Mijn vent en ik hebben inmiddels al ruim een jaar brief en telefooncontact, ik ben inmiddels op bezoek geweest in de gevangenis en op dat moment is de vonk definitief over gesprongen en hebben wij besloten te willen trouwen. Ik hield al van hem voor ik de eerste keer daarheen ging en aangezien en hij vast zit daar, moet ik "buiten" alles regelen. Hij zit nog vast tot 2013 en eigenlijk willen wij trouwen in de gevangenis, zodat ik daarheen kan gaan om alvast een solide basis te bouwen waar hij straks thuis kan komen als hij in 2013 vrij komt.
Er ligt inmiddels een baan voor me klaar, een huis is ook geen enkel probleem en aanvraag om te mogen trouwen in de gevangenis is ook onderweg.
Ik heb voor mezelf al een aantal zaken zoals papieren met apostille in bezit.
Echter, van mijn vent is GEEN ID bewijs beschikbaar, daar deze is verlopen en hij geen mogelijkheid heeft om deze te vernieuwen. Ik wil uiteraard braaf de wegen bewandelen om een immigrant visa te verkrijgen zodat ik in ieder geval daarheen kan, een toekomst voor ons kan gaan bouwen en ook niet onbelangrijk: Ieder weekend bij hem op bezoek kan, deze afstand is echt killing!
Waar begin ik? Vanuit het consulaat krijg ik geen medewerking en word ik van het kastje naar de muur gestuurd en ik zie door de hele papierbende geen boom voor het bos meer zogezegd..

Is het zo dat ik kan trouwen met hem in de gevangenis, terug kan komen naar Nederland en het dan hier verder kan regelen? Of moet ik eerst toestemming hebben? Wat is wijsheid?
Even voor jullie informatie ik heb GEEN strafblad.. ( gelukkig niet, dat had het nog lastiger gemaakt denk ik, haha )
*ik zie dat het een behoorlijk verhaal is, bedankt voor de moeite van het lezen*