Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijbewijs
-
Tom_en_Nathalie
- Amerika-ontdekker
Rijbewijs
Hallo iedereen,
Naar het schijnt ben je met een gewoon europees rijbewijs gesteld om in het buitenland rond te rijden. Maar als je dan naar touring gaat zien dan staat er dubbelzinnig in dat ze aanraden voor een internationaal rijbewijs, maar dat dit zeker niet nodig is.
Kunnen jullie zeggen wat jullie mij aanraden en waarom?
Alvast bedankt
Naar het schijnt ben je met een gewoon europees rijbewijs gesteld om in het buitenland rond te rijden. Maar als je dan naar touring gaat zien dan staat er dubbelzinnig in dat ze aanraden voor een internationaal rijbewijs, maar dat dit zeker niet nodig is.
Kunnen jullie zeggen wat jullie mij aanraden en waarom?
Alvast bedankt
Re: Rijbewijs
Voor de verhuusmaatschappij is het zeker niet nodig.
Ik heb twee maal mijn Belgisch rijbewijs voorgelegd en dat voldeed prima.
Als je aangehouden zou worden, weet ik niet op de politie het Belgische (of Nederlandse) rijbewijs aanvaard maar ik vermoed het wel.
Bart
Als je aangehouden zou worden, weet ik niet op de politie het Belgische (of Nederlandse) rijbewijs aanvaard maar ik vermoed het wel.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tom en Nathalie, er is echt al héééél veel geschreven over wel of niet een internationaal rijbewijs nodig hebben. Probeer eens te zoeken op internationaal rijbewijs middels de zoekfunctie (rechtsbovenin) en je komt vanzelf alles tegen, inclusief de laatste twee discussies van begin deze maand.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Tom en Nathalie,
Toen wij in Florida zijn geweest zijn wij ook aangehouden wegens het negeren van een stopbord. Ik kan je vertellen dat een internationaal rijbewijs dan heel erg handig kan zijn. Bij het nederlandse rijbewijs snapte hij er namelijk helemaal niks van en werdt meneer de agent steeds chagrijniger, echter toen ik hem het internationaal rijbewijs aanbood, was het gelijk goed en konden we met alleen een waarschuwing verder rijden.
Dus ik zou het zeker doen
Toen wij in Florida zijn geweest zijn wij ook aangehouden wegens het negeren van een stopbord. Ik kan je vertellen dat een internationaal rijbewijs dan heel erg handig kan zijn. Bij het nederlandse rijbewijs snapte hij er namelijk helemaal niks van en werdt meneer de agent steeds chagrijniger, echter toen ik hem het internationaal rijbewijs aanbood, was het gelijk goed en konden we met alleen een waarschuwing verder rijden.
Dus ik zou het zeker doen
Laatst gewijzigd door Zantman op 15 mar 2010, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja hij wou waarschijnlijk je rijbewijs zien, en niet je paspoortBij het nederlandse paspoort snapte hij er namelijk helemaal niks van en werdt meneer de agent steeds chagrijniger
-
breaker9240
- Amerikakenner
Normaal kom je ver genoeg met je gewoon rijbewijs.
Weer wat geld gespaard
Weer wat geld gespaard
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mij wel, maar hij zei erbij dat ook altijd een paspoort nodig is.Dude schreef: Als je aangehouden zou worden, weet ik niet of de politie het Belgische (of Nederlandse) rijbewijs aanvaart
Bart
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
oh lekker dan, ik ben niet van plan om mn paspoort overal mee naartoe te slepen. Die laat ik lekker in de hotelkluis liggen. Ook een Internationaal rijbewijs lijkt me niet nodig, aangezien er op het NL rijbewijs ook in het engels 'Driving license' staat... Hij hoort iig geldig te zijn

De heer Burg Vandeventer heeft al eens een bekeuring ontvangen.RNA schreef: Ook een Internationaal rijbewijs lijkt me niet nodig, aangezien er op het NL rijbewijs ook in het engels 'Driving license'
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hangt er vanaf. Bij Avis (België) is het verplicht volgens de voorwaarden, maar als je daar dan bent dan wordt er totaal niet gevraagd naar een internationaal rijbewijsDude schreef:Voor de verhuusmaatschappij is het zeker niet nodig.
Bart
Dat begrijp ik niet zo goed?6foot6 schreef:Bij mij wel, maar hij zei erbij dat ook altijd een paspoort nodig is.Dude schreef: Als je aangehouden zou worden, weet ik niet of de politie het Belgische (of Nederlandse) rijbewijs aanvaart
Bart
Je internationale reispas heb je toch altijd bij je? Anders kom je het land niet in.
Of bedoel je wat anders?
Grts, Bart
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Paspoort is Nederlands en Internationale Reispas is Belgische, maar is het zelfde.
Ja maar wat heeft dat met het rijbewijs te maken?
Gewoon dat je je (reis)paspoort ook moet laten zien als je je rijbewijs moet laten zien aan de politie?
Gewoon dat je je (reis)paspoort ook moet laten zien als je je rijbewijs moet laten zien aan de politie?
Grts, Bart
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig dat je dat wist. was laatst verwarring over.
Volgens mij willen ze en je rijbewijs en paspoort zien om te kijken of de naam wel kopt.
Wij werden 2 jaar geleden aan gehouden en er werd genoegen genomen met het gewone rijbewijs.
Volgens mij willen ze en je rijbewijs en paspoort zien om te kijken of de naam wel kopt.
Wij werden 2 jaar geleden aan gehouden en er werd genoegen genomen met het gewone rijbewijs.
Klopt dat weet ik nog, maar hoe noemen jullie dan je nederlands paspoort of hebben jullie er maar één.
Grts, Bart
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een paspoort of een indentiteitskaart
Bij julllie is een indentiteitskaart een paspoort en een paspoort is bij jullie een internationale reispas.
Bij julllie is een indentiteitskaart een paspoort en een paspoort is bij jullie een internationale reispas.
Nee, een identiteitskaart is een identiteitskaart (pin-pas formaat) waarmee je binnen Europa kan reizen.
Paspoort / Internationale reispas is een identiteitsdocument waarmee je heel de wereld over mag reizen.

Identiteitskaart

Paspoort / Internationale Reispas
Paspoort / Internationale reispas is een identiteitsdocument waarmee je heel de wereld over mag reizen.

Identiteitskaart

Paspoort / Internationale Reispas
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En dat noemen ze in Belgie dus vaak een paspoort1250 schreef:Nee, een identiteitskaart is een identiteitskaart (pin-pas formaat) waarmee je binnen Europa kan reizen.
-
breaker9240
- Amerikakenner
Toch een internationaal rijbewijs nodig?Below are Alamo's driver's license requirement policies:
In order to rent an Alamo vehicle, a valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental.
The driver's license must be valid for the entire rental period.
International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
Customers will not be allowed to rent a vehicle with only an International Driver's Permit.
Exception - Japanese travelers may use the Japanese Driver's License Translation Service, which replaces the need for an International Driver's Permit.
No Learner Permits or photocopies are accepted. Temporary driver's licenses are accepted only if for change of residence or replacement of lost or stolen license. If no photo ID, the description on the license must match that of the renter.
Within the European Union, all drivers must produce a current driver's license from the county of residence that has been valid for the last 12 months. An international driver's permit is only accepted together with a valid driver's license from the country of residence.
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Eerder "ne pas"Rob schreef:En dat noemen ze in Belgie dus vaak een paspoort
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht