Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gebruik van iPhone (internet) in de VS?
Re: gebruik van Iphone (internet) in de VS?
Gelukkig dus per 1 juli opgelost. Nooit gemerkt dat dit kosten met zich mee bracht. Ik wordt dan ook niet helemaal plat gebeld op mijn privé telefoon 

hebben jullie ook ervaring met prepaid telefoonkaarten daar, wil graag mijn iphone meenemen 

Bij T-mobile is het overigens al gratis om voicemail in het buitenland te ontvangen. Natuurlijk absurd dat je hiervoor zou moeten betalen.
Check hier de buitenland tarieven http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdo ... nd_in.aspx
Hier kun je per land zien hoe of wat. In de VS is het in ieder geval gratis.
Check hier de buitenland tarieven http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdo ... nd_in.aspx
Hier kun je per land zien hoe of wat. In de VS is het in ieder geval gratis.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die zijn er, zelfs met 3G.deliboy schreef:hebben jullie ook ervaring met prepaid telefoonkaarten daar, wil graag mijn iphone meenemen
Ik had dat vorig jaar helemaal uitgezocht, maar eigenlijk is het niet nodig, ik had elke dag wel ergens wifi, en zocht mijn hotels er op uit, zodat ik mijn mail kon checken, en via Skype kon bellen.
-
- Amerika-newbie
Voor onze Amerika vakantie ben ik op zoek naar de goedkoopste manier om te kunnen internetten (zoeken van een hotel/camping/route e.d.), lezen van mail en bellen. Ik overweeg de aanschaf van een Iphone of een goedkoop notebook met een passend abonnement. Enkele vragen mbt I-phone: maakt het uit of ik voor T-mobile of bijv. Vodafone kies? Welke kosten komen er boven op een standaard abonnement? Of toch kiezen voor een notebook? Wie kan me een passend advies geven?
Groet en dank,
Javadanmaar
Groet en dank,
Javadanmaar
Maar je kunt je iPhone dus wel gewoon in Amerika gebruiken?
Re: gebruik van iPhone (internet) in de VS?
Ja dat kan gewoon maar het is erg duur om je mail op te halen en het internet te surfen. Ik zet altijd data-roaming uit dat scheelt aanzienlijk.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan gewoon inloggen op de gratis wifi netwerken zoals bij Starbucks of McDonalds!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt trouwens een standaard limiet van maximaal 50 euro tegenwoordig, voor datagebruik in het buitenland, dus echt rare rekeningen hoef je niet meer te verwachten.
Ik was tijdens mijn afgelopen vakantie naar Florida deze zomer eerst van plan om een prepaid telefoonkaart tekopen om zo nog een beetje gebruik te kunnen maken van Internet op mijn telefoon, maar uiteindelijk bleek dit helemaal niet nodig doordat inderdaad 9 van de 10 hotels tegenwoordig gratis Wireless Internet aanbieden. En daarnaast heb je inderdaad ook nog Starbucks [en MacDonalds] die hetzelfde doen.
Eén ding wat misschien erg logisch is, maar waar ik zelf pas na één of twee dagen in het eerste hotel achterkwam [en wat ook bij Starbucks het geval is], is dat je na het verbinden met een wireless netwerk soms eerst in je browser ergens naartoe moet proberen te gaan, waarna je ge-redirect wordt naar een pagina van het hotel / waar je ook bent, waarop je met de voorwaarden akkoord moet gaan. Daarna werkt het pas. Ik kwam er eerst niet achter omdat ik op mijn telefoon vooral van Internet gebruik maak d.m.v. widgets en apps, die dus ook niets doen totdat je in je browser de voorwaarden accepteert
Eén ding wat misschien erg logisch is, maar waar ik zelf pas na één of twee dagen in het eerste hotel achterkwam [en wat ook bij Starbucks het geval is], is dat je na het verbinden met een wireless netwerk soms eerst in je browser ergens naartoe moet proberen te gaan, waarna je ge-redirect wordt naar een pagina van het hotel / waar je ook bent, waarop je met de voorwaarden akkoord moet gaan. Daarna werkt het pas. Ik kwam er eerst niet achter omdat ik op mijn telefoon vooral van Internet gebruik maak d.m.v. widgets en apps, die dus ook niets doen totdat je in je browser de voorwaarden accepteert

