Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York / Times Square met oud en nieuw
- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
New York / Times Square met oud en nieuw
Hallo allemaal,
Als eerste wil ik even melden dat het lijkt alsof ik nieuw ben op het forum, maar dat is niet zo. We waren al geregistreerd onder de naam Jasper1979, maar konden van de een op de andere dag niet meer inloggen en dus hebben we maar een nieuwe naam aangemaakt.
Dan waar ik een topic voor open. Wij zijn ons aan het oriënteren om met Oud en Nieuw naar New York te gaan en dan de jaarwisseling op Times Square mee te maken. In principe geen probleem, vliegtickets en hotel kan je gewoon boeken, maar we hebben toch nog een vraag. Volgens mij heb je namelijk iets van kaarten nodig om op Times Square te komen met Oud en Nieuw. Waar haal ik zulke kaarten, vanaf wanneer kan dat en hoeveel kosten die dingen? En zijn er meer dingen om rekening mee te houden? Iemand hier ervaring mee?
Zoeken op Oud en Nieuw op het forum levert niet de gewenste resultaten op, dus ik hoop op reacties op dit topic...
Groetjes Jasper en Barbara
Als eerste wil ik even melden dat het lijkt alsof ik nieuw ben op het forum, maar dat is niet zo. We waren al geregistreerd onder de naam Jasper1979, maar konden van de een op de andere dag niet meer inloggen en dus hebben we maar een nieuwe naam aangemaakt.
Dan waar ik een topic voor open. Wij zijn ons aan het oriënteren om met Oud en Nieuw naar New York te gaan en dan de jaarwisseling op Times Square mee te maken. In principe geen probleem, vliegtickets en hotel kan je gewoon boeken, maar we hebben toch nog een vraag. Volgens mij heb je namelijk iets van kaarten nodig om op Times Square te komen met Oud en Nieuw. Waar haal ik zulke kaarten, vanaf wanneer kan dat en hoeveel kosten die dingen? En zijn er meer dingen om rekening mee te houden? Iemand hier ervaring mee?
Zoeken op Oud en Nieuw op het forum levert niet de gewenste resultaten op, dus ik hoop op reacties op dit topic...
Groetjes Jasper en Barbara

- californian girl
- Amerikafan
Re: New York / Times Square met oud en nieuw
Heb net even op een nyc website gekeken en volgens mij heb je geen kaartjes nodig om met oud & nieuw "DE bal" te zien vallen op Times Square, kijk maar:
As the ball drops from One Times Square beginning at 11:59 p.m. on New Year's Eve, there are normally more than one million people in Times Square, not to mention the millions watching the ball drop on nationwide and even more people watching from around the world. Once the ball drops, 1 ton of confetti will be released over Times Square.
It is free and there are no tickets to attend the New Year's Eve Ball Drop in Times Square.
Gevonden op deze website: http://gonyc.about.com/od/newyearseve/a ... l_drop.htm Lijkt me inderdaad een hele belevenis om daar een keer live bij te zijn
As the ball drops from One Times Square beginning at 11:59 p.m. on New Year's Eve, there are normally more than one million people in Times Square, not to mention the millions watching the ball drop on nationwide and even more people watching from around the world. Once the ball drops, 1 ton of confetti will be released over Times Square.
It is free and there are no tickets to attend the New Year's Eve Ball Drop in Times Square.
Gevonden op deze website: http://gonyc.about.com/od/newyearseve/a ... l_drop.htm Lijkt me inderdaad een hele belevenis om daar een keer live bij te zijn

2010: NYC December http://nycdec2010.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Reken er wel op dat je als je een goede plek wil hebben er 's middags al moet gaan staan en niet meer weg kan zonder die plek kwijt te zijn, dat kan best heel koud zijn voordat het middernacht is.
- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
En wat kan je daarna doen? Ik lees dat er veel feesten zijn in de omgeving die je ruim van te voren moet bespreken. Iemand ervaring? Wat zijn leuke tenten om naartoe te gaan?

-
- Amerika-expert
Ik ben twee keer naar die toestand geweest, lang geleden toen het nog niet zo uit de hand was gelopen (en ik een perskaart had van de Newyorkse politie).
Je hebt geen kaartjes nodig (het is tenslotte een openbare weg), maar het was koud, winderig en er was weinig te doen, behalve dan mee aftellen voor het zakken van de bal.
Er is hier trouwens al eens uitgebreid over gepraat een jaar (of wat) geleden, probeer maar eens te zoeken.
Verder zal er tegen die tijd op de verschillende websites (onder meer de Village Voice en New York Magazine) vast wel uitgebreide informatie zijn over waar de "glitterati' feest vieren. Tenzij je iemand kent in New York (of tegen het lijf loopt), zou ik gewoon naar een bar in de West Village, East Village of Soho gaan.
Je hebt geen kaartjes nodig (het is tenslotte een openbare weg), maar het was koud, winderig en er was weinig te doen, behalve dan mee aftellen voor het zakken van de bal.
Er is hier trouwens al eens uitgebreid over gepraat een jaar (of wat) geleden, probeer maar eens te zoeken.
Verder zal er tegen die tijd op de verschillende websites (onder meer de Village Voice en New York Magazine) vast wel uitgebreide informatie zijn over waar de "glitterati' feest vieren. Tenzij je iemand kent in New York (of tegen het lijf loopt), zou ik gewoon naar een bar in de West Village, East Village of Soho gaan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
Toch kan ik via de zoekfunctie niet zoveel vinden over oud en nieuw in New York. Heeft echt niemand leuke ervaringen, verhalen, tips en trucs voor New York met oud en nieuw? Zal toch wel?

- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
Nog een vraagje, heeft iemand ervaring met een Times Square All Access Pass? Is wel duur, maar voor wat je ervoor krijgt (als het allemaal klopt wat erbij staat) is het volgens mij wel de moeite waard...

- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dit is een topic erover.
Mijn ervaring staat helemaal onderaan
viewtopic.php?f=9&t=24943&p=414829&hilit=oudejaarsavond#p414829
Mijn ervaring staat helemaal onderaan
viewtopic.php?f=9&t=24943&p=414829&hilit=oudejaarsavond#p414829
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
Nog maar een keer proberen...
Nog een vraagje, heeft iemand ervaring met een Times Square All Access Pass? Is wel duur, maar voor wat je ervoor krijgt (als het allemaal klopt wat erbij staat) is het volgens mij wel de moeite waard...

- Jasper&Barbara
- Amerika-ontdekker
Ik heb geen ervaring met die TS All Access Pass en vind hem bovendien schreeuwend duur, ook al krijg je er iets voor terug. Ik ben zelf een keer met de jaarwisseling op TS geweest, maar haakte om een uur of 11 pm in bevroren toestand af. Gelukkig was onze stamkroeg (Kevin St. James Hell's Kitchen) klaar voor een nacht feesten en daar was het goed toeven. Dus uh... nee, ik zou niet voor die bal urenlang de kou trotseren en ja, ik zou liever een leuk feest opsnorren. Die zijn er genoeg en het bespaart je $ 250,= per persoon. Daar kun je beter een leuke hotelkamer voor boeken 

If it ain't chocolate, it ain't breakfast...
NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
NJ, PA, MA, NY, DE, DC, MD, VA, TN, NC, SC, GA, FL, AL, MS, TX,CA, AZ, NV
- john ny
- Amerikakenner
Ik heb ook geen ervaring met TS pass, ik ben wel al een aantal keren met de feestdagen in NY geweest. Ik ben het met Brunette eens, er is zat ander (en veel goedkoper) vertier te zien dan de bal op TS. De keren dat ik er was, was het inderdaad ook knap koud en als je, zoals Rob aangeeft dat je vrij vroeg er moet zijn om een goede plek te hebben dan lijkt het mij niet echt aangenaam.
Ik was destijds bij vrienden en kennissen, ik kan je derhalve geen tips geven voor gelegenheden. Maar zoals ook hier zal er op div plaatsen een Oud en Nieuw party gegeven worden. Ik zag wel opvallend mensen feestelijk gekleed op straat, dus er zal vast wat te doen zijn.
Mijn ervaring is overigens ook dat er veel toeristen op TS staan rond die tijd, de NY'ers zelf zie je er niet veel. Althans uit mijn vrienden kring is die keren niemand geweest. Kan natuurlijk ook een kwestie van gewenning zijn.
Nog even op newyearseve.com gekeken, zal jij ook wel gedaan hebben
Het onderstaande is wel aanlokkelijk.... 8 uur "gratis" drinken... pffh moet je nog hard werken voor die 260,-- usd
Over 8 hours of FREE DRINKS throughout the night at participating venues (hours will published on November 15, 2010)
--------------------------------------------------------------------------------
FREE APPETIZERS available at select venues at specific times at the beginning of the night (Valued at $125)
--------------------------------------------------------------------------------
Ik was destijds bij vrienden en kennissen, ik kan je derhalve geen tips geven voor gelegenheden. Maar zoals ook hier zal er op div plaatsen een Oud en Nieuw party gegeven worden. Ik zag wel opvallend mensen feestelijk gekleed op straat, dus er zal vast wat te doen zijn.
Mijn ervaring is overigens ook dat er veel toeristen op TS staan rond die tijd, de NY'ers zelf zie je er niet veel. Althans uit mijn vrienden kring is die keren niemand geweest. Kan natuurlijk ook een kwestie van gewenning zijn.
Nog even op newyearseve.com gekeken, zal jij ook wel gedaan hebben

Het onderstaande is wel aanlokkelijk.... 8 uur "gratis" drinken... pffh moet je nog hard werken voor die 260,-- usd

Over 8 hours of FREE DRINKS throughout the night at participating venues (hours will published on November 15, 2010)
FREE APPETIZERS available at select venues at specific times at the beginning of the night (Valued at $125)
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1948 Weergaves
-
Laatste bericht door Maartje81
-