Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Liften door US met 200$ in 80 dagen
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Liften door US met 200$ in 80 dagen
Beste mensen,
ik ben van plan om van 1 oktober t.e.m. 20 december door de U.S. te liften (van NY tot San Francisco) met amper 200$. Nu is mijn vraag (die hier wellicht al eens gesteld is geweest):
Heb ik voor die 80 dagen een visa nodig of kan ik gewoon met mijn paspoort gaan?
Ook heb ik gelezen op de website van Zaventem dat er landen zijn die geen reizigers toelaten als zij geen biljet heen-en terug hebben. Is dat ook zo in Amerika? Kan ik met een enkel biljet naar ginds reizen of moet ik een heen-en terug biljet kunnen voorleggen?
Alvast bedankt,
Mathias Leonard
http://users.telenet.be/theotherside/
ik ben van plan om van 1 oktober t.e.m. 20 december door de U.S. te liften (van NY tot San Francisco) met amper 200$. Nu is mijn vraag (die hier wellicht al eens gesteld is geweest):
Heb ik voor die 80 dagen een visa nodig of kan ik gewoon met mijn paspoort gaan?
Ook heb ik gelezen op de website van Zaventem dat er landen zijn die geen reizigers toelaten als zij geen biljet heen-en terug hebben. Is dat ook zo in Amerika? Kan ik met een enkel biljet naar ginds reizen of moet ik een heen-en terug biljet kunnen voorleggen?
Alvast bedankt,
Mathias Leonard
Het is beter hoopvol onderweg te zijn dan aan te komen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Liften door US met 200$ in 80 dagen
Met je 80 dagen val je onder het Visa Waiver Program. Dit is voor verblijven van maximaal 90 dagenMathiasLeonard schreef:ik ben van plan om van 1 oktober t.e.m. 20 december door de U.S. te liften (van NY tot San Francisco) met amper 200$. Nu is mijn vraag (die hier wellicht al eens gesteld is geweest):
Als je met een Enkel ticket die kant op gaat kom je wel erg verdacht over en heb je kans dat je een Red Flag krijgt waarna je aan een beambte mag uitleggen waarom je geen retour-ticket hebt.
Zie ook dit topic met Tips: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2728
ps, geinige website. Soort eigen 'MTV the Trip' (ik gok dat het idee hier ook vandaan komt)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier een officieel stukje:
Bron: http://www.travel.state.gov/visa/temp/w ... _1990.html# If arriving by air or sea, they are traveling on an approved carrier (almost all major airlines and cruise ship companies are currently approved carriers - copies of carrier lists may be requested from the Department of Homeland Security’s National Fines Office at 1525 Wilson Blvd., Arlington, VA. 22209), and have a return trip ticket to any foreign destination other than the U.S. or adjacent islands*; or
# If arriving by land, they can demonstrate the intent to stay 90 days or less in the U.S. and sufficient funds to support themselves in the U.S.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Enkele opmerkingen:
- Aankomen op een enkele reis onder Visa Waiver is vragen om moeilijkheden
- Het kopen van een enkeltje is lastig; veel maatschappijen bieden ze niet aan en als ze dat al doen, zijn ze vaak bijna net zo duur als een retourtje. Betere optie is wellicht om een retourtje te kopen waarbij je tegen geringe kosten de datum van terugreis mag veranderen.
- Wellicht een overbodig punt, maar toch: liften (en dus ook het meenemen van lifters) is bepaald geen gemeengoed in de US. Liften zal daar stukken lastiger zijn dan in Europa en is vermoedelijk ook riskanter (je zult maar net de verkeerde tegenkomen).
- Aankomen op een enkele reis onder Visa Waiver is vragen om moeilijkheden
- Het kopen van een enkeltje is lastig; veel maatschappijen bieden ze niet aan en als ze dat al doen, zijn ze vaak bijna net zo duur als een retourtje. Betere optie is wellicht om een retourtje te kopen waarbij je tegen geringe kosten de datum van terugreis mag veranderen.
- Wellicht een overbodig punt, maar toch: liften (en dus ook het meenemen van lifters) is bepaald geen gemeengoed in de US. Liften zal daar stukken lastiger zijn dan in Europa en is vermoedelijk ook riskanter (je zult maar net de verkeerde tegenkomen).
Life is good in the Tarheel State.