1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Maart 2011 New York City
Oke fijn! Ben ook van plan data roaming uit te zetten. Heb mijn familieleden en vrienden wel al Skype laten installeren. Zo kan ik als er ergens Wifi is toch ff naar huis bellen. En nog gratis ook!Corry schreef:Ja dat kan gewoon maar het is erg duur om je mail op te halen en het internet te surfen. Ik zet altijd data-roaming uit dat scheelt aanzienlijk.
Dat is wel handig om te weten. Eerst dan ff de browser checken. Je word dan automatisch naar de voorwaardenpagina gestuurd?Xurk schreef:Ik was tijdens mijn afgelopen vakantie naar Florida deze zomer eerst van plan om een prepaid telefoonkaart tekopen om zo nog een beetje gebruik te kunnen maken van Internet op mijn telefoon, maar uiteindelijk bleek dit helemaal niet nodig doordat inderdaad 9 van de 10 hotels tegenwoordig gratis Wireless Internet aanbieden. En daarnaast heb je inderdaad ook nog Starbucks [en MacDonalds] die hetzelfde doen.
En hoe zit dat bij de Mac en Star? Moet je daar een inlogcode bij de kassa vragen of werkt het daar gewoon automatisch?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ook browser checken, en naar de voorwaardenpagina.Mel79 schreef: En hoe zit dat bij de Mac en Star? Moet je daar een inlogcode bij de kassa vragen of werkt het daar gewoon automatisch?
Wat bonuskaart zegt, ook bij Starbucks en MacDonalds zonder aan de kassa te hoeven vragen kun je gebruik maken van hun WiFi. Gewoon eerst inderdaad in je browser naar Google ofzo proberen te gaan en in negen van de tien gevallen word je dan automatisch naar de voorwaardenpagina van de establishment verstuurd 
Een enkele keer gebeurde dit bij mij niet, bij mijn hotel in Miami. Maar doordat ik het al eerder gebruikt had, kon ik in de geschiedenis van mijn browser zelf naar de voorwaardenpagina gaan en vervolgens werkte het wel weer gewoon!

Een enkele keer gebeurde dit bij mij niet, bij mijn hotel in Miami. Maar doordat ik het al eerder gebruikt had, kon ik in de geschiedenis van mijn browser zelf naar de voorwaardenpagina gaan en vervolgens werkte het wel weer gewoon!
1985 - 1990 Naperville, Illinois
Maart 2011 New York City
Maart 2011 New York City
Volgens mij is dat alleen geldig in Europa. Daar buiten kan alles nog gewoon onbeperkt doorbelast worden.Pete.Z schreef:Je hebt trouwens een standaard limiet van maximaal 50 euro tegenwoordig, voor datagebruik in het buitenland, dus echt rare rekeningen hoef je niet meer te verwachten.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Hai Geert,
Wat ik allemaal gelezen heb klopt helemaal, het enige wat ik wil toevoegen is dat je tijdens je internet sessies via WIFI beter je netwerk uit kan zetten.
De iphone is zo ingesteld dat hij altijd het beste signaal pakt, dus als je een beetje onbetrouwbaar WIFI netwerk hebt dan gaat hij automatisch over op je telefoon netwerk.
Het is niet verzonnen maar ik weet dit uit ervaring
groet
Niels
Wat ik allemaal gelezen heb klopt helemaal, het enige wat ik wil toevoegen is dat je tijdens je internet sessies via WIFI beter je netwerk uit kan zetten.
De iphone is zo ingesteld dat hij altijd het beste signaal pakt, dus als je een beetje onbetrouwbaar WIFI netwerk hebt dan gaat hij automatisch over op je telefoon netwerk.
Het is niet verzonnen maar ik weet dit uit ervaring

groet
Niels

Welk netwerk uitzetten? Het netwerk waarmee je belt neem ik aan?
ik zet altijd de verbinding met internet uit door het wachtwoord van gprs te verwijderen, weet ik zeker dat ik niets daarvoor betaal.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
Op de iPhone schakel je gewoon je in menu / Instellingen / Algemeen / Netwerk alles uitMel79 schreef:Welk netwerk uitzetten? Het netwerk waarmee je belt neem ik aan?

Dan staat niet je netwerk om te bellen uit, maar wel om te internetten!
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Mel79 schreef:Welk netwerk uitzetten? Het netwerk waarmee je belt neem ik aan?
YEP

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht