Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijzet/tentje bij camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bijzet/tentje bij camper

Bericht door Tjaco »

Ik kan me voorstellen dat dit onderwerp al eens besproken is op het forum, maar ik heb het niet kunnen vinden.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een bijzet/tentje bij een camper. Wij gaan met z´n zessen in een camper deze zomer door het ZW touren. Nou kunnen we allemaal in de camper slapen, maar we zijn wel met 5 (bijna) :roll: volwassen mensen in zo´n camper. En ik kan me voorstellen dat de oudere kinderen het ook leuk (en rustiger) zouden vinden wanneer ze zo af en toe in een bijzet tentje konden slapen.

Ik neem aan dat dit niet overal kan en misschien ook zelfs niet mag, maar ik hoor graag of anderen daar ervaring mee hebben. Zo ja, neem je dan zo´n tentje mee uit Nederland of koop je die daar en hetzelfde voor de slaapzakken.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
1250
Amerika-expert

Re: Bijzet/tentje bij camper

Bericht door 1250 »

Tja... in Europa is dat veel normaler in Amerika.
In Amerika is het kampeer terrein vaak een stukje van de RV-parkeerplaatsen.
De camper plaatsen in de US zijn ook vaak relatief klein.

Ik weet niet of het mag, maar ik denk persoonlijk dat je er niet heel veel gebruik van gaat maken.

Bijgevoegd heb ik een foto van een aantal plaatsen waar wij in ZW USA hebben geslapen met onze RV's
Afbeelding
Lake Havasu RV Resort
Afbeelding
Afbeelding
Anaheim RV Park
Afbeelding
Afbeelding
Zion Canyon RV Park
Afbeelding
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In Amerika is het kampeer terrein vaak een stukje van de RV-parkeerplaatsen.
De camper plaatsen in de US zijn ook vaak relatief klein.
Geen idee waar jij allemaal uitgehangen hebt maar de campgrounds waar wij meestal staan hebben toch wel een stuk grotere plekken en bestaan ook niet uit een stuk beton.
Het is zeker niet overal toegestaan maar vaak staat er in het campground regelement dat er twee kampeereenheden per plek mogen staan met een maximale bezetting van acht personen, let wel even op hoe de verdere regels luiden want het komt vaak voor dat de prijs geld voor een kampeereenheid met twee personen en dan moet je voor de meerdere personen een bedrag ($ 2 tot $ 10) bijbetalen.
Zeker in de NP's en SP's zal je vaak een tent bij mogen zetten, op private campgrounds is dat minder maar even vragen kost niets.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij hebben inderdaad alleen op Private Campgrounds gestaan.
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Wij hebben een soort gelijk probleem. Willen in 2011 weer naar de VS met een bus rondreizen, maar zo'n grote bus is vaak maar voor 4-6 personen. Zeker opgroeiende pubers hebben niet zo de behoefte om met een broertje of zusje op een smal bedje te slapen voor 4 weken lang.
Road Bear ( wat onze voorkeur heeft als maatschappij) geeft aan bij de ruimte van een 28-32 ft motor home: Sleeps up to 6 / Recommended: 3 Adults + 1 Child .
El monte heeft nog groter 'bussen" zoals : Slideout AF34 Family Sleeper daar heeft iedereen wel een goede eigen plek, maar die is wel 34 ft.(moeilijker bestuurbaar?) en een stuk duurder.
Erg lastig....
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Ja, ik herken het probleem. Wij hebben ook qua lengte 5 volwassenen mee.....

Wij hebben daarom uiteindelijk toch voor de Moturis J29 gekozen, deze wordt ook vermeld als geschikt voor 6 volwassenen maar dat zegt op zichzelf niets. Wel heb je hier tenminste 3 slaapplaatsen van 1.88 mtr of langer (bovenop het tweepersoonsbed achterin) en dat vind je bij de meeste anderen niet. Zie deze link voor meer info: http://www.theusa.nl/reizen/camperhuur/ ... /index.htm

Ik heb laatst een foto van het interieur gezien voor de slaapplaats op de bank en die lijkt me OK voor een langer iemand. Zie de foto hieronder:
Afbeelding

Ik dacht eerst ook dat slideouts meer ruimte zouden geven en dat doen ze natuurlijk ook wel, maar dit is voornamenlijk in loopruimte en zo en misschien in de breedte van een bed. Maar ik heb nog geen slide-out gezien waarmee de lengte van het bed langer wordt. Dus qua lengte van bedden heb je niks aan een slide-out en daarom hebben we daar uiteindelijk ook niet voor gekozen.

Toch zou het fijn zijn als zo af en toe enkele kinderen in een tentje buiten kunnen slapen. Maakt het ook minder benauwd binnen en zo. Weet alleen niet of we daarvoor beter een tentje en slaapzakken meenemen of daar kopen?
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij vonden de El Monte AF34 veel te duur, +/- E5.000 voor onze periode (3 weken zuid-west-usa).
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

Ja, ik herken het probleem. Wij hebben ook qua lengte 5 volwassenen mee.....

Wij hebben daarom uiteindelijk toch voor de Moturis J29 gekozen
Wij vinden het een groot probleem dat behalve de bestuurder en bij-rijder de rest van het gezelschap niet door de voorruit kunnen kijken bij een cabover. Ook ter voorkomen van wagenziekte zouden we eigenlijk voor een 'bus' willen gaan.
1250 schreef:Wij vonden de El Monte AF34 veel te duur, +/- E5.000 voor onze periode (3 weken zuid-west-usa).
Wij willen 4 weken en dat zat over de 6.000 dollar ! errug duur! :o
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Over het uitzicht door de voorruit had ik eerlijk gezegd niet eens nagedacht. :oops:

Deze Moturis was nog enigzins redelijk geprijsd. Hij was 3000 Euro voor 4 weken (excl. alle fees en extra mijlen paketten), met alle uitrustingen en zo erbij en extra 90 mijlen pakket kwamen we rond de 4000 Euro uit.
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Er zijn maar weinig mensen die bij een eerste camperreis kiezen voor een A-klasse (busmodel). Simpelweg omdat het altijd de duurste keus is én vaak de camper met het minste aantal slaapplaatsen.

Ook wij zijn twee keer met een C-klasse op pad geweest en geloof me: we hebben gewéldige reizen gehad hoor.

Wij zijn de laatste jaren ook voor het busmodel gegaan, voornamelijk inderdaad vanwege het uitzicht en de leefruimte, al gaan wij maar met z'n tweeën. Maar wij reizen in het voor- of naseizoen en dat scheelt heel veel geld. Niet iedereen heeft die mogelijkheid.

Jullie gaan vast een prachtige vakantie hebben, ondanks de C-klasse met cabover!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Toen wij voor het eerst gingen hadden we geen eens die keuze... :oops:

Wij vonden de A-klasse heel prettig, alles is net een beetje meer luxe en alles is vaak iets groter wat erg prettig is in een groot land zoals Amerika :wink:.
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

Tjaco schreef:Over het uitzicht door de voorruit had ik eerlijk gezegd niet eens nagedacht. :oops:

O, maar het was ook niet een heel groot probleem hoor! geen zorgen! we hadden het prima naar ons zin (en trouwens ik moet eerlijk zeggen dat er ondanks het uitzicht ook heel vaak
gewoon een d.v.d. tje gekeken werd :? ) Alleen zaten de kinderen nogal eens met z'n allen op de verhoging tussen in en op schoot dat is behalve verboden, ook niet echt veilig. Wie weet komen we daar tenslotte ook wel weer bij een cabover terecht gezien de prijzen (alhoewel ik geloof dat manlief zichzelf al wel ziet zitten achter het stuur van een bus.. :mrgreen: )
groetjes, Greetje

yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Als je gaat kamperen op een National park of provincial park camping heb je ruimte zat om een tentje bij de camper te plaatsen. Op de private campings is dat wel anders.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Tjaco schreef:Maakt het ook minder benauwd binnen en zo. Weet alleen niet of we daarvoor beter een tentje en slaapzakken meenemen of daar kopen?
Zeker met de huidige bagageregels kan je volgens mij het beste een goedkoop tentje en slaapzakken in Amerika kopen. Bij de Walmart of Target is dat allemaal heel betaalbaar en aan het einde van de reis laat je het achter op de laatste camping/motel of neem je het mee als je nog ruimte hebt in je tassen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Als het op een (private) campground niet mag om een tentje bij te plaatsen, kan je natuurlijk ook overwegen nog een tentplek bij te boeken. De meeste campgrounds (dus niet op RV parks) hebben een apart tentgedeelte.
Verder zou je bijv. ook kunnen overwegen een kamping kabin bij te reserveren, maar dit is natuurlijk wel een stuk duurder dan een tentplek.

Succes!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb op onze reizen vaak genoeg een bijzettentje zien staan bij een camper, dus zal dat geen probleem zijn. Het is wel zaak de juiste campground daarvoor uit te zoeken. De pure RV-parks hebben nl. vaak alleen een beton of asfaltplaat waar de camper op geplaatst kan worden en daarbij is lang niet altijd een geschikte plaats (grasveldje of grond ernaast) voor een tentje. Ga dus altijd eerst de campground bekijken als je daar bent (of online van te voren) voordat je een overnachting vastlegt.

Ga je wat meer naar natuurcampings (bijv. in de parken) of naar campgrounds die ook geschikt zijn voor tentkamperen, maak je veel meer kans een tentje bij te kunnen plaatsen. Heel geschikt hiervoor zijn ook de private KOA kampgrounds. Zij hebben altijd plaats voor tentjes. Een van de redenen waarom wij in bepaalde gebieden/plaatsen geregeld (moeten) kiezen voor KOA.

Wij kamperen meestal met een tentje maar hebben ook twee keer een camperreis gemaakt en op grond van deze ervaringen heb ik aardig zicht gekregen op de mogelijkheden en verschillen van de diverse campgrounds.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

OK, bedankt voor jullie reacties. Zoals ik het zie zijn er dus wel mogelijkheden, want we zitten sowieso in enkele parken en ook op campgrounds waarop wel plaats lijkt te zijn voor tenten als ik dat zo on-line bekijk. In ieder geval goed om te weten dat het ook wel mag dan.

Ik zat me zelfs af te vragen, als je van die echte "uitklap" tentjes hebt en je ligt daar met 2 personen in, dan zou je die misschien zelfs op beton neer kunnen zetten toch. Je hoeft dat dan toch niet perse met haringen vast te zetten voor 1 nacht? :?:

Wat betreft zelf meenemen. We reizen business class dus hebben wel wat ruimte om wat mee te nemen, maar als het niet hoeft dan liever niet natuurlijk. Maar hoe zit het met de kwaliteit van die tentjes en slaapzakken van de Walmart? Die houden het wel 4 weken vol?
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou wel even informeren bij de camping of je een tentje mag bijplaatsen. Sommige campings hebben de ruimte wel, maar staan het niet toe. Gewoon even een mailtje of een special request op een reserveringsformulier.

Als je met de kinderen BC reist heb je een zee aan bagageruimte over, maar een tentje in Amerika is volgens mij niet zo heel duur hoor.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Tjaco schreef:Maar hoe zit het met de kwaliteit van die tentjes en slaapzakken van de Walmart? Die houden het wel 4 weken vol?
Walmart verkoopt ook merktentjes hoor! Zo doen wij al jaren met een gekocht tentje bij de Walmart van het merk Coleman. Wij betaalden daar destijds $ 32 voor en exact dit zelfde tentje kostte toen in een speciaal sportzaak $ 75. Ik bedoel maar.... :wink:

Bovenstaande geldt overigens ook voor veel andere (kampeer)artikelen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

Hoe zit het eigenlijk met beestjes? ben niet bang voor spinnetje ofzo, maar in het westen zijn toch ook schorpioenen, slangen enzo? :oops:
groetjes, Greetje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer