Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vanaf binnenkort: $10 betalen via ESTA
Re: Vanaf binnenkort: $10 betalen via ESTA
ESTA's ingevuld, we zijn allemaal welkom 
Je bent wellicht welkom om naar de USA te reizen. Maar dat welkom houd op zodra je het vliegtuig uitstapt. Om de US in te komen zijn andere papiertjes van belangstema schreef:ESTA's ingevuld, we zijn allemaal welkom
Ik denk ook alleen via creditcard.....hebben ze direct je creditcardgegevens ook.Marcel87 schreef: Waar ik een beetje bang voor ben is dat je het alleen via creditcard kan betalen straks
diny
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Blijft nog de vraag, wanneer dien je dat te betalen? Op het moment dat je de aanvraag doet of wanneer je akkoord hebt om naar Amerika te reizen? Je zult maar een aanvraag doen en hij wordt afgewezen, ben je dan je $ 10 ook kwijt?
Mijn aanvraag is nog geldig tot dec. dit jaar. Ben niet van plan de aanvraag nu al te verlengen. Zie het t.z.t. wel. Ga ervan uit dat er hier op het forum of in de media wel op tijd berichten verschijnen vanaf wanneer je moet betalen.
Roland
Mijn aanvraag is nog geldig tot dec. dit jaar. Ben niet van plan de aanvraag nu al te verlengen. Zie het t.z.t. wel. Ga ervan uit dat er hier op het forum of in de media wel op tijd berichten verschijnen vanaf wanneer je moet betalen.
Roland
Obama heeft gisteren de wet getekend.
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
En is al bekend wanneer deze wet zou in gaan?
http://www.cnn.com/2010/TRAVEL/03/04/tr ... index.html
http://www.cnn.com/2010/TRAVEL/03/04/tr ... index.html
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Het duurt dus nog even. Goed om te zien dat dit niet over één nacht ijs wordt ingevoerd. Er zullen dus ook wel meer betaalmanieren zijn dan alleen credit card, want anders lijkt me niet dat het zo lang zal duren.At the same time, the Department of Homeland Security will be tasked with establishing the mechanism for collecting the $10 fee from visitors who do not have to pay for visas -- a process that could take five to 12 months, the association said.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oei, komt dat uit mijn eigen link?
Zwaar over gelezen precies
Vijf tot twaalf maanden, tgoh.. dan hebben we nog geluk
Die 10dollar wordt dan geïnvesteerd in een jersey, yeah
Zwaar over gelezen precies
Vijf tot twaalf maanden, tgoh.. dan hebben we nog geluk
Die 10dollar wordt dan geïnvesteerd in een jersey, yeah
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
In dit artikel is sprake dat de $10 tegen einde dit jaar zal betaald moeten worden .
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... n-VS.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... n-VS.dhtml
Ik denk dat wat bij CNN gesteld werd iets meer richting de waarheid zit. Daarnaast klopt wat ze zeggen in dat Belgische artikel niet:

Bij elke ESTA aanvraag dient die $10 betaald te worden, en een ESTA is OF 2 jaar geldig OF tot je een nieuw paspoort krijgt. Als jij, theoretisch gezien, elke maand een nieuw paspoort neemt en elke keer een nieuwe ESTA aanvraag doet, betaal je in 1 jaar 12 keer die $10De heffing wordt maximaal een keer per twee jaar opgelegd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Word leuk voor de mensen die afwisselend verschillende paspoorten gebruiken 
-
mijlenvreter
- Amerika-ontdekker
hET IS NOG STEEDS GRATIS,
NET GEDAAN
NET GEDAAN
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien caps lock de volgende keer even uitzetten...

Ik wacht nog mooi met opnieuw aanvragen. Doe ik wel vlak voordat je betalen moet, ben ik er dan weer 2 jaar vanaf.
Ik wacht nog mooi met opnieuw aanvragen. Doe ik wel vlak voordat je betalen moet, ben ik er dan weer 2 jaar vanaf.
http://www.ustravel.org/sites/default/f ... _92803.pdf
Lijkt inderdaad nog even te duren voor we voor ESTA moeten betalen.
Lijkt inderdaad nog even te duren voor we voor ESTA moeten betalen.
yep! ESTA net ingevuld/aangevraagd en was nog gratis.
Is dit trouwens alles wat je moet doen of moet er nog iets ingevuld worden?
dacht steeds dat er VWP en ESTA aangevraagd moest worden.......maar kan
't in alle gelezen info niet terugvinden?! Hoe zit dit nou precies?
Hubertine
Is dit trouwens alles wat je moet doen of moet er nog iets ingevuld worden?
dacht steeds dat er VWP en ESTA aangevraagd moest worden.......maar kan
't in alle gelezen info niet terugvinden?! Hoe zit dit nou precies?
Hubertine
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je minder dan 90 dagen in de VS verblijft onder een toeristenvisum, oftewel het Visa Waiver Program, dan dien je het ESTA-formulier in te vullen. Als dat allemaal goed gaat heb je toestemming voor het reizen naar de VS. In het vliegtuig moet je nog twee formulieren invullen over het importeren van goederen en dezelfde lijst als ESTA nogmaals. Dat spreekt allemaal voor zich!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
merci voor je snelle reactie!
om 'onder het vwp' te reizen hoef ik dus verder niets te doen, omdat Nl een van de deelnemende landen is?
mvg,
Hubertine
om 'onder het vwp' te reizen hoef ik dus verder niets te doen, omdat Nl een van de deelnemende landen is?
mvg,
Hubertine
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, het Visa Waiver Program is nadrukkelijk geen visum. Het is juist een programma dat voorkomt dat je een visum hoeft aan te vragen, vandaar de term "waiver". Er bestaan ook toeristenvisa voor Amerika, ook voor landen als Nederland. Als je ESTA hebt ingevuld en het is goedgekeurd, dan heb je het recht om "aan de deur te kloppen", de immigrations officer beslist in Amerika vervolgens of je er echt in mag. En in 99,9% van de gevallen is er verder niks aan de hand, maar het is wel goed om te weten waar je staat.Grandu schreef:Als je minder dan 90 dagen in de VS verblijft onder een toeristenvisum, oftewel het Visa Waiver Program,
Klopt.Tina schreef:om 'onder het vwp' te reizen hoef ik dus verder niets te doen, omdat Nl een van de deelnemende landen is?
"Keep Georgia On Your Mind"
Een touristen visum moet je aanvragen bij het consulaat en is (zoals reeds is gezegd) compleet wat anders dan een touristen visumGrandu schreef:Als je minder dan 90 dagen in de VS verblijft onder een toeristenvisum, oftewel het Visa Waiver Program,
Dat ene I94W formulier is je Visa Waiver en geeft je toestemming de VS binnen te komen. Mensen die een visum hebben (werk visum, touristen visum, of wat dan ook) moeten trouwens ipv het Visa Waiver formulier een ander formulier (I94) invullen.In het vliegtuig moet je nog twee formulieren invullen over het importeren van goederen en dezelfde lijst als ESTA nogmaals.
I94W
http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... /I-94W.JPG
I94
http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... Q/I-94.JPG
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je mag nog gegevens invullen van je vlucht en de eerste overnachting. Zolang je ESTA-aanvraag geldig is kun je dat steeds aanpassen. Wel even het aanvraagnummer noteren natuurlijk.Tina schreef:Is dit trouwens alles wat je moet doen of moet er nog iets ingevuld worden?
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht