Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisroute: tips en suggesties welkom..
Reisroute: tips en suggesties welkom..
Goeiedag iedereen,
Deze zomer maken mijn vriendin en mezelf een reis door het westen van de VS. Je hoort me al aankomen zeker... kunnen jullie - ervaren amerika reizegers- me nog opmerkingen of tips geven. thanks.
Dag 1, aankomst LA om 19:00u
Dag 2, bezoek LA
Dag 3, ritje door Hollywood naar Santa Monica (evt. Santa Barbara)
Dag 4, vertrek naar Las Vegas en 's avonds naar de 'strip'
Dag 5, Vertrek richting Grand Canyon
Dag 6, Grand Canyon
Dag 7, vertrek richting Monument Valley
Dag 8, vertrek richting Moab
Dag 9, Arches NP
Dag 10, vertrek richting Bryce Canyon
Dag 11, Bryce Canyon
Dag 12, vertrek richting Zion
Dag 13, Zion
Dag 14, vertrek richting Death Valley
Dag 15, Death Valley en daarna richting Visalia
Dag 16, vertrek richting Yosemite
Dag 17, Yosemite
Na Yosemite hebben we nog 6 dagen over. Ik wil, voor we naar San Fransisco gaan, nog 3 dagen naar de Sonoma en de Napa Valley gaan, dit zijn de bekendste wijnstreken van Californië.
Of vinden jullie dat ik beter bij sommige Np wat meer tijd moet nemen?
Of heb ik iets belangrijks op mijn route gemist waar we beter nog een dag aan besteden.
graag jullie mening, het zou me erg helpen!
Deze zomer maken mijn vriendin en mezelf een reis door het westen van de VS. Je hoort me al aankomen zeker... kunnen jullie - ervaren amerika reizegers- me nog opmerkingen of tips geven. thanks.
Dag 1, aankomst LA om 19:00u
Dag 2, bezoek LA
Dag 3, ritje door Hollywood naar Santa Monica (evt. Santa Barbara)
Dag 4, vertrek naar Las Vegas en 's avonds naar de 'strip'
Dag 5, Vertrek richting Grand Canyon
Dag 6, Grand Canyon
Dag 7, vertrek richting Monument Valley
Dag 8, vertrek richting Moab
Dag 9, Arches NP
Dag 10, vertrek richting Bryce Canyon
Dag 11, Bryce Canyon
Dag 12, vertrek richting Zion
Dag 13, Zion
Dag 14, vertrek richting Death Valley
Dag 17, Yosemite
Na Yosemite hebben we nog 6 dagen over. Ik wil, voor we naar San Fransisco gaan, nog 3 dagen naar de Sonoma en de Napa Valley gaan, dit zijn de bekendste wijnstreken van Californië.
Of vinden jullie dat ik beter bij sommige Np wat meer tijd moet nemen?
Of heb ik iets belangrijks op mijn route gemist waar we beter nog een dag aan besteden.
graag jullie mening, het zou me erg helpen!
groetjes, Jonas
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo Jonas,
Een mooie reis gaan jullie maken, maar je moet uitkijken dat je niet teveel wilt in een te korte tijd. Onderschat de afstanden niet.
De plaatsen die je wilt bezoeken zijn erg mooi maar als je veel kilometers maakt blijft er niet veel tijd over om van al dat moois te genieten.
Zelf zou ik het volgende aanpassen:
- Dag 3, ritje door Hollywood naar Santa Monica (evt. Santa Barbara)
Als je de volgende dag naar Las Vegas wilt rijden zou ik niet naar Santa Barbara gaan (zijn toch nog veel kilometers).
- Dag 4, vertrek naar Las Vegas en 's avonds naar de 'strip'
Ik zou hier zeker een dagje extra plannen. Je hebt al heel wat kilometers moeten rijden vandaag en je zult dus niet meer zoveel van Las Vegas kunnen zien in 1 avond.
Monument Valley en Arches zijn erg mooi maar je moet er ook heel veel kilometers voor omrijden.
Ik zou deze overslaan (heb je ook een goede reden voor een 2e vakantie in de States) en wat meer tijd in Yosemite doorbrengen.
Ook de kustweg van San Francisco naar LA is beslist de moeite waard.
groetjes en succes!
Carola
Een mooie reis gaan jullie maken, maar je moet uitkijken dat je niet teveel wilt in een te korte tijd. Onderschat de afstanden niet.
De plaatsen die je wilt bezoeken zijn erg mooi maar als je veel kilometers maakt blijft er niet veel tijd over om van al dat moois te genieten.
Zelf zou ik het volgende aanpassen:
- Dag 3, ritje door Hollywood naar Santa Monica (evt. Santa Barbara)
Als je de volgende dag naar Las Vegas wilt rijden zou ik niet naar Santa Barbara gaan (zijn toch nog veel kilometers).
- Dag 4, vertrek naar Las Vegas en 's avonds naar de 'strip'
Ik zou hier zeker een dagje extra plannen. Je hebt al heel wat kilometers moeten rijden vandaag en je zult dus niet meer zoveel van Las Vegas kunnen zien in 1 avond.
Monument Valley en Arches zijn erg mooi maar je moet er ook heel veel kilometers voor omrijden.
Ik zou deze overslaan (heb je ook een goede reden voor een 2e vakantie in de States) en wat meer tijd in Yosemite doorbrengen.
Ook de kustweg van San Francisco naar LA is beslist de moeite waard.
groetjes en succes!
Carola
Monument Valley wil ik zeker gezien hebben en dan is die trip naar Arches er ook wel bij te nemen denk ik.
