Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maurice
Amerika-ontdekker

Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips

Bericht door Maurice »

Ik ga eind September samen met 4 vrienden 3 weken naar Californië.
We willen een rondje LA-LV-SF-LA gaan doen per huurauto.

Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het uitstippelen van een route.
Op het forum merk ik dat veel routes gebaseerd zijn op het bezoeken van de nationale parken.

Uiteraard willen we ook wat van de natuur zien (Yosemite, Death Valley...tips?) maar we zijn niet
echt wandelaars.
Omdat we wel van het uitgaansleven houden besteden we liever wat meer tijd aan de steden.

Om een idee te krijgen:

LA - min. 5 nachten (Ik weet dat veel mensen LA niet bijzonder vinden, maar ik heb hier vrienden wonen die we gaan bezoeken)
SF - min. 2 nachten
LV - min. 2 nachten

Belangrijk is dat het geen "haast" route moet worden.
Liever iets meer tijd om rustig te reizen, dan elke dag van hot naar her omdat je anders niet alles
te zien krijgt. Het liefst pakken we dus alleen de "hoogtepunten".

Dit geldt ook voor de route zelf. Liever een mooie route die wat meer tijd kost, dan uitsluitend freeway.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de kustroute LA-SF? Is dit de moeite waard?

Daarnaast ben ik nog aan het twijfelen of ik de hotels van tevoren moet gaan boeken of dat het beter is
om dat ter plekke te regelen. Zitten hier financieel ook plus- of minpunten aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
jta
Amerika-expert

Re: Reis Maurice (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips

Bericht door jta »

allo,

te overwegen ( indien vluchten nog niet geboekt) :
- start in las vegas, traditioneel rondje parken of een heen-en-terug grand canyon -page , terug één nachtje las vegas en dan via death valley en yosemite naar sf en de kustroute naar la
- of start van in phoenix - sedona - grand canyon - eventueel zion/bryce - las vegas, death valley, yosemite, sf, kustroute, la

San Francisco : als je van yosemite komt ben je rond de middag of kort erna in san francisco. met 2 overnachtingen blijft er maar 1,5 dag over. een extra nacht zou geen overbodige luxe zijn, zeker als je graag in alle rust steden bezoekt .

Los Angeles : vijf overnachtingen, hebben we daar ook al gedaan en we hebben er ons zeker niet verveeld.

Jacques
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Heb je al tickets geboekt? Anders zou je ook in een andere stad kunnen starten cq. eindigen.

In de parken is reserveren gewoon nodig omdat er minder keus is, elders zou je er op kunnen gokken. Ik weet niet of je een laptop/notebook meeneemt maar dan zou je ter plekke nog kunnen boeken, veel hotels, mcdonalds en bibliotheken hebben wifi/internet. Ook zijn er vaak couponboekjes te vinden bij tankstations etc. die wellicht nog leuke deals op kunnen leveren. Probeer Las Vegas in ieder geval te mijden in het weekend (do t/m za), dan betaal je 2/3 keer zoveel voor een kamer als op een minder drukke dag (zo t/m woe). Uitgaansleven is er altijd wel in Las Vegas dus daar voor hoef je er niet in het weekend te zijn.
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

He Maurice,

Zou inderdaad zeggen ga niet zo lang naar LA maar je hebt er vrienden dus zal wel anders zijn dan. Voor de rest vonden wij SF helemaal geweldig. En Las vegas ook. Zijn 2 jaar geleden in beide steden geweest.

In die 3 weken heb je tijd zat om best wat te zien. Ben zelf 29 jaar en hou ook van stappen maar vond de nationale parken wel heel erg mooi hoor. Je zou bijvoorbeeld yosemite, zion, bryce, en de grand canyon makkelijk in je schema kunnen verwerken.

Zou je bijvoorbeeld zoiets krijgen:

dag 1: Ams - LA
dag 2: LA
dag 3: LA
dag 4: LA
dag 5: LA
dag 6: LA - Santa Barbara
dag 7: Santa Barbara - Big sur
dag 8: Big sur - San Francisco
dag 9: S.F
dag 10: S.F
dag 11: S.F - Yosemite
dag 12: Yosemite
dag 13: Yosemite - Death valley
Dag 14: Death Valley - Las Vegas
dag 15: L.V
dag 16: L.V
dag 17: Las Vegas - Zion
dag 18: Zion
dag 19: Zion - Grand Canyon
dag 20: Grand Canyon - LA
dag 21: LA - Ams
patrickvandepol
Amerikafan

O ja.. wij zijn ook eind sept. gegaan en hadden alleen de eerste en laatste nacht geboekt verder alles op de bonnefooi!

Ging prima ook in de nationale parken..plek zat!
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

jolanxyz schreef:Heb je al tickets geboekt? Anders zou je ook in een andere stad kunnen starten cq. eindigen.
Tickets zijn nog niet geboekt.

Started in LA is geen vereiste.
Aankomen in Phoenix is ook een optie inderdaad. Je kan de auto immers ook in een andere stad weer inleveren.

Het zou wel mooi zijn als LA-LV of LV-LA aan elkaar vast zitten, dan kunnen mijn vrienden uit LA ook mee naar Las Vegas :)

Uiteraard gaat de laptop ook mee, dus ter plekke online hotels boeken is ook een optie.
patrickvandepol
Amerikafan

Dan zou je eventueel ook in S.F kunnen starten en eindigen in L.A met als laatste stop Las Vegas!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hmm je wilt dus vanuit L.A. naar Las Vegas zo dat je vrienden mee kunnen stappen. Dan is een rondje misschien toch weer logischer als je en de kust en yosemite wil.

Wat denk je dan hiervan:

Dag 1: Amsterdam - S.F.
Dag 2: S.F.
Dag 3: S.F.
Dag 4: S.F. - Monterey
Dag 5: Monterey - Santa Barbara
Dag 6: Santa Barbara - L.A.
Dag 7: L.A.
Dag 8: L.A.
Dag 9: L.A.
Dag 10: L.A. - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Page
Dag 15: Page - Zion
Dag 16: Zion - Death Valley
Dag 17: Death Valley - Lee Vining
Dag 18: Lee Vining - Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - S.F.
Dag 21: S.F. - Amsterdam
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

Zoiets dan?

Afbeelding

LA-LV liggen dan wel niet na elkaar op de route, maar logistiek wel de meest gunstige route denk ik?
patrickvandepol
Amerikafan

Maar waarom wil je naar phoenix? zijn daar vorig jaar geweest maar is geen bijzondere stad. lijkt mij dat je dan beter in LA of SF of LV kan beginnen... laat je phoenix helemaal liggen
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Maurice: (LA-LV-SF-LA) Advies/Tips

Bericht door jolanxyz »

logistiek wel, maar als je je Amerikaanse vrienden mee wilt nemen naar Las Vegas, dan zullen ze zelf daar naar toe moeten komen.
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

patrickvandepol schreef:Maar waarom wil je naar phoenix? zijn daar vorig jaar geweest maar is geen bijzondere stad. lijkt mij dat je dan beter in LA of SF of LV kan beginnen... laat je phoenix helemaal liggen

Het gaat niet zozeer om Phoenix zelf, maar vanuit Phoenix heb je een goed vertrekpunt naar de Grand Canyon.
Vanuit daar kun je weer door naar Las Vegas.

Anders ga je van Las Vegas naar de Grand Canyon en weer terug naar Vegas, of is dat niet logisch? Alle tips zijn welkom hoor! :D

PS. Ik zie net dat een vliegticket naar Phoenix ook wat goedkoper is dan bijv. LA.
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

jolanxyz schreef:logistiek wel, maar als je je Amerikaanse vrienden mee wilt nemen naar Las Vegas, dan zullen ze zelf daar naar toe moeten komen.
Dat is niet anders dan, ze zullen toch zowieso met eigen vervoer moeten komen.
patrickvandepol
Amerikafan

Het belangrijkste is welke nationale parken je graag wilt zien... Wij vonden yosemite en zion en bryce verreweg de mooiste parken die bij jou op de route liggen. maar hoeveel wil je er bezoeken?
patrickvandepol
Amerikafan

dag 1: Ams - San Francisco
dag 2: SF
dag 3: SF
dag 4: SF - Yosemite
dag 5: Yosemite
dag 6: Yosemite - Death Valley
dag 7: Death Valley - Las Vegas
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las vegas
dag 10: Las Vegas - Zion
dag 11: Zion
dag 12: Zion - Bryce
dag 13: Bryce
Dag 14: Bryce - Grand Canyon
dag 15: Grand Canyon
dag 16: Grand Canyon - LA
dag 17: LA
dag 18: LA
dag 19: LA
dag 20: LA
dag 21: LA - Ams
patrickvandepol
Amerikafan

vlucht zal je ongeveer rond de 550 a 600 euro kosten
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

patrickvandepol schreef:vlucht zal je ongeveer rond de 550 a 600 euro kosten
Klopt idd....kwam op 560 euro uit.

De parken die je aangeeft zijn wel makkelijk te doen denk je?
Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Grand Canyon.
patrickvandepol
Amerikafan

wij hebben 2 jaar terug ongeveer dezelfde ronde gedaan, dan wel in 6 weken maar veel uitbebreider. Deze route heb je tijd zat voor. Wij vonden het net als jou fijn om natuur af te wisselen met steden en lekker eten en uitgaan. Hebben dat ook goed gedaan in LV en Los angeles en SF.

Maar deze parken zijn echt de moeite waard!

En nogmaals je moet echt niks boeken in nederland. Alleen je eerste nachten in de eerste stad waar je aankomt en misschien yosemite maar verder echt niks. is veel fijner om alles een beetje uit te pluizen in nederland vonden wij. En je hebt daar zoveel campings hotels motels enz.
patrickvandepol
Amerikafan

het enige waar wij moeite mee hadden was death valley. toen we er aan kwamen was het er ongeveer 45 graden. Echt niet normaal. we hadden in de planning om daar te blijven slapen in een tent. maar dat was geen doen. we hadden dus niks geboekt.

Zijn toen doorgereden naar Las Vegas na death valley te hebben gezien natuurlijk. Die dag wel een lange dag gehad want we kwamen vanuit Yosemite.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Maurice schreef:LA-LV liggen dan wel niet na elkaar op de route, maar logistiek wel de meest gunstige route denk ik?
Ik denk ook dat dit de gunstigste route is. Je hebt alleen nu bij de Grand Canyon de North Rim op het kaartje staan. Je zei dat je van Phoenix naar de Grand Canyon wou, dus ik neem aan dat je dan naar de South Rim gaat?

Wel verstandig dat je nu voor deze route kiest en niet voor een route met tussendoor L.A. - Las Vegas.
En dan nu dus afwegen hoeveel tijd je overal door wilt brengen. Ik zal even een opzetje maken:

Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page
Dag 5: Page - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Zion
Dag 7: Zion - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
Dag 11: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco - Cambria
Dag 16: Cambria - Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis

Aangezien je vrienden naar Las Vegas komen, zou je ook nog kunnen overwegen om een nachtje L.A. naar Las Vegas te verplaatsen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer