Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis door West-Amerika reisroute

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Borrel
Amerika-newbie

Rondreis door West-Amerika reisroute

Bericht door Borrel »

Hallo Allemaal,

Na lang wachten gaat onze wens dan toch in vervulling!
We gaan in augustus 2006 een rondreis maken door West Amerika.

Dit is onze route:
Dag1 Brussel - Los Angeles
Dag2 Los Angeles (Hollywood)
Dag3 Los Angeles - Palm Springs
Dag4 Palm Springs - Scotsdale
Dag5 Scotsdale - Grand Canyon
Dag6 Grand Canyon - Las Vegas
Dag7 Las Vegas
Dag8 Las Vegas
Dag9 Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
Dag10 Ridgecrest - Yosemite - Oakhurst
Dag11 Oakhurst - San Fransisco
Dag12 San Francisco
Dag13 San Francisco
Dag14 San Francisco - Monterey - Santa Maria
Dag15 Santa Maria - Solvang - Santa Brabara - Santa Monica
Dag16 Santa Monica - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Brussel

Heeft er iemand nog op of aanmerkingen op deze route?
Alle adviezen zijn van harte welkom!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

ik zou vanuit palm springs in een keer door rijden naar de grand canyon, zodat je daar een extra nacht kunt blijven, want nu heb je niet al te veel tijd daar.
ook zou ik 1 nacht las vegas minder doen en een dag langer in yosemite doorbrengen.
kustweg san francisco - los angeles is erg mooi, en je rijdt er nu wel snel over heen. is zonde eigenlijk. misschien wat minder tijd doorbrengen bij de Santa's en meer op de kustweg. is maar waar je van houdt
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ook ik zou van Palm Springs naar de Grand Canyon rijden en dan een volle dag bij de Grand Canyon verblijven.
Ook zou ik 1 dag minder Vegas doen en 1 dag meer Yosemite.
De kustweg vond ik heel mooi maar ik zou er echt niet meer tijd voor uittrekken, maar ja, smaken verschillen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis door West-Amerika reisroute

Bericht door Martin & Marianne »

Borrel schreef: Dag9 Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest
Dag10 Ridgecrest - Yosemite - Oakhurst
Dit heeft geen zin, je rijdt minstens 5 uur. Dan ook nog Yosemite bezoeken is gekkenwerk.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jan 2006, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ook ik zou zeggen absoluut een dag langer Yosemite. Zo heb je alleen maar de tijd om er even door te rijden. Ik zou ook niet overnachten in Ridgecrest maar bijv. Lone Pine of Bishop, dan ben je al een eind in de richting van Yosemite.

Elly
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Als je naar Palm Springs gaat ben je vlakbij het Joshua Tree Nat. Park.
Wij vonden dit een bijzonder mooi park.
Borrel
Amerika-newbie

Bericht door Borrel »

Oke bedankt allemaal voor de info.
Weten jullie toevallig ook waar we nog een Rand mcNally road atlas van 2006 kunnen kopen. We hebben er 1 maar dit is een oude versie.
Ik kan in nederland via internet nog niks vinden.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Borrel schreef:Weten jullie toevallig ook waar we nog een Rand mcNally road atlas van 2006 kunnen kopen. We hebben er 1 maar dit is een oude versie.
Ik weet niet hoe oud jouw versie is. Wij hebben er 3: 1 van 2001, 1 van 2004 en 1 van 2006. Ik ben nog geen verschillen tegengekomen.
Mocht die van jou nog te gebruiken zijn zou ik wachten tot in Amerika. Bij Walmart kosten ze maar $ 4,97.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Borrel schreef:Dag14 San Francisco - Monterey - Santa Maria
Dag15 Santa Maria - Solvang - Santa Brabara - Santa Monica
Dag16 Santa Monica - Los Angeles
In tegenstelling wat FCRMteB typt (smaken verschillen inderdaad - gelukkig wel ;) ) zou ik juist wel meer tijd besteden aan de kustweg. Zeker omdat hier zo ontzettend veel te doen en te zien is.

Vooral dag 14 in je schema is een behoorlijk eind.

Een lijstje met leuke tussenstops:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Santa Barbara (bv de Mission)

Om rustig en relaxt al deze stops en bezienswaardigheden te doen, heb je twee overnachtingen nodig (bijvoorbeeld in Monterey en San Simeon). Natuurlijk ben je er vrij in om maar enkele van deze stops te doen (kijk vooral even rustig naar deze internetsites wat deze stops allemaal inhouden - zodat je relaxt en goed voorbereid aan de kustweg begint), maar dan nog is je dag 14 een behoorlijk eind.

Mocht je maar tijd hebben voor één overnachting, zou ik deze plannen in San Simeon en één van deze twee tussenstops (Monterey Bay Aquarium of de 17-miles drive) weglaten.

En ik neem aan dat je op dag 16 (Santa Monica - L.A.) bedoeld dat je die avond in een hotel bij het vliegveld logeert? :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Borrel schreef:Dag2 Los Angeles (Hollywood)
Oja, leuk hotelletje voor in Hollywood: Orchid Suites Hotel. Dit hotel ligt direct achter het Kodak Theater gebouw (waar jaarlijks de Oscars dus uitgereikt worden). Ook ligt het tegen het Hollywood Highland Center aan. Leuk en lekker om 's avonds te gaan eten.

Dit hotel ligt dus parallel met de Hollywood Boulevard :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Rand Mc Nally 2006 is te koop bij de American Book Store in de kalverstraat in Amsterdam. Hij is hier wel 16,95, maar dan heb je hem al wel vast. Ik vind het erg prettig dat ik hem vast kan bekijken voor dat ik in de USA ben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer