Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Havasupai Hike

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Havasupai Hike

Bericht door pushirubiano »

Nou, daar is-ie dan, het lang beloofde fotoverslag van onze hike naar Havasupai. (Dank je Tiggertrigger voor de inspiratie :wink: ).

Wij hebben deze trip in 2007 gedaan dus alweer enige tijd geleden. Zoals juliie waarschijnlijk weten heeft zich in augustus 2008 een grote overstroming voorgedaan in Supai. Dit heeft het landschap op een aantal plekken veranderd, de oude Navajo Falls zijn verdwenen en er zijn twee nieuwe voor in de plaats gekomen. De campground was volledig weggespoeld en is dus geheel herbouwd. De twee meest indrukwekkende watervallen zijn er gelukkig nog en nog even prachtig als altijd heb ik begrepen.

Wij hebben er drie dagen/twee nachten verbleven, een ideale lengte als je 'naar binnen' loopt: een dag om naar de vallen te lopen, een hele dag om richting Colorado River te lopen en de Canyon te verkennen, en de derde dag vroeg op en weer naar boven.

Well, there goes:

Afbeelding
Hualapai Hilltop. Van hieruit begint de trail de Canyon in, vertrekpunt van de mule trains en de wandelaars.

Afbeelding
Het uitzicht van Hualapai Hilltop de Canyon in.

Afbeelding
Het eerste deel van de hike is het zwaarste, maar gelukkig kort: ongeveer 2 miles van 'switchbacks'.
Met enige regelmaat kom je 'mule trains' tegen. Zij hebben voorrang!

Afbeelding
Aan het einde van de 'switchbacks' kom je aan een lang stuk dat over de canyon bodem voert, het saaiste en warmste deel van de wandeling.

Afbeelding
... dus de ideale plek voor een korte 'snack stop'!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Havasupai Hike

Na een lang stuk lopen over een brede stoffige canyon bodem, wordt de Canyon steeds smaller, de rotswanden lijken dichter op je af te komen en je slaat een deel van de canyon in dat begroeider is:
Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je deze twee formaties ziet weet je dat je in de buurt van het dorp bent:
Afbeelding

Het dorp, Supai. Hier registeer je voor de campground (of het motelletje). De bewoners stelle het (begrijpelijkerwijs) niet echt op prijs dat er fotos van het dorp worden gemaakt dus hier alleen een fototje van het cafe met de landing voor de helicopters op de achtergrond. Een lekker cola met ijs na de hike bij het cafe: hmmmm! 8)
Afbeelding

Na het dorp heb je nog twee miles (door mul zand, :cry: ) te lopen voordat je bij de campground aankomt.
Maar vlak voordat je bij de campground komt wordt alle moeite beloond met dit:

Afbeelding

En ja, dan vergeet je alle vermoeienissen!! :D :D
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Een van de mooiste plekjes op de wereld, wat?!? :wink:
Afbeelding
Havasu Falls

Ons plekje op de campground:
Afbeelding
De campground is in de overstroming van 2008 volledig verwoest dus ik weet niet of deze foto nog representatief is voor de campground.

Door de campground heen lopen, nog een eindje en dan kom je bij de andere wereldberoemde waterval in Havasupai Canyon: Mooney Falls.
Afbeelding

Vanaf het uitkijkpunt kan je natuurlijk mooie fototjes schieten van Mooney Falls maar als je verder wil de Canyon in zal je toch omlaag moeten, naar de voet van Mooney Falls. En daar heb je dus het avontuurlikste deel van de hele wandeling! "Descend At Your Own Risk" :shock: :shock:
Afbeelding

Langs een uit de rotsen gehakt 'pad' van tunnels en kettingen zo'n 100m omlaag:
Afbeelding

Dan even genieten aan de voet van Mooney Falls en weer door, richting Colorado River
Afbeelding
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Van Mooney Falls richting Colorado River is echt een prachtig deel van de Canyon. Het is er ongelofelijk groen, maar dat komt door woekerend Kudzu-onkruid.
Dit onkruid heeft veel water nodig en onttrekt dit water aan de 'native' planten. Een pest en zal uitgeroeid moeten worden, maar het maakt wel mooie plaatjes:
Afbeelding

Op verschillende plaatsen moet de rivier overgestoken worden. Het water is flink koud!
Afbeelding

Een korte klim via een touwladder omhoog en daar zijn de laatste van de bekende falls voordat je bij de Colorado River komt, Beaver Falls
Afbeelding

Het moeilijkste deel van deze hike is tussen Beaver Falls en de Colorado River, dus besloten wij na Beaver Falls maar terug te keren. Een volle maar fraaie dag wandelen!
Laatst gewijzigd door pushirubiano op 29 mar 2010, 04:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

En tenslotte, na drie heerlijke dagen in Havasupai Canyon, terug op Hualapai Hilltop, "tired but satisfied"!

Afbeelding
Groetjes, Ilona

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bedankt Ilona voor deze prachtige fotoserie. Deze hike is out of our league, maar op deze manier kan ik er toch van meegenieten...
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt Ilona, wat een prachtige foto's.
Een ervaring die je niet snel zult vergeten denk ik.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Prachtig Ilona, wat een mooie foto's en wat een herinnering.
Wou dat ik 20 jaar jonger was.
guustje
Amerika-newbie

Bericht door guustje »

Bedankt om dit te delen, echt prachtig!!! Ik weet zeker dat we het ooit eens gaan doen, maar helaas zal het deze reis niet lukken.
Even gewoon een paar vraagjes, hebben jullie de volledige reis gekampeerd? Eigen spullen meegenomen of daar gekocht of gehuurd? Wanneer zijn jullie geweest?
Petra
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Leuk om over jullie avontuur te lezen en de foto's te bekijken.
Hartelijk dank voor het plaatsen ervan. Het is werkelijk prachtig.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dit blijft op mijn lijstje staan, voor ooit..! Ik vind het een soort Shangri-Là; paradijsje. Super :!:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pushirubiano
Amerikakenner

Dat is 't zeker Isis! :wink:

Petra, wij waren er eind mei 2007 en hebben bijna de gehele reis ge (tent)kampeerd. Omdat wij met het tentje waren is het wel zo lekker om af en toe een dagje htel ertussen te doen om een lekker lang warm bad te kunnen nemen en in een zacht bed te slapen :wink: :lol: .
Havasupai was onze eerste 'echte' backpacking trip (dus niet kamperen met de auto binnen handbereik zoals gewoonlijk) en wij hebben er in elk geval van geleerd dat wij veel en veel te veel spullen bij ons hadden voor die drie dagen! Vooral eten e.d.. Van die freeze-dried maaltijden zijn het beste, en dan nog pasta met tonijn of kip voor de variatie. Weegt niet zoveel. Beneden is een bron dus je hoeft alleen maar water voor de hike mee te sjouwen (veel drinken!). Verder hadden wij een kleine tent, gekocht bij de WalMart (lekker goedkoop), bij ons, en lichte zomer slaapzakken. En een klein backpacker-kooksetje (zo'n opklapbare) en een pannensetje om te koken.
O ja! En toiletpapier :D ! Niet vergeten! De toiletten bij de campground zijn van die port-pottie-types en ECHT vies :shock: :shock:
Groetjes, Ilona

guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wow, wat ben ik blij dat ik dit topic gevonden heb! Dit staat hoog op mijn verlanglijstje.

Hoeveel uur hebben jullie elke dag gehiked? Hoeveel water hadden jullie p.p.d. mee? Hoe hebben jullie je voorbereid?

Sorry, voor de vele vragen. Ik wil dit zooo graag doen, maar mijn vriendin is een beetje huiverig. :lol:
Laatst gewijzigd door guinevere op 30 mar 2010, 05:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Prachtig gedaan Ilona. Wij gaan er in juni naartoe en je doet mij echt watertanden. Dank zij jullie (ander topic op dit forum) blijven wij er ook 2 nachten met tentjes :D

Ik heb wel al vernomen dat sinds de overstromingen de watervallen niet zo mooi meer zijn als voordien. Vooral het mooie groen ronddom de watervallen is er veel van verdwenen. Heel veel moddersporen die nog zichtbaar zijn. Dit was toch nog het geval vorig jaar. Hopelijk is er dit jaar al terug heel wat groen bijgekomen. Kijk maar eens naar filmpjes op youtube naar beelden van 2009.

Hier alvast een filmpje naar de flood zelf. Toch wel zeer spijtig dat zo een prachtig stukje natuur verwoest is:

[youtube]HOcMmMbL-_k[/youtube]
Laatst gewijzigd door markro op 29 mar 2010, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar de video werkend gemaakt.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Geweldige foto's Ilona, ik heb er écht van genoten.
Denk niet dat ik deze hike ooit zal doen maar het ziet er impressive uit!

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Mooie fotoreportage!

Deze hike staat bij ons ook nog in de planning.
Vorig jaar hebben we hem moeten schrappen omdat het nog niet niet zeker was of het wel open was na de overstroming en vanwege tijdgebrek.
We zijn wel wat luier aangelegd en iets ouder dan jullie, dus ik wil dan wel overnachten in het hotel en de terugweg met de helicopter doen. :mrgreen:
Tiggertrigger86
Amerika-ontdekker

Bericht door Tiggertrigger86 »

Hey Ilona Tigger hier :D !

Wat een schitterende fotos en leuk verslag...ik ben vreselijk geinspireerd en ga dit zeker een volgend bezoek aandoen....echt een schitterende locatie zeker dat blauwe water :shock:
Btw dat onkruid word verwijderd door crews van de organisatie waar ik vrijwilliger ben geweest :wink: volgens mij hebben ze in januari of December daar een poosje met een groep gewerkt!

Bedankt voor het mogen meegenieten!!
guustje
Amerika-newbie

Bericht door guustje »

Bedankt voor je reactie Ilona, dat zijn terug wat extra tips om mijn vriend te overtuigen :D
Groetjes,
Petra
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Dit is de reden waarom ik naar de VS ga, ik heb geboekt voor in augustus.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een prachtige reportage Ilona met schitterende foto's. Zo krijg je een goed beeld en wat is het daar mooi!

Bedankt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer