Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United: Heatrow perikelen - hulp gevraagd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

United: Heatrow perikelen - hulp gevraagd

Bericht door 5Vlamingen »

Hallo

Misschien dat iemand van jullie goed advies heeft ?

In november boeken we 5 ticketten via UA. (HTR-SFO en dan SFO-HTR-Brussel)
In december belt UA ons om te melden dat het laalste stukje van de vlucht door hun carrier geannuleerd werd: zij kunnen geen nieuwe vlucht boeken (achteraf heb ik me pas de vraag gesteld waarom ... :cry: ik weet het) en stellen me voor dit zelf te doen. Nadat ik toestem en dus zelf online een andere vlucht boek (was zelfs lekker goedkoop), belt er terug iemand van UA: omdat de tickets nonrefundable zijn kan hij geen centen bezorgen maar stuurt hij ons een voucher.

Dit is echt kl*te, maar het meest vervelende ... daar kom ik pas vandaag achter !
Omdat HRT-Brussel uitgevoerd wordt door een andere maatschappij en niet op hetzelfde bookingsticket staat als San francisco-Londen, gelden er andere bagageregels. Indien we onze tweede koffer willen meenemen vanuit Heatrow dan zal dit ons ongeveer 1350 € kosten (23 kg x 5 koffers x 12€) :shock: !!!!

Brussels Airlines wil onze vlucht annuleren en terugbetalen ... tot daar aan toe. Maar dan zitten we nog wel in Londen Heathrow, met onze koffers !
Iemand enig idee hoe we dit best aanpakken ?

Ik dacht zelf aan Eurostar (2 koffers toegelaten) en indien ik nu boek slechts 40€ per persoon (wel nonrefundable tickets - hopelijk loopt er dan niets mis)
Of koffers op andere manier hier krijgen (overseas freight, UPS, Fedex .... ???)
Slechts 1 koffer per persoon is denk ik een utopie!

Ik ben redelijk kwaad en dat is meestal geen goede raadgever ! Wie brengt raad ?
Voor mij in ieder geval 'never United again'

Groetjes, Goele
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: United: Heatrow perikelen - hulp gevraagd

Bericht door pyca »

Ten eerste zou ik een "vette' klachtenbrief sturen naar UA in de VS en hen vragen hoe zij dit probleem kunnen oplossen, dat je niet akkoord gaat met vouchers, laten zij maar betalen voor de overbagage.
Maar wat anders een oplossing zou kunnen zijn is om je bagage als vracht te laten versturen, dit is veelal goedkoper dan extra bagage als overbagage (= vaak 1% van een enkele reis eerste klas per kg bagage) mee te nemen.
(p.s. Londen Heatrow = LHR :wink: )
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Waarom bel je United niet op, voordat je een klachtenbrief stuurt? Leg uit dat je aanvankelijk een beetje door de situatie overrompelt was, maar dat je niet accoord gaat met hun oplossing. Wie niet waagt, wie niet wint ... het is in ieder geval sneller dan corresponderen per brief.

PS. Maak notitie van de datum en het tijdstip waarom je belt, en noteer de naam van de vertegenwoordiger waar je mee spreekt. Mocht het niks uithalen kan je dat dan weer aanhalen wanneer je je klachtenbrief schrijft.
Afbeelding
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

wat ik me nu afvraag is ....waarom United niet terug betaald. VOlgens mij ( ik kan het mis hebben) is het non refundable gedeelte alleen geldig als je van jouw kant annuleert of iets dergelijks. United moet voor een oplossing zorgen of geld terug en geen voucher. Vorige jaar hadden wij met KLM een geannuleerde vlucht en die is kosteloos omgezet of we kregen ons geld terug.
Dit is gewoon afschuiven van het probleem zeg.Het is ook vreemd dat ze eerst een compleet traject aanbieden en jullie nu gewoon op London laten staan :shock: :shock: .

En kan je misschien de maatschappij van het laatste traject bellen en de situatie uitleggen en kijken of dit anders geregeld kan worden?

Succes
groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

:roll:
Hoi,
Weet je zeker dat je berekening wel goed is. Volgens mij betaal je per extra koffer en dan niet ook nog eens per kilo.
Welke maatschappij voert de vlucht LHR - Brussel uit ?
Edit: ik zie dat je met Brussels Airways vliegt en dat die inderdaad per kilo berekent :shock: :shock:

En allemaal 2 koffers :shock: ?
Misschien een goed idee om nu een keer iedereen z'n koffer in te laten pakken en dan te kijken hoeveel bagage je werkelijk hebt. Misschien kom je er wel achter dat je makkelijk met 105 kilo uitkomt verdeeld over 5 koffers. Dan ben je nu al uit de brand en hoef je verder niets te regelen.

Marcel
Petcob
Amerika-ontdekker

Bericht door Petcob »

Het probleem ligt duidelijk bij UA. Je hebt met hen een overeenkomst.
Jij hebt al geboekt en betaald dus zij moeten zorgen voor een andere vlucht.

Ik zou eens flink hoog van de toren blazen en kijken hoe ze reageren.
Als ze je het laatste stuk niet kunnen vervoeren kun je aangeven dat je alles wilt laten vervallen met terug betaling
van het complete bedrag plus de eventuele extra kosten die je nu moet maken.

Zou er in ieder geval niet direct akkoord meegaan en het probleem bij UA neerleggen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je zou er inderdaad eens een telefoontje aan kunnen wagen. Zelf heb ik goede ervaringen met de medewerkers van United Airlines in Amerika. Als ik iets moet of wil weten, bel ik altijd naar Amerika.

Enkele weken geleden nog een half uur met ze aan de telefoon gehangen. Er moest het e.e.a. uitgezocht worden maar uiteindelijk kreeg ik wel een bevredigend antwoord van ze. Een ander keer (in 2008) had onze vlucht met United Airlines ongunstige vliegtijden terug. Toen ik met ze belde omdat de vliegtijden weer eens veranderd waren en ik dat telefonisch moest bevestigen (zo stond het in onze itinerary), gaf de medewerkster zelf aan dat we wel een hele ongunstige terugvlucht hadden. Ze heeft er toen voor gezorgd dat we i.p.v. twee overstappen, één overstap hadden op de terugweg.

Kan dus niet anders zeggen dat ik tot nu toe altijd goed geholpen ben door ze.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Hallo,

Er is al een klachtenbrief vertrokken naar UA ... want naast annuleren van laatste stuk reis was er ook nog een en ander fout met de ticketten; 1 ticket verkeerde tarief en 1 kind aangerekend aan volwassene etc. maar dat wordt wel geregeld (hier kan een refund trouwens wel, voor het door hen geannuleerde stuk niet).

Brussels Airlines (was oorspronkelijk vlucht van BMI) wil zonder kosten vlucht annuleren. Een gunst voor de bagage is geen optie. Maar zelfs al annuleren we de vlucht, dan zitten we nog altijd in Londen :(

UA wil wel een tegemoetkoming geven voor het probleem met de bagage (daarjuist gebeld met Brussel: 150 $ per persoon te gebruiken op volgende vlucht) maar daar wil ik nog niet op ingaan. Hun andere 'voorstel': omboeken van ticketten aan meerkost van 700 € per ticket (en eindbestemming Brussel ipv London). Dat is nu niet echt een oplossing als je het mij vraagt :? Vooral omdat het laatste stuk van de reis wel betaald is !

Nog een paar vraagjes:
Hoe kan je bagage als vracht laten vervoeren ?
Wie bellen jullie in de States? Customer service ? Want van customer relations/solutions heb ik geen telefoonnr gevonden (naar daar zijn de klachtbrieven vertrokken ... en dat duurt nogal eer daar antwoord op komt)
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

wij vliegen in juli 2010 van SFO via LHR naar BRU. onze laatste vlucht van LHR naar BRU wordt ook door een andere carrier uitgevoerd (SN/BMI, andere vlucht is BA). Bij SN gelden ook andere regels (1x20 kg grote bagage, 1x6 kg handbagage + 1 persoonlijk item). we gaa dit alsvolgt aanpakken: per persoon 1 grote koffer en 1 kleine koffer en 1 rugzak met nog wat accessoires (slaapzak enz., we kamperen) Dat is zeker 26 kg per persoon, dit lijkt me te doen.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik ben het met Roland eens: bel eens met UA in de VS.

Ik heb soortgelijke situatie bij de hand gehad jaren geleden met Delta. Zij zetten ons als "alternatief" op een doorvlucht die eerder vertrok dan de vlucht uit Amsterdam aankwam. :shock:
Na onbeschoft geholpen te zijn door Delta in NL, heb ik gebeld met Delta in de VS, en werd prima geholpen.

Succes!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

5Vlamingen schreef:Wie bellen jullie in de States? Customer service ? Want van customer relations/solutions heb ik geen telefoonnr gevonden (naar daar zijn de klachtbrieven vertrokken ... en dat duurt nogal eer daar antwoord op komt)
Je kunt bellen met: 00-1-800-538-2929 (In Nederland toets je 2x een 0 voor een buitenlandse lijn en vervolgens het landennummer, 1 in dit geval. Daarna het 800-nummer).

Je krijgt eerst een sprekende computer waar je uit een aantal opties kunt kiezen. Je kunt daarna wel in contact komen met een medewerker.

Succes ermee.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

5Vlamingen schreef: Nog een paar vraagjes:
Hoe kan je bagage als vracht laten vervoeren ?
De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben een cargo/freight afdeling, daar zou je - mocht je er na klagen bij UA niet uitkomen - eens kunnen informeren. En verder zit er bijv. op Schiphol een bedrijf dat dit soort zaken verzorgt, het heet Worldwide Bagage Services misschien zit er een soortgelijk bedrijf in Brussel waar je kunt informeren hoe te handelen.
Op Heathrow zit dit bedrijf: http://www.excess-baggage.com/contact_u ... irport.php
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

pollyblue schreef:Bij SN gelden ook andere regels (1x20 kg grote bagage, 1x6 kg handbagage + 1 persoonlijk item). we gaa dit alsvolgt aanpakken: per persoon 1 grote koffer en 1 kleine koffer en 1 rugzak met nog wat accessoires (slaapzak enz., we kamperen)
Houd er rekening mee dat het mogelijk is dat je alsnog moet bijbetalen. Op volle vluchten zijn luchtvaartmaatschappijen soms erg streng met baggage (al heb ik zelf geen ervaring met SN). Een rugzak telt als handbaggage, niet als persoonlijk item. Ik heb voor de zekerheid op de site van SN gekeken en daar staat het volgende:
* 1 lap top inside a lap top bag
* 1 overcoat, wrap or blanket
* 1 umbrella or walking stick
* 1 ladies handbag
* A reasonable amount of reading material
* 1 small camera or binoculars
Bron: Brussels Airlines.

Hopelijk levert het geen problemen op, maar ik zou er toch rekening mee houden voor het geval dat ...
Afbeelding
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Nog een (risky) idee van een vriendin van me :P

Op de terugvlucht laat genoeg inchecken - veel overboekte vluchten bij United - een dagje langer in San Francisco blijven op kosten van United of vergoed worden omdat je niet kan vertrekken - de volgende dag of later op de dag vertrekken naar Brussel (en niet naar Londen).

Heeft iemand hier ervaring mee ? Of vlieg je als je niet mee kan wegens overboeking steeds naar de oorspronkelijke eindbestemming ?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

:roll:
2 volwassenen, 3 kinders, 10 koffers....

IK zou er maar niet aan beginnen. De omzetting naar Brussel zal zeker niet zo heel snel gebeuren (zeker meer dan 50 % kans op mislukking). En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of de vluchten naar Brussel niet vol zitten.

