Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jurg; 3 weken Zuid-West

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jurg; 3 weken Zuid-West

Bericht door RoyBergen »

Santa Barbara is een prachtige plek !
-op de weg naar san diego kun je zelf ook aan de la kant verblijven, bijvoorbeeld huntington beach (levendig surf strand) San Diego is dan maar een paar uur rijden volgens mij.
-Vergeet niet in San Diego ook een kijkje te nemen in balboa park, absoluut de moeite waard. Over de zoo heb ik alleen maar positieve geluiden gehoord, en mocht ik weer eens in San Diego komen dan ga
ik daar zeker heen. Weet niet hoe groot die is, maar daar kunnen anderen wellicht wat over vertellen.....
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Jurg schreef: - Dag 1, dinsdag 13 juli komen we om 12.40 aan op LAX. En kunnen we misschien 's middags nog langs paar bezienswaardigheden in LA?
Eerst immigration, bagage, auto, wall-mart en dan zie je wel nog als je nog tijd en zin hebt om ergens te gaan. Eventueel noteer je enkele mogelijkheden voor die middag. Ik denk aan Mulholland Drive of zoiets.
Jurg schreef: - Dag 4, vrijdag 16 juli willen we 's ochtends een helicoptervlucht boven de grand canyon doen.
Je kan even zoeken hier op het forum, er is al vele geschreven over de verschillende helikopter aanbieders en eventuele kortingen zelfs. Dat is trouwens inderdaad in Tusayan. Ik zou zeker 's avonds toch de zonsondergang in het park zelf bewonderen, en dan gewoon de exodus volgen tot aan Tusayan. Dat is maar 15min rijden.
Jurg schreef: - Dag 12 t/m 15, Cedar Lodge. Is dit wel een goede uitvalsbasis om het park goed te kunnen bezoeken? En zeker om de "hoofdacctracties" te doen?
Centraal in het park is het niet echt, het is toch een 30min ten zuiden van de centrale vallei. In het weekend kunnen de wegen druk zijn.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

GoBieN schreef:
Jurg schreef:Dag 12 t/m 15, Cedar Lodge. Is dit wel een goede uitvalsbasis om het park goed te kunnen bezoeken? En zeker om de "hoofdacctracties" te doen?
Centraal in het park is het niet echt, het is toch een 30min ten zuiden van de centrale vallei. In het weekend kunnen de wegen druk zijn.
Waar kunnen we dan wel het best overnachten in/ rond Yosemite. In Oakhurst? Of zijn daar betere plaatsen voor te vinden? In het park zelf is volgens mij alles al vol.
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jurg schreef: Waar kunnen we dan wel het best overnachten in/ rond Yosemite. In Oakhurst? Of zijn daar betere plaatsen voor te vinden? In het park zelf is volgens mij alles al vol.
El Portal ligt beter dan Oakhurst, zeker omdat jullie ook naar Sequoia gaan en dus niet meer de Mariposa Grove zullen bezoeken.
Als jullie ook de Tioga road willen rijden zou ik voor El Portal of voor iets in de vallei kiezen. Dat laatste is handig als je vooral de vallei gaat bezoeken, maar voor Glacier Point of voor Tuolumne Meadows maakt het niet veel uit. Voor het park is er altijd nog wel iets in Curry Village te vinden, bijvoorbeeld de Signature tent of de gewone tent en je zult zien dat er in juli ook nog wel andere accommodatie vrij komt. Wij hebben wel eens een paar dagen voor vertrek iets geannuleerd en andere accommodatie geboekt.

Waarom wil je zo graag naar Sequoia en niet via de Tioga Pass naar Yosemite? Het is ook een mogelijkheid om Yosemite over te slaan en alleen naar Sequoia te gaan, want ik blijf erbij dat een halve dag daar te weinig is. Om een idee te krijgen: zie ons 2006-verslag (vanaf 3 augustus) voor onze dag in Sequoia/Kings Canyon.

Over het heen en weer rijden vanuit de vallie naar Lee Vining/Bodie, zie dit reisverslag, bij dag 5.

Marianne
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

We hoeven niet meer per sé de tioga pass te rijden. Ik dacht dat aan die pass zo'n beetje de "hoofdattracties" van Yosemite waren. Maar vanuit el portal moet het wel lukken om de meeste dingen te zien?
Sequoia hebben we al geboekt in het wuksachi lodge en we zijn daar geen halve dag, maar 1,5 dag.
En zo'n tent spreekt ons eigenlijk niet aan. Zeker voor de prijzen die je daarvoor moet betalen, maar zal uiteraard wel voor de locatie zijn.
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

O, dat is mooi, ik zag maar 1 nacht Sequoia in je laatste route staan.

Voor de attracties in Yosemite kun je het beste eens op www.nps.gov/yose kijken en dan naar plan your visit. Er staan ook kaarten van het hele park en van de vallei op de site.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Op de site yosemitehikes.com vind je veel informatie.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Bedankt voor jullie reacties!

We houden voor Yosemite voorlopig cedar lodge aan.

Ik heb nog een vraag over een hotel voor San Francisco. Ik heb al rondgekeken op het forum, oa warf inn, maar zijn er nog meer hotels die je me kunnen aanbevelen? We willen het liefst zo centraal mogelijk, in de buurt van Fisherman's warf, een hotel boeken voor 3 nachten.
Zijn er ook van die websites, zoals smartervegas, voor SF?
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Probeer eens Priceline of hotwire. Die kunnen ook leuke prijzen hebben....
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

De meeste mensen die op priceline een hotel boeken op fishermans wharf komen bij holiday inn of best western daar terecht, allebij prima deals geloof ik, ga in ieder geval niet bij market street zitten, daar vind ik de sfeer in de avond nogal grimmig worden....
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

San Diego Zoo is geweldig! De Panda's was ik niet onder de indruk van, maar ik heb urenlang bij het ijsbeer verblijf gestaan. Het verblijf is zo ingerecht dat je ook onder water mee kon kijken en hij was zo ontzettend speels. Ik vond het geweldig om hem met een grote plons in het water te zien springen en met zijn bal te spelen. Maar ... het blijft natuurlijk gewoon een (grote) dierentuin. Je schema is ontzettend krap en in Europa kan je net zo goed dieren in gevangenschap zien. Ik zou als ik jou was je tijd in Amerika eerder benutten om dingen te zien die je thuis niet hebt.

Je kan bijv. van LA naar Palm Springs gaan. Als je in de middag daar aankomt kan je met de aerial tram naar boven en van bovenop de berg de zonsondergang bekijken. 's Ochtends vroeg kan je de woestijn en Palm Canyon verkennen en dan door rijden naar DV. Het is schitterend park met veel diversiteit. Zeker de moeite waard!
Afbeelding
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

@guinevere; bedankt voor je reactie, maar de route ligt al helemaal vast en daarbij zijn we met meerdere personen, die allemaal verschillende dingen willen zien/doen en hier hebben rekening mee moeten houden.

Inmiddels zijn bijna alle hotels al geboekt, alleen de laatste 2 nog niet.
We rijden dag 19, zaterdag 31 juli, van Monterey richting Santa Barbara (langs Bug Sur en de kustroute) we zitten te denken om te overnachten in Santa Barbara.
De dagen 20, 21 en 22, zondag 1, maandag 2 en dinsdag 3 augustus, willen we gebruiken om Los Angeles te bezoeken.
Maar hiervoor weten we niet goed waar we een hotel moeten zoeken. Kan iemand ons hiermee helpen, wat de "beste plek" is om te overnachten?

En misschien is dit wel handig om te weten. We willen op maandag een Warner Bros VIP studio tour doen en dinsdagochtend moeten we om 10.45 vliegen vanaf LAX en daarbij moeten we ook nog de auto inleveren.

Alvast bedankt!
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Ik heb van het weekend nog gekeken voor hotels voor de laatste dagen.

Kan iemand ons helpen wat de beste plaats is om te overnachten, tussen Monterey en Los Angeles voor 1 nacht?
Eerst zaten we te denken aan Santa Barbara, maar dit is best prijzig vinden we. Zou Pismo Beach dan een goed alternatief zijn?

En voor Los Angeles hebben we dit hotel gezien; Park Plaza Lodge Hotel, (ligt dichtbij "the grove" al zegt mij dat niet veel). Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit wel een veilige en centrale plek voor de WB- studio tour en LAX?

Alvast bedankt!
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Qua ligging is Pismo Beach sowieso al beter dan Santa Barbara. Nog beter is een overnachting in Cambria. Het mooiste deel van Highway 1 is namelijk tussen Monterey en Cambria. Op die manier heb je alle tijd om te genieten van het prachtige Big Sur.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Is weer een tijdje geleden, maar inmiddels zijn alle hotels en auto geboekt en ligt de route ook helemaal vast.
De route zal ik binnenkort in z'n geheel posten, maar ik heb nog een aantal vragen over de activiteiten die we willen gaan doen en de bijhorende discounts.

De volgende activeiten willen we gaan doen:

- San Diego Zoo; weet iemand hier een discountsite voor? Ik kom zelf niet 'goedkoper' dan $33,50 pp.
- Helicpotervlucht GC met Papillon; Ik weet dat je op de site kan aanmelden en dan 10% korting krijg. Maar verder iemand nog meer discount ideeen?
- Antelopen Canyon; Voor zover ik weet kan je hier geen korting voor krijgen, maar kan het mis hebben? En is geloof ik $32pp.
- Een show in LV; Ik weet alleen de site smartervegas, maar verder nog suggesties?
- Alcatraz; Weet ik alleen via de officiele site en geen korting en is $26 pp of $33pp?
- Walvissentocht Monterey Bay; Hiervoor iemand suggesties? Kan je deze tocht alleen op de pier in monterey boeken of zijn daar meerdere mogelijkheden voor?
- Aquarium Monterey Bay; Ik kom uit op $30pp maar hier iemand ervaring mee?
- Warner Bros Studio Vip Tour; Kan geloof ik alleen via de officiele site.

Alvast ontzettend bedankt!

Gr Jurg
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Voor Las Vegas zou je er op kunnen wagen dat er op de dag zelf nog kaartjes zijn die goedkoper van de hand gaan bij de kassa. Maar of dat geldt voor de show die jij wilt zien, dat is natuurlijk de gok.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

In Vegas zitten ook winkels die discount tickets verkopen. Toen wij er waren hadden ze hele scherpe prijzen, maar helaas waren we tegen de avond zo moe dat we er toch maar van af gezien hebben.
Afbeelding
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Aangezien onze reis over 2 weken gaat beginnen zal ik hier nog ons vaststaand schema posten:

Dag 1; Vliegen brussel- LA, aankomst 12.40u. Auto ophalen, wall-mart en eventueel nog kort in de stad kijken.
Overnachten in Laguna Hills, Laguna Hills Lodge.
Dag 2; Heel de dag San Diego Zoo en 's avonds doorrijden naar Victorville (dit doen we om alvast wat km te maken richten de GC).
Overnachten in Victorville, Ambassador Hotel.
Dag 3; Bijna heel de dag rijden naar de GC. 's Avonds zonsondergang in GC kijken.
Overnachten in Tusayan, Red Feather Motel.
Dag 4; 's Ochtends helicoptervlucht in GC. 's Middags langs de Southrim (desert View)'en doorrijden richting de Horseshoe Bend en Page.
Overnachten in Page, Holiday Inn Express.
Dag 5; 's Ochtends Antelope Canyon (Weet alleen nog niet welke, upper/lower?) 's middags rijden naar Bryce.
Overnachten in Tropic, Americas Best Value Inn and Suites.
Dag 6; Bryce NP trails doen. (we weten nog niet precies welke, maar we denken aan Queens Garden Trail
, Navajo Loop Trail). Eindmiddag rijden naar Zion.
Overnachten in Springdale, Best Western Zion Park Inn.
Dag 7; Zion NP trails doen. (moet nog wel kijken welke precies, maar de Lower, Middle en Upper Emerald Pools Trail lijk tons wel wat). 's avonds rijden naar LV.
Overnachten in Las Vegas, The Mirage Hotel.

Dag 8; Las Vegas. Paar hotels op de Strip bezoeken. 's Avonds een show bezoeken.
Dag 9; Las Vegas. Weer heel de dag Vegas.
Dag 10; Rijden naar Bakersfield.
Overnachten in Bakerfield, Hilton Garden Inn.
Dag 11; 's ochtends rijden naar Sequoia NP. We moeten nog kijken welke trails precies maar de General Sherman Tree / Congress Trail willen we wel doen.
Overnachten in Sequoia, Wuksachi Village and Lodge.
Dag 12; 's Ochtends Sequoia NP en eindmiddag rijden naar Yosemite NP.
Overnachten in El Portal, Yosemite Ceder Lodge.
Dag 13; Yosemite NP trails doen, welke weten we nog niet precies.
Dag 14; Yosemite NP trails doen, welke weten we nog niet precies.

Dag 15; 's ochtends eventueel nog Yosemite en 's middags rijden naar SF.
Overnachten in San Francisco, The Warf Inn.
Dag 16; Heel de dag SF. We willen nog kijken of we zelf een tour doen (49mile drive) of een georganiseerde tour.
Dag 17; Heel de dag SF. 's avonds avondtour Alcatraz.
Dag 18; 's ochtends rijden naar Monterey. 's middags een waslvissentocht doen.
Overnachten in Monterey, Best Western Ramona Inn.
Dag 19; 's Ochtends misschien nog Monterey Bay Aquarium middag kustroute rijden, Big Sur, naar Santa Maria.
Overnachten in Santa Maria, Holiday Inn and Suites
Dag 20; 's Ochtends rijden naar LA. 's Middags LA verkennen.
Overnachten in Los Angeles, Park Plaza Lodge Hotel.
Dag 21; 's Ochtends Warner Bros VIP Studio Tour. Middag LA verkennen.
Overnachten in Los Angeles, Park Plaza Lodge Hotel.
Dag 22; 's Ochtends auto inleveren en vliegen naar Brussel.

Gr. Jurgen
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Voor San Francisco twijfelen we of we een georganiseerde tour moeten doen of dat we zelf de scenic (49 mile) drive doen?
Heeft iemand hier suggesties voor? We hebben zelf een auto met navigatie.

Alvast bedankt!
Gr Jurgen
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

http://www.tracktreks.com/treks/showtrek.jsf?trek=16
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 21443&z=12

Op de eerste link kan je een GPX of een KML downloaden, met Tyre kun je GPX of KML omzetten naar TomTom itn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer