Amerika is rijk aan verschillende credit & debet cards. Graag had ikzelf ook bovenop de bestaande debet card een credit card genomen maar alvorens ik dat doe wil ik wel wijs geraken uit de vocabulair die daarrond gebruikt wordt.
Op het eerste zicht lijkt het daar wat complexer in elkaar te zitten als hier met "balance transfers, cash advances, overdraft advances en daarbovenop dan ook nog eens een penalty APR?
Dit staat er echter dan ook weer :
Dat lijkt dan wel weer op wat we hier gewend zijn. Je krijgt een zware interest aan je been als je niet een maand nadat je het uitreksel hebt ontvangen het hele bedrag hebt betaald. Is een cash advances dan het geld uit de muur halen bij een ATM met je credit card? Kan je hier ook gewoon beter met je bankkaart doen.How to Avoid Paying Interest on Purchases
Your due date will be a minimum of 21 days after the close of each billing cycle. We will not charge you periodic interest on any portion of new purchases billed to a statement that we allocate such payment to, so long as your current statement shows that we received payment of the entire balance for your previous statement by the time the Minimum Payment was due. You may not be able to avoid interest on new purchases if you have another balance at a higher interest rate, unless you pay your balance in full each month, because we generally allocate payments to higher rate balances first. We will begin charging interest on balance transfers, cash advances, and overdraft advances on the transaction date.
Een andere vraag waar ik mee zit :
Dien je een credit card te nemen bij een bank waar je zit of ben je daar vrij in en hoe verloopt de betaling? Cheques zijn daar blijkbaar heilig
Bedankt alvast voor jullie antwoorden!