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Ontzettend bedankt voor de informatie!!!
Ik denk dat ik toch maar een retourbiljetje ga kopen
Het idee is gebaseerd op de 2 televisieprogramma’s
van de neefjes Coppens: The Road Ahead en De Poolreizigers.
Ik was ongeveer 15 jaar toen ik The Road Ahead zag en ik wist
onmiddellijk dat ik dit ook ga doen op een dag…en die dag
komt eraan.
Nu ja, het liften op zich lijkt me ook riskant maar…ik blijf
positief denken. Met een camera in de hand kom je door het ganse
land *hopelijk*
Tip en/of ideeën zijn steeds welkom!!!
Hartelijk dank,
Mathias
Ik denk dat ik toch maar een retourbiljetje ga kopen

Het idee is gebaseerd op de 2 televisieprogramma’s
van de neefjes Coppens: The Road Ahead en De Poolreizigers.
Ik was ongeveer 15 jaar toen ik The Road Ahead zag en ik wist
onmiddellijk dat ik dit ook ga doen op een dag…en die dag
komt eraan.
Nu ja, het liften op zich lijkt me ook riskant maar…ik blijf
positief denken. Met een camera in de hand kom je door het ganse
land *hopelijk*
Tip en/of ideeën zijn steeds welkom!!!
Hartelijk dank,
Mathias
Mijn tip: ben heel erg voorzichtig...
Hopelijk krijg je de mogelijk om eens met een grote truck mee te rijden, ben daar ook voorzichtig mee. Voor auto's en vrachtwagens zou ik zeggen: kies altijd nieuwe en schone wagens, geen oude barrels.
Lijkt me wel tof om je film te zien, alstie af is...
M.b.t. die tickets: waarom neem je geen retourticket Zaventem - NYC en dan vlieg je aan het eind van je reis van SF naar NYC en vervolgens met je retourticket naar Belgie. Zo reisde ik ook: ik had een ticket Amsterdam - NYC vv. ik ben toen van Seattle naar NYC gevolgen op een one-way ticket, en van NYC terug naar A'dam met m'n normale retourticket.
Succes!
Hopelijk krijg je de mogelijk om eens met een grote truck mee te rijden, ben daar ook voorzichtig mee. Voor auto's en vrachtwagens zou ik zeggen: kies altijd nieuwe en schone wagens, geen oude barrels.
Lijkt me wel tof om je film te zien, alstie af is...
M.b.t. die tickets: waarom neem je geen retourticket Zaventem - NYC en dan vlieg je aan het eind van je reis van SF naar NYC en vervolgens met je retourticket naar Belgie. Zo reisde ik ook: ik had een ticket Amsterdam - NYC vv. ik ben toen van Seattle naar NYC gevolgen op een one-way ticket, en van NYC terug naar A'dam met m'n normale retourticket.
Succes!
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De reden dat je het heel lastig zult krijgen om te liften is dat er in het verleden rechtzaken zijn geweest waarbij een lifter iemand aangeklaagd heeft bij een ongeluk. Hier is men dus niet voor verzekerd.
Commerciele Truckers mogen ook niemand meenemen in verband met deze verzekeringskwestie..
En het is dus illegaal in de meeste staten. Je kunt hier dus ook voor opgepakt worden! En als je dan maar $200 bij je hebt zonder verdere mogelijkheden dan wordt het erg lastig..
Commerciele Truckers mogen ook niemand meenemen in verband met deze verzekeringskwestie..
En het is dus illegaal in de meeste staten. Je kunt hier dus ook voor opgepakt worden! En als je dan maar $200 bij je hebt zonder verdere mogelijkheden dan wordt het erg lastig..
Ik weet het niet precies. In Nederland is het inderdaad zo dat 90% van de chauffeurs van hun verzekering geen passagiers mogen meenemen. Of dat in Amerika ook zo is, weet ik niet: bij de grote bedrijven waarschijnlijk wel, maar Amerika heeft veel zgn. eigen-rijders (owner-operators). Hiervan weet ik het niet.Njit schreef: Commerciele Truckers mogen ook niemand meenemen in verband met deze verzekeringskwestie..
Aan de andere kant, als het bij wet verboden is, mag het natuurlijk uberhaupt niet.
Mack
MW Drawings
MW Drawings
- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedenk wel dat je iets verder weg zit dan Europa. Je zult dan wel een Backup-plan moeten hebben voor het geval het echt niet wil lukken met liften.MathiasLeonard schreef:Maar, het liftersverbod zal er me zeker niet van weerhouden om toch te gaan liften...ten slotte, vloeken mag men ook niet é
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is een leuke site voor je: http://www.digihitch.com/usa-region-51.html
En dan vooral dit stuk: http://www.digihitch.com/usa-state51-cat7.html
En dan vooral dit stuk: http://www.digihitch.com/usa-state51-cat7.html
Hier kun je lezen WAAR je mag staan. Als je je aan de wetten houd die er in een bepaalde staat gelden dan sta je een stuk sterker in je schoenen..During the last 3 years of running digihitch, I have learned that many people believe hitchhiking is illegal in the United States. This is simply not true. While some states may have quirky laws that can make hitchhiking more difficult, there is no state-wide law that outright prohibits hitchhiking.
Laatst gewijzigd door Njit op 26 jan 2006, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hitchhiking is niet per definitie verboden in de VS. Deze pagina heeft een uitgebreid overzicht van de wetten in de verschillende staten.
Zoals anderen al hebben gezegd is een enkele reis niet alleen een rode vlag, maar ook nog eens drie keer zo duur als een retour.
Heb je ook verzekering als je met $200 door het land gaat reizen? Want als er ook maar iets gebeurt, waarvoor je medische behandeling nodig hebt, hang je.
Bedenk verder, dat je onderweg (officieel) niet mag werken en dat er op het moment (althans in dit gebied) serieus wordt "gejaagd" op de zogenaamde "day workers", die vrijwel allemaal illegaal hier verblijven.
Zoals anderen al hebben gezegd is een enkele reis niet alleen een rode vlag, maar ook nog eens drie keer zo duur als een retour.
Heb je ook verzekering als je met $200 door het land gaat reizen? Want als er ook maar iets gebeurt, waarvoor je medische behandeling nodig hebt, hang je.
Bedenk verder, dat je onderweg (officieel) niet mag werken en dat er op het moment (althans in dit gebied) serieus wordt "gejaagd" op de zogenaamde "day workers", die vrijwel allemaal illegaal hier verblijven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kwamen op hetzelfde moment op de zelfde URL terecht. Toeval bestaat nietPetra/VS schreef:Hitchhiking is niet per definitie verboden in de VS. Deze pagina heeft een uitgebreid overzicht van de wetten in de verschillende staten.

- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Het doel van het liften en de 200$ dollar is dat ik op die manier in contact kom met verschillende mensen.
Ik word dus genoodzaakt om te gaan bedelen e.d.
En heel die trip leg ik dan vast op video.
Snap je, met de fiets is het niet zo boeiend.
En als ik meer geld bij me heb, is de verleiding groot om me meer luxe te permiteren. Ik ga wel een creditkaart meedoen voor de echte noodgevallen.
I.v.m. verzekering: daar moet ik me nog over informeren.
Ik word dus genoodzaakt om te gaan bedelen e.d.
En heel die trip leg ik dan vast op video.
Snap je, met de fiets is het niet zo boeiend.
En als ik meer geld bij me heb, is de verleiding groot om me meer luxe te permiteren. Ik ga wel een creditkaart meedoen voor de echte noodgevallen.
I.v.m. verzekering: daar moet ik me nog over informeren.

- MathiasLeonard
- Amerika-ontdekker
Ontzettend bedankt voor de URL trouwens!Njit schreef:Kwamen op hetzelfde moment op de zelfde URL terecht. Toeval bestaat nietPetra/VS schreef:Hitchhiking is niet per definitie verboden in de VS. Deze pagina heeft een uitgebreid overzicht van de wetten in de verschillende staten.
Op het eerste zicht staat er waardvolle informatie op die wel van pas kan komen.
Hier dan nog een link, waar je duidelijk kunt lezen dat in veel staten liften dus wel verboden is : http://www.hitchhiker.50megs.com/custom.html
/PeeJay
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik wens je veel succes. Ik ken niemand hier, die een lifter mee zou nemen, vanwege het gevaar voor eigen veiligheid (tenslotte kun je hier vrij makkelijk aan vuurwapens komen). Maar hou ons op de hoogte, ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1562 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties