe/

NY magazine en Zagat zijn trouwens leuke websites om restaurants te vinden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer