Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United: Heatrow perikelen - hulp gevraagd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: United: Heatrow perikelen - hulp gevraagd

Bericht door Knabbeltje »

Waarom zou het niet kunnen dat iemand meer koffers bij heeft dan anderen .Er zijn genoeg mensen die daar gaan shoppen en heel wat terug meebrengen .Wij zelf vertrekken ook elks met 1 koffer en komen elks met 2 terug en geen kleine koffers ook niet .
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Er wordt ook niet gezegd dat het niet kan, alles kan, sommige mensen vragen zich alleen af wat er allemaal meegaat.
Als het alleen voor de terugweg is, dus als iedereen een koffer in Amerika koopt om te shoppen begrijp ik het nog wel. Wij kopen ook altijd 1 extra koffer in Amerika voor alles wat we gekocht hebben.
Maar als het ook voor de heenweg is wordt het een dure trip. Tegenwoordig moet je rekening houden met de extra kosten die je betaalt, toch minimaal $ 50 voor elke tweede koffer.
Bovendien ken ik niet veel auto's/busjes waar je 10 koffers in kwijt kunt.

Marjon
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

5Vlamingen schreef:Op de terugvlucht laat genoeg inchecken - veel overboekte vluchten bij United - een dagje langer in San Francisco blijven op kosten van United of vergoed worden omdat je niet kan vertrekken - de volgende dag of later op de dag vertrekken naar Brussel (en niet naar Londen).
Nee, dit werkt niet zo. Als een vlucht overboekt is, betekent het niet dat als je hebt ingecheckt "wie het eerst komt wie het eerst maalt". De eerste passagiers die zullen worden gevraagd hun stoel op te geven zijn normaliter diegenen met het goedkoopste ticket. En dan nog zal men je niet op de vlucht naar Brussel zetten, maar op de vlucht die je oorspronkelijk geboekt had.
"Keep Georgia On Your Mind"
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

pollyblue schreef:wij vliegen in juli 2010 van SFO via LHR naar BRU. onze laatste vlucht van LHR naar BRU wordt ook door een andere carrier uitgevoerd (SN/BMI, andere vlucht is BA). Bij SN gelden ook andere regels (1x20 kg grote bagage, 1x6 kg handbagage + 1 persoonlijk item). we gaa dit alsvolgt aanpakken: per persoon 1 grote koffer en 1 kleine koffer en 1 rugzak met nog wat accessoires (slaapzak enz., we kamperen) Dat is zeker 26 kg per persoon, dit lijkt me te doen.

Als je de vlucht in 1 keer hebt geboekt dan gelden voor je laatste vlucht de regels van de intercontinentale vlucht. Tenminste, dat was vorig jaar nog wel zo. Wij vlogen met BMI en konden gewoon 2 koffers per persoon inchecken zonder extra kosten oid.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Knabbeltje schreef:Waarom zou het niet kunnen dat iemand meer koffers bij heeft dan anderen .Er zijn genoeg mensen die daar gaan shoppen en heel wat terug meebrengen .Wij zelf vertrekken ook elks met 1 koffer en komen elks met 2 terug en geen kleine koffers ook niet .
Daarom was het ook een vraag of het echt nodig was om zoveel koffers mee te nemen en stelde ik voor om eerst eens de koffers in te pakken en te kijken hoeveel bagage er werkelijk is. 't Kan zo maar zijn dat er nu heel veel geregeld gaat worden en dat er van de zomer dan ineens blijkt dat er zorgen om niets zijn geweest.

Wij nemen ook altijd meer mee terug dan waar we mee weg gaan. Ik had vorig jaar voor 2 dagen kleren meegenomen en ging met anderhalve koffer terug :lol:

Bandido schreef:Nee, dit werkt niet zo. Als een vlucht overboekt is, betekent het niet dat als je hebt ingecheckt "wie het eerst komt wie het eerst maalt". De eerste passagiers die zullen worden gevraagd hun stoel op te geven zijn normaliter diegenen met het goedkoopste ticket. En dan nog zal men je niet op de vlucht naar Brussel zetten, maar op de vlucht die je oorspronkelijk geboekt had.
Als je een hele goeie babbel hebt, en met de boete die er tegenwoordig op kan staan om passagiers te weigeren wordt de kans om direct in Brussel te komen wel groter. Maar dat is leuk om uit te vogelen als je met z'n tweeen bent en alle tijd van de wereld hebt. TS moet er ook rekening mee houden dat als ze niet boarden en toch naar LHR gaan, dat ze dan de vlucht naar Brussel weer opnieuw moeten betalen. Brussels Airlines heeft er geen boodschap aan dat ze de vlucht vanuit de VS hebben gemist.
En dan is het leuk om vouchers te krijgen, maar die moet je maar wel willen gebruiken (of verkopen via eBay :wink: ).
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 01 apr 2010, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

O ja ,zo doen wij dat ook hoor ,de koffer die mee naar daar gaat ,is zogoed als bijna leeg . :mrgreen: .We kopen daar niet de tweede koffer of tas maar nemen een zeer grote reistas van eastpak mee ,die leeg zogoed als niets weegt . :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

US-fanboy schreef:Als je een hele goeie babbel hebt, en met de boete die er tegenwoordig op kan staan om passagiers te weigeren wordt de kans om direct in Brussel te komen wel groter.
Er is ook geen sprake van weigering, men zal je in zo'n geval gewoon op de eerstvolgende vlucht plaatsen, maar niet een andere vlucht bieden. Zo werkt het niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Bericht door 5Vlamingen »

Ja .... waarschijnlijk hebben we ook geen 10 koffers maar toch wel meer dan 5. We hebben nl 2 tenten/fly gekocht (Rei - San Francisco) en willen die ook graag mee terug nemen = samen alvast 25kg. Slaapzak en slaapmatjes samen ook al dikke 20 kg. Dat betekent nog max 55 kg te verdelen over 3 koffers en 5x6kg handbagage (fototoestel, boeken, andere 'persoonlijke' items niet meegerekend). En dan heb ik de koelbox + inhoud nog niet meegerekend. Ik ga alvast al eens 1 koffer 'proefdraaien' om het exacte gewicht te kennen.

Ik ben wat 'aangedaan' door het feit dat we op de vlucht van Brussels Airlines 12€ (of 10€ als je online op voorhand kilo's koopt) per extra kilo betalen terwijl
1) we van UA elk 23 kg mogen meebrengen (BA 'slechts' 20 kg) + meer gewicht handbagage bij UA
2) in de oorspronkelijke vlucht (met als eindpunt Brussel) we dus geen bagageprobleem hadden ... principieel is elke € of $ er te veel aan !
In het meest extreme geval - als je idd 10 koffers hebt - kost je dat dus meer dan 1000€. Daar gaat het prijsvoordeel van de dollar bij de aankoop van tent, jeansbroek en sneakers :(

Het is natuurlijk het einde van de wereld niet ... en met drie kinderen staan wachten in San Francisco op de volgende -niet overboekte- vlucht is misschien toch niet zo'n fris idee ! Maar was wel creatieve oplossing en wel het proberen waard als we met ons tweetjes waren geweest !

Ondertussen is het stil bij de Customer relations bij UA. Nog geen reactie op klacht. Geen nieuws goed nieuws denk ik dan maar :?
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Ik zou van UA niet al te veel meer verwachten. Maar niet geschoten is altijd mis.

Ik denk dat de overweging die je moet maken is of je voor 200 euro met de trein van Londen naar Brussel gaat of dat je wat minder mee neemt naar de VS (en dan ga ik er maar even van uit dat de optie om toch met Brussel Airlines te gaan vliegen en 1000 euro te betalen aan extra gewicht afvalt).

Optie A: Ong. 200 Euro is nog altijd minder dan wat je betaald aan Brussel Airlines, zelfs wanneer je maar 5 koffers bij je zou hebben, je bent alleen wel langer onderweg. Je hoeft je met deze optie in ieder geval geen zorgen te maken over te veel bagage (tussen Londen en Brussel).
Optie B: Het is goedkoper dan 1000 Euro om in de VS twee goeie tenten, slaapmatten en slaapzakken aan te schaffen en ze dan maar daar achter te laten. Je zou kunnen proberen om iemand te vinden die aankomt in de VS vlak voordat jullie weg gaan en dezelfde soort plannen heeft en dan de spullen voor de helft wil overnemen of zo. Een koelbox zou ik al helemaal niet meenemen daarheen. Die koop je bij elke supermarkt voor weinig en die gaan de hele vakantie wel mee.

Het ziet er naar uit dat als je alles wat je opnoemt meeneemt, dat je dan zelfs al op de heenweg moet gaan denken over overgewicht en er rekening mee houden dat je daarvoor moet betalen.

PS.
En dan heb je natuurlijk nog de op de vorige pagina genoemde bedrijven die overbagage voor je vervoeren voor vrachtkosten. Ik kan alleen nergens iets van een prijsvoorbeeld vinden. Hmm.. zegt ook vaak wel wat :evil:

BTW: Hoe komen jullie van Brussel naar LHR ?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

5Vlamingen schreef:Ondertussen is het stil bij de Customer relations bij UA. Nog geen reactie op klacht. Geen nieuws goed nieuws denk ik dan maar :?
Heb je inmiddels al wel een belletje gepleegd naar United Airlines in Amerika?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Goed nieuws !!!

Vandaag teruggebeld door United Airlines (een supervriendelijke Engelse/Amerikaanse dame die ook Nederlands sprak):

- de ticket prijzen worden rechtgezet en via refund terugbetaald (is toch bijna $ 300)
- we kunnen de bagage in San Francisco laten doorchecken naar Brussel (overeenkomst met BA via Star Alliance). Hoe dit concreet in zijn werk gaat en of dit kosteloos kan, daar krijg ik maandag as antwoord op. Maar ik ga er van uit dat dit ok is !
- Brussels Airlines wil de vlucht Londen-Brussel op kosteloos annuleren
- UA bekijkt of en hoe de oorspronkelijke vlucht terug in orde komt: dan vliegen we van San francisco naar Londen en van Londen naar Brussel met doorgecheckte bagage ? Fingers crossed :)

Ik houd jullie nog op de hoogte ! Als het in orde komt dan trakteer ik met champagne :wink:

US-fanboy schreef:BTW: Hoe komen jullie van Brussel naar LHR ?
We vliegen met cityjet vanuit Deurne (Antwerpen) en blijven eerst nog een paar dagen in Londen voorlaeer we naar San Francisco vliegen. Vertrek om 10u30 thuis en om 11u30 a 12u00 zullen we in het centrum van Londen staan :)
PF297856
Amerikafan

Bericht door PF297856 »

met cityjet van deurne naar london, heb ik dat goed voor ?
cityjet is het vroegere vlm (Vlaamse luchtvaart maatschappij),
dit zijn kleine vliegtuigen type fokker 50. hoe die al de baggage
in het (kleine) laadruim gaan meekrijgen is me een raadsel.
cityjet is een maatschappij voor zakenlui, niet voor toeristen.
als je hierover uitleg wil moet je iets laten weten; ik werk op de
luchthaven van zaventem en ik ken personeel van cityjet.
van 24 september tot 20 october naar deepsouth!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is goed nieuws! :D

Ben heel benieuwd hoe het afloopt.

Succes! :)

Roland

US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Zeker goed nieuws !
Ik duim met je mee dat het allemaal goed gaat komen :)
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

PF297856 schreef:met cityjet van deurne naar london, heb ik dat goed voor ?
cityjet is het vroegere vlm (Vlaamse luchtvaart maatschappij),
dit zijn kleine vliegtuigen type fokker 50. hoe die al de baggage
in het (kleine) laadruim gaan meekrijgen is me een raadsel.
cityjet is een maatschappij voor zakenlui, niet voor toeristen.
als je hierover uitleg wil moet je iets laten weten; ik werk op de
luchthaven van zaventem en ik ken personeel van cityjet.

Een koffer van 23 kg en handbagage van 12 kg ... genoeg om mee te vertrekken :) .... dat is toch wat hun bagageregels zeggen.
Wij wonen in Mortsel dus het leek ons leuk om eens van de luchthaven te vertrekken waar we regelmatig langskomen ... en we zijn op 1.5u in Londen

Of denk jij dat dit (bagage) niet lukt ?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

FIjn dat het allemaal in orde lijkt te komen. Dat is toch al wat stress minder. ;-)

Als hun bagageregels dat zeggen moet dat toch ok zijn? Anders kan je altijd eens bellen natuurlijk. Of er langsgaan.

En Mortsel, dat is hier ergens om de hoek. :lol:
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Coyote
Heb je inmiddels al wel een belletje gepleegd naar United Airlines in Amerika?

Roland

Hoi Roland,

Hartelijk bedankt voor de tip! Want ... het is helemaal in orde gekomen :D
We vliegen nu wel van San Francisco op Chicago en dan op Brussel en de uren zijn iets minder gunstig (11u vertrekken ipv 19u) maar mij hoor je niet klagen. Dominic van United heeft het wel geregeld voor me ! En dat terwijl ik dacht dat het helemaal niet meer in orde ging komen !
Hopelijk loop alles op 10 augustus nu ook nog van een leien dakje :wink:

Eind goed al goed !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

:salute: Graag gedaan, fijn om te horen dat het goed gekomen is. :hello1:

Scheelt weer een hoop zorgen en geen gedoe met de bagage. :D

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer