Hangt er van af wat de plannen zijn tijdens het traject tussen Page en Bryce. Er is daar zoveel te bezichtigen dat men mogelijk uiteindelijk pas in de late namiddag of vooravond in Bryce toekomt en dan blijft er maar 1 dag meer over voor het park.
Tja het hangt er natuurlijk vanaf wat een ieders persoonlijke voorkeur is maar een volledige dag Bryce zou toch wel voldoende moeten zijn voor een bezichtiging van de viewpoints plus een wandeling: Queens Garden/Navajo Loop. Het is tenslotte maar een klein park.
<de eeuwige discussie: een of twee dagen Bryce/Zion,

>
Vandaar mijn suggestie om Cap Reef mee te pikken. Het is een park dat zo vaak 'over het hoofd gezien' wordt dus ik vond het wel de moeite waard om het erbij te vermelden. En als je over de UT12 rijdt, rijdt je ertoch al doorheen:
http://www.byways.org/explore/byways/2020/stories/47198 Met de UT12 ben je trouwens zonder enige moeite een hele dag kwijt, zo mooi!
Vwb. wandelingen in GC: Bright Angel kan je niet in een dag heen en terug naar beneden doen. Wordt ten zeerste afgeraden! Maar een partiele hike naar beneden via Bright Angel of South Kaibab is zeer aan te raden, alleen 2% van alle bezoekers aan de GC wandelen 'naar beneden' en het is toch een heel andere manier van de Canyon ervaren! Als 't enigzins kan en je houdt van wandelen zou ik het zeker aanraden.