Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijbewijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rijbewijs

Bericht door Doockles »

breaker9240 schreef:Toch een internationaal rijbewijs nodig?
Wij hebben vorige keer bij Alamo gewoon ons Belgisch rijbewijs getoond. Dit gaf geen enkel probleem. Het staat er ook allemaal in het engels op denk ik. Dus als ze kunnen lezen, zal dat wel in orde zijn neem ik aan ;-)

En idd, onze identiteitskaart is "ne pas" (van paspoort veronderstel ik ;-)). Maar dat kan wel eens problemen geven, vandaar dat ik, als het over reizen gaat in een gesprek, altijd de juiste naam zal gebruiken. Ik ken mensen die met hun "pas" naar Cuba probeerden te gaan en daar dus stonden op de luchthaven. :roll:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Doockles schreef:Wij hebben vorige keer bij Alamo gewoon ons Belgisch rijbewijs getoond. Dit gaf geen enkel probleem.
Even voor de volledigheid: een internationaal rijbewijs heb je ook in principe niet nodig om een auto te huren, ze zijn ook niet verplicht om er naar te vragen, dat hangt van hun eigen interne richtlijnen af. Verschillende staten hebben wel verschillende regels, en aangezien die regels constant veranderen is het dus raadzaam om je vantevoren daarover in te lezen als je geen internationaal rijbewijs mee wilt nemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Verschillende staten hebben wel verschillende regels, en aangezien die regels constant veranderen is het dus raadzaam om je vantevoren daarover in te lezen als je geen internationaal rijbewijs mee wilt nemen.
Als deze regels constant veranderen, waar kan een argeloze toerist de juiste regels dan vinden?
is hier een website over? of moet je als toerist alle websites van de verschillende staten af? (staten die je wilt gaan bezoeken)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee, daar is geen website over, alle staten regelen deze wetgeving afzonderlijk van elkaar. Dus om goed voorbereid op pad te gaan zou je in principe je van de wetgeving in die staten die je bezoekt op de hoogte moeten stellen. Of een internationaal rijbewijs aanschaffen, dan ben je sowieso van het gedonder af.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Of een internationaal rijbewijs aanschaffen, dan ben je sowieso van het gedonder af.
ik doelde op alle staats-afhankelijke (verkeers)regels eigenlijk, moet een tourist dan eerst een studie gaan maken van al die "overzichtelijke" state-websites? dat is toch ondoenlijk?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Bushmaster schreef:ik doelde op alle staats-afhankelijke (verkeers)regels eigenlijk, moet een tourist dan eerst een studie gaan maken van al die "overzichtelijke" state-websites? dat is toch ondoenlijk?
Ja, daar doelde ik ook op. En ja dus, dat zou eigenlijk wel moeten als je alles officieel wilt doen. In wezen zou je dat ook doen als je naar verschillende landen zou gaan om rond te reizen, zo moet je het eigenlijk zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer