Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips
-
- Amerikafan
Re: Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips
bovenste route is ook mooi!
Ligt er alleen aan of je meer rust in je route wilt of niet?!
Ligt er alleen aan of je meer rust in je route wilt of niet?!
Ziet er goed uit.
Als ik inderdaad een extra dag van LA af haal en die bij LV aan plak, hou je automatisch ook wat meer "rust" in de reis.
Al zal ik in LV weinig rust krijgen ben ik bang
Dit lijkt me een goeie route om op verder te borduren.
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page
Dag 5: Page - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Zion
Dag 7: Zion - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 12: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Cambria
Dag 17: Cambria - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis
Vraagje: Lee Vining/Bridgeport en Cambria, zijn dat bezienswaardigheden of meer een tussenstop om te overnachten?
Als ik inderdaad een extra dag van LA af haal en die bij LV aan plak, hou je automatisch ook wat meer "rust" in de reis.
Al zal ik in LV weinig rust krijgen ben ik bang

Dit lijkt me een goeie route om op verder te borduren.
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page
Dag 5: Page - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Zion
Dag 7: Zion - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 12: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Cambria
Dag 17: Cambria - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis
Vraagje: Lee Vining/Bridgeport en Cambria, zijn dat bezienswaardigheden of meer een tussenstop om te overnachten?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Lee Vining of Bridgeport ligt aan de oostingang van Yosemite en ligt ideaal wanneer je Bodie en Mono Lake wilt bezoeken en je hebt zo ook genoeg tijd voor de Tioga Road. Indien je iets goedkoper wilt overnachten, zou je ook nog 100 kilometer zuidelijker in Bishop kunnen overnachten.
Cambria is een tussenstop, die vlak na Big Sur ligt. Met een overnachting in Cambria heb je meer tijd voor Big Sur dan dat je bijvoorbeeld in Pismo Beach zou overnachten. In plaats van Cambria zou je ook nog voor San Simeon kunnen kiezen.
Cambria is een tussenstop, die vlak na Big Sur ligt. Met een overnachting in Cambria heb je meer tijd voor Big Sur dan dat je bijvoorbeeld in Pismo Beach zou overnachten. In plaats van Cambria zou je ook nog voor San Simeon kunnen kiezen.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
blijf het toch zonde vinden dat je zo snel door zion en byce heengaat en dat je aanvliegt op phoenix en niet op SF of LA.
Ik denk dat dit een route is die goed aansluit bij wat je wil; veel stad en toch wat natuurschoon, je zei al dat je weinig interesse had in echte hikes. De afstand tussen Phoenix en Grand Canyon is goed te doen in 1 dag en korter als vanuit L.A. Door het tijdsverschil zullen jullie al vroeg wakker zijn en gelijk op weg kunnen. Je zou via Jerome/Sedona kunnen rijden en daar een lunchpauze inlassen, is een mooie route en Sedona is een leuk plaatsje in een mooie omgeving voor een stop. Page biedt veel o.a. antilope canyon, horseshoe bend, lake powell etc. Prima plek voor een dagje rust op de route.
Als je meer tijd in S.F. wil dan zou je eventueel ook met 1 tussenstop van Las Vegas naar Yosemite kunnen. Je krijgt dan dit:
Las Vegas - Death valley - Bishop
Bishop - Yosemite
Maar als je in Death valley wil overnachten dan zou ik de overnachting in Lee Vining handhaven anders kom je tijd te kort op de Tioga Pas.
Als je meer tijd in S.F. wil dan zou je eventueel ook met 1 tussenstop van Las Vegas naar Yosemite kunnen. Je krijgt dan dit:
Las Vegas - Death valley - Bishop
Bishop - Yosemite
Maar als je in Death valley wil overnachten dan zou ik de overnachting in Lee Vining handhaven anders kom je tijd te kort op de Tioga Pas.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik wil even reageren op hoe dit topic gevorderd is. In het eerste bericht schreef Maurice het volgende;