Nogmaals, ik zou er niet aan beginnen in jullie situatie.

Ik zou er toch echt meer op zetten door te kijken hoeveel bagage je nou echt mee gaat nemen. Ik vind 10 koffers voor 5 personen echt wel heel veel hoor. Neem je zo veel mee daar heen of verwacht je met veel terug te komen ? Als je denkt heel veel mee te nemen zou je eens kunnen kijken waarom dat is. Je vindt daar bijvoorbeeld heel veel laundries, dus je kunt er voor kiezen wat minder kleren mee te nemen en daar te wassen.
En als je echt niet wilt wassen of om andere redenen toch die 10 koffers mee wilt/moet nemen dan denk ik dat je het beste kunt kiezen voor Eurostar. De prijs van 40 Euro is denk ik niet te verbeteren door welke luchtvaartmaatschappij dan ook. Het duurt alleen wel wat langer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Nog even een bedenking van mij...

Jullie zijn met 5 personen (2 volw en 3 kinderen?) en willen 10 koffers meenemen.
Ik lees in jullie topic dat jullie willen slapen in hotels en in een tent in de NP's. Maar of jullie met de wagen gaan of met de camper, daar vind ik niet onmiddellijk iets over terug. Ik lees dat jullie langs DV gaan in juli en aangezien je daar niet mag rijden met de camper, veronderstel ik dat jullie met de wagen gaan. Klopt dit? Maar, hoe gaan jullie dan 10 koffers in die wagen krijgen? :shock:

Ik zou toch ook eens nadenken over het hele koffer verhaal. Wij hadden vorige keer voor 2 weken alles bij, elk in 1 koffer. En dan heb ik nog veel dingen bijgehad die ik eigenlijk had kunnen thuislaten. Aangezien jullie 4 weken gaan zou ik zeker niet voor 4 weken kledij voorzien. Gewoon onderweg ergens wassen. ;-)
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Misschien dat de tent ook mee gaat in een (of meerdere) van de koffers? Kan me anders niet voorstellen hoe je aan 10 koffers zou komen :S

Maar dan lijkt het me goedkoper om in Amerika een tent te kopen en die na de vakantie gewoon daar te laten.
Afbeelding
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

guinevere schreef:
pollyblue schreef:Een rugzak telt als handbaggage, niet als persoonlijk item. Ik heb voor de zekerheid op de site van SN gekeken en daar staat het volgende:
Bron: Brussels Airlines.
Is dit wat hun zien als persoonlijk item?

Dan moet ik dit toch even checken bij AA en United. Ging er altijd vanuit dat een laptop ook als handbagage gezien zou worden, maar zou mooi zijn als dat niet zo is en ik dan nog een extra stuk handbagage mee zou kunnen nemen.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een laptop wordt altijd gezien als extra item.Je kunt daarnaast dus nog een stuk handbagage meenemen.

Ik begrijp die 10 koffers ook echt niet. Wat gaat daar allemaal in?
Wij nemen altijd maar 1 grote reistas mee per persoon (het eerste jaar zelfs 3 tassen/koffers voor 4 personen) en dan reizen we niet echt basic hoor en ik was ook maar een paar keer gedurende die 4 weken .

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zit natuurlijk voor een groot deel in de kampeerspullen, maar dan nog lijkt het me veel.

In 2004 was dit onze bagage, één stuk pp, de rest handbagage:
Afbeelding

Daar zat geen tent bij, maar wel slaapzakken en een koelbox met wat kampeergerei. Ik vermoed dat ik nog mijn handbagage bij me draag, dus er komt nog 1 stuk bij. De koffers van de kinderen gingen met de handbagage mee. En de tas en koffer van ons zaten niet aan het maximumformaat.
Dus ik denk dat je zeker wel 2 of 3 midner stuks bagage mee zou kunnen nemen.
Wassen doe je zeker onderweg. Ik merk dat je in de pratijk toch meestal wat favoriete kledingstukken hebt die dan regematig worden gewassen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer