Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
Nick zit in Londen en komt morgen terug. Ik hoop dat Gatwick dan weer open is.
Hij vliegt geloof ik pas 's avonds dus wie weet is de wolk dan weer weg.
Marjon
Hij vliegt geloof ik pas 's avonds dus wie weet is de wolk dan weer weg.
Marjon
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: IJslandse aswolk bij Schiphol
@ vana: ik hoop dat Nick terug kan.
Wat doe je eigenlijk in zo'n geval als er NIET gevlogen wordt? Hotel boeken op eigen kosten??
Wat doe je eigenlijk in zo'n geval als er NIET gevlogen wordt? Hotel boeken op eigen kosten??
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Update van United Airlines:
ALLE vluchten van en naar de volgende luchthavens zijn geannulleerd voor 15APR2010 tem 16APR2010:
LHR
CDG
AMS
BRU
FRA
DME
ALLE vluchten van en naar de volgende luchthavens zijn geannulleerd voor 15APR2010 tem 16APR2010:
LHR
CDG
AMS
BRU
FRA
DME
- Bandido
- Amerika-expert
Re: IJslandse aswolk bij Schiphol
Dat is nog maar de vraag; ik las net dat in de loop van vandaag de uitbarsting juist eerder heviger wordt:vana schreef:Hij vliegt geloof ik pas 's avonds dus wie weet is de wolk dan weer weg.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/6531 ... buitenland
Ja, helaas wel. Het is uiteindelijk ook niet de schuld van de maatschappij dat een vulkaan uitbarst.phillybilly schreef:Wat doe je eigenlijk in zo'n geval als er NIET gevlogen wordt? Hotel boeken op eigen kosten??
Edit: mocht je ooit in die situatie verzeild raken, zorg dan dat je niet te lang wacht met beslissen of je naar een hotel gaat of wilt blijven wachten. Mijn vriend zat een maand terug in die situatie in New York, toen alle vluchten daar gecanceled werden ivm harde wind. Ik vond een hotel dat normaal $40/nacht kost een half uur later was het al opgelopen naar $220/nacht en nog eens een half uur later was het vol. Veel mensen moesten daardoor tegen hun zin in alsnog de nacht doorbrengen op de vloer van JFK.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
Update:
CDG & 23 andere Franse luchthavens overwegen om te sluiten.
LH & AF hebben beiden alle vluchten tussen FRA & CDG geannulleerd en dit tot nader bericht.
CDG & 23 andere Franse luchthavens overwegen om te sluiten.
LH & AF hebben beiden alle vluchten tussen FRA & CDG geannulleerd en dit tot nader bericht.
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vooruitzicht volgens het Noors meteorologisch instituut voor zaterdag 17APR2010:

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Vriendelijk verzoek om de namen voluit te schrijven, niet iedereen is thuis in de vliegwereld er dan wordt het al vlug chinees wat er gepost wordt.
Ook een bronvermelding zou zeer welkom zijn zodat men zelf een en ander kan lezen.
Ook een bronvermelding zou zeer welkom zijn zodat men zelf een en ander kan lezen.
@ Bandido: Is jou vriend toevallig ook niet in Europa? Of is hij op het moment niet aan het werk?
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bronnen:
Airliners.net
BBC.co.uk
deredactie.be
metoffice.gov.uk
nettavisen.no
luchtvaartnieuws.nl
united.com
brusselsairport.be
brusselsairlines.be
klm.com
heathrowairport.com
etc...
Afkortingen:
BRU - Brussel
AMS - Amsterdam
LHR - London Heatrow
CDG - Paris Charles De Gaulle
FRA - Frankfurt
DME - Moscow
Airliners.net
BBC.co.uk
deredactie.be
metoffice.gov.uk
nettavisen.no
luchtvaartnieuws.nl
united.com
brusselsairport.be
brusselsairlines.be
klm.com
heathrowairport.com
etc...
Afkortingen:
BRU - Brussel
AMS - Amsterdam
LHR - London Heatrow
CDG - Paris Charles De Gaulle
FRA - Frankfurt
DME - Moscow
Rob, dit is echt niet leuk voor jullie. Blijven jullie nu thuis totdat je bericht krijgt dat het kan?
He wat een pet begin van een vakantie.
He wat een pet begin van een vakantie.
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
BRU, Brussels Airport blijft gesloten tot 16APR2010 18h00CET
Bron: Brussels Airport & diverse media
Bron: Brussels Airport & diverse media
-
jokaluma
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oh wat erg voor iedereen die niet weg kunnen, en wat een economische strop weer.....Wie weet hoe lang die uitbarsting duurt ik las vanmrgen op nu.nl dat het wel eens maanden kan duren.....of zou dit een broodje aap verhaal zijn....ik ben geen vulkanoloog maar hoop toch niet dat dit gaat escaleren.....