Mijn vraag aan Maurice is dan ook; wil je dit zo wel? Jullie wilden toch veel tijd in de steden doorbrengen (stappen, winkelen, lekker eten, misschien nog een dagje strand) en hier en daar wat natuur tussendoor?
Misschien heb je wat aan een alternatieve route waarin de steden wél de meeste aandacht krijgen;
Dag 1: Amsterdam - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA
Dag 5: LA
Dag 6: LA > Palm Springs/Joshua Tree NP
Dag 7: Palm Springs > Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon > Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas > Death Valley (eventueel door naar Bishop voor de overnachting)
Dag 13: Bishop > Yosemite NP via Tioga Pass
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite - SF
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF > Cambria (via highway 1)
Dag 20: Cambria > LA
Dag 21: LA- Amsterdam
Zo heb je ruim 3 dagen in SF, ruim 3 dagen in Las Vegas en 4 volle dagen in LA én bezoek je Joshua Tree, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite.
De routes die anderen omschreven met parken als Zion en Bryce erin zijn natuurlijk prachtig maar de vraag is waar jullie willen dat de nadruk op ligt.
De routes die voorgesteld zijn laten niet veel meer over van de steden met (iets meer dan) 2 dagen in Las Vegas en 1,5 dag in San Francisco (en ook minder dagen in LA dan oorspronkelijk aangegeven).Uiteraard willen we ook wat van de natuur zien (Yosemite, Death Valley...tips?) maar we zijn niet
echt wandelaars.
Omdat we wel van het uitgaansleven houden besteden we liever wat meer tijd aan de steden.
Mijn vraag aan Maurice is dan ook; wil je dit zo wel? Jullie wilden toch veel tijd in de steden doorbrengen (stappen, winkelen, lekker eten, misschien nog een dagje strand) en hier en daar wat natuur tussendoor?
Misschien heb je wat aan een alternatieve route waarin de steden wél de meeste aandacht krijgen;
Dag 1: Amsterdam - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA
Dag 5: LA
Dag 6: LA > Palm Springs/Joshua Tree NP
Dag 7: Palm Springs > Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon > Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas > Death Valley (eventueel door naar Bishop voor de overnachting)
Dag 13: Bishop > Yosemite NP via Tioga Pass
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite - SF
Dag 16: SF
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF > Cambria (via highway 1)
Dag 20: Cambria > LA
Dag 21: LA- Amsterdam
Zo heb je ruim 3 dagen in SF, ruim 3 dagen in Las Vegas en 4 volle dagen in LA én bezoek je Joshua Tree, Grand Canyon, Death Valley en Yosemite.
De routes die anderen omschreven met parken als Zion en Bryce erin zijn natuurlijk prachtig maar de vraag is waar jullie willen dat de nadruk op ligt.
-
- Amerikafan
klopt wat je zegt river... maar als je naar het voorbeeld kijkt die ik heb gemaakt zit je 2,5 dag in SF 2,5 dag in LV en 4,5 dag in LA dus zeg maar 10 dagen in de stad...
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar even weer op bovenstaande reageren.:RiverCola schreef:De routes die voorgesteld zijn laten niet veel meer over van de steden met (iets meer dan) 2 dagen in Las Vegas en 1,5 dag in San Francisco (en ook minder dagen in LA dan oorspronkelijk aangegeven).
Dit zei Maurice al in zijn eerste bericht. Vanwege het bezoek aan zijn vrienden wou hij 5 nachten L.A. en aangezien die vrienden ook naar Las Vegas komen, heb ik voorgesteld om 4 nachten L.A. te doen en 3 nachten Las Vegas. Zoals je ziet in de route die ik heb gemaakt zitten die nachten er prima in verwerkt.Maurice schreef:LA - min. 5 nachten (Ik weet dat veel mensen LA niet bijzonder vinden, maar ik heb hier vrienden wonen die we gaan bezoeken)
SF - min. 2 nachten
LV - min. 2 nachten

Einde verdediging.

Groetjes René
-
- Amerikafan
hahaha....
hij heeft in ieder geval veel info gekregen en genoeg opties!

hij heeft in ieder geval veel info gekregen en genoeg opties!

- RiverCola
- Amerika-expert
Het was echt niet mijn bedoeling dat jullie nu allemaal jullie eigen routes gaan verdedigen hoor. Het is geen wedstrijd.
Het viel me gewoon op dat de TS in zijn eerste bericht aangaf graag veel tijd in steden door te willen brengen en ook nog wat natuur wilde zien. Er kwamen routes met steeds meer nationale parken erin en opmerkingen dat het zonde was om weinig tijd te besteden in Zion en Bryce. Vond ik een beetje tegenstrijdig met de oorspronkelijk wens van de TS en de reisduur die ze hebben. Vandaar mijn alternatief.....
Het viel me gewoon op dat de TS in zijn eerste bericht aangaf graag veel tijd in steden door te willen brengen en ook nog wat natuur wilde zien. Er kwamen routes met steeds meer nationale parken erin en opmerkingen dat het zonde was om weinig tijd te besteden in Zion en Bryce. Vond ik een beetje tegenstrijdig met de oorspronkelijk wens van de TS en de reisduur die ze hebben. Vandaar mijn alternatief.....

Bedankt voor alle reacties, maak het me niet te moelijk hé allemaal
Dit is voor mij de eerste keer dat ik wat parken wil bezoeken in de US, en heb eigenlijk geen idee wat ik me ervan voor moet stellen qua grootte en wat ik kan verwachten.
Kun je me uitleggen waarom jij voor SF of LA zou kiezen?

Als ik een dag langer aan Zion/Bryce spendeer, ben ik bang dat ik weer een dag van een stad af moet trekken.patrickvandepol schreef:blijf het toch zonde vinden dat je zo snel door zion en byce heengaat en dat je aanvliegt op phoenix en niet op SF of LA.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik wat parken wil bezoeken in de US, en heb eigenlijk geen idee wat ik me ervan voor moet stellen qua grootte en wat ik kan verwachten.
Kun je me uitleggen waarom jij voor SF of LA zou kiezen?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik maakte ook maar een geintje. Volgens mij niet mijn eerste op het forum haha.RiverCola schreef:Het was echt niet mijn bedoeling dat jullie nu allemaal jullie eigen routes gaan verdedigen hoor. Het is geen wedstrijd.
Ik heb er inderdaad ook al in mijn route rekening mee gehouden, vandaar maar 1 nacht Zion en Bryce Canyon. Het is juist mooi dat er meerdere routesuggesties komen, zodat de vraagsteller ook meerdere opties kan overwegen.

Groetjes René
-
- Amerikafan
Omdat wij San francisco echt te gek vonden qua eten, de stad zelf alle attracties. Dus je komt meteen in een super leuk stuk aan ipv in phoenix wat wij geen bijzondere stad vonden.
Er is een topic op deze site over verslaving aan amerika en dat is bij ons ook gebeurd. Mede dankzij de nationale parken. Wij zijn thuis ook geen ''wandelaars'' maar daar is de natuur zo mooi.
En bij ons hadden (Zion, Bryce en yosemite) ze zo'n gewldige indruk achtergelaten. Zeker Zion en Bryce zijn heel overzichtelijk en prima te doen. Ook voor normale wandelingen die geen 6 uur duren. Kijk eens op deze site http://www.ontdek-amerika.nl is echt top en staat alles op wat je wilt weten over Nationale parken.
Kortom ga lekker zelf aan de slag (vond ik in ieder geval het leukst) !!! Kan je alleen vertellen dat wij onze beste vakantie ooit hebben gehad daar!
Er is een topic op deze site over verslaving aan amerika en dat is bij ons ook gebeurd. Mede dankzij de nationale parken. Wij zijn thuis ook geen ''wandelaars'' maar daar is de natuur zo mooi.
En bij ons hadden (Zion, Bryce en yosemite) ze zo'n gewldige indruk achtergelaten. Zeker Zion en Bryce zijn heel overzichtelijk en prima te doen. Ook voor normale wandelingen die geen 6 uur duren. Kijk eens op deze site http://www.ontdek-amerika.nl is echt top en staat alles op wat je wilt weten over Nationale parken.
Kortom ga lekker zelf aan de slag (vond ik in ieder geval het leukst) !!! Kan je alleen vertellen dat wij onze beste vakantie ooit hebben gehad daar!
- RiverCola
- Amerika-expert
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten! Ook bij de redenering dat het leuk is om je vakantie in een toffe stad te beginnen, wordt je gelijk ondergedompeld in het Amerikaanse stadsleven, heeeerlijk!
-
- Amerikafan
Zeker waar!
Liever vandaag weer terug als morgen!!!
Liever vandaag weer terug als morgen!!!
Wij begonnen onze vakantie 2 jaar geleden in San Francisco en kregen als cadeau deze mooie start.
Tja, dat zal Phoenix je niet leveren
Tja, dat zal Phoenix je niet leveren

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
-
- Amerikafan
je moet me toch een keer vertellen hoe je zo'n foto op de site krijgt!
De tickets zijn gisteren geboekt.
We gaan van 25 sept t/m 15 okt. (Vliegen vanaf Dusseldorf)
We komen aan in Phoenix en vertrekken vanaf Los Angeles.
Als ik de aankomst en vertrekdag niet meereken hebben we 19 hele dagen.
Ik heb wel een globaal idee welke dingen we willen bezoeken, maar heb moeite met de tijdsindeling.
We willen graag een indruk krijgen van de nationale parken, maar hoeven daar niet persé dagen te blijven.
Globale route:

- Phoenix (1 a 2 nachten)
- Grand Canyon
- Zion
- Las Vegas (Min. 2 nachten)
- Death Valley
- Yosemite
- San Francisco (min. 2 nachten)
- Kustroute Highway 1
- Los Angeles (min. 3 nachten)
Zou iemand die bekend is met deze route me kunnen helpen met een indeling van dag tot dag?
Het blijft toch moeilijk dit zelf te plannen als je het nog niet eerder gereden hebt.

We gaan van 25 sept t/m 15 okt. (Vliegen vanaf Dusseldorf)
We komen aan in Phoenix en vertrekken vanaf Los Angeles.
Als ik de aankomst en vertrekdag niet meereken hebben we 19 hele dagen.
Ik heb wel een globaal idee welke dingen we willen bezoeken, maar heb moeite met de tijdsindeling.
We willen graag een indruk krijgen van de nationale parken, maar hoeven daar niet persé dagen te blijven.
Globale route:

- Phoenix (1 a 2 nachten)
- Grand Canyon
- Zion
- Las Vegas (Min. 2 nachten)
- Death Valley
- Yosemite
- San Francisco (min. 2 nachten)
- Kustroute Highway 1
- Los Angeles (min. 3 nachten)
Zou iemand die bekend is met deze route me kunnen helpen met een indeling van dag tot dag?
Het blijft toch moeilijk dit zelf te plannen als je het nog niet eerder gereden hebt.
- RiverCola
- Amerika-expert
Daar gaat 'ie dan;
Dag 1; Aankomst Phoenix
Dag 2; Phoenix - Sedona
Dag 3; Sedona - Grand Canyon
Dag 4; Grand Canyon - Page
Dag 5; Page - Monument Valley - Moab
Dag 6; Moab (bezoek Arches NP en Canyonlands)
Dag 7; Moab (doe bijvoorbeeld de gided tour 'Fiery Furnace' in Arches NP)
Dag 8; Moab - Capital Reef
Dag 9; Capital Reef - Bryce NP (eventueel overnachten in Topic bij Bryce Country Cabins? Heb ik goede ervaringen mee!)
Dag 10; Bryce - Zion NP (overnachten in Springdale, dit stadje licht aan de entree van het park)
Dag 11; Zion NP (vandaag lekker lange wandeling? bv Angels Landing of the Narrows)
Dag 12; Zion - Las Vegas
Dag 13; Las Vegas - Death Valley
Dag 14; Death Valley - Oakhurst (ligt vlakbij de ingang van Yosemite NP, ik heb de zuidwestelijke route naar Yosemite gekozen ivm de tijd van het jaar)
Dag 15; Oakhurst - Yosemite (in 1,5 uur ben je midden in de vallei, je hebt dus de hele dag in Yosemite. Je kunt ook eerst naar de Mariposa Grove voor een bezoek aan de seqoia bomen)
Dag 16; Yosemite - San Francisco
Dag 17; San Francisco
Dag 18; San Francisco - Big Sur - Cambria
Dag 19; Cambria - LA
Dag 20; LA
Dag 21; LA - terugvlucht
Ik heb nu Moab toegevoegd aan je route waardoor je daar de prachtige parken kunt gaan zien. Jammer is wel dat je maar 1 volle dag in LA hebt, een halve dag in Vegas en 1 dag in Yosemite.
Je zou de hele Moab-hoek eruit kunnen laten en dan heb je 4 dagen extra om te verdelen over de rest van de route. Ik zou die extra dagen verdelen over SF, LA en Yosemite. Maar dat hangt natuurlijk af van jullie wensen. OOk zou je in 1 keer door kunnen rijden van Phoenix naar de Grand Canyon zonder de overnachting in Sedona. Je kunt Sedona dan wel kort onderweg bezoeken. Ook zou je kunnen overwegen om Bryce uit de route te laten.
Je ziet dat er heel veel mogelijkheden zijn. Keuzes maken dus!
Maar het wordt een fantastische reis, dat is zeker!!
Dag 1; Aankomst Phoenix
Dag 2; Phoenix - Sedona
Dag 3; Sedona - Grand Canyon
Dag 4; Grand Canyon - Page
Dag 5; Page - Monument Valley - Moab
Dag 6; Moab (bezoek Arches NP en Canyonlands)
Dag 7; Moab (doe bijvoorbeeld de gided tour 'Fiery Furnace' in Arches NP)
Dag 8; Moab - Capital Reef
Dag 9; Capital Reef - Bryce NP (eventueel overnachten in Topic bij Bryce Country Cabins? Heb ik goede ervaringen mee!)
Dag 10; Bryce - Zion NP (overnachten in Springdale, dit stadje licht aan de entree van het park)
Dag 11; Zion NP (vandaag lekker lange wandeling? bv Angels Landing of the Narrows)
Dag 12; Zion - Las Vegas
Dag 13; Las Vegas - Death Valley
Dag 14; Death Valley - Oakhurst (ligt vlakbij de ingang van Yosemite NP, ik heb de zuidwestelijke route naar Yosemite gekozen ivm de tijd van het jaar)
Dag 15; Oakhurst - Yosemite (in 1,5 uur ben je midden in de vallei, je hebt dus de hele dag in Yosemite. Je kunt ook eerst naar de Mariposa Grove voor een bezoek aan de seqoia bomen)
Dag 16; Yosemite - San Francisco
Dag 17; San Francisco
Dag 18; San Francisco - Big Sur - Cambria
Dag 19; Cambria - LA
Dag 20; LA
Dag 21; LA - terugvlucht
Ik heb nu Moab toegevoegd aan je route waardoor je daar de prachtige parken kunt gaan zien. Jammer is wel dat je maar 1 volle dag in LA hebt, een halve dag in Vegas en 1 dag in Yosemite.
Je zou de hele Moab-hoek eruit kunnen laten en dan heb je 4 dagen extra om te verdelen over de rest van de route. Ik zou die extra dagen verdelen over SF, LA en Yosemite. Maar dat hangt natuurlijk af van jullie wensen. OOk zou je in 1 keer door kunnen rijden van Phoenix naar de Grand Canyon zonder de overnachting in Sedona. Je kunt Sedona dan wel kort onderweg bezoeken. Ook zou je kunnen overwegen om Bryce uit de route te laten.
Je ziet dat er heel veel mogelijkheden zijn. Keuzes maken dus!
Maar het wordt een fantastische reis, dat is zeker!!
Thanks RiverCola voor je opzetje.
Ik zal een aantal punten zeker meenemen.
Moab gaat 'm helaas niet worden, we willen juist wat extra tijd in de steden hebben aangezien we wel van uitgaan ed. houden
Ik zal een aantal punten zeker meenemen.
Moab gaat 'm helaas niet worden, we willen juist wat extra tijd in de steden hebben aangezien we wel van uitgaan ed. houden

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 11870 Weergaves
-
Laatste bericht door Madelief1980
-
- 9 Reacties