2 dagen Las Vegas lijkt me iets te veel (eigelijk zou ik Vegas zelf geskipt hebben maar mijn vriendin wou dat absoluut doen)
Zijn er tussen alle nationale parken door, steden die echt de moeite waard zijn om eens te bezoeken maar je niet in de reisgidsen tegenkomt?
2 dagen Las Vegas lijkt me iets te veel (eigelijk zou ik Vegas zelf geskipt hebben maar mijn vriendin wou dat absoluut doen)
Zijn er tussen alle nationale parken door, steden die echt de moeite waard zijn om eens te bezoeken maar je niet in de reisgidsen tegenkomt?
groetjes, Jonas
-
jta
- Amerika-expert
allo,
in santa monica ( en venice beach) is voldoende te doen om niet naar santa barbara door te rijden en daardoor vermijdt je de extra- kilometers van de volgende dag naar las vegas.
misschien extra dagje in moab ? in visalia ben je vlakbij sequoia np , heb je wel extra dag voor nodig. en ook yosemite is zeker 2 dagen waard ( 1 dag vallei, 1 dag Glacier Point Road). 3 dagen extra, heb je nog 3 dagen voor de wijnvalleien.
jacques
in santa monica ( en venice beach) is voldoende te doen om niet naar santa barbara door te rijden en daardoor vermijdt je de extra- kilometers van de volgende dag naar las vegas.
misschien extra dagje in moab ? in visalia ben je vlakbij sequoia np , heb je wel extra dag voor nodig. en ook yosemite is zeker 2 dagen waard ( 1 dag vallei, 1 dag Glacier Point Road). 3 dagen extra, heb je nog 3 dagen voor de wijnvalleien.
jacques
-
CaroLine
- Amerika-expert
Monument Valley is zeker erg mooi en een paar uurtjes later ben je in Moab.Jonas schreef:Monument Valley wil ik zeker gezien hebben en dan is die trip naar Arches er ook wel bij te nemen denk ik.
Arches en ook Canyonlands zijn zeker de moeite waard maar dan zou ik Sonoma en Napa Valley overslaan en bovenlangs via Capitol Reef naar Bryce gaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisroute: tips en suggesties welkom..
Wil je nog Sequoia NP bezoeken? Zo nee, dan zou ik niet de route onderlangs nemen maar vanuit Death Valley via Lone Pine de 395 nemen en dan de oostingang van Yosemite nemen. Onderweg kun je een kijkje nemen bij Mono Lake, en eventueel nog het spookstadje Bodie.Jonas schreef:Dag 14, vertrek richting Death Valley
Dag 17, Yosemite
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Capitol Reef vonden wij ook echt de moeite waard. Tussen Moab en Cap. Reef is Goblin Valley SP. Heel leuk voor een tussenstop van een uurtje.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Canyonlands heeft een heleboel mooie viewpoints die je gewoon over de gewone weg kunt bereiken. Je hebt hier prachtige uitzichten bijv. bij Grand View Point Overlook aan het einde van het Island in the Sky district en Green River Overlook. Wij hebben ook een korte wandeling gemaakt naar de Upheaval Dome, ook de moeite waard.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad niet van oost naar west door Sequoia NP. Je zult om moeten rijden.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
txs,
Canyonlands en Sequoia worden opgenomen in de planning.
Als ik jullie reacties lees kan ik beter die laatste dagen in de Sonoma Valley laten voor wat het is en wat iets meer tijd besteden aan de Np's.
Wie verbleef al meer dan 1 dag in Death Valley en is dat te doen vanwege de hitte?
Canyonlands en Sequoia worden opgenomen in de planning.
Als ik jullie reacties lees kan ik beter die laatste dagen in de Sonoma Valley laten voor wat het is en wat iets meer tijd besteden aan de Np's.
Wie verbleef al meer dan 1 dag in Death Valley en is dat te doen vanwege de hitte?
groetjes, Jonas
-
CaroLine
- Amerika-expert
In 2001 zijn wij ook in juli in Death Valley geweest. Het was er toen 'maar' 42 graden Celsius en het regende. Het regende zelfs zo hard dat we met de auto van het gebouwtje waar onze hotelkamer was naar het restaurant zijn gereden. Op onze kamer hadden we al onze spullen op het bed gezet omdat we bang waren dat het water naar binnen zou komen want buiten stond alles blank. Gelukkig hebben we droge voeten gehouden.
Natuurlijk is dit een uitzondering maar het hoeft niet altijd snikheet en kurkdroog te zijn.
Natuurlijk is dit een uitzondering maar het hoeft niet altijd snikheet en kurkdroog te zijn.
Laatst gewijzigd door CaroLine op 26 jan 2006, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
FCRMteB schreef: Het regende zelfs zo hard dat we met de auto van het gebouwtje waar onze hotelkamer was naar het restaurant zijn gereden. Op onze kamer hadden we al onze spullen op het bed gezet omdat we bang waren dat het water naar binnen zou komen want buiten stond alles blank. Gelukkig hebben we droge voeten gehouden.
.
Bij ons stond de meter afgelopen zomer even op 53 gr (Celsius ).
Mij geen schrik aanjagen hé jongens
groetjes, Jonas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee dat niet maar ik zou er toch ernstig rekening mee houden dat je deze temperaturen tegen kan komen in de periode dat jij daar naar toe gaat.Jonas schreef:
Mij geen schrik aanjagen hé jongens
Overigens is het hoger in de bergen een stuk(je) koeler dus kan je nog uitwijken als het in de Valley zelf echt te heet is.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 13658 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan & Silvia
-