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb net Nick aan de telefoon gehad maar die weten ook niet wat ze moeten doen.
Ze zullen waarschijnlijk een nacht bij moeten boeken (ze hebben een appartementje), maar hoe nu met hun tickets?
Moeten ze nieuwe tickets kopen (en hoe en waar) of met hun oude tickets naar het vliegveld gaan op de tijd dat ze zouden vliegen?
Of pas als het vliegveld weer open is naar het vliegveld gaan?
Internet hebben ze niet in hun appartement en telefonisch kom je er ook niet door.
Ik weet ook niet zo goed wat ik ze moet aanraden, dit is een situatie die niet vaak voorkomt natuurlijk.
Marjon
Ze zullen waarschijnlijk een nacht bij moeten boeken (ze hebben een appartementje), maar hoe nu met hun tickets?
Moeten ze nieuwe tickets kopen (en hoe en waar) of met hun oude tickets naar het vliegveld gaan op de tijd dat ze zouden vliegen?
Of pas als het vliegveld weer open is naar het vliegveld gaan?
Internet hebben ze niet in hun appartement en telefonisch kom je er ook niet door.
Ik weet ook niet zo goed wat ik ze moet aanraden, dit is een situatie die niet vaak voorkomt natuurlijk.
Marjon
-
gastxyz
Ik pleit voor een roetfilter op vulkanen.
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
Om 17h00CET gaan er in Frankrijk 8 luchthavens dicht, gevolgd door 16 andere luchthavens om 23h00 CET. Ook CDG zal om 23h00 sluiten.
Bron: eigen bronnen & diverse media (cnn, etc...)
Bron: eigen bronnen & diverse media (cnn, etc...)
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
Update:
Het Belgische luchtruim blijft gesloten tot 16APR2010 1800CET, dit is zo meegedeeld door de FOD Mobiliteit.
Het Belgische luchtruim blijft gesloten tot 16APR2010 1800CET, dit is zo meegedeeld door de FOD Mobiliteit.
@Marjon, ik denk dat ze het beste kunnen blijven proberen te bellen. Als dat te duur is met hun telefoons daar kan jij het misschie beter voor ze doen? Nieuwe tickets kopen zullen ze wel niet hoeven te doen, het is van belang dat je eerst contact krijgt met de de luchtvaartmaatschappij, kijken wat de mogelijkheden zijn.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op CNN staat nu dat vluchten vanuit de VS naar Engeland in ieder geval zijn afgelast. Men wacht nog op bevestiging van andere vliegvelden, maar aangezien het luchtruim in veel landen nu gesloten is zal het niet lang duren voordat de andere vluchten ook zullen worden afgelast.
De berichtgeving op CNN lijkt een beetje achter te liggen op de actualiteit: "Belgium, the Netherlands and Denmark also have closed or plan to close their airspace." Geen woord over andere landen en het feit dat sluitingen zelfs verlengd zijn...
Wel netjes van Delta en Continental, overigens."At this point, it's only the UK (other flights have departed/arrived for the day). We will automatically rebook any cancelled flights. We are waiting to hear additional info from European air traffic controllers before we make any other adjustments," Black said in an e-mail.
Refunds will be available for Delta flights that are canceled or significantly delayed. The airline also will allow travelers to make a one-time change to tickets to or from London and Amsterdam free of charge for travel scheduled through April 18, according to its Web site. Rescheduled flights must originate no later than May 31.
...
Continental Airlines canceled 32 flights Thursday, according to spokeswoman Mary Clark. The airline is allowing passengers with flights to or from more than a dozen European cities through April 18 to change their tickets once without penalty. Refunds will be offered for canceled flights.
De berichtgeving op CNN lijkt een beetje achter te liggen op de actualiteit: "Belgium, the Netherlands and Denmark also have closed or plan to close their airspace." Geen woord over andere landen en het feit dat sluitingen zelfs verlengd zijn...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een vriend van me werkt bij Brussels Airlines, en zegt zojuist ook dat tot morgenavond 18.00 Brussel Airport gesloten is. (vrijdag 16 april dus)
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, hij is wel aan het werk, maar hij is in Georgetown, Guyana (Zuid Amerika). Op veilige afstand dus.christvs schreef:@ Bandido: Is jou vriend toevallig ook niet in Europa? Of is hij op het moment niet aan het werk?
Ik heb trouwens net even gekeken op het Delta intranet (voor employes dus) en daarop staat nog vermeld dat de vluchten gewoon vertrekken, zowel naar NL als naar de VS morgenochtend. Maar daar kan uiteraard nog verandering in komen.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6136